Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Fr
    ***

    ,,TAKHLE TO PŘECE NEMŮŽE SKONČIT!“..... Až jednou naše děti či vnoučata budou číst o Sametové revoluci, zajisté jim ,,přítel“ Google (či co to bude za hajzla) napoví také jméno Jiří Kajínek. GRÁZL PRO JEDNOHO, HRDINA PRO DRUHÝHO. Pak jim v klidu místo knihy doporučím TENTO film. Rozpočet 55 mega je znát na výpravě, ale P.Jákl ml.se vše snaží ,,dohnat“ jinde. Dobře ,,časuje“ informace, staví na hereckých výkonech a samozřejmě na tajemstvím opředeném příběhu. Ctí fakta, ale taktéž s nimi umně manipuluje. A je dobře, že nemusím nikoho litovat a mohu být jen bez emočním svědkem. Protože kdo chce s vlky žíti..... Několik důvodů, proč má smysl film vidět: 1.) Chci poznat věznici Valdice a Mírov. 2.) Neznám fakta v případu 1.nájemnýho vraha v Čechách. 3.) Jsem policajt a chci vědět, kde příště Jirku hledat. 4.) Zajímá mě, jestli tradice Česko(Slovenských) prezidentů ,,vězňů“ může mít pokračovatele. PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ **(14.11.2010)

  • brit84
    ***

    Poměrně zajímavá podobizna toho, co se to tehdy pravděpodobně událo. Filmařsky však film není žádný zázrak. Horkým želízkem v ohni byla scéna s Bendovou, která však taky za nic nestála:D. Původně ji prý měla na sexuální scénu zastupovat dablérka, ale byla hrozné poleno. Tak to už teda musela být, když i Bendová v vypadala komicky.(18.12.2010)

  • T2
    *****

    Rozpočet €2miliónyTržby Celosvetovo $4,120,000Peter Jákl teda nadmieru prekvapil a počína si ako zabehnutý režisérsky harcovník. Príbeh bez slabšej chvíľky, veľmi dobre vykreslené postavy v ktorých sa nestratíme, mozaika príbehu krásne funguje, slušná akcia, hudba, strih,... dokonale zvládnutá práca a jeden z najlepších Českých filmov poslednej dekády! /videl v kine: 90%/(18.8.2010)

  • Marigold
    **

    Film kontroverzní tím nejbanálnějším a nejbulvárnějším způsobem, jaký si dovedu představit. Film se solidní spádem, zároveň ale se závratně romantizujícím obrazem Kajínka jako českého Bonda. Skoro se nechce věřit, že by tenhle člověk byl členem českého podsvětí, spíše vyhlíží jako porevoluční Mirek Dušín. To shledávám jako jednoznačně sporným. Na nervy mi lezla i afektovaná snaha o lyrismus, ať už v přepjaté hudbě Václava Bárty nebo v tradičně opulentně prázdné kameře F. A. Brabce. Vrchol filmu? Famózní a bez debat strhující výkon Lavroněnka, který z Kajínka udělal postavu, s níž se divák bude velmi snadno identifikovat a bude ji litovat / obdivovat... Dobře? Pochybuji.(29.7.2010)

  • Bluntman
    ****

    KAJÍNKOVI nikdo na dlouhou dobu nevezme rekord za nejlepší návštěvnost za první víkend, ale ve výsledku jde o rozporuplné dílo, které dost dobře neví, koho chce oslovit. Jednalo by se o výbornou exploataci, jež bulvárním způsobem těží z domácích předsudků (zkorumpovanost policie, podsvětí ovládané vládními špičkami a vykreslení menšin) a vzhlížení k západu (scottovsky dravá forma s greengrassovsko-wooovskou akcí), kdyby nešlo o příběh inspirovaný skutečnými událostmi, a tak by mohlo jít o žánrově uspokojivý počin. Okázalý odkaz na I SPIT ON YOUR GRAVE dává na vědomí, že se bude operovat na bázi rape-and-revenge thrilleru. (Potenciální spoiler: rape - první část, motivace advokátky, revenge - druhá část po odtajnění motivace advokátky, Kajínek na útěku. Konec spoileru.) Jenže očekávání spojená se znalostmi žánru zde kolidují s obeznámeností se skutečným případem mírovského uprchlíka, tudíž ona část s pomstou není dostatečně uspokojující. Dalo by se polemizovat, nakolik má ona hořká pachuť po skončení odpovídat rozhořčení z vývoje demokracie po pádu totality, když i přes dobovou ukotvenost se setkáváme s řadou těžko nezáměrných anachronismů (vysílání zpráv v HD, současné mobilní telefony, notebooky či poznávací značky na automobilech), ale spíš jde o celkovou rozháranost celého projektu. Jako politický thriller by totiž film selhal, protože Marek Dobeš se sice etabluje jako žánrový znalec, ale nikoliv jako scénárista píšící sofistikovaná díla, a debutující režisér Petr Jákl nedovede vést herce, aby hráli v jedné poloze, celku dát soudržnou podobu a opodstatnit zvolené formální podstupy (rekontextualizace úvodní scény do nového významového rámce, rakurzy a tříštící se zvuková stopa, vystříhávání políček pro zdynamičtění a zběsilé sedmdesátkové zoomování i během rozhovorů) napojením na některou z postav, určitým typem myšlení či něčím podobným. Je tak jasné, co film říká, ale nemá ujasněno, komu to chce říct a proč mu to říká zrovna takovým způsobem. Navíc ty opravdu povedené exploatace slouží jako "historické dokumenty", aniž by byly explicitní v odkazování se na to, co se zrovna snaží reflektovat, a tak KAJÍNEK s odstupem času spíše poslouží jako důkaz toho, že kombinace exploatace a politického thrilleru inspirovaného skutečnými událostmi ve výsledku dost dobře nefunguje, ale dokáže blockbusterovou propagací natahat diváky do kin.(27.8.2010)

  • - Alici Bendovou měla v erotické scéně původně zastoupit dublerka (bylo to ve smlouvě), ale podle režiséra Jákla byla málo žhavá a živočišná, tak do toho Alice nakonec skočila sama a nálada z natáčení jí prý vydržela až domů. (Karlos80)

  • - Klapka klapla přesně 1609krát. (Coldrex)

  • - Scéna Kajínkova dopadení byla natočena ve studentských kolejích na pražském Jižním Městě, kdy byla celá budova vylidněna. (zdenur)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace