Režie:
Steven SoderberghScénář:
Peter BuchmanHudba:
Alberto IglesiasHrají:
Benicio Del Toro, Julia Ormond, Oscar Isaac, Édgar Ramírez, Santiago Cabrera, Catalina Sandino Moreno, Yul Vazquez, Victor Rasuk, Jsu Garcia, Demián Bichir (více)Obsahy(2)
26. listopadu 1956. Fidel Castro se plaví na Kubu s osmdesáti povstalci. Jedním z nich je i Ernesto „Che“ Guevara, argentinský doktor, který sdílí s Castrem společný cíl – svrhnout zkorumpovanou diktaturu Fulgencia Batisty. Che se projeví jako nepostradatelný bojovník, rychle si osvojí umění partizánského boje. Jakmile se Che pustí do boje, s nadšením ho oslavují jeho velitelé i kubánský lid. Tento film zachycuje vzestup Che během kubánské revoluce, od doktora – přes velitele – k hrdinovi revoluce. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (299)
Jako dokument paráda, ale jako film na zahnání nudy to fakt nezabírá. Je to hodně realistický, má to pěknou a místy hodně dokumentární kameru, zajímavou hudbu a režijně to už nemohlo být lepší. Jenže v momentě co se krásně nabízí akce je všechno přerušený skokem na OSN meeting, nebo do studia kde probíhá debata mezi Ernestem Guevarou a dalšíma lidma o situaci která nastala. Jindy se během válečný řežby utne zvuk a začne mluvit hlas, jenž nás seznamuje se situací, která se odehrává/odehrála. Tyhle skoky na mě moc dobrej vliv neměly, i když to tak nabralo na zajímavosti. Samotnej děj je hodně pomalej a vlastně vám toho moc neřekne. Pokud tedy chcete vidět něco z historie, co se odehrává na zajímavejch místech, nebo snad přímo něco z tehdejších situací a nehledáte zrovna něco, co by vás mělo zabavit, ale seznámit vás to s něčím o čem toho moc nevíte, tak je tohle to pravý. ()
Řekl bych, že snímek o tak významné a konzervativní postavě světových dějin na zasloužil výraznější film. V Che jeho hlavní postava téměř zaniká mezi ostatními. Nehrát ho Benicio del Toro, tak bych možná chvílemi ztrácel přehled, který ten fousáč vlastně Che je. Scénáristé rozložili těžiště na hodně pilířů, a tak ten hlavní, po kterém se film jmenuje zaniká ve změti ostatních. Z tohoto filmu nelze poznat, proč respektive kvůli čemu se Ernesto Guevara stal ikonou, také díky tomu, že se tvůrcům zkrátka nepodařilo vtisknout mu jakýkoliv charakter. Možná takovým byl i v skutečnosti, o čemž pochybuji, ale pak bych zvolil rozhodně svižnější formu vyprávění. Film možná popisuje hodně událostí, ale spousta z toho je zbytečný plevel, který film zbytečně natahuje a devalvuje téměř na hraný dokument. Jako prohru režiséra beru přestřelku v závěru filmu. Tu se mu totiž podařilo natočit bez šťávy a zajímavosti. ()
První část dvoudílného Soderberghova filmu o životě slavného revolucionáře a posla lepších zítřků se, no, táhne. Procházení džunglí se zastávkami na venkově tvůrci prokládají objímáním, vítáním mnohých a tlacháním a filosofováním s Fidelem a Raulem Castrovými. Občas při tom někdo někoho zastřelí, jindy se káže o morálce a oddanosti myšlenkám, pak zadumaný Che Guevara hovoří o revolučních krocích. Prvnímu dílu biografického eposu citelně chybí třecí plochy, pro mnohé masový vrah a nebezpečný fanatik je tu za laskavého a vstřícného muže, ovšem záhy je toho revolučního „blábolení“ přespříliš. Postupně opakujícím se výjevům z každodenního života vojáků v divočině chybí prostě něco navíc, stejně jako to celé postrádá soudržnost. Pohled do důležité životní etapy charismatického symbolu vzpoury vyznívá naneštěstí povrchně. Druhý díl jsem si tak trochu nechal ujít. ()
Benicio Del Toro a role pro něj přímo stvořená. Je to sice klišé nad klišé, ale během filmu mě snad jedinkrát nenapadlo, že ten Del Toro hraje dobře, já jsem prostě viděl Che Guevaru, respektive uchrchlaného zpoceného santusáka s doutníkem v koutku. Ach, vidět tak ty zklamané dívčí výrazy, kde že je ten hezounek v baretu z legendární fotky. Vytknout by se dala dost roztroušená struktura vyprávění, která chvilkama zbytečně odvádí pozornost od toho důležitého, jen abychom byli stále ujišťováni, že film si zakládá na historických událostech. Jenže dokumentů na toto téma jsou mraky, proč to cpát i do filmu. Přitom scény vyloženě dramatické a filmové jsou nejlepší a nejzábavnější. Proto jsem se také tetelil blahem v poslední třetině, kdy došlo na prachobyčejnou řežbu, výborně natočenou řežbu! Tak s chutí do druhého dílu..... ()
Spíš dokument než regulérní film, ale o to poutavější. Del Toro hraje minimalisticky a tak nějak lidově, většinu času jako by na sebe nechtěl strhávat pozornost (stejně jako ze začátku sám Che), vpodstatě svou postavu formuje událostmi, které se právě dějí, což považuji za jeden z největších kladů filmu. Soderbergh navíc výborně natočil většinu bitev a z přestřelek sálá živočišnost a právě ona lehká dokumentárnost, která výborně koresponduje s hlavním vyprávěním. To vše je protkáno i několika odlehčujícími příhodami jako třeba scéna s Camilem a břichomluvcem, či diskuzemi s Fidelem Castrem a jeho bratrem Raulem o formování "svobodné" Kuby. Kurva! Netrefil jsem! ()
Galerie (44)
Zajímavosti (21)
- Jedná se o jeden z prvních filmů točených na kameru Red One v 4K. Steven Soderbergh po dokončení řekl: „To je kamera, na kterou jsem čekal celou svoji kariéru…" (kriplozoik)
- Benicio Del Toro se s scénářem setkal už v roce 1996. Tehdy ale pracoval na filmu Traffic - Nadvláda gangů. (Karlos80)
Reklama