Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Newyorský policejní detektiv Jack Mosley je zkrachovalá existence, má chromou nohu, problémy s alkoholem, byl na léčení a nikdo už mu nesvěří pořádný úkol. Po jedné policejní razii má Mosley hlídat na místě činu, než dorazí policejní hlídka. Mosley tam stráví skoro celou noc. Další den už se chystá domů, když mu poručík nařídí, že musí ještě před koncem služby převézt jednoho vězně k soudu, který je vzdálený jenom 16 bloků. Jack pracoval celou noc a už se mu do ničeho nechce, poručík ale namítne, že policista, co měl mít vězně na starosti, uvízl v zácpě a nikoho jiného nemá. Jack si tuhle práci má započítat do přesčasů, takže nakonec tedy neochotně souhlasí. Vězeň Edddie Bunker neustále mluví a nechce zavřít ústa. Jack se s ním zbytečně nebaví, jeho řeči ignoruje. Pak zastaví před konzumem, kde má objednaný alkohol, a jde si ho vyzvednout. Když vyjde ven, uvidí muže, který se snaží Eddieho zamčeného v autě zabít. Jack ho zlikviduje a všechno nahlásí... Za chvíli přijede do baru, kde Jack čeká, Frank Nugent, Jackův bývalý parťák. Ten Jackovi vysvětlí, že je v pěkné bryndě, Eddie totiž chce svědčit proti Frankovi a dalším kolegům, a proto ho musejí zabít. Chtějí to nalíčit tak, že ho zastřelí Jack a udělají z něj hrdinu. Jackovi se takový postup nelíbí, a tak postřelí jednoho policistu do nohy, popadne Eddieho a utíká s ním pryč. Následuje dlouhá honička a přestřelky, během níž se Jack dozví, co Eddie na Franka má. Jack chápe, že mu jde o život, zároveň ale má už jen zhruba hodinu na doručení svědka k soudu, protože pak vyprší platnost velké poroty... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (454)

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Richard Wenk .. „People Can Change“ Komorní policejní drama, nesoucí se přesně v odkazu této citace. Scénář je jednoduchý, nepřináší pranic inovativního. Tohle téma bylo v určitých obdobách zpracováno už mnohokrát. Ani režisér Richard Donner nepřinesl mnoho nového, jedna scéna je sice skutečně výborná, dále je to i z jeho strany pouhá rutina. Bruce Willis se do své role parádně hodí, vizáž stárnoucího policisty je přesně jeho (současná) parketa. Chválu si zaslouží i David Morse, kterému záporná role sedí taktéž ideálně. Zato Mos Def mne místy přiváděl k šílenství, do role ukaceného černocha bych si uměl představit jiného a lepšího herce, navíc jeho akcent byl příšerný až iritující. 50%. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Čistě průměrný krimi film, který staví dva muže před jejich osudové setkání, které oboum změní životy. Policejní vysloužilec, ale stále ve službě, má dovést jednoho černocha jako svědka k soudu. Na své cestě, která je na začátku jen rutinní záležitostí, nachází jednoho přítele, hromadu přátel ztrácí a nachází sám sebe jen díky člověku, který má být v 10 hodin u soudu. Tento snímek by byl před 20 lety velký hit a trefil by se do období, kdy podobná témata zkorumpovaných policistů a osudových setkání opravdu letěla. Dneska již Donner ničím nepřekvapuje a na můj vkus už stará Bruce Willis nemá takovou šťávu co dřív. Mos Def má perfektní hlas a dabing jeho postavu asi totálně zabije. Jedna kvalitní scéna na začátku. Příliš odhadovatelné a ohranné. ()

Reklama

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Inteligentní policejní thriller o stárnoucí trosce, která se nechtěně ocitá ve středu vyhrocené situace. Duo Willis/Def funguje dobře (leč trailer se tak netvářil), vyloženě lahůdkový je zkorumpovaný polda Davida Morse a Richard Donner po dlouhé době přináší režijně velmi vyzrálý film. Kdyby jeden polda honil druhého v ohraničeném prostředí, které oba dobře znají, věřím, že by to vypadalo zhruba takhle. Výborný úvod a závěr (myšlena skvělá scéna "tváří v tvář" v garáži). ()

choze 

všechny recenze uživatele

Od Vyvoleného jede Bruce Willis s výjimkou Sin City v pěkných sračkách a jeho poslední, alespoň průměrné počiny jako Rukojmí nebo 16 Bloků na tom hádám moc nezmění. 16 bloků má dobrý námět, policejní thriller odehrávající se v reálném čase v rušných newyorských ulicích, ale scénář je plochý a přímočarý, řešení rutinní nebo přitažená za vlasy, logika hapruje a klišé se raduje, to vše korunováno neskutečně provařeným rozuzlením a odporným hepáčem. Film mě navíc nijak zvlášť nevtáhl, působil dost sterilně a bez života, postavy i dialogy mi přišly odfláknuté a nelíbil se mi ani užvejkaný padouch (Davidu Morseovi víc sluší méně se projevující vedlejší role). Slušné pro DVD, v kině to ale nemá co dělat. Takže za dvě a půl. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Kamarádi jsme přestali bejt kolem 8:25 v tom baru." Pokud je mi známo, tak u nás policejní eskorty k soudu provádějí dva až tři střízliví policisté, ale v USA by na to měl stačit jeden alkoholem napuštěný detektiv. Tak fajn, zase jsou o krok napřed a já se přiznám, že vybrat si mezi zkorumpovanými kolegy a ukecaným zlodějem není snadné. Já jsem sice charakterově čistý, ale nestojí za mnou filmografie Bruce Willise, takže bych se hrdě postavil na tu ozbrojenější stranu, ale detektiv Jack Mosley je jiný. Ne lepší. Prostě jiný a já jsem mu fandil, aby úkol splnil, i když se proti němu obrátily všechny dostupné hlavně na ulici. ()

Galerie (66)

Zajímavosti (18)

  • Na konci 53. minuty můžeme zaslechnout kultovní výkřik přezdívaný „Wilhelm scream“. (LucasAbelle)

Související novinky

Zemřel Richard Donner

Zemřel Richard Donner

05.07.2021

Legendární režisér Supermana, Smrtonosné zbraně nebo Spiknutí Richard Donner zemřel ve věku 91 let. Smutnou zprávu přinesla jeho manželka, producentka Lauren Shuler Donner. Slavný tvůrce pocházel z… (více)

Tvůrce Iron Sky zpátky ve vesmíru

Tvůrce Iron Sky zpátky ve vesmíru

19.11.2012

Ale tentokrát to nebude taková sranda. Alespoň pokud nemáte hodně morbidní smysl pro humor a nedokážete se smát třeba u komiksu Lobo. Jeho tvůrci Keith Giffen a Alan Grant totiž stojí za komiksovou… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno