Nastala chyba při přehrávání videa.
  • H34D
    *****

    Po čtyřech zhlédnutích to zkrátím. Kašlu na stížnosti na patos, amerikanismus a kdoví, co ještě, Zachraňte vojína Ryana je příkladný kus mistrovské kinematografie. Je to film, který nás má spoustu co naučit o lidskosti a jeden z nejpádnějších důvodů, proč vůbec mít kinematografii. 10/10(31.5.2008)

  • Dudek
    ***

    Stevene, Stevne, mám s Tebou stále tentýž problém. Ač jsou Tvé filmy krásné na pohled, nedokážou nijak vntiřně zapůsobit. Sledování nádherných obrazů je vším co nám dokážeš poskytnout. Tvé filmy jsou emočně prázdné a zajímavé osudy Tvých sympatických postav nevyznívají tak jak by měly... Tentokrát to ovšem není tak nudné jak jsem čekali za vož ovšem nemůže nikdo jiný než páni architekti, kteří odvedli vskutku excelentní práci... Nejsilnější stránkou filmu jsou bez pochyby válečné sekvence, ať je to úchavné vylodění v Normandii nebo ještě lepší závěrečné obhajování strategicky výhodného místa... Přestože Spielberg opět natočil emočně vyprahlý snímek, bylo se tentokrát stále na co dívat. Saving Private Ryan má k dokonalosti velmi daleko, ale za příjemně strávený večer si ten nadprůměr zasluhuje.(18.6.2008)

  • Hal_Moore
    *****

    Po zhlédnutí Zachraňte vojína Ryana jsem se navždy změnil. Jako člověk z vojensky zaměřené rodiny (děda č.1: kapitán, děda č.2: poručík), sleduji každý válečný film, čtu všechny knihy od nejlepšího nekonvenčního válečníka amerického námořnictva původem ze Slovenska - Richarda Marcinka. Ale až po zhlédnutí filmu Zachraňte vojína Ryana jsem změnil názor na válku jako takovou, a uznávám všechny bojovníky, kteří tímhle peklem prošli. Nejspíše nejrealističtější vyobrazení války (spol. s Černým jestřábem) ve filmu. Jasných 5 *.(19.6.2005)

  • Subjektiv
    ***

    Tam, kde jiný Spielbergův film, Schindlerův seznam, končí, tam, na válečném hřbitově, začíná (a také končí) Ryan. Scéna je to v obou případech "dojemně Spielbergovská" a nemyslím to jako lichotku. Vykrádání sebe sama a nejen sebe, je, začínám se s každým dalším filmem od něj domnívat, Spielbergův trademark. Jen změna tématu ho dokáže osvobodit od opakování se. A snad i proto témata střídá. Ale abych ho jen nehaněl, kulometně dělostřelecké peklo na pláži s takovými sympatickými detaily jako změna ozvučení pod a nad hladinou, hvízdající a zvonící kulky, vybuchující granáty - všechna čest - je velkolepé. Trošku se ovšem bojím, že jde o nechtěnou oslavu válku, její adrenalinovou estetizace, její představení jako svého druhu extrémní sport. Člověk spíš propadne touze zkusit si vylodění v nějaké válečné FPS než jakémukoliv jinému pocitu. +++++ Po vylodění... nesmyslná mise, ve které se hlavní hrdinové potulují po okolí Carentanu a neustále se ptají: "Není tu Ryan?", a občas to prokládají různými řečmi či bojem, to už není příliš velká zábava. Nicméně během těch mnoha minut mě napadlo, co že mi to tak na Spielbergovi vadí. On nedůvěřuje svému divákovi. +++++ Nevěří, že ho může dojmout náhlá smrt postavy, proto musí umřít obklopena přáteli a volat maminku. Nevěří, že si divák všimne detailu, který se rozhodne do filmu vložit, proto na něj okatě upozorňuje a ještě ho několikrát zdůrazní pohledy protagonistů. Vede prostě své diváky za ručičku. U jeho filmů se divák nemusí vůbec bát, že by mu něco uniklo, že by musel mít mozek a smysly vybičované na maximum. Kdepak, i závažná témata divákovi natráví jak ptačí rodiče potravu ptáčatům. Rozmělňuje své filmy bezvýznamnými epizodkami, drobnostmi, které ho zřejmě kdysi zaujaly a chce se o ně teď podělit. Natahuje tak stopáž svých filmů k prasknutí. Napjaté situace s oblibou řeší dojemnými proslovy... Ještě si tento svůj dojem ověřím u jeho filmu Amistad. +++++ Ryan se nás snaží přesvědčit o nesmyslnosti a hrůze války, ale vzato kolem a kolem, válka nám tu vychází jako ta nejlepší příležitost k projevení odvahy, chlapskosti, kamarádství, nejúčinější stroj na dospívání v muže. Protiválečný je deklaratorně a na úrovni, která koresponduje s divákem odkojeným válečným mainstreamem, jen se dopuje větším množstvím slzení, zajímavých epizodek a vytrikovaností. Slabé ***.(25.8.2008)

  • Anthony
    *****

    Nejlepší válečný film všech dob. Strhující úvodní sekvence překonává vše doposud natočené (hodně také díky výborné dokumentární kameře). Snad ještě více se mi pak líbila závěrečná bitva. Skvěle rozehrané charaktery (mými oblíbenci jsou zdravotník a ostřelovač - bože dej mi sílu). Jinak scénář prostinký, ale vše dělá mistrovská režie geniálního Stevena. Už jen třeba ta scéna, kdy se matka dozví o smrti svých synů (beze slov) bere dech.(13.7.2003)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace