Devadesátky
Režie:
Peter BebjakScénář:
Josef MarešKamera:
Martin ŽiaranHudba:
Juraj DobrakovHrají:
Martin Finger, Ondřej Sokol, Kryštof Bartoš, Vasil Fridrich, Robert Mikluš, Štepánka Fingerhutová, Patricie Pagáčová, Jan Kolařík, Kateřina Marešová, Radek Polák, Miroslav Čáslavka (více)Obsahy(1)
Je odklízení nepohodlných mrtvol nová forma podnikání podobně jako střelba na objednávku? Do jaké hloubky se dokážou ponořit policejní potápěči a co nakonec pachatele usvědčí? A podaří se policejní akci utajit, než ji média prozradí pachatelům? (Česká televize)
Recenze (69)
Nesrovnávala bych to s Pustinou, jako někteří zdejší uživatelé, ta je přece jenom ještě hutnější a depresivnější, ale i tak jsou Devadesátky velmi dobrým seriálem. Dokonce díl od dílu lepším, atmosféričtějším, syrovějším. Martin Finger a Ondra Sokol to táhli od začátku, posledním dílem se k nim však přidal i dosud ne úplně výrazný Kryštof Bartoš. Kdyby to bylo více o otevírání sudů a méně o poradách policie, šla bych s hodnocením ještě výše. Silné 3*. ()
Krom faktu, že podle mě Kryštof Bartoš není moc dobrý herec, tak i mladý Kozák (postava) byl pěkný p.čus a Mirek Dušín, jak doma tak v práci :_) Nicméně slušná kriminálka (na domácí poměry) to díky všemu ostatnímu pořád je, i když každý ty případy zná a tudíž to zrovna není o napínavém vyšetřování a o tom, kdo je pachatelem. ()
Tady už se jede přímo k cíli. Žádné odbočky, nebo vsuvky. Sokolova linka výborně reflektuje policejní poměry té doby, a už je definitivně jasné, že nedospěje k dobrému konci (Pokud se teda neukáže, že je nějak tajně nasazenej, ale to nepředpokládám...). Orlické vraždy mi tady příjdou mnohem lépe a divácky atraktivněji ztvárněné, než v Sametových vrazích. Hlavně ta detailní práce policie, všechny ty procedury (technik chce podepsaný rozkaz) co museli všichni absolvovat, a co se tu tvůrcům podařilo dostat do děje. Jen škoda nevyužitého Korejse, který tu působí jako postava z donucení v návaznosti na Případy, jelikož do děje moc nezasahuje. ()
Musim priznat, ze mne v posledni dobe maloktery serial tak nadchnul, jako devadesatky. Vzhledem k tomu, ze jsou ted zpravodajske weby plne clanku a rozhovoru o relnych skutecnostech a pozadi vrazd i vysetrovani, tak asi temer kazdy vi, co a jak se stane. Navic je zde i efekt neustaleho porovnavani odchylek deje v serialu oproti skutecnosti. I presto jsem byl u tohoto dilu napnuty jak struna. Herecke vykony jsou nadstandardni, vyprava temer bezchybna a za tim vsim stoji primo excelentni scenar. Scena s oteviranim sudu byla snad nejlepsi z celeho serialu. Obavam se, ze takhle vysoko polozenou latku jentak nekdo nepreleze. ()
Tíživé dusno před bouří, která se zjevně strhne v posledním díle. Titěrná, zejména administrativní práce před realizací, bez ohledu na spánek, jídlo, rodinu, jelikož pokud vše nebude na 105%, mohou jít roky práce do kopru. Tihle lidi jsou pro společnost k nezaplacení. Samozřejmě mimo těch, kteří mají svého Arména ve skříni… ()
Galerie (17)
Photo © Česká televize / Klára Cvrčková
Zajímavosti (11)
- Tvůrci z vlastní iniciativy vytvořili 2 verze epizody. Nechtěli před 22. hodinou rozrušit diváky. V televizi byla vysílána verze s méně speciálními maskami a na iVysílání je verze epizody delší a více „drastičtější“. (Azurose)
- Moment, kdy se Plíšek (Martin Finger) při manipulaci s vytaženým sudem popálí na ruce louhem, je založen na skutečném detailu. Předobraz této postavy Jan Štoček v pořadu Polosvět nájemných vrahů (2022) vzpomíná, že se při kontaktu s obsahem sudu popálil na ruce (částečně i na obličeji) a doživotně měl na tom místě ekzém. (melica)
- Podezřelý Chodounský (Viktor Zavadil) vynáší odpadky v plastikových pytlích na odpad, které v roce 1995 ještě nebyly v Česku běžně používané. (melica)
Reklama