Tvůrci:
Christopher L. YostHudba:
Jóko KannoHrají:
John Cho, Alex Hassell, Daniella Pineda, Elena Satine, Mustafa Shakir, Geoff Stults, James Hiroyuki Liao, Jan Uddin, Lydia Peckham, Antonio Te Maioha (více)VOD (1)
Epizody(10)
-
Kovbojský gospel (E01)
-
Pop na Venuši (E02)
-
Swing pro Psí hvězdu (E03)
-
Soul na Callisto (E04)
-
Tango z odvrácené strany (E05)
-
Binární two-step (E06)
-
Hustle poblíž Jupiteru (E07)
-
Go-go smutného klauna (E08)
-
Valčík v Blue Crow (E09)
-
Symfonická supernova (E10)
Obsahy(1)
Skupinka lovců odměn pronásleduje nejnebezpečnější zločince galaxie. Ráda zachrání svět... pokud jí někdo dobře zaplatí. (Netflix)
Videa (15)
Recenze (69)
Anime Cowboy Bebop patří do mého TOP už hodně dlouho, možná bych ho označil i za svoje nejoblíbenější anime vůbec, takže jsem se obával, co se stane s hranou verzí... a překvapivě to nebylo špatné. Drží si to styl předlohy, herci jsou solidní, triky většinou na úrovni a samozřejmě, skvělá hudba obsahující většinu klasických fláků tomu přidává další hvězdičku. Jen jsem možná čekal, že si děj půjde trochu vlastním směrem a nebude se tak pevně držet originálu. Na binge-watching dobrý. ()
Tak budu asi trochu kontroverzní, ale prostě mám pocit, že největším problémem nové adaptace Bebopa je nostalgická vzpomínka fanoušků. Což říkám jako samotný fanoušek originálu, ale možná na rozdíl od nich jsem nezapomněl jak mě seriál v prvních epizodách spíš nudil a místy přišel až trapný, takzvaně mě „chytil“ až svou pátou epizodou a scénou v kostele. Schválně jsem se podíval na několik prvních dílů znovu a ano opravdu si myslím, že scénáristé nějak zvlášť neublížili originálu změnami v podobě způsobu jakým se hlavní postavy představí do děje, stejně tak jejich charakteristika a „charisma“ se až na Viciouse (a možná postavy Feye, pořád nechápu jaký smysl měla ta lesbická scéna) podařilo zachovat, stejně tak jsem kvitoval s povděkem rozvedení hlavní dějové linky, která nepůsobí tak odstřiženě od vedlejších příběhů, které mi přišly zpracované poměrně věrně originálům na rozdíl od hlavní linky, kde jsem měl největší problém s postavou Viciouse, který na mě v původní sérii skutečně působil děsivě a vzbuzoval respekt, zde je jeho postava mnohem více rozvedena do podoby uplakánka co má „daddy issue“ naopak zrada Julie mi přišla jako dobrý nápad, vzhledem k tomu, že na mě od začátku její postava beztak působila velice nesympaticky. Byl jsem také příjemně překvapen vizuálními efekty a celkově setting světa na mě působil filmově, co mě ale nakonec zklamalo bylo něco co jsem předpokládal nejméně a sice soundtrack, byť ho dělala má oblíbenkyně Jóko Kanno, opět jsem si potvrdil, že Watanabe (režisér předlohy) možná není nejlepší režisér, ale rozhodně ví jak pracovat se soundtrackem a zejména s ním nešetří! Zde jsem v mnoha scénách jsem měl problém hudbu vůbec slyšet přes efekty, jelikož se režisér pravděpodobně řídil dle mého hloupým dogmatem, že dobrý soundtrack je takový, který scény jen podkresluje a neruší. Takže nakonec mi z toho vychází 3 hvězdy, což sice znamená, že bych se byl býval raději věnoval něčemu jinému, ovšem tady je to spíš dáno tím, že oprati originálu toho seriál zase nic tak moc nového či lepšího nepředvede a kdybych seriály viděl v obráceném pořadí, možná by i mé hodnocení bylo převrácené. ()
Bylo jasný že ani v slušně financovaným hraným seriálu si tvůrci nebudou moct dovolit tolik vizuálu a šíleností jak v anime. I tak to ale vypadá hodně dobře. Cast je opravdu sympatický a děj využívá témata anime, ale nekopíruje příběh beze změn, což je vlastně dobře. První půlka seriálu jen "dobré" ale poslední díly jsou super a otvírají cestu novému originálnímu příběhu. Snad se dočkáme pokračování. ()
originální anime neznám, takže sem úplně nevěděl co čekat a i když se mi docela líbila stylizace kombinující sci-fi a sedmdesátkové retro. tak jako celek je Cowboy Bebop pro mě spíš zklamání a určité pasáže sem měl tendenci přetáčet (a to se mi prakticky nestává). Vyloženě průser to není, ale i bez znalosti originálu sem čekal víc a kdyby se mi to na listě válelo další 2-3 roky asi by se nic nestalo...40% ()
Vlastně z toho mám podobný pocit jako ze Zaklínače. Adaptace kultovní předlohy, která ortodoxní fanboys spíš naštve, protože se vydala vlastní cestou, a nováčky zmate, protože netuší, co mají čekat. Stejně jako u Zaklínače je nakonec nejpříjemnějším překvapením casting: charismatický John Cho Spikeovu mnohovrstevnatou postavu utáhne naprosto skvěle a zbytek posádky je taky fajn, horší je to s představitelem záporáka Viciouse, který je šílenou karikaturou původní postavy. Větší problém ovšem je, že atraktivnímu chytání zločinců se seriál věnuje jenom první čtyři epizody a pak už jen řeší osobní linky členů posádky, tedy hlavně tu Spikeovu. Možným důvodem bude asi to, že strýček Skrblík Netflix odmítnul rozbít prasátko kvůli jakési retro/sci-fi/noir šílenosti a utrousil na dřevo jen pár drobných. Takže těch pohledných záběrů na vesmírné lodě je opravdu jen poskrovnu a obzvlášť v druhé půlce se děj přesune do interiérů a různých opuštěných lokalit, a proto zřejmě až příliš vytěžuje onen osudový vztah dvou zabijáků a jedné femme fatale. ()
Galerie (106)
Zajímavosti (6)
- Na jídelním lístku restaurace, kde se Spike (John Cho) a Jet (Mustafa Shakir) chystají jíst, jsou jídla s názvy „Mushroom Samba“ – název 17. epizody originálního seriálu (1998), a „Royale with Cheese“ – odkaz na legendarní scénu z Pulp Fiction: Historky z podsvětí (1994). (Schyzartis)
- Ve scéně u Any (Tamara Tunie) lze podle záběru na Glock poznat, že jsou všechny zbraně na zdi airsoftové repliky. (UncleMorty)
- Ve scéně z minulosti, kdy Jet (Mustafa Shakir) nahání Udaie (Matthias Luafutu), je možno vidět český skútr CZ 175/501 „prase“. (UncleMorty)
Reklama