Režie:
Duncan JonesKamera:
Simon DugganHudba:
Ramin DjawadiHrají:
Travis Fimmel, Paula Patton, Ben Foster, Dominic Cooper, Toby Kebbell, Ben Schnetzer, Robert Kazinsky, Daniel Wu, Clancy Brown, Ruth Negga, Burkely Duffield (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Království Azeroth a říše Draneor se od sebe nemohou lišit víc. Azeroth je vzkvétající říše lidí, v níž moudře panuje král Llane (Dominic Cooper). Jeho vojsko vedené rytířem Lotharem (Travis Fimmel) a společenství mocných kouzelníků v čele s mágem Medivhem (Ben Foster) důsledně chrání mírumilovnou civilizaci. V Draenoru představuje život permanentní boj mezi znepřátelenými rasami Orků, jež spojí až neporazitelný nepřítel, nákaza, která v jejich zemi postupně ničí vše živé. Jejich vůdce Gul´dan vytvoří s pomocí temné magie portál, kterým můžou Orkové proniknout do jiného světa a ten si osídlit. Shodou okolností se jejich cílem stane právě Azeroth, jehož obyvatelé jsou ochotní bránit svou zemi do posledního muže, ostatně nic jiného jim ani nezbývá. Zdá se, že ničivý střet civilizací nelze zastavit, ti, kdo hledají náhradní řešení, přesto existují. (Cinemart)
(více)Videa (32)
Recenze (1 300)
// "Victory, or death!" Řeknu vám, nejsem z toho vůbec moudrý. Na jedné straně srdcovka v podobě univerza, které miluju a na té druhé film, který se tak moc snaží představit všechno podstatné a ještě k tomu odvyprávět ne zrovna jednoduchý příběh, až mu to téměř láme záda. Přesně tak, je to další BvS, ale kde si Snyder dával na čas, tam Jones zbytečně spěchá a na tom snímku je to hrozně vidět. Být to o hodinku delší, nechat diváky vstřebat ten svět a nasát tu magii okolo, byl bych spokojenější. Něco se ale přece jen povedlo. Orkové a všechno s nima spojené je naprostá fantazie, od druhé Planety opic jsem nezažil lepší triky a vizuální stránka byla taky právem jak z jiného světa. To plus že se Jones držel základních pilířů předlohy, i když to znamenalo poměrně odvážná řešení ve filmu, film ale výrazně zvedá. Takže kolem a kolem, protože jsem fanoušek a protože po letech čekání konečně adaptace, za kterou se není třeba stydět, nakonec vlastně radost. Nedošel jsem k ní snadno, asi mi to ještě chvíli potrvá, než si ten film zamiluji, ale časem věřím, že to tam najdu. Chci. Musím. Druhé zhlédnutí každopádně povinnost. Bez 3D. A se zbytkem fanoušků. For Azeroth!) Warcraft - 8/10 ()
Chápu, že je těžké přijít s něčím novým pokud jde o adaptaci PC hry, zvláště když vám na záda dýchá dohled Blizzardu a s ním tisíce fandů, kteří progrindili ve WoWku stovky hodin. Ale i tak tvůrci mohli přecijenom přinést více, než jen recyklát nablblého fantasy klišé, který si okamžitě vybavíte, protože jste ho viděli u spousty jiných filmů, počítačových her, či četli v těch slabších fantasy titulech, kterých jsou portály knihkupectví plné. Chtěl jsem napsat přesně to samé, co zde Cervenak, ale on mě předběhl, takže to jenom zopakuju – jakkýkoliv 10 minut z Hobita je zábavnějších, než celé 2 hodiny Warcraftu. Nač to dlouze okecávat, byla to…....nuda. ()
Je obdivuhodné, že příběh filmu vychází prozatím pouze z prvních dvou her z roku 94 a 95 a přesto dokáže rozprostřít poměrně zajímavý a "kompletní" fantasy svět plný síly a magie. Události jsou brány tak trochu letem světem, je toho opravdu hodně, a tak se nelze vyhnout určitému zjednodušování (nečekejte tedy druhého Pána prstenů). Je chvályhodné, že vždy když má film tendenci sestoupit k béčkovosti, okamžitě přijde něco, co jej pozvedne zpět. Jinými slovy i na takto "prostém" příběhu dobra a zla byl odveden velký kus poctivé scenáristické práce, který navíc vytvořil perfektní zázemí pro další dil. Co se týče akčních scén, zůstávají taktéž o krok za Pánem prstenů, avšak vizuálně jsou dost chytlavé. A vůbec, celé prostředí je skvěle propracované. Sečteno a podtrženo, konečně herní adaptace, na kterou mohou být hráči pyšní. 7/10 ()
║Rozpočet $160miliónov║Tržby USA $47,365,290║Tržby Celosvetovo $439,048,914▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $11,943,137║ Tržby za predaj DVD v USA $4,755,844║ triková stránka je priam delikátna, tam ani nie je čo vytknúť, možno v prvej polovici troška zbytočne robil 3D efekt tiene, v tej druhej to už bolo lepšie, samozrejme u 3D záležalo či boli zábery v prítmi, kde to robilo šarapatu alebo za denného svetla, súboje väčšinou berú dych, miestami to má slušnú dravosť, len problém bol ten moc jednoduchý dej, ktorý nemá až tak čím upútať, prekvapiť, zelená domorodkina (Paula Patton) to tam oživovala, občas nejaký ten heft sadol, jednoznačne lepšie než akýkoľvek Hobit, pozerateľný priemer, kde potešil aj Slovenský dabing, ale od Duncana Jonesa by som po vyprávačskej stránke čakal viac /videl v kine 3D verziu: 65%/ ()
Pro me vcelku prijemny prekvapeni, po tech miliardach odkladu jsem cekal daleko vetsi pruser. Pribeh sice neni buhvijakej, ale je proste v duchu hry, takze je vlastne naprosto dostatecnej, ono ostatne castokrat to vypada, ze spis clovek sleduje nejakou in-game animaci a kolikrat na me padla nostalgie a zavzpominal jsem, jak jsem kdysi Warcraft paril, nektery zabery fakt jako kdyby vypadly ze hry. Coz podporujou taky fajn triky, samozrejme sem tam se neco ne uplne vyladenyho najde, ale nic co by rusilo. Co se tyce hercu, ne ze by hrali spatne, jen tak nejak nemaj dostatek charisma pro svoje role, ale opet, nic, co by vylozene rusilo. Hlavni problem filmu tak vidim v hudbe, ta neni dostatecne chytlava, aby podporila film a dala bojovejm scenam, nebo naopak tem klidnejsim nejakej vetsi naboj, takze i kdyz film odsejpa docela svizne, obcas zacne lehce nudit. No a druha vec, co mi vadilo, je az prilisny zamereni na to, ze mame jakoby prvni dil, nic moc se neuzavre, je to jen takovy povrchni seznameni se svetem a postavama a uprimne bych byl dost prekvapenej, kdyby jsme v nejblizsich letech nejaky pokracovani videli. Ale i tak to da solidni 4*. ()
Galerie (104)
Zajímavosti (49)
- Garona Halforcen (vo filme Paula Patton) mala byť hlavnou postavou stratégie "Warcraft III", nakoniec však bola úplne vyškrtnutá. Väčšia dejová línia jej tak bola sľúbená v hre "World of Warcraft", kde už sa dokonca objavila v skúšobnej verzii, no pri zverejnení hry ju opäť vyškrtli a pridali až o 6 rokov neskôr ako charakter s minimálnym zásahom do deja. Vo filme tak môžu diváci prvý raz túto postavu vidieť naozaj ako jednu z hlavných - po 14 rokoch sľubovania zo strany Blizzardu. (matthew.17)
- Studio Blizzard vytvořilo pro film svoje první 3D logo, které zde zobrazuje všechny její nejslavnější produkty: hry "Diablo," "Warcraft" a "Overwatch". (UncleMorty)
- Šéfom vizuálnych efektov bol Bill Westenhofer, dvakrát ocenený Oscarom - za filmy Zlatý kompas (2007) a Pí a jeho život (2012). (DarkSaint)
Reklama