Režie:
Ridley ScottScénář:
Marc KleinKamera:
Philippe Le SourdHudba:
Marc StreitenfeldHrají:
Russell Crowe, Marion Cotillard, Freddie Highmore, Albert Finney, Archie Panjabi, Richard Coyle, Ben Righton, Rafe Spall, Tom Hollander, Kenneth Cranham (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Jako malý kluk jezdil Max Skinner na prázdniny ke strýci Henrymu, který miloval Francii, víno a Provence. Proto se tam odstěhoval, žil v malém zámečku a byl majitelem rozsáhlých vinic. Na nich pěstoval víno jeho vinař Francis Duflot s manželkou Ludivine. Když Max vyrostl, stal se z něj poněkud bezohledný makléř na londýnské burze. Aby vydělal peníze, neštítí se ani podrazů. A na strýce skoro zapomněl – neviděl ho už deset let... Právě když se Maxovi podaří další vypečený kousek na burze, za který ho všichni proklínají, dozví se, že strýc Henry zemřel. Jelikož nezanechal závěť a jiný přímý příbuzný není znám, zámeček i vinice mají připadnout jemu. Max odlétá do Provence, kde se má setkat s notářkou Auzetovou. Odjel právě včas – jeho poslední burzovní operace vyvolala velké pohoršení a chce s ním hovořit i majitel jeho makléřské firmy Sir Nigel... V Provence se Max setkává s Francisem a Ludivine, zjišťuje, že zámeček není v nejlepším stavu, a zdá se mu, že ani víno není dobré. Spíš hodně špatné. Ovšem stejně nemá v úmyslu si panství ponechat. Ihned kontaktuje svého realitního agenta a přítele Charlieho Willise a pověří ho, aby hledat zájemce. To se ovšem nelíbí Francisovi, který strávil většinu života po boku Henryho na vinici. Zatím ale musí spolu s Maxem zahájit „velký úklid“, aby staré obydlí vypadalo alespoň trochu k světu... Stejně jako na burze se Max často chová bezohledně i jinde. Když telefonuje v autě, málem srazí na kole jedoucí místní číšnici Fanny Chenalovou a ujede. Když se chystá urychleně odletět zpět do Londýna, omylem spadne do silné vrstvy listí ve vypuštěném bazénu a nemůže se dostat ven, kde zůstal i jeho mobil. Asistentka Gemma ho shání marně a Sir Nigel ho na týden suspenduje... V bazénu ho shodou okolností objeví právě Fanny. Aby ho potrestala za nehorázné chování, napustí bazén vodou. Teprve potom se Max vyškrábe ven a nakonec zůstává několik dní v Provence. Pomalu se mu vracejí vzpomínky na dětství a strýce Henryho, kterého skutečně miloval, stejně jako strýc jeho, přestože si později o jeho charakteru nedělal žádné iluze. Pak se však náhle objeví mladá Američanka Christie Robertsová a prohlásí, že je Henryho nemanželská dcera. Zatímco Charlie se obává, že by to mohlo zhatit rychlý prodej panství, Max hlasitě prohlašuje, že jeho strýc by nikdy Američance dítě neudělal. Christie je zaražená: nechtěla peníze ani vinice – přestože vínu rozumí, pracovala na vinicích v Kalifornii – chtěla jen poznat svého otce, protože nevěděla, že už je mrtvý. Dívka se rozhodne co nejdřív odjet. Zatímco Charlie z Londýna hlásí, že o zámeček s vinicemi je obrovský zájem, Max si pomalu zvyká na docela jiný život v Provence. Vyhledá Fanny, která pracuje v místní restauraci, a omluví se jí za své chování na silnici. Nakonec se mu podaří ji pozvat na schůzku a brzy se stanou milenci. Už jednou zklamaná Fanny ale počítá s tím, že Max brzy odjede navždy a nic od jejich sblížení nečeká... (TV Prima)
(více)Videa (2)
Recenze (1 064)
Úplně jako to víno z Henryho vinic - zápletka důvěrně známá z výtvorů Rosamundy Pilcherové, figurkovité postavy a nevyvedené pokusy o humor by mohly dávat tušit, že z tohoto filmu nic dobrého vzejít nemůže. A heleme se - Ridley párkrát zamává kouzelným proutkem a vyčaruje náladotvorný vizuál, podmázne ho adekvátním hudebním doprovodem a s tisíckrát viděným si pohraje tak, že místo očekávaného odplivnutí se ještě několikrát oblíznete. I ta avizovaná klišé jsou podávána velice decentně a uvědomněle - vlastně tak, že vůbec neruší, ale přetavují se do diváckých jistot, čímž podporují pohodovou, bezstarostnou atmosféru. Zapomeňte na Bobule (beztak Dobrý ročník vykradají, jakkoli to jejich režisér popírá), které opadají a rozpadnou se na prach; to Dobrý ročník může být s časem leda lepší.... ()
Já dřív Russella moc nemusel. Ani moc nevim proč, asi kvůli jednomu filmu s nim, co se mi moc nelíbil. Nicméně je to skvělý herec, jehož role kdysi bývaly zcela nezapomenutelné a absolutně nechápu, jak jsem se mohl Dobrému ročníku vyhýbat, když mi byl doporučován ze všech stran. Tak neuvěřitelně precizní feel good film jsem už totiž hodně dlouho neviděl. Mnohokrát jsem zíral, jak geniálně se Ridleymu Scottovi povedlo zachytit určité situace, které by v jiných filmech vypadaly úplně obyčejně a nezajímavě (tenisový duel, fuck Lance Armstrong, nedobrovolné koupání a spousta dalších!) a mnohokrát jsem zase smál díky výbornému vtipu, které jsou vhodně dávkovány a nepamatuji se, že bych kvůli něčemu obrátil oči v sloup (což dělám pravidelně u hodně filmů). Co dodat, všichni filmoví fajnšmekři už tuhle pecku viděli a já osobně jí uvidím ještě mnohokrát. Tenhle flák má všecko, vybraný soundtrack, skvostné prosluněné záběry Provance a nádhernou Marion Cotillard. A Crowovi sežerete zkrátka úplně všecko...100% ()
Malý a skromný film, no v rámci naplnenia svojich cieľov jeden z najlepších vo filmografii Ridleyho Scotta. Dobrému ročníku niet čo vytknúť. Hoci nič neprikrášľuje, je príjemný a pozitívny, herecký potenciál a charizmu Russella Crowa zužitkováva na 100% a poetika prostredia (kamerové filtre, hudba) sa jedinečne dopĺňa s komorným príbehom. Plus k tomu citlivý a inteligentný humor. ()
Nic proti tomu, že se Ridley rozhodl sfilmovat zrovna takovou profláklou látku o nápravě prohnilýho bankéře na francouzským venkově, ale čekala jsem asi trochu víc, než jen skutečně klasickej vývoj příběhu, naprosto očekávanej konec a nepříliš originální postavy a jejich charaktery. Kdo ví, jestli se to vůbec dá natočit jinak a líp, ale zrovna u Ridleyho bych tomu věřila, dokud jsem to neviděla. Jinak je to samozřejmě funkční po všech stránkách, hlavně po stránce chlapáctví a herectví Russella Crowea, vtipných dialogů a scének a té příjemně klidové atmosféře. Film se ale do mě nijak neotiskl, jen mě ohromil nádhernými záběry na zamlžená francouzská rána, což se sice počítá, ale super film to z toho neudělá. A rozhodně by prospělo trochu zkrátit stopáž. Svoje fandy si ale tahle pohodovka určitě najde. ()
Slovo "dobrý" bych v názvu změnil na slovo "vynikající" a toto slovo bych pak přiřadil ke všemu co souvisí s tímto filmem. Docela i chápu premiéru v prosinci, přijdete ze zimy do kina a z kina odejte s hřejivým vnitřním pocitem, který překoná Vaše vnější i vnitřní mrazy na delší dobu. Postava Maxe je naprosto skvěle napsaná a Russell jí přenesl moc dobře na plátno a tak se zase po dlouhé době stalo to, že hlavní hrdina mě byl neskutečně blízký. Jinak před slovo "hrají" může POMO klidně přidat slovo "dobře" a před slovo "režie" slovo dobrá . Bude stylový a ještě to bude pravda. O krásných záběrech na Provence se raději nebudu moc zmiňovat a kameranovi koupím za jeho práci nějaký dobrý ročník . Marion Cotillard je stejně tak krásná žena, jako dobrá herečka , no a ten její zadeček to je taky dobrej ročník . Jo a víte jaký soundtrack k tomuto filmu?? No jasně, že dobrý . Takže pomalu, abych dopsal komentář dopil sklenku červeného vína zajedl to sýrem a připravil si foťák, mapu a auto vydal se na výlet do Provence ! ()
Galerie (69)
Zajímavosti (17)
- Pro záběry, v nichž Max (Freddie Highmore) spadne do bazénu, se musel dvůli dostatečné hloubce vykopat a vybetonovat nový bazén. (Gastovski)
- Po Gladiátorovi (2000) se Ridley Scott a Russell Crowe (Max Skinner) opět sešli, tentokrát za „mizivých“ 35 milonů amerických dolarů, což zřejmě divákům moc neimponovalo. Příběh ze slunečné Francie utržil během prvního víkendu promítání (10.-12. 11. 2006) 3,7 milionu, což stačilo studiu Fox jen na desátou příčku. Pro Crowea to byl nejhorší výdělek od snímku Mystery, Aljaška (1999) a Dobrý ročník nakonec v amerických kinech vydělal jen 7,5 milionu. Součet celosvětových tržeb pak byl 42,3 mil. (imro)
- O roli Fanny (Marion Cotillard) se ucházela i Eva Green, která později s Ridleym Scottem spolupracovala na Království nebeském (2005). (NIRO)
Reklama