Nastala chyba při přehrávání videa.
  • T2
    *****

    Rozpočet €2miliónyTržby Celosvetovo $4,120,000Peter Jákl teda nadmieru prekvapil a počína si ako zabehnutý režisérsky harcovník. Príbeh bez slabšej chvíľky, veľmi dobre vykreslené postavy v ktorých sa nestratíme, mozaika príbehu krásne funguje, slušná akcia, hudba, strih,... dokonale zvládnutá práca a jeden z najlepších Českých filmov poslednej dekády! /videl v kine: 90%/(18.8.2010)

  • dobytek
    **

    No když už teda chci točit film podle skutečnosti, tak bych měl trochu zavzpomínat, co třeba v roce 2000 jezdilo za auta, jaký se používaly telefony, počítače, atd... Ve filmu je tolik anachronismů, že mě něco praštilo do očí snad v každym druhym záběru. Jsem ochotnej překousnout, že ve filmu, kterej se má odehrávat třeba v roce 1930, se holt sem tam objeví nějaká nedobová věc, ale tohle se točilo v roce 2010 a děj se měl odehrávat v roce 2000. Že si někdo neni schopnej do filmu sehnat 10 let starý rekvizity, to je naprostý diletantství. A že z Kajínka udělali takovýho sympaťáka, slušňáka a v podstatě nebohou oběť, který ještě navíc zlej bachař fluše do jídla, že by si ho člověk skoro vzal domu, to ani komentovat nebudu. Tvůrci by asi udělali líp, kdyby natočili film o nějakym smyšlenym vězni, kterej se jmenuje třeba Kája Jiříček. Ale to by holt zase neměli takovou reklamu. Jinak film sám o sobě neni takovej propadák, jak jsem očekával. Zároveň ale moc nechápu ty nadšený komentáře o tom, jakej se tady podařilo natočit bombastickej akční film za pár korun. Co si budeme nalhávat? Akční scény jsou tak na úrovni Kobry 11 a to je pouhej televizní seriál. Z herců mě teda nejvíc zaujal Michal Dlouhý. Podle mě byl i lepší než jeho starší bratr Vladimír. Naopak ruskej herec Lavroněnko s hlasem Jana Šťastnýho mi nějak vůbec neseděl a Tatianu Vilhelmovou ani nezmiňuju. Ta byla s tim svym minimalistickym (ne)herectvim snesitelná snad jenom v Šeptej, kde se to k její roli hodilo. Celkově vzato, film je podle mě lehce podprůměrnej. Jako režisérskej debut to neni špatný. Jákl aspoň přines do českýho filmu mezi všechny ty Hřebejkoviny, Vejdělkoviny a Slámoviny nějakej čerstvej vítr. Na jedno zkouknutí se to dá, podruhý to vidět nemusim. 45%(29.11.2011)

  • POMO
    ***

    Moderný vizualizmus “roztraseného”, realistického thrilleru v českom prevedení nie je trapný, naopak funguje dobre a pomáha vyzdvihnúť zážitok z filmu, ktorý nemá príliš čo ponúknuť po obsahovej stránke. Vo chvíli keď sa konečne rozbehne, totiž skončí. To ale nie je výtka scenáristom, ale českej Policii, ktorá Kajínka tak rýchlo chytila a nedala mu priestor narobiť vonku viacej neplechy :) Herci slušní, komerčný úspech obdivuhodný. Žeby sme sa v budúcnosti od Jákla dočkali prvého naozaj dobrého českého akčného filmu? Aby si na seba zarobil, musel by disponovať divácky podobne atraktívnym námetom ako Kajínek, čo nebude ľahké...(27.9.2010)

  • Enšpígl
    ****

    Tentokrát začnu u herců, protože tam je co chválit a já radši chválím než kritizuju. Dáma má přednost, čili Tatiano pojď te k tabuli. Dostala jste roli o které, díky svému rozsahu sní asi většina hereček a já z radostí musím uznat , že jste jí zvládla dobře. Charisma, půvab a kvalitní herecký výkon, který pro mě spočívá v tom, že jsem uvěřil tomu zápalu pro věc, který v sobě Vaše postava má. Takže za 2. Vladimíra Dlouhého už bohužel k tabuli zavolat nemůžu a řeknu jen tolik. Při představě v jakým zdravotním stavu film natáčel mám pro něj jen dvě slova : obdiv a úcta. Do hereckýho nebíčka posílám jedničku a velký díky navíc. Pane Lavronenko, pojďte taky k tabuli, pažalsta. Na Vás přišla role nejtěžší, role Kajínka. Autoři filmu vám rozhodně nic neusnadnili, protože i když film je "volně inspirován" nelze se i s ohledem na název filmu ubránit srovnání se skutečným Kajínkem a tady je to právě paradox, zatímco skutečný Kajínek mě připomíná hodnýho strejdu z Vysočiny, co se rád dá do řeči s každým kdo půjde kolem, vy mě paradoxně připomínate Kajínka víc než samotný Kajínek, tedy chlapa co umí utéct z basy, ranaře co si nebojí ani těch největších hajzů a jde si za svým. Co s tím ? Nic, Váš problém to není, máte za jedna a těším se brzy dosvidanja. Pane režisére, mohl by jste na chvilinku k tabulce ? Co k vám ? Trošku velký sousto na debut, nemyslíte ? Ale v poho, velký cíle si umí dávat jen velcí frajeři. Nejvíc jsem od Vás čekal v akčních scénách a paradoxně tam jsem nejvíc na vážkách. Scéna vniknutí URNY do bytu, kde se schovává Kajínek je dokonalá, bravo nejlepší akční scéna v historii našeho filmu, ale co ten Mírov ? Nešlo tomu dát větší dynamiku, třeba i za pomocí hudby, jako klid Petře nenatočil jste ten útěk špatně, jen je to asi jedna z nejočekávanějších scén, takže by měla podle toho vypadat, aby jsme se my diváci na ní pořádně smlsli. Tak nežtak pro příště, přidat na dynamice a ja budu chrochat blahem. Jako celek mě postava Kajínka vyznívá až nerealisticky ctnostně. Kdyby byl takovej, tak dneska děla místo Mirka Dušína šéfa Rychlým šípům a nebyl by x krát v krimu. Na druhou stranu z filmu cítím poctivost a snahu o kvalitní job a toho si vždy velmi cením i když to ve výsledku nemusí být vždy na výbornou. Lepší průměr s přihlednutím na náročnost žánru v českých podmínkách, na debut a na jednu osobní věc, dávám za 2 - což je v hvězdičkovém překladu za 4*.(10.8.2010)

  • Matty
    **

    Filmová obdoba MF Dnes: bulvár, který si hraje na seriózní žurnalistiku. Exploatační atrakce (anální sex!, slzy!, krev!), za každou cenu zajímavá vizuální stránka a postavy, které lze charakterizovat jedním slovem (s vykřičníkem) dělají z komorního soudně-vězeňského dramatu skoro antickou tragédii. Všechno je na povrchu VELKÉ a DŮLEŽITÉ a rozhodně se od nás nežádá, abychom se pod tím povrchem moc šťourali. Role jsou rozdělené jasně, protagonista je superkladný borec, kterému parta sviní zmrvila život (čemu bych po odmyšlení titulku „inspirována skutečnými událostmi“ neměl problém uvěřit). Dramaturgie byla zvládnuta obstojně. Konec jedné scény probouzí zvědavost, co bude v té příští, jednoduché vizuální zkratky pomáhají s orientací ve vztazích mezi aktéry a podstatné informace jsou opakovány dost důrazně, aby vám po pár desítkách minut došlo to, k čemu se právnička šokovaně dopídí krátce před koncem. Použité formální prostředky jsou navíc natolik nadužívané, že na začátku většiny scén budete vědět, kam režisér míří (tady někoho zastřelí, tady někdo vyletí z vozovky), kvůli čemu je film prost jakéhokoli překvapení. Jakožto podívaná jak pro ty, kdo jsou vůči neskutečné naivitě neteční, tak pro ty, kdo se onou naivitou dokáží dobře bavit, Kajínek vyčnívá z žánrové české produkce, která tuhle "binární" možnost kulturního vyžití, určitý prvek sebevědomé brakovosti, nenabízí. 50% Zajímavé komentáře: Faidra, Psema, JFL, FlyBoy, NinadeL, Marthos, Dannysek4U, Pasifae, Jack.Pott(29.11.2011)

  • - Kajínek pomáhal s detaily svého útěku. Natáčelo se přímo v tom samém okně, ze kterého Kajínek vyskočil a utekl. Během příprav ho filmaři navštívili ve vězení 19x. (virus10)

  • - Natočeno bylo celkem 150 hodin filmového materiálu. (Karlos80)

  • - Při natáčení bylo použito 50 zbraní. (Coldrex)