Kamera:
Robert RodriguezHrají:
Jessica Alba, Bruce Willis, Alexis Bledel, Powers Boothe, Mickey Rourke, Clive Owen, Devon Aoki, Rosario Dawson, Elijah Wood, Benicio Del Toro (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Noirový thriller plný násilí, v němž se prolíná několik dějových linií z oblíbených komiksů Franka Millera, vykresluje obraz nejděsivějšího města bez slitování pohledem těch nejdrsnějších postav. Bruce Willis exceluje v roli policajta s nemocným srdcem, který přislíbil ochranu sexy striptérce (Jessica Alba); Mickey Rourke hraje mrzoutského psance s posláním pomstít smrt své jediné životní lásky (Jaime Kingová) a Clive Owen ztvárňuje Shellieinu (Brittany Murphyová) tajnou lásku Dwighta, který po nocích brání Gail (Rosario Dawsonová) a její lehké děvy z Old Townu (Devon Aokiová a Alexis Bledelová) před drsňákem (Benicio Del Toro) se zálibou v násilí. (Cinemax)
(více)Videa (1)
Recenze (1 584)
Na SinCity jsem kouknul dvakrát a i podruhé mi to utvrdilo skutečnost, že takovéhle filmy prostě nejsou pro mě. Tarantino, Rodriguez a teď už i Miller jsou režiséři bez kterých se skutečně obejdu a jediné co by mi mohlo od těchto tří chybět by byly možná tak komiksy které Miller původně nakreslil, protože ty mají skutečně co nabídnout, ale jejich filmy jsou čistá prachbídná snůžka jednoduchých příběhů jdoucích za pomstou plných neskutečných, neuvěřitelných ale veskrze silných scén, které se v paměťi ukotví ať už člověk chce nebo nechce. Tady si prostě nevybere. Sin City si z Pulp Fiction vzal ten způsob vyprávění jednotlivých příběhů, i když, jak mi jeden uživatel zde řekl, Tarantino na filmu spolupracoval minimálně. Každopádně i tak jsem nebyl spokojený a na další díly se rozhodně nijak závratně hnát nebudu. Stylové to sice je, ale zbytečně stylová brutalita, a zbytečně syroví hlavní hrdinové mi absolutně nesedí, i když v knize si je většinou rád užiju, ve filmu to jaksi nefunguje. Kniha je prostě kniha a přetavit tak jednoduše postavu která v knize funguje do filmu zas tak jednoduchý není. To by klidně mohli vyprávět tvůrci filmu Stopařova průvodce po galaxii. Sin City je městem hříchů, ale já bych se bez něj klidně obešel. Je vidět, že ho podporují hlavně rukopisy Tarantina a Rodrigueze. Ta stylovost je stejnak naprosto o ničem a to dokazuje film Spirit. Takže na tomhle je hezké akorát tak těch pár jmen, a to je asi tak všechno. ()
Hned první povídka představuje vrchol celé hříšné epopeje. Marv sbírá drsné body, stylizace a obrázky pasují výtečně a sem tam se urodí hodně dobrá hláška. Jenže to co se za černobílým pozlátkem skrývá by zasloužilo pohlavek. Sin City je ukázkovým příkladem nezvládnuté adaptace – žádné emoce, žádná snaha vyjádřit pohnutky postav filmovou řečí. Rodriguez se topí v nekonečných monolozích svých postav, které neustále žvaní, neustále vysvětlují, co se jim honí hlavou a jakou mají zrovna náladu (až je to někdy k smíchu, třeba když se Hartigan zmoženě opře o strom, zakašle si do ruky a uvidí ve dlani krev, což provází zhruba slovy „je mi blbě a kašlu krev“ – asi aby stíhali i pomalejší diváci :-)_______ Kulantně řečeno, tupé. Nekonečný a nekontrolovaný vodopád slov přebíjí všechno a titul nejužvaněnějšího filmu posledních deseti let Sin City suverénně vyrvává z pařátů nedávného Closer. Hlášek ubývá, dynamika vyprávění prakticky neexistuje a dokonce chybí pořádná hudba (!). Většinu času zní jen fádní podkres, takže o audiovizuální nářez z traileru nezavadíte ani koutkem oka (ukázka tak teprve teď naplno prokazuje svou genialitu a zároveň lživost). S přibývajícími minutami geniální bonmoty („Nespláchls“) definitivně mizí a přicházejí velké rozpaky z hereckých výkonů. Sešla se nám tu opravdu rozmanitá společnost: Od skvělých drtičů (Rourke, Willis) a pohodově obsazených postav (Stahl, Dawson, King) se přes rozpaky (Wood, Duncan) dostaneme až k toporným výstupům (Owen, Del Toro) nebo rovnou směšnému přehrávání (Bledel, Murphy a hlavně Jessica Alba: Nic proti její postavě, ale líp hraje i Honza Čenský)________ Výsledek zklame. Neživotná, statická, chladná a hlavně děsivě neinvenční, až otrocká adaptace, jejíž autoři zapomněli, že to co trhá koule na stránkách comicsu nemůže v prakticky stejné podobě cupovat varlata filmovým divákům. Nuda. Nic víc. V posledních čtyřech dnech jsem viděl sedm filmů a jen jeden ve mně zanechal méně než Sin City: Šlo o thajskou Tropickou nemoc, z níž jsem po dvaceti minutách odešel. :-) Ale dost remcání. Sin City není vyloženě špatný film. Jen nezáživný průměr, po němž nezbyde nic víc než vzpomínka na přísliby traileru a z comicsu obšlehnuté vizuály. A blahé paměti pravdivé tvrzení Ondřeje Vosmíka, jenž v recenzi Cinemy na Spy Kids poznamenal, že Rodriguez je dobrý řemeslník, ale bídný vypravěč. Nikdy předtím to neplatilo víc. P.S: Tímto samozřejmě nepochybují o tom, že příznivci stylových, jakkoliv naprosto tupých obrázků, a “tarantinovského hypeu” si cestu pro svých pět hvězdiček najdou. Přeju jim to. :-) ()
Napoprvé naprostý nářez, který bych snad i uctíval, napodruhé jsem se však už nepatrně ošíval a snažil se sám sebe přesvědčit, že je to strašná zábava. Napotřetí se v jistých chvílích dostavovala nuda a fanboyovské vískání se přeměnilo na zklamané bručení. A napočtvrté? S výjimkou první povídky a druhou polovinou třetí těžká nuda, kterou nezachrání ani famózní vizuální zpracování. P.S.: Quentinova scéna aspiruje na momentku s nejstupidnějším monologem poslední dekády a Clive Owen není vůbec cool. 6/10 ()
Bruce Willis poprvé pronáší to svoje: ,,DRSNEJ ZPŮSOB, JAK UKONČIT PARŤÁCTVÍ", a já vím, že TOHLE je můj film! (což za chvíli stvrdí nejen vytuhlej ožrala M.Rourke, kterej přestože spadl do trní,stejně donutí mluvit každýho, a taky ......). NEE!!! To je zbytečný! Nemá smysl tady vypisovat role, který mě bavily, nemá cenu vypichovat scény, který něčím zaujaly, protože milovníci komiksů tady najdou všechno a ještě se to hejbe! Masky, kamera, střih, ble ble ble .... proč to zbytečně rozpitvávat, když stačí napsat - originální a neskutečně fantastické! Pro mě to byla (a ještě bude) pastva pro oči a pro uši. Už dlouho jsem se takhle nebavil. A VY? KOUKÁM, ŽE MÁTE OPRAVDU FAJNOVEJ KABÁT! ()
TOP Rodriguez. Tarantinova a Millerova ruka přidána do díla dodala jedinečnou příchuť' divákova pohledu na velmi originální a skvěle graficky zpracovanou tvorbu. Která Vám z hlavy nevyšumí. Všichni se ocitli ve svém oblíbeném prostředí brutálního násilí, které potvrzuje i vytříbený vyprávění. Komiksová předloha a velmi dobrá skupinka dobrých herců s audiovizuálním tempem neztrácí drive a cool seanci. ******* Tarantinova část filmu v rozsáhlé jízdě autem. To, co by za normálních podmínek točil týden, měl s Rodriguezovým stylem hotové za jeden den. Tarantino měl zcela volnou ruku. Byl na natáčení skvěle připraven a vše měl doladěné do nejmenších detailů. ******* Ve výsledku originální stylovka. Černobílá už nikdy nebude tak barevná. ()
Galerie (85)
Zajímavosti (78)
- Ve scéně, kdy Marv (Mickey Rourke) mluví v koupelně s Lucille (Carla Gugino), zmíní, že se tentokrát nejedená o „nějakýho podřadnýho úchyla, co zabíjí bezdomovce“. Naráží tím na děj komiksu „Just Another Saturday Night“ („Prostě další sobotní noc“), který byl zadaptován v pokračování Sin City: Ženská, pro kterou bych vraždil (2014). (LucasAbelle)
- Zbraň, kterou používá Hartigan (Bruce Willis), je Beretta M93R, stejná zbraň, kterou používal titulní hrdina ve filmu RoboCop (1987). Autor komiksové předlohy Frank Miller se podílel na scénářích k filmům RoboCop 2 (1990) a RoboCop 3 (1993). (don corleone)
- Rozhovor s dámou v červeném na balkoně v úvodní scéně s názvem „The customer is always right“ připomíná scénu z filmu Ďáblův advokát (1997). Obě scény se odehrávají na balkóně výškové budovy a v obou případech žena s červenými šaty kouřící cigaretu hledí na noční město, zatímco muž k ní přichází z večírku zevnitř. Charaktery postav a zakončení scény jsou však v obou filmech rozdílné. (Thanoris)
Reklama