Komentáře uživatelů k filmu (354)

  • Houdini
    ***

    Oscar 1 nominace: Cizojazyčný film .. .. .. .. .. .. .. Zlatý Lev - výběr(22.1.2008)

  • Gemini
    ****

    Michalkov vzal naprostou klasiku a ve výhni svého tvůrčího génia ukul svoji vlastní verzi, která ovšem ani zdaleka NENÍ tím známým příběhem jedné místnosti a několika lidských osudů. Tady jde o řadu příběhů, typicky ruských a úžasně vyprávěných, ozdobených velmi rozdílnými a bez výjimky přesvědčivými hereckými výkony pánů, které nijak zvlášť horlivý příznivec ruské kinematografie už mohl vidět, ale které možná ani nezná jménem. Velmi oceňuji především změnu motivace hlavního hrdiny, který není tím od počátku jasným Spravedlivým klaďasem v bílém obleku. I další inovace jsou pro atmosféru filmu přínosem - chlapec, o jehož osud se tu hraje, již není neznámou figurou stojící kdesi za kulisami, ale skutečným, živým člověkem. Novinky a jinakosti dané tu mentalitou autora, tu zase kulturou jeho země, však neznamenají žádný odklon od toho, co od Mistra známe už z dřívějška - Michalkovův úžasný vypravěčský talent a jeho důkladnost v práci s obrazy i zvuky jsou tu opět přítomny v celé parádě. O to víc pak zamrzí, že jsou pohřbeny nejzávěrečnějším ze závěrečných dějových (půl)obratů, který je někde HODNĚ jinde, než bych byl ochoten přijmout. I tak je tato Dvanáctka nepochybně jednou z velkých filmových událostí a mrzelo by mě, kdybych ji už nikdy znovu neviděl. Konečný verdikt 80%, ve vrcholně povznesené náladě pak o deset procent více.(25.12.2008)

  • T2
    *****

    Rozpočet $4miliónyTržby USA $125,120Tržby Celosvetovo $7,537,453"Bravúrne dielko!!! Rusi prekvapujú a rázne si pútajú miesto na výslní kinematografie. Aj keď tento film nie je originál ale berie si pre stavbu deja kostru z legendárneho filmu 12 Rozhnevaných mužov / 12 Angry Men dokáže maximálne vo svojom "Ruskom" prevedení upútať a svojou rezonanciou vyšperkovaných dialógov ponúkne rovnako silnú drámu ako je Americký originál. Film ponúkne bravúrne herectvo, dokonalú vizuálnu stránku, strhujúci dej ktorý po celú dobu nenechá sledujúceho len nečinne sedieť a prinúti ho spolu s porotou sa zamýšľať nad ponúknutými tézami nad prípadom odsúdeného chlapca. Samotný záver je už len taký extra bonus čo tento film postaví ešte do vyššej "silnejšej" úrovne než pôvodnú snímku. /videl v kine: 100%/ (videl na festivale Cinematik 2009)(16.9.2009)

  • Marigold
    *****

    Skvělé – na Michalkova nezvykle syrové, řezavé, bezvýchodné. Samozřejmě typicky dlouhé, monohomluvné a pan režisér se nám opět vtělil do jakési figury mystického posla spravedlnosti a řádu, ale komu to vadí? Mně ne. Fantasticky zakomponovaný střih, výborná zvuková stopa, absolutně prožité herecké výkony a pár opravdu působivých symbolů, které příběh povznášejí na úroveň podobenství, v němž spravedlnost neznamená právo a v němž řád zcela vyklidl svoje varty a zanechal společnost uprostřed chaosu, paranoie a bezbrannosti vůči zlu (ať už pochází odkudkoli). Nebýt těch zmíněných nafouklých monologů a obsese každým detailem, nechyběl by 12i ani strhující spád, tím pádem už vůbec nic.(7.8.2008)

  • Renton
    ****

    Scénář: Nikita Mikhalkov, Vladimir Moiseyenko, Aleksandr Novototsky .. Dvanáct mužů v zastaralé tělocvičně s nepatřičným potrubím a jejich excelentní vyprávěné polemiky na téma právo, trest, korupce, kruté lidské osudy. Místy tak mrazivé, vyhrocené a vážné, že následující odlehčující momenty působí neskutečně svěže a dokonale vyvažují jinak neveselé soudní drama. Původní film znám, jeho kvality prověřil čas, ale jeho Ruský remake rozhodně není zbytečným, jak to s většinou předělávek (někdy přímo kopií) dopadá. Naroubování na Rusko jednadvacátého století dotváří syrovost a bezvýchodnost tamních poměrů. Místy kapku táhlejší, zvláště v opakovaných návratech do chlapcova mládí, jenže díky skvělým hereckým výkonům (obsazení jednotlivých postav je jedna osobitá báseň za druhou) a zpracovanému scénáři se na občas povadající tempo dá směle zapomenout. I ten občasný úsměv (ehm místy spíš výbuch smíchu), který film vyvolal, působí s odstupem docela nepatřičně.(5.9.2008)

  • DaViD´82
    ****

    Dvanáctce rozzuřených rusky gavarících mužů to v útrobách neútulné tělocvičny sluší tak moc, že se zadařila věc málokdy vídaná. Vznikl výtečný remake, který má smysl a není ani trochu zbytečný či pouze jen tak do počtu. Michalkov totiž dokázal napasovat koncept předlohy na ruské reálie a národní problémy tak dobře, že to vyznívá ještě lépe a přirozeněji než v originále. Herecky je to také plně srovnatelné. Jenomže ve výsledku to lepší záležitost přeci jen není. Na škodu je tradiční úskalí Michalkovových filmů - stopáž. Dvě a půl hodiny není sice zase až tak moc, ale najde se zde hned několik zbytečně hluchých momentů, které rozmělňují zážitek z těch opravdu velmi silných. Navíc mi ne vždy sedly všudypřítomné odlehčující momenty (byť většinou fungují). A ostatně i to, že oproti předloze, se zde hraje na pravdu "jako takovou". Ovšem všechny tyto mušky blednou ve stínu scén (zvlášť té válečné bez vojáků či rozboru smějících se bestií), z kterých se budu vzpamatovávat ještě dlouho.(8.9.2008)

  • kiddo
    ***

    Princip Occamovy břitvy je pro Michalkova očividně zcela neznámý koncept.(22.4.2009)

  • Fr
    ****

    NEHLEDEJ PRAVDU VE VŠEDNÍCH DETAJLECH KAŽDODENÍHO ŽIVOTA, ALE V PODSTATĚ ŽIVOTA SAMÉHO… Vážení porotci…. 12 porotců, 12 charakterů, 12 mužů, jenž mají své problémy, ale také zkušenosti, proti smradlavému čečenskému bastardovi. Konverzačka, při které velmi často ,,visíte“ řečníkovi na rtech. A když to začne trochu nudit, přichází krátký flashback ,,ze života“. Mohlo to být kratší, místy to opravdu začne nudit, ale to je při 150 minutách dialogů či monologů pochopitelné. Důležité je, že mne to zase dokázalo plně vtáhnout do děje. ZÁKON NADE VŠE! ALE CO KDYŽ JE MILOSRDENCTVÍ NAD ZÁKONEM? P.S.: Fajnšmekrům doporučuji vidět film v ruštině! PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ **** Co uvidíme (možná) příště? Dvě stě. Pohled do duše poslanců PČR. Bude mít film myšlenku? Nebo se budeme muset jen zamyslet?(9.3.2009)

  • Subjektiv
    ****

    Zavřít Rusko do Beslanské tělocvičny, aby tam rozhodlo o vině a nevině Čečenců nebo sebe sama... v nezdravém generalizujícím rozpoložení bych snad i tak byl schopen Dvanáct čísti. Jindy zase vidím, že Dvanáct jde v lecčems dále než Lumet. Američtí mužové to měli vlastně lehké, volit vinen či nevinen - člověk zvedne ruku a víc se po něm nechce. Pak už ho mohou čekat jen výčitky, že zavřel nevinného nebo osvobodil vraha. Ale v Rusku nejde volit tak snadno, ani když víte jak to chodí a jak to je. Nebo spíš... právě když to víte. Tamhle vidím, jak jsou povahy a příběhy pestré, jak formují naše názory, rozhodnutí a činy - člověk kouká, jak se logika zjevuje tam, kde se zdála nebýt. A počáteční hlasování o hlasování mi dalo dobře najevo, jak jsou ti pánové důležití a že to o sobě vědí. Jejich rozhodování musí mít svou váhu, o tom žádná... Silné ****.(11.1.2010)

  • B!shop
    ****

    Desne hloupej film. Ale postupne. Zadny jiny zpracovani tohohle tematu jsem nevidel, takze jsem nebyl nijak ovlivnenej. Pribeh o 12 porotcich, co se musi rozhodnout, zda je obzalovanej vinen nebo nevinen je v podstate vyuzitej na maximum, na to, ze dej prakticky nevypadne z jedny mistnosti. Az na par flashbacku do valky, ktery jsou skvele syrove natoceny. Proste pribeh jednoduchouckej, ale silnej, tady problem neni. 12 hlavnich predstavitelu vypada jako desna sebranka, ale herecky solidni a vetsina z nich jsou charismaticky typci. Tady chyba taky neni. A i kdyz ma film premrsteny dve a pul hodiny a klidne by sel sfouknout za polovicni cas, nenudi a je svym zpusobem strhujici. Takze ani zde neni chyba. Bohuzel film stoji hlavne na dialozich a rozhodnutich porotcu a tady je ten kamen urazu. Vsichni pusobi dojmem, ze o tom vicemene vi hovno, nejdriv vsichni tvrdi, jakej je to hajzl, aby postupne zacli menit nazor. Coz by tak nevadilo, navic konec ma docela zajimavou myslenku, jenze problem je v zpusobu, jakym ten nazor zmeni. A to je fakt fraska, ktera se neda brat vazne. Vsichni postupne odvypravi srdceryvny pribehy typu ja mel strejdu Vanu, on byl desne pracovitej, pak prepadnul banku, ale nakonec se polepsil a na zaklade toho zacnou vsichni tvrdit, jak je chudak kluk nevinej. Az sem se kolikrat musel smat, ze tohle snad nemohli myslet vazne. Porotce cumi na presvedcivy dukazy, pak si ale vzpomene, jak mel hodnou babku a zmeni nazor. To je opravdu jedinej, ale hodne zasadni problem tohohle jinak docela solidniho drama, ale porad to ty 4* da.(30.9.2009)

  • Boss321
    *****

    Geniální remak. Nápad Nikity Michalkova zasadit děj kultovního snímku 12 rozhněvaných mužů s Henrym Fondou v hlavní roli do současné Ruska byl opravdu skvělý tah. Srovnávat oba filmy mi nepřijde jako nejlepší nápad. Zatímco Lumetova původní verze se odehrává jen v jedné místnosti, tak Michalkova verze je doprovázena chlapcovi vzpomínkami na své dětství a jeho "seznámením" s vojáky. Herecké výkony všech 12 mužů jsou brilantní a nezbývá mi než jim za jejich představení poděkovat. Autoři si se scénářem velmi vyhráli, protože tolik výborných dialogů jsem už dlouho neslyšel. Ačkoliv dám vždy přednost Lumetově verzi, tak Michalkova rozhodně o moc nezaostává. Naprosto skvělá atmosférická konverzačka, na kterou hned tak nezapomenu.(7.11.2008)

  • Kulmon
    *****

    Ne každý remejk musí být zákonitě špatný. Nikita Michalkov si zkusil udělat 50 let starý legendární film 12 rozhněvaných mužů na ruský způsob a je nutno říci, že se vší ctí. Z původního Lumetova snímku sice čerpá téměř dokonale, nicménně jeden rozdíl tu je. A tím je postava, kterou hraje režírující Michalkov. Tato postava je totiž v této verzi klíčem. Michalkov to je, který celou dobu sedí, nic neříká, až na konci přijde s odlišnou (šokující) verzí. Příznačně je i režisérem oněch dvanácti "rozhněvaných" mužů. Nešvary ruské společnosti tak můžeme spatřit i v tomto brilantně okopírovaném originálu. Skvělá režie, skvělé herecké výkony. Nemám co bych dodal.(10.5.2009)

  • dobytek
    **

    Originál z roku 1957 i pozdější remake od Friedkina mam hodně rád. Tahle ruská verze mi ale přišla úplně divná. Těm porotcům jsem nebyl schopnej uvěřit ani slovo. Měl jsem spíš pocit, že do tý místnosti zavřeli 12 chovanců z jedličkárny. A všechny ty jejich debilní historky... Asi to bylo hercema, protože tady prostě nejsou takový esa jako Henry Fonda nebo Jack Lemmons. Mam pocit, že nejlepší výkon ze všech pravděpodobně předved cvičenej vrabec domácí, kterej se v průběhu filmu občas mihne.(17.6.2014)

  • flanker.27
    *****

    Víme, co je špatně. Ale uděláme s tím něco? Když zákony, instituce a společenské klima nefungují ve prospěch občana, můžeme a) nadávat, nebrat nic vážně a bavit se u reality šou, nebo za b) pokusit se vymoci změnu. Jenže 11 z 12 mužů, kteří předtím dokázali odhalit, co je špatně, najednou nedokáže udělat nic pro skutečnou spravedlnost, ne jen tu zákonnou. Což je myslím hlavním motivem filmu. Zákon je jen minimum spravedlnosti a pokud nebudeme ochotni jít dále, skutečná spravedlnost nikdy zvítězit nemůže. Dokonalí herci, tak brilantní výkony se opravdu nevidí. Film, jehož účinek jen tak nezmizí. Rozhodně nejlepší v letošním roce. BTW občasné střihy do Čečenska patří k tomu nejlepšímu z oblasti válečného filmu vůbec.(6.9.2008)

  • Lynn
    *****

    Raději žít volně v nebezpečném světě kolem, než v bezpečí klece kteréhokoliv druhu... Aneb neuvěřitelně poučný pohled na ruskou mentalitu obecně. Dovolila bych si citovat MF Dnes, respektive jejího redaktora, který v jistém článku připomíná: "Rusové jsou pro zbytek světa, především pak pro Evropu, záhadou. Objímají vás, líbají vás, dojemně plačíc na vašem rameni, aby vám v ten samý moment vrazili kudlu do zad." Rusko bylo, je a bude vždycky pro ostatní kolem neprostupné a nepochopitelné. A jak názorně dokládá i Michalkov ve svém nejnovějším filmu, ačkoli je Rus nespokojen se současným stavem věci, není schopen s ní cokoliv udělat. Ale hutné a myšlenkově mnohovrstevnaté "12" odkrývá i mnoho jiných podob současné matičky Rusi. Jednotlivé střety postav jsou dechberoucí - vyčnívá mezi nimi především taxikář, doktor z Kavkazu nebo vědec/vyléčený alkoholik. Každá z postav symbolizuje jinou životní zkušenost, jiný přístup ke světu. Všechny něco spojuje a něco dělí. A když už se nakonec dokáží shodnout na verdiktu, přichází Michalkov v pozici deux ex machina, aby nahlodal divákovo přesvědčení o zakořeněném stereotypu práva, spravedlnosti a trestu.(27.9.2008)

  • gudaulin
    *****

    12 rozhněvaných mužů jsem do dnešního dne neviděl, takže nemám srovnání, ale Michalkovova moderní verze je velmi kvalitní a je to jeden z mých nejsilnějších zážitků, jaké mi sledování filmové tvorby v posledním roce přineslo. Výborné herectví, jaké se vidí opravdu zřídka, dobře napsané charaktery, které mapují řez současnou ruskou společností a hodně vypovídají o atmosféře moderního Ruska, vypjatý dramatický konflikt , který do posledního momentu nechává diváka v nejistotě a nutí ho přemýšlet. Výborná kamera a chytrá režie, která střídá statické záběry z tělocvičny s flashbacky z válkou zmýtaného Čečenska. Mimochodem, bojové scény tvoří sice jen velmi malou část filmu, ale patří k tomu nejlepšímu, co v posledních letech na poli válečného filmu vzniklo. Scénář rafinovaně, jen zvolna odhaluje pohnutky a charakteristiky jednotlivých postav porotců i samotný kriminální čin. Ve dvou nebo ve třech případech sice režisér zašel ve své snaze o zatraktivnění děje příliš daleko, např. scéna s nožem přesekávajícím cigaretu je přehnaná, ale Michalkovovi se musí přiznat skutečné mistrovství a jeho film patří přes drobné nedostatky k tomu nejlepšímu, co momentálně evropská kinematografie dokáže vyprodukovat. Celkový dojem: 90 %.(25.6.2009)

  • genetique
    *****

    (Čiastočne) mením môj skeptický pohľad na remaky najlepších rebríčkových filmov. Videl som originál, uchvátil. Videl som remake, ohúril, oslnil, fascinoval, nadchol, učaroval, okúzlil. Lumetova klasika z roku '57 ostane navždy jediná, Michalkov jej ale týmto filmom vzdáva patričný hold. Kostra príbehu ostáva takmer rovnaká, ale je veľmi šikovne a nenápadne obalená úplne odlišným portfóliom udalostí, na ktorých príbeh stavia. Michalkov okrem toho, že (na rozdiel od pôvodného filmu) použil veľmi citeľne podporujúcu zložku, akou v tomto filme hudobné podfarbenie jednoznačne bolo, citeľne sa od svojho vzoru odchýlil najmä zábermi zo života obvineného. Takže okrem toho, že som bol počas filmu neustále dobíjaný neskutočne skvostnými a precíznymi hereckými výkonmi, tak bola rozmanitosť deja veľmi elegantne a trefne spestrená sekvenciami zo spomienok na kruté chlapcovo detstvo. Prakticky celý film je ale upletený z jedného dlhého, šťavnato napísaného dialógu, v ktorom nechýbajú miesta, pri ktorých mi stuhla krv v žilách, dojemné ľudské scény, či trefné odľahčenie vyostrenej atmosféry. Stopercentný zážitok trošku skresal samotný záver (tú poslednú finálnu hollywoodsku minútku si mohli tvorcovia odpustiť), ale nič to nemení na tom, že táto, o polstoročie mladšia ruská kópia, sa mi páčila omnoho viac, než jej starší, čiernobiely brat. 95%.(26.9.2009)

  • Sarkastic
    *****

    Výborný, ale hodně náročný film. Původní americkou verzi s Fondou a Voskovcem samozřejmě považuju za naprostou klasiku a za jedno z nejlepších dramat vůbec, a proto jsem byl hodně zvědavý na ruský remake. Ten je ozvláštněný nádechem mystična, prostřihy na obviněného chlapce a ruským pohledem na život vůbec. Michalkov se snažil do filmu vtěsnat i trochu životní filozofie, což mu rozhodně neberu, ale myslím si, že to poberu pořádně až při další projekci (na kterou se rozhodně chystám!). Hudba, kamera a střih byly dobré, ale příběh stojí na Michalkově vypravěčském umění a zejména na HERECKÝCH výkonech, které mě osobně docela odbouraly ;-) Film samozřejmě není bez chybičky, ale ikdyž možná nebudu moc objektivní, hodnotím plným počtem; skvělý filmový zážitek.(14.6.2009)

  • Lavran
    **

    Oceňuji snahu osvěžit děj o domácí politické a společensko-kritické implikace, ale na to, aby se v mých očích mohl Michalkovův remake pustit do otevřené kompetice s Lumetovou klasikou, je příliš excentrický a kvazi-efektní.(7.7.2009)

  • troufalka
    *****

    Moje první setkání s Nikitou Michalkovem bylo velice působivé. Film šel v pozdních hodinách, ale natolik mě zaujal, že jsem obětovla spánek. Leč únava mne přemohla a já se vzbudila těsně před koncem. Nechtěla jsem si kazit dojem z filmu, hned druhý den jsem se napřed podívala na celý film znovu od začátku a hned po něm na Dvanáct rozhněvaných mužů. Nedalo mi to a pustila jsem si Dvanáct znovu ... Nefandím remake, ale Michalkov mě dostal. Jeho snímek byl barvitější a dotaženější, dokázal původní nosné téma velice nenuceým způsobem prizpůsobit místním poměrům. Překvapilo mě, jak přesně se přitom držel předlohy, ale zase ne otrocky. Kde to dávalo smysl, neváhal vytvořit vlastní konec s krásným použitím symboliky. Kdybych měla vybírat, což dělám v takovém případě velice nerada, vybrala bych si Dvanáct před starším originálem. Pro mě osobně neskutečně silný zážitek. (Netuším, kam se mi poděl původní komentář z 7. 9. 2015 , vím, že jsem ho psala.)(20.8.2016)

<< předchozí 1 2 3 4 5 10 14 18
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace