Režie:
Nicholas MeyerScénář:
Edward HumeKamera:
Gayne RescherHudba:
David RaksinHrají:
Jason Robards, JoBeth Williams, Steve Guttenberg, John Cullum, John Lithgow, Bibi Besch, Lori Lethin, Amy Madigan, Jeff East, Stephen Furst, Arliss Howard (více)Obsahy(2)
Zdrcující drama, jehož kořeny jsou ve skutečném životě. Překvapující pohled přímo do noční můry každého z nás. The Day After - Den po nukleární katastrofě... Jen střípky naděje uprostřed radioaktivního pekla. Drama lidí, kteří přežili atomový výbuch, napínavý pohled na sebezničení, které není možno ignorovat. Den poté - poslední dějství života na planetě Zemi. (ATTACK FILM VIDEO)
(více)Recenze (251)
Tu neskutečnou fatalistickou brutální údernost Vláken to nemá, ta jsou asi nedostižná, ale pořád ještě je to příšerná simulace toho, jak by to mohlo vypadat po atomovém holocaustu. Spálené mrtvoly, rabování, smrt na denním pořádku, prostě konec civilizace a zákonů. Řemeslně dokonalé a emočně zdrcující. 95% ()
Nemohu si pomoci, ale mě se to nelíbilo. Je sice moc hezké, že nám tvůrci dokázali přiblížit celý ten proces jaderné války celkem důvěryhodně, ale to dokáže i leckterý hraný dokument, trvající necelou hodinu. Tohle bylo zdlouhavé, nudné drama, se špatně napsanými postavami a mizerným scénářem. Dalo se to natočit mnohem lépe. 30% ()
Dost možná to tak jednou dopadne, protože lidstvo je nenapravitelné a nepoučitelné a můžeme použít slova, která ve filmu zazní, avšak v opačném slovosledu - lidé nejsou blázni, ale šílenci. Den poté je dost depresivním snímkem, sugestivní ukázkou blížící se jaderné války a jejích destruktivních následků. Mě osobně tento počin zaujal více než Vlákna, která se mi tenkrát jevila zdlouhavě. Podobných filmů by mohlo být i více. ()
Noční můra mého dětství, viděno dnes dosti trapné, ale stále aktuální. Jde vlastně o tv film a nízký rozpočet je hodně znát. Skutečnost by byla mnohem horší a to se asi nafilmovat nedá, protože by nebylo co.Nikdo si nedovede představit jak by vypadal den poté přeživších, natož týden,měsíc,rok, 10 let... ()
Film by sa mal volať Deň pretým a deň potom. "Predel" v strede nielen delí film na dve polovice, ale na dve štylisticky aj naratívne rozdielne polovice. Z tej prvej sa inšpiroval určite Greengrass v United 93. Dokumentaristiky ladené zábery z ústredí a armády, správy v rádiu, znejúce ako náhodný podmas v pozadí a žiadne prestrihy na udalosti v Európe. Popravde, takto je to omnoho napínavejšie. No a potom, potom nasleduje peklo. Je jedno, aký vzťah sme si vypracovali k postavám v prvej polovici, Meyer je nekompromisný a ukazuje tváre a telá tak, ako by vyzerali v reáli. Ak niekto oslepne, tak zázračne sa mu zrak nevráti. A niekde v pozadí stále visí otáznik, že keď sme to jednému národu raz spôsobili aj my, či len nebola otázka času, kedy sa to stane aj nám. Nie náhodou je jedna z dôležitých postáv Japonec.. ()
Galerie (25)
Photo © 1983 ABC Circle Films
![Den poté - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/159/534/159534430_77cff2.jpg)
Zajímavosti (27)
- Televizní premiéra filmu byla velkou událostí. Po dopadu atomových bomb již film nebyl přerušen žádnou reklamou. (HellFire)
- Sovětský velvyslanec se jmenuje Anatoli Kuragin, stejně jako postava z knihy Válka a mír Lva Nikolajeviče Tolstoje. (HellFire)
- Viac ako 100 miliónov ľudí v takmer 39 miliónoch domácností videlo film počas prvého vysielania. (Arsenal83)
Reklama