Režie:
Fred CavayéKamera:
Alain DuplantierHudba:
Klaus BadeltHrají:
Vincent Lindon, Diane Kruger, Lancelot Roch, Olivier Marchal, Liliane Rovère, Olivier Perrier, Ivan Franěk, Moussa Maaskri, Marc Robert, Vincent Dubois (více)Obsahy(2)
Lisa Auclertová (Diane Krugerová) pracuje ako novinárka, jej manžel Julien (Vincent Lindon) je profesor literatúry. Spolu so svojím šesťročným synom Oscarom (Lancelot Roch) vedú pokojný a harmonický rodinný život. Všetko sa zmení vo chvíli, keď im do bytu vtrhne polícia a Lisu zatkne. Novinárku obžalujú z vraždy jej nadriadenej a odsúdia na niekoľkoročný trest. Hoci Lisa neustále opakuje, že je nevinná, dôkazy svedčia proti nej – odtlačky prstov na vražednej zbrani, krv obete na jej kabáte a ostrá hádka s obeťou tesne pred jej smrťou. Julien je však skalopevne presvedčený o nevine svojej manželky a nemieni sa vzdať. Rozhodne sa, že podnikne mimoriadne riskantnú akciu, len aby Lisu očistil a oslobodil. (TV JOJ)
(více)Recenze (209)
Jedním slovem výborné. I tím jak je to jiné než americký remake. Ne lepší, ani ne horší. Každá z verzí má něco do sebe a nabízí požitek jiného druhu. Americká si víc vyhrála s plánem, jeho přípravou i gradací některých scén a navíc dodala několik výborných detailů (třeba finta s odpadky), francouzská mě nadchla syrovou atmosférou, která houstne každou minutou, realističtějším pojetím postav, plánu i příběhu, nekomplikovanou přímočarostí, se kterou míří přímo k cíli, bez zbytečných slov, zbytečných scén a efektních žánrových kudrlinek. Ačkoli je Russell Crowe výborný, Vincent Lindon je přirozenější a lepší v každém ohledu. Sympaťák, který přes místy téměř minimalistické herectví dokáže předat mnohem víc emocí (kde musí Crowe křičet, Lindon se jen podívá a vše je jasné). Zkrátka výborný kousek, který se v přehrávači neroztočil naposledy. ()
Docela překvapení.Nejdříve jsem myslel ,že se bude pátrat po pravý vražedkyni,ale nakonec z toho vylezlo tohle.I přes několik berliček v ději má film šmrnc,a člověk neuvěřitelně drží učiteli palce ,ať se mu to povede.A ještě to krásně ukazuje zrůdnost policejního a soudního systému,kterej vodsoudí kdekoho,jen ať to maj z krku.V tomhle ohledu jsem měl strach,aby režisér nezačal moralizovat,a film nedopadl jinak než každej chtěl,ale naštěstí k moji radosti to dopadlo skvěle.60%. ()
Scénář: Fred Cavayé, Guillaume Lemans .. Dobrá krimi, ale Americký remake ji válcuje ve všech směrech - od nápaditějšího podání, obsazení, po výbornou porci napětí. 70%. ()
Poměrně strohý příběh - úspornější, rezervovanější ... a odtažitější nežli "Tři dny ke svobodě" (2010), jejichž děj je barvitější, košatější ... a OSOBNĚJŠÍ ve svém striktně vymezeném časoprostoru. Přesto i "Nevinná" po svém způsobu vystihuje jak povahu příběhu, tak i charaktery ústředních postav. Nicméně ... remake je mi pro tentokrát jednoznačně bližší. ()
ONA je v base. ON pečuje o syna. ONA je na dně. ON se nevzdává. A přestože MY víme, že je nevinná, důkazů proti ní je hodně..... Když vám zavřou manželku a vy víte, že víte, máte několik možností. Ale jen jedna je natolik zajímavá, že se o ní dá natočit film. Julien není žádný Michael Scofield. Spíš než na precizní propočty sází na ,,kurevskou“ kliku. Příběh postupně nabírá na obrátkách, rozehraná hra nabývá na zajímavosti a sled událostí spolu s jejich provedením zrychlují nejen tepovou frekvenci účastníků, ale i moji. A přitom bych řekl, že to nemuselo stát ani moc peněz. Ono taky jedno zhlédnutí stačí, ale těch závěrečných cca 23 minut za to rozhodně stojí! PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ *** ()
Galerie (20)
Photo © Benelux Film Distribution
Zajímavosti (12)
- Diane Kruger trvala na stretnutí s Fredom Cavayém pred prijatím úlohy, pretože mala pocit, že postava Lisy nie je dostatočne prepracovaná. Kruger a Cavayé ako taký strávili niekoľko mesiacov vývojom postavy, ktorá mala v pôvodnom návrhu podstatne menšiu úlohu. (Arsenal83)
- Skladatel Klaus Badelt se k projektu připojil až v pozdějším stádiu. Prohlédl si film spolu s režisérem, aby zjistili, kde je potřeba vložit hudbu. Badelt shledal, že film funguje dost dobře i bez hudby, Cavayé však usoudil, že Badeltova práce, která byla nahrána v londýnských studiích Abbey Road, zvyšuje intenzitu a emoce ve scénách a dává jim novou hloubku. (HappySmile)
- Cavayé vysvetlil zápletku a motiváciu na natáčanie filmu: "Chceli sme nakrútiť skutočný ľudský príbeh o obyčajnom človeku, ktorý robí mimoriadnu vec, pretože čelí justičnému omylu. Film hovorí aj o odvahe – hovorí, ako prejavujete odvahu v závislosti od situácie. Napríklad vo Francúzsku boli aj dobrí ľudia, ktorí nešli do odboja proti Nemcom.“ (Arsenal83)
Reklama