Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Hitman_47
    ****

    Film je po řemeslné stránce opravdu velmi dobrý... nicméně je opravdu vidět, že se jedná pouze o film INSPIROVANÝ příběhem o Kajínkovi. To říkám jen proto, že se po uvedení filmu do kin začalo objevovat milion pět skupin typu "Kajínek je woe newinnej, bo to tak bylo we filmku yakho a co je we filmu thak to je prawda, word babe, pudesh se mnou na rande? =D"... potom by se dalo o Jákolovi říct, že je to čeký Michael Moore. Ale ne, nic proti Jáklovi, naopak. Hodně dobrý český film, na kterém jde vidět inspirace Hollywoodem.(22.2.2011)

  • choze
    ***

    Efektně natočená akčně-thrillerová žánrovka podle důkladně proprané a dobře se prodávající kauzy. Nadstandartně kvalitní řemeslo, dobří herci, skvělá marketingová vějička a v nudném českém filmovém rybníčku sympatická snaha, ale přece jen je ta hra na Hollywood a drsňáky často úsměvná a scénář/realita pro mě zas tak zajímavá není.(20.12.2010)

  • Dadel
    *

    To muselo dát práce. A přitom taková blbost, co? Velice profesionálně natočený film, pokud mezi "profese" nebudeme počítat herce a scénáristu. Ve skutečnosti je to jen taková profesionálněji vypadající "Nahota na prodej", při sledování mě téměř neustále hanba fackovala. Nejhorší je, že ten film je teď vodou na mlýn nejrůznějším přívržencům konspiračních teorií, kteří se teď nezapomenou všude pochlubit svým podloženým názorem, že "ten Kájínek je určitě nevinnej, je to jen oběť zkorumpovaného státního systému, bla bla" _______ btw, nechápu, proč ten Fíla tak horlivě obviňoval tvůrce, že mu ukradli scénář. Já kdybych napsal něco takového, tak bych se to zoufale snažil utajit, abych si neuřízl ostudu...(6.11.2010)

  • Bluntman
    ****

    KAJÍNKOVI nikdo na dlouhou dobu nevezme rekord za nejlepší návštěvnost za první víkend, ale ve výsledku jde o rozporuplné dílo, které dost dobře neví, koho chce oslovit. Jednalo by se o výbornou exploataci, jež bulvárním způsobem těží z domácích předsudků (zkorumpovanost policie, podsvětí ovládané vládními špičkami a vykreslení menšin) a vzhlížení k západu (scottovsky dravá forma s greengrassovsko-wooovskou akcí), kdyby nešlo o příběh inspirovaný skutečnými událostmi, a tak by mohlo jít o žánrově uspokojivý počin. Okázalý odkaz na I SPIT ON YOUR GRAVE dává na vědomí, že se bude operovat na bázi rape-and-revenge thrilleru. (Potenciální spoiler: rape - první část, motivace advokátky, revenge - druhá část po odtajnění motivace advokátky, Kajínek na útěku. Konec spoileru.) Jenže očekávání spojená se znalostmi žánru zde kolidují s obeznámeností se skutečným případem mírovského uprchlíka, tudíž ona část s pomstou není dostatečně uspokojující. Dalo by se polemizovat, nakolik má ona hořká pachuť po skončení odpovídat rozhořčení z vývoje demokracie po pádu totality, když i přes dobovou ukotvenost se setkáváme s řadou těžko nezáměrných anachronismů (vysílání zpráv v HD, současné mobilní telefony, notebooky či poznávací značky na automobilech), ale spíš jde o celkovou rozháranost celého projektu. Jako politický thriller by totiž film selhal, protože Marek Dobeš se sice etabluje jako žánrový znalec, ale nikoliv jako scénárista píšící sofistikovaná díla, a debutující režisér Petr Jákl nedovede vést herce, aby hráli v jedné poloze, celku dát soudržnou podobu a opodstatnit zvolené formální podstupy (rekontextualizace úvodní scény do nového významového rámce, rakurzy a tříštící se zvuková stopa, vystříhávání políček pro zdynamičtění a zběsilé sedmdesátkové zoomování i během rozhovorů) napojením na některou z postav, určitým typem myšlení či něčím podobným. Je tak jasné, co film říká, ale nemá ujasněno, komu to chce říct a proč mu to říká zrovna takovým způsobem. Navíc ty opravdu povedené exploatace slouží jako "historické dokumenty", aniž by byly explicitní v odkazování se na to, co se zrovna snaží reflektovat, a tak KAJÍNEK s odstupem času spíše poslouží jako důkaz toho, že kombinace exploatace a politického thrilleru inspirovaného skutečnými událostmi ve výsledku dost dobře nefunguje, ale dokáže blockbusterovou propagací natahat diváky do kin.(27.8.2010)

  • viperblade
    ****

    Byla to vlastně jen otázka času, kdy se nějaký filmař usmyslí, že o nejproslulejším českém vězni, v jehož případu je více záhad než v seriálu Ztraceni, natočí celovečerní film. Ale ani ve snu by mě nenapadlo, že se této látky chopí Petr Jákl ml.. Myslím, že nejsem sám, kdo byl překvapený, když se tohle oznámilo. Takhle nějak to bylo předtím, než jsem film viděl. A po zhlédnutí zůstávám stále překvapený… jak skvěle se toho Jákl chopil. Už od prvních minut film vypadá více "americky" a rozhodně se nepodobá ničemu, co (prozatím) bylo vytvořeno v Česku. Místy rychlejší střih byl přehledný, neměl jsem vůbec problém se v ději orientovat. Hudba (další velké překvapení) od Václava Noida - skvělá. Scény krásně podtrhovala a musím se přiznat, že Noid mě opravdu mile překvapil. Obsazení bylo taky parádní. Dlouho naše scéna hledala "bad-ass-motherfuckera" (přeci jen pánové Vašut a Roden už jsou tak trochu v letech) až ho našla v Konstantinovi. Ten chlap má charisma a hraje přesvědčivě (i když myslím, že toho drsňáka nemusel moc hrát…) Tatiana Vilhelmová - beze slov, o této herečce už dávno vím, že v současnosti patří k naší špičce a Vladimír Dlouhý… je ho fakt škoda, v téhle roli se našel… stejně jako jeho bratr, který rovněž podal skvělý výkon. Dalo by říct, že jsem spokojen, ale k dokonalosti mi chybí (vlastně přebývá) jediná věc - mnoho kiksů. To jsem nechápal, jak si někdo nemůžu nevšímat těch technických detailů (v roce 2001 má právnička na notebooku Office 2007 a operační systém Vista nebo 7, většina televizí jsou už plazmy, Motorola V3 Razr, kterou má právnička, se začala prodávat až od roku 2004…) Já vím, jsem malicherný hnidopich, ale to mi prostě kazilo zážitek. Jinak ale musím smeknout. Pokud bude Jákl pokračovat takhle, nebudu se bát ho označit za českého Stalloneho. P. S. Schválně se nevyjadřuju ke kauze Kajínek. Ať si udělá názor každý sám, já už svůj mám… Ale pravda je tam venku… :-)(19.11.2010)

  • - Na Mírově se natáčelo pouze zvenku. Přesto byl kvůli natáčení vyklizen jeden vězeňský blok. (blackrain)

  • - Alici Bendovou měla v erotické scéně původně zastoupit dublerka (bylo to ve smlouvě), ale podle režiséra Jákla byla málo žhavá a živočišná, tak do toho Alice nakonec skočila sama a nálada z natáčení jí prý vydržela až domů. (Karlos80)

  • - Konstantin Lavronenko je po rozhovoru s Jiřím Kajínkem ve vězení přesvědčen, že je Kajínek nevinný. (virus10)