Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Tom Hardy
    *****

    Nic pro ženy (ty tohle prostě nikdy nepochopí:) a rozhodně nic pro abstinenty (kterým to bude připadat nerealistické). Kdo se ale kdy vzbudil v polorozbořeném místě s bandou přátel, aniž by si kdokoli pamatoval to, co všechno k té spoušti vedlo, ten to musí ocenit do nejmenších detailů. Výborné „okno“, jehož nejlepší výhodou je to, že následky nese někdo jiný.(9.6.2009)

  • Kulmon
    *****

    Kurevskej nářez. Ač jsem byl skeptický, Hangover je skutečně komedií roku. Vulgární, nicméně svěží, vtipná, inteligentní, navíc spousta odkazů na jiné známé filmy, někdy skrytě, jindy zcela otevřeně. Nesrovnával bych ji sice se Zack a Miri, ale i tak jsem se nasmál víc než dost. Kocovina, kterou bych rád znovu!(22.7.2009)

  • Shadwell
    *****

    Každý film má vnějšek a vnitřek. Vnějšek Pařby ve Vegas je očividný – čtyři chlápci, propitá noc, ztracený ženich atd. Zato vnitřek je pozoruhodný: ____ V čem se odlišuje filmový divák od filmové divačky? Odpověď dává chování libovolné partnerské dvojice v hypermarketu. Zatímco žena je přisátá u regálů a osahává suroviny, muž s rukama na vozíku postává a vyhlíží okolí. Žena sbírá (bobule...), muž čeká (na kořist...). Podstatné je, že sloveso „sbírat“ souvisí s prostorem, kdežto sloveso „čekat“ s časem, a že chování kterékoliv partnerské dvojice v hypermarketu je principiálně identické s jejím chováním v kině. Vztah ženy k nakupování i k obrazům je stejný. Je to vztah taktilní a pojímající, nebezpečné blízký a téměř intimní; žena touží dotýkat se věcí na plátně a přivlastnit si je, přiblížit se tělesnému vzezření hvězdy a zmocnit se prostoru, který obývá - zároveň se tak ženy stávají snazšími obětmi jak vizuální, tak ekonomické exploatace. Naopak mužský fetišismus (možnost popřít, co bylo viděno, a přesunout vědomí do náhradního předmětu) figuruje jakožto způsob, který umožňuje udržet si distanci od objektu touhy. Ženská blízkost a splývání s obrazem je tedy jiného druhu než mužské vidění, které zůstává distancované a reflexivní. Když se zamyslíme nad dramaturgickým rozvržením Pařby ve Vegas, tak muži, ti čtyři chlápci, jsou zde ti, kteří nejsou schopni ovládnout prostor a musí zpětně sestavovat jakousi databázi, kde byli a co tam prováděli. Snaží se jinými slovy zkrotit prostor a vůbec se jim to nedaří – protože muži prostoru vládnout nemohou, ten je doménou žen. Nastávající nevěstu trápí naopak čas a vážné obavy, že ženich nestihne obřad. Kdyby se situace hypoteticky obrátila a na pařbu jely ženy, kdežto ženich zůstal doma, film by ztratil smysl a vůbec celou zápletku, neboť ženy by prostorovou skládačku předešlé noci zakrátko vyřešily a ženicha by čekání rovněž nijak zvlášť nenervovalo, poněvadž čekání je mu bytostně vlastní. Namáhavé sestavování jakési databáze prohýřené noci oněmi čtyřmi nešťastníky je vepsáno i do samotného filmu, který je rozřezán na deset dílků a opětovně složen v následujícím pořadí: 1-9-3-5-2-7-4-6-8-10. Rafinovaná a vůči divákovi možná trochu zlomyslná proměna Pařby ve Vegas z lineární road trip do spletité detektivky ilustruje to, čemu říkáme „narativní databáze“. Jde o jistý druh filmu, ve kterém se nám předkládá řada relativně oddělených událostí, přičemž smyslem jejich sledování není zjistit, kdo co udělal, jestli se hrdina najde či zda se hrdinka vdá, ale spíš najít způsob, jakým lze uchopit každý kousek vyprávění a umístit jej do správné mřížky ve vztahu k ostatním. Namísto toho, abychom hráli klasickou přímočarou hru, hrajeme tetris – zasouváme jednotlivé kousky na správné místo v prostoru a máme v tomto smyslu pocit prostorového zakončení. Sepisuje-li Bradley Cooper v jedné scéně na lísteček, na co všechno si s kámoši pamatují, fakticky nic nesepisuje, ale podobně jako detektiv rozmísťuje všechny prvky zápletky na nástěnku – hraje tetris.(17.11.2009)

  • Eddard
    *****

    Komedii, ve které od začátku do konce souzníte s postavami, kde se nadsázka efektivně prolíná s věrohodně znějící historkou, kde naprostá většina humoru vychází z motivace postav a situací, ve kterých se ocitají, kde neznámí herci propůjčují svým postavám jedinečně vtipné charaktery, způsobem, jakým by to dokázala málokterá hollywoodská hvězda, komedii, jejíž příběh je vyprávěn vkusně a šíleně zároveň tak, že do sebe nakonec vše smysluplně zapadne... prostě, bych se výmáčkl - takovou komediim která mě rozesměje, pobaví, dojme a něco ve mě zanechá, takovou je dnes, přátelé, třeba hledat teleskopem. Díky pánům Lucasovi a Moorovi (scénář), Toddu Philipsovi a v neposlední řadě ústřední herecké trojici je na světě o jeden výše popsaný exponát více. Jděte a využijte ho. P.S.: A ať vás ani nenapadne odejít před koncem titulků, holoto. Připravili byste se o zážitek odpovídající intenzitě pravého háku Mikea Tysona. You spin my head right round, right round, when you go down, when you go down town... 90%(25.8.2009)

  • Matty
    ***

    V otázce „pít, či nepít“ mám na dalších pár měsíců jasno. Zůstávám abstinentem. Ono vážně není nic milého, když se probudíte s opicí, vedle slepice a s tygrem v koupelně, nemluvě o proměně interiéru luxusního hotelového pokoje ve skladiště nepříjemných skutečností. Touto sérii parádně rozvržených záběrů film po dlouhém jízdě po ranveji začíná konečně stoupat do komediálních výšin. Bohužel jich nikdy nedosáhne. Eliminace hrdiny, od kterého na základě jistých dispozic čekáte, že bude tím hlavním, vede k přesunutí pozornosti na zbývající dvojici trotlů doplněných jedním magorem. Všichni tři dostávají náležitě do těla a jakýkoliv soucit s nimi je prakticky vyloučen. Chceme se těm blbečkům přece smát, ne jich litovat. Tvůrci si tohoto faktu zjevně byli vědomi a patetizování dokázali ve většině případů předejít parodováním (romantický song, kdy opačné pohlaví zastupuje jenom ona slípka). Tradiční prohlubování homosociálních vztahů a náznak vztahu homosexuálního (Alanova záliba ve Philovi) jsou přesto přítomny a působí nepatřičně. Stejně tak „povinná“ proměna jedné z postav. Nikoliv té hlavní, jež vlastně ani neexistuje. Zamlouval se mi systematický výsměch všem „zakázaným“ tématům: 11. září, jiná barva pleti, policejní ochrana, holocaust, manželství, malé dítě, orální sex, anální sex, simulovaný anální sex se zvířetem (čtete dál, nebo jste už prchli do nejbližšího kina?). Sbohem, politická korektnosti v amerických komediích. Popkulturních odkazů si užijete dosyta – Alan se slunečními brýlemi například připomíná poslední dostupnou verzi Joaquina Phoenixe a „rainmanovská“ scéna z kasina sice již byla parafrázována v Hrdinech, ale zde funguje také. To byly ty lepší vtipy, mnoho dalších je hodně předvídatelných, přestřelených či úplně pitomých. (Zženštilého čínského padoucha omlouvá jenom to, že s nečekanou a nejspíše nezamýšlenou trefností zastupuje (pod)průměrného popcornového diváka, kterému skutečně přijde směšný hlavně ten „tlustoprd padající na hubu“.) Nejednou mohlo být z vytvořené situace vytřískán pár vtípků navíc (Alan v rezidenci Mika Tysona). Co postrádám nejvíc, je scéna/hláška, při které publikum v sále mře smíchy. Ale jestli ne celý film, některé projekce by ve správném prostředí (na filmovém festivalu), ve správnou dobu (okolo půlnoci) a se správně (nejlépe v lihu) naloženým publikem do dějin vejít mohly. Je to sranda, nepopírám, ale spíše ptákovina na páteční večer pojatá ve stylu Zahulíme, uvidíme, nežli vyšperkovaná záležitost k opakovanému sledování jako Zbouchnutá. Lepší tři hvězdičky mě, člověka netušícího, co znamená „být sťatý pod obraz“, nechť berou ti, kdo se s alkoholem kamarádí a kterým "poselství" filmu pravděpodobně nepřijde těžko akceptovatelné, jako jasné čtyři. 70% Zajímavé komentáře: kOCOUR, Bebacek, Tayen, ScarPoul, Triple H, DavidS., Wargoo(18.6.2009)

  • - Ed Helms kvůli své roli zhubnul 8 liber (zhruba 3,6 kg). (Miuri)

  • - Jedna z písní, která ve filmu zazní, je "Can't Tell Me Nothing" od Kanye Westa. Zach Galifianakis byl zaplacen Westem za vytvoření alternativního videoklipu pro tuto píseň. (c.tucker)

  • - Zpěvák na svatbě, Dan Finnerty, si zahrál stejnou roli i ve filmu Old School (2003), který také režíroval Todd Phillips. (T-enter)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace