Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Tom Hardy
    *****

    Nic pro ženy (ty tohle prostě nikdy nepochopí:) a rozhodně nic pro abstinenty (kterým to bude připadat nerealistické). Kdo se ale kdy vzbudil v polorozbořeném místě s bandou přátel, aniž by si kdokoli pamatoval to, co všechno k té spoušti vedlo, ten to musí ocenit do nejmenších detailů. Výborné „okno“, jehož nejlepší výhodou je to, že následky nese někdo jiný.(9.6.2009)

  • KarelR
    *****

    Jasný důkaz toho, že i eRkové komedie můžou být chytře napsané. Phillips kupodivu natočil "jen" příjemně odvázaný film, než aby diváka trápil tunou samoúčelných scének bez vyššího smyslu a pral do něj jeden f*ck za druhým. Díky sympatickému ústřednímu triu (Galifianakis nakonec není pouze idiotem, kterého nenávidíte), správně nastavenému tempu a nepředvídatelnému vývoji příbehu je Pařba ve Vegas asi nejlepší komedií, co jsem letos viděl. Přestože to není žádná přehlídka geniálních fórů, drží pohromadě, a když vás po sto minutách vyplivne ven, uvědomíte si, že jste si tu jízdu vlastně náramně užili. Update: Zní to neuvěřitelně, ale ten film je podruhé ještě lepší. Bez ostychu zvedám na pět.(9.6.2009)

  • Shadwell
    *****

    Každý film má vnějšek a vnitřek. Vnějšek Pařby ve Vegas je očividný – čtyři chlápci, propitá noc, ztracený ženich atd. Zato vnitřek je pozoruhodný: ____ V čem se odlišuje filmový divák od filmové divačky? Odpověď dává chování libovolné partnerské dvojice v hypermarketu. Zatímco žena je přisátá u regálů a osahává suroviny, muž s rukama na vozíku postává a vyhlíží okolí. Žena sbírá (bobule...), muž čeká (na kořist...). Podstatné je, že sloveso „sbírat“ souvisí s prostorem, kdežto sloveso „čekat“ s časem, a že chování kterékoliv partnerské dvojice v hypermarketu je principiálně identické s jejím chováním v kině. Vztah ženy k nakupování i k obrazům je stejný. Je to vztah taktilní a pojímající, nebezpečné blízký a téměř intimní; žena touží dotýkat se věcí na plátně a přivlastnit si je, přiblížit se tělesnému vzezření hvězdy a zmocnit se prostoru, který obývá - zároveň se tak ženy stávají snazšími obětmi jak vizuální, tak ekonomické exploatace. Naopak mužský fetišismus (možnost popřít, co bylo viděno, a přesunout vědomí do náhradního předmětu) figuruje jakožto způsob, který umožňuje udržet si distanci od objektu touhy. Ženská blízkost a splývání s obrazem je tedy jiného druhu než mužské vidění, které zůstává distancované a reflexivní. Když se zamyslíme nad dramaturgickým rozvržením Pařby ve Vegas, tak muži, ti čtyři chlápci, jsou zde ti, kteří nejsou schopni ovládnout prostor a musí zpětně sestavovat jakousi databázi, kde byli a co tam prováděli. Snaží se jinými slovy zkrotit prostor a vůbec se jim to nedaří – protože muži prostoru vládnout nemohou, ten je doménou žen. Nastávající nevěstu trápí naopak čas a vážné obavy, že ženich nestihne obřad. Kdyby se situace hypoteticky obrátila a na pařbu jely ženy, kdežto ženich zůstal doma, film by ztratil smysl a vůbec celou zápletku, neboť ženy by prostorovou skládačku předešlé noci zakrátko vyřešily a ženicha by čekání rovněž nijak zvlášť nenervovalo, poněvadž čekání je mu bytostně vlastní. Namáhavé sestavování jakési databáze prohýřené noci oněmi čtyřmi nešťastníky je vepsáno i do samotného filmu, který je rozřezán na deset dílků a opětovně složen v následujícím pořadí: 1-9-3-5-2-7-4-6-8-10. Rafinovaná a vůči divákovi možná trochu zlomyslná proměna Pařby ve Vegas z lineární road trip do spletité detektivky ilustruje to, čemu říkáme „narativní databáze“. Jde o jistý druh filmu, ve kterém se nám předkládá řada relativně oddělených událostí, přičemž smyslem jejich sledování není zjistit, kdo co udělal, jestli se hrdina najde či zda se hrdinka vdá, ale spíš najít způsob, jakým lze uchopit každý kousek vyprávění a umístit jej do správné mřížky ve vztahu k ostatním. Namísto toho, abychom hráli klasickou přímočarou hru, hrajeme tetris – zasouváme jednotlivé kousky na správné místo v prostoru a máme v tomto smyslu pocit prostorového zakončení. Sepisuje-li Bradley Cooper v jedné scéně na lísteček, na co všechno si s kámoši pamatují, fakticky nic nesepisuje, ale podobně jako detektiv rozmísťuje všechny prvky zápletky na nástěnku – hraje tetris.(17.11.2009)

  • akisha
    ****

    Tak já nevím... Matka u toho vybuchovala smíchy, já se omezila na tzv "pousmívání". Ale nejspíš mi to stačilo. (Byla jsem tak na nervy z písemky ze statistiky, že by mi stačil i Rákosníček). Tak za prvý, scéna hned po pařbě je brilantní - ta kamera á la Requiem za sen, hudba, bordel, bomba! Dál se netajím tím, že jsem příznivě nakloněná k pozorování Bradleyho Coopera v různých úhlech nebo bez košile. Ed Helms zahrál skvělýho nerda. Zach Galifianakis je šílenec, kterej by mě po čase asi víc než jenom lezl na nervy (i tady to bylo na hraně). A ten vyskakující naháč! Taky adept na nejgeniálnější závěrečný titulky za posledních pár let. Zkrátka Pařba vytvoří dojem, že jste taky součástí týhle party borců a je vám s nima moc fajn. Doufám, že Bangkok nebude takovej sešup.(10.11.2011)

  • Gilmour93
    ****

    Důvěrně známá situace. I když máte na rameni makaka a hlavu jako jeden velký střep, je podstatné sesbírat i drobné střípky, za pomoci kterých lze zacelit ta černá díra vzniknuvší v alkoholem poškozeném mozkovém centru. Že rána v nevadském městě hříchu bývají setsakramentsky těžká (především je nutné najít osobu, kterou jsem si v noci vzal) ví Homer Simpson i Ned Flanders už dávno a parta odrostlých dětí v samospravujícím se stříbrném Mercedesu se to po "rufíkové" stag party již brzy dozví taky. Vtipná Phillipsova komedie určená pro ty, které už nějaký ten týden netrápí akné a svátost manželského svazku berou s patřičným nadhledem. Povídá se, že záhadná přítomnost bílé kvočny je dosud jediným nevyřešeným případem Grissomova vyšetřovacího týmu..(15.12.2009)

  • - V kasínu Caesars Palace v Las Vegas byl natáčen krom tohoto i třetí díl této trilogie Pařba na třetí (2013). Kasíno jsme mohli vidět i ve snímku Výlet s mámou (2012). (Syna.1990)

  • - Aby obraz v určitých situacích vypadal zmateněji, byla použita ruční kamera. (x_silver)

  • - Stuův chybějící zub nebyl vytvořen žádnými efekty. Ed Helms tento zub nemá ani ve skutečnosti, falešný zub si během natáčení vyndal. (TomikZlesa)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace