Epizody(4)
-
Hledání věrné ženy (E01)
-
Hysterka (E02)
-
Nejsem líná, jsem chudokrevná (E03)
-
Smečka cti (E04)
Obsahy(2)
Cyklus příběhů, které pojednávají o tom, jak křehkou záležitostí jsou partnerské vztahy. Název cyklu je odvozen od citátu R. Musila: „Člověk v manželství nikdy neví, kdy končí pití vody a začíná tonutí“. Čtyři samostatné příběhy byly inspirovány skutečnými životními případy, se kterými se spoluautor scénářů M. Plzák (spolu s O. Zelenkou) setkal ve své dlouholeté praxi. (Česká televize)
(více)Recenze (17)
I když je seriál o mezilidských vztazích a i když jsou jednotlivé příběhy dle skutečnosti, přesto nejsou tak vypovídající a poučné jako třeba seriál Co teď a co potom? Samozřejmě ten seriál je více psychologický, kdežto Manželská tonutí jsou hlavně o mezilidských vztazích a hlavně o vztazích mezi muži a ženami. Souhlasím s názorem, že nebylo dostatečně jasné, zda chtějí tvůrci více poučit, pobavit anebo se jedná o více drama. Přestože herci se ukázali ve skvělém světle, některé díly byly zbytečně dlouhé. Já jako single to beru jen jako zajímavou sondu do čtyř partnerských vztahů. ()
Doktor Plzák se jednou podílel na seriálu, týkajícího se partnerských vztahů a takhle se to povedlo a vzhledem k tomu, že jde o televizní dílo...ovšem za zlé mu mám to, že si nejspíš nedokáže vybrat, jestli bude komedií nebo dramatem. Zvlášť díl se skvělým Tomášem Töpferem Nejsem líná, jsem chudokrevná často (ne) tlačí na pilu a na výsledku je to znát, jinak bych samozřejmě neváhal s hodnocením nejvyšším. VY NEJSTE SMČKA CTI, VY JSTE SMEČKA BLBCŮ! ()
Do manželství mám zatím daleko (abych to nezakřikl:-)), takže to nebylo až tak moc poutavé. ()
Doktor Plzák je bezpochyby ve své profesi zdatný odborník a navíc kvalitní publicista, jako televizní scénárista mě nicméně nepřesvědčil, i kdyby natočené příběhy byly doslova okopírované z reálného života. Už proto, že si neumí vybrat žánr, nebo se ho aspoň důsledně držet, a tak kolísá mezi vážnou dramatickou polohou a pokusy o rozpačitý humor. Televizní povídky na úrovni slabších bakalářských příběhů. Celkový dojem: 40 %. ()
Skvěle zahrané.. ()
Čtyři příběhy s výbornými herci: Cibulková skvěle jako hysterka, Kostka jako lovec věrných žen, Adamovská jako líná žena a Preiss jako podezíravý muž. Dobře odpozorované a ztvárněné lidské typy (psychiatrická praxe jistě poskytuje dost studijního materiálu). Ovšem, bohužel za vším je cítit "plzákovina" (ve smyslu Plzák - nomen omen) s pokřiveným mravním zrcadlem. Snad nejvíce to vystupuje v příběhu "Smečka cti", kdy je nevěra podávána jako něco normálního a naopak vyžadování věrnosti jako něco nenormálního. Tohle ostatně Plzák šířil už za komunistů a proto si ho hluboce nevážím. ()
Poslední velká akce dr. Plzáka. Paradoxní je, že podobné problémy, které zde hraje jedna herečka, tak brzy poté sama roky řešila. ()
I. povídka: 75% (úžasnej Kostka!!!), II. povídka: 30%, III. povídka: 85% (s nejmenším podílem nadsázky, přesto nejpodařenější), IV. povídka: 55% ()
Škoda, že tento seriál nemá více dílů. ()
Velmi zajímavý materiál na prostudování. Nejvíce mě dostal příběh s hysterkou. Co se dokáže člověku urodit v hlavě, to je síla. Ta osoba šla z extrému do extrému během několika málo minut. To byl veletoč. Upřímně, já bych takové osobě dala pár facek, protože bych se neudržela. Bohužel, mám taky jenom jedny nervy. Vilma Cibulková předvedla opravdový herecký koncert. ()
Hodne povedeny serial. Mozna skoda, ze jsem ho objevil az ted... Kazda povidka ma co rict. Velmi zajimave herecke obsazeni, kde Kostka a Cibulkova dominuji. ()
Děs, jeden díl horší jak druhej... ()
Partnerské těžkosti, resp. problémy vždy byly a také vždy budou neocneitelnou studnicí nápadů a námětů pro scénáristy. Bohužel u Manželských tonutí nebošlo k ani jednomu. ()
Epizody s Kostkou a Preissem vyborne, ty ostatni televizni prumer. ()
Povedená televizní série o manželských problémech, která je mnohem více dramatická než komediální. ()
Zdařilá Plzákovina! Ze života nás všech! Za čtyři:)) ()
Naprosto skvělý cyklus s perfektními náměty, skvělými hláškami a výbornými hereckými výkony. Pro Vimu Cibulkovou přímo životní role. Škoda, že dílů nebylo víc, témata by se jistě našla, navíc první a poslední byly na podobné téma nevěry. ()
Reklama