poster

Základní instinkt 2

  • USA

    Basic Instinct 2

  • Německo

    Basic Instinct 2: Neues Spiel für Catherine Tramell

  • Německo

    Basic Instinct - Neues Spiel für Catherine Tramell

  • Španělsko

    Instinto básico 2. Adicción al riesgo

  • Slovensko

    Základný inštinkt 2

  • Nizozemsko

    Basic Instinct 2

Krimi / Thriller

USA / Německo / Velká Británie / Španělsko, 2006, 114 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • POMO
    **

    Odmyslite si všetko, čo robilo prvý Základný inštinkt zaujímavým, originálnym, nepredvídateľným, napínavým a sexy, a máte Základný inštinkt 2. Úvodné titulky rozdráždia, no akýkoľvek potenciál ostatného sexu vo filme, a že ho je VEĽMI málo a je VEĽMI skratkovitý, pochováva maximálne "nešukačský" David Morrissey. A ostatní sú na tom podobne - ťažko nájdete castingom viacej sprznený film. Nezachráni to ani Sharon, ktorej zošúverená koža na ruke zabíja jej vymejkapovanú tváričku pri každom potiahnutí z cigarety. Scenár bezmocne parazituje na nápadoch z prvého filmu a vyúsťuje v podpriemerný thriller v štýle FARBY NOCI. Tu sa budú rozdávať Zlaté maliny. Kassar s Vajnom to zase vyhrali.(5.4.2006)

  • kingik
    ***

    Sharon Stone zestárla a už není tak mrazivě přesvědčivá jako v jedničce, ale sex appeal ještě pořád má, ale ne už tak dráždivý. Vydupala si tohle pokračování a po jejím boku nahradil Michaela Douglase celkem nekoukaný David Morrissey, ale scénář už tolik nestaví na dravých sexuálních scénách, ale nahrazuje je jen slabším předivem erotična. Do popředí se více dostává příběh psychiatra lapeného v moci vášně a intrik a není to příběh k zahození. Režisér Michael Caton-Jones není tak odvážný jako jeho předchůdce Verhoeven a nerežíruje ani s takovou lehkostí, ale nabízí celkem zajímavý thriller s nečekaným závěrečným rozuzlením, pohled na odhalená Sharonina prsa ve vířivce, jednu odvážnou sexuální scénu, stejnou hudbu jako v jedničce a pocit, že to přece jen nebylo tak špatné. Erotických thrillerů se totiž točí stále méně, a tak mně to přišlo vhod. 60%(19.1.2009)

  • kleopatra
    *

    To, co učinilo Základní instinkt nesmrtelným, nenajdete. Nastoupila čirá blbost. Jejím zdatným reprezentantem byl psychiatr, který měl okamžitě mozek v rozkroku (ačkoli by i sexuálně vyhladovělej metař odhalil manipulaci a vzal údy na ramena) a nebyl jediným, kdo se choval jak tetřev, i festovní dialogy ("Máte alibi? Jo, přítelkyni jsem bral celou noc zezadu. Zezadu? To jste na tom líp než já .... "). Bohužel, v kině občas vypadl zvuk nikoli obraz, takže titulky i "charisma" hlavního hrdiny rovnající se přitažlivosti zanícené bradavice jsem odsledovala až do konce. To, že jsem se i při erotických scénách těšila, že si v přilehlém pubu dám špenátovou palačinku za statečnost jen dokladuje, jak byl tenhle "výcak" rajcovní. Tak za co teda ta jedna hvězdička? Jo, za tu palačinku.(17.6.2006)

  • Tosim
    *

    Oni si asi mysleli, že když nechají Sharon vypouštět z pusy hlášky typu "zapíchat si" či "dělal mi to v autě", bude to sexy. Ale není! Sexy není hlavně dementní děj, potácející se od ničeho nikam a neschopný zvolit si tu správnou polohu. Opravdu a vážně, nebýt těch tří erotických scén v celkové délce cca 1,5 minuty, nestálo by to za řeč. A ty byly ještě v USA vystříhány! Američtí (cenzoři ne, Bůh chraň!) lidé, kteří "doporučují nepustit určité scény do filmů", většinou týkající se nebezpečného násilí či nemravného sexu, se opět vytáhli. Bravo! Jo a mě Sharon přišla pěkná. I když bude asi úplně blbá. Všechny košíky do fronty!!!(30.10.2006)

  • Ghoulman
    *

    Základní problém Základního instinktu 2 není pouze jistá, kulantně řečeno nevkusná přezrálost hlavní femme fatale (jistě, Sharon Stone je stále velmi půvabná a elegantní žena, ale na sexuálního predátora tohoto ražení už prostě nemá věk), ale především může za jeho špatnost celková příběhová plochost a bezvýraznost tvůrčího přístupu. Je zde patrné fundamentální nepochopení mechanismů, jež dělaly z jedničky tak skvělý film. Jistě, hlavní linka je stále stejná – muž je neodolatelně přitahován ženou, u níž je až znepokojivě vysoká pravděpodobnost, že je to psychopatická vražedkyně – což se ostatně stává průměrnému muži minimálně třikrát za život (tedy ne, že bychom se nutně museli všichni zaláskovat do sériového vraha, ale ženy, jež nám mohou velmi snadno zničit život, jsou pro nás extrémně neodolatelné). Jenže pro Verhoevena byla tato nezdravá (a nepochopitelná) masochistická tendence pouhým začátkem práce s divákem, s napětím v důmyslné hře na kočku a myš, přičemž mnohdy nebylo vůbec zřejmé, kdo že je vlastně tou kočkou a kdo myší. Krom vytvoření extrémně husté a hutné atmosféry, přeplněné živočišností, kopulací a smrtí, bylo v jedničce hrozně důležité neustálé matení a balamucení diváka – ten si nikdy nebyl jistý, zda je Sharon vrah či ne, zda ji Douglas zavře nebo se s ní vyspí, co jen bude u Douglase silnější, jestli jeho rozum nebo jeho... hm, no prostě ten druhý nejmenovaný orgán. Všechna ta hromada napětí, strachu, vzrušení, potu, mrazení v zádech a nekonečné nejistoty dělala ze Základního instinktu film, jež je dodnes jedním z nejlepších thrillerů vůbec. A všechno tohle druhému dílu chybí. Divák už od začátku ví, co je Sharon zač, takže žádné napětí se nekoná, druhak zde chybí sympatický hrdina, s kterým by se člověk mohl sžít a pochopit jeho chápání (a na němž by mu tím pádem i záleželo) a ke všemu film jako takový postrádá jakékoliv charisma nebo atmosféru.(22.4.2018)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace