Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Had Plissken se vrací. Velký divácký úspěch akčního sci-fi thrilleru Útěk z New Yorku z roku 1981 (který se u nás v kinech nehrál, ale záhy po revoluci patřil k oblíbeným videohitům) inspiroval jeho režiséra Johna Carpentera, aby o patnáct let později natočil Útěk z L.A. Použil velmi podobný syžet a pouze se přesunul z východního na západní pobřeží Spojených států. V roce 2013 je po velkém zemětřesení Los Angeles ostrovem, který není součástí nových Spojených států. Slouží jako obrovské vězení pro všechna individua, jež byla vyhoštěna ze země, která se v reakci proti rostoucímu násilí a úpadku morálky stala policejním státem. Jednooký hrdina prvního snímku Had Plissken (Kurt Russell) je tu znovu poslán na téměř beznadějnou misi. Má získat černý kufřík, kontrolující satelitní rozvody elektrické energie, který na ostrov zavlekla rebelantská prezidentova dcera. Jako zvláštní pobídku dostane do krve virus, který jej bez protilátky do deseti hodin zabije… Carpenter dostal k dispozici značný rozpočet 50 milionů dolarů (skoro desetkrát tolik než stál Útěk z New Yorku) a využil ho k pochmurné evokaci zdevastovaného města, v jehož rozpadlých ruinách se pohybují bizarní postavy nejrůznějších zločinců a zkrachovalých existencí. Kurt Russell (který se tentokrát podílel na scénáři i na produkci) hraje Plisskena jako znechuceného cynika, jemuž na budoucnosti nových Spojených států pramálo záleží a hodlá si pouze zachránit vlastní kůži. Zručně natočený snímek plný akčních scén je jen lehce zahalenou parodií na temné postkatastrofické filmy, jež především v devadesátých letech vznikaly jako na běžícím pásu pro potřeby nenasytného videotrhu. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (295)

monolog 

všechny recenze uživatele

Musím říct, že se mi to dost líbilo, ale to je asi tím, že jsem jedničku viděl až po tomhle. Nejvíc mě asi chytla ta hudba (hlavně na konci) a představa, jaký by to bylo, kdyby se to opravdu přihodilo. Jinak film je zábavnej, někdy dobrej, někdy průměrnější, jak kde. Ale dost to zastírá konečná pointa a skvělej drsňáckej Had Plissken. To je prostě postava, která si pokračování zasloužila. A zajímalo by mě, jak dlouho natáčeli tu scénu na basketbalovým hřišti. Někdy jsou triky viditelně umělý (vlna) a někdy je to, co se děje před kamerou opravdu blbost (ostřelování z rogala), ale celkově tomu musím nechat, že mě to opravdu chytlo. A těch několik pěkných štěňat pro Bruce, Fondu, Valerii, nonekupteto! ()

Phobia 

všechny recenze uživatele

Jo táááák, to nebylo akční sci-fi béčko z let osmdesátých, ale céčko z druhé poloviny devadesátých? Tak to hvězdičku dolů oproti původně zamýšlenému záměru! Kdyby mi bylo telecích 15, drsoň v černé kůži Kurt a divný svět kolem něj by mě sice neuvedli do extáze, ovšem vypadla by ze mě slova chvály a výsledným dojmem by byla docela jistě spokojenost. Bohužel už jsem ve věku, kdy mi ke štěstí nestačí jeden zarputilý ksicht, momentálně zaostalí padouši, nepřesvědčivé kulisy, laciné efekty ani nablblá zápletka plná logických ažur. No, hudba celkem ušla... Nehodlám nad Hadem Plisskenem přivírat oko: tohle je kýč, co zaspal dobu - kdyby byl "Útěk z LA" o 10 let starší, klidně hvězdičku přihodím. A přiznám bez mučení, že závěrečnou půlhodinu jsem si nechala ujít, protože: A) mě vlastně nezajímalo, jak to dopadne, B) bylo jasné, že Russel nekonec nakope všem oponentům anální žlázy. 40% ()

Reklama

GodComplex 

všechny recenze uživatele

Snake Plissken's back baby! Temer stejna kvalitka jako Utek z NY, excelentni Carpenterova hudba, cool Kurt Russel, post-apokalypticke LA, prudka zabavnost, ja jsem spokojen. Vsechno co fungovalo v prvnim dile funguje i zde, jen je to napodruhe skoro to same a tim padem o neco nudnejsi. Bonusove body za Tool, Tori Amos a uderny narez White Zombie v zaverecnych credits. "Fuck you, I'm going to Hollywood..." 7/10 ()

choze 

všechny recenze uživatele

"Myslel jsem, že seš... vyšší." Původní film vzatý přes kopírák s o něco záživnějšími peripetiemi a akčními scénami, ale poslabšími počítačovými triky. Casting se opět pyšní řadou známých tváří a Kurt Russell je stejně těžce cool jako předtím. Jinak Plissken tu vystřídá víc dopravních prostředků než Indiana Jones v POSLEDNÍ KŘÍŽOVÉ VÝPRAVĚ, od miniponorky, přes motorku, surf, rogalo až po vrtulník. No a pak tu máme Carpenterovu tradiční společensko-nábožensko-politickou satiru. Suma sumárum, příjemné připomenutí kultovní jedničky. ()

woody 

všechny recenze uživatele

Samozřejmě, pokud vás na tom filmu zaujmou jen strašlivé digitální triky (obzvláště plavba ponorkou je horší jak grafika Duke Nukem 3D z téhož roku), pak neváhejte a pošlete jej do horoucích pekel jako většina zdejších respondentů. ... Jestliže však hledáte ultimátní béčkovou nálož s přehršlí dokonale obsazených herců (Russell, Buscemi, Grierová, Fonda, Campbell, Robertson), cheesy hlášky a hlavně neskonale nemainstreamový konec, tak neváhejte - lepší kousek těžko pohledáte. ()

Galerie (91)

Zajímavosti (13)

  • Keď je Kurt Russell vedený cez chodbu, dôjde medzi ním a chlapcom v čiapke k očnému kontaktu. Toho chlapca hrá jeho skutočný syn. (Abiosis)
  • Film byl ve vývoji přes deset let. Psaním scénáře začal Luck Coleman již v roce 1986. (Terva)
  • Podraz s vírusom Plutoxin 7 mal byť súčasťou pôvodného filmu, ale nakoniec nebol použitý. (Abiosis)

Související novinky

Kdo uteče z New Yorku?

Kdo uteče z New Yorku?

30.08.2014

Hollywood se snaží Snakea Plisskena vzkřísit už nějaký ten pátek. Slavný tvrďák z Útěku z New Yorku a Útěku z L.A. by ale nadále neměl disponovat tváří Kurta Russella. Na scénu nastoupí mladá tvář,… (více)

Návrat Johna Carpentera

Návrat Johna Carpentera

22.01.2008

Seriál Masters of Horror vytáhl z hrobů několik žánrových mistrů a ukázal jim, že fanoušci na ně nejenže nezapomněli, ale pořád stojí i o jejich novou tvorbu. Minulý týden jsme psali, že na vlně… (více)

Reklama

Reklama