Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Matty
    **

    Filmová obdoba MF Dnes: bulvár, který si hraje na seriózní žurnalistiku. Exploatační atrakce (anální sex!, slzy!, krev!), za každou cenu zajímavá vizuální stránka a postavy, které lze charakterizovat jedním slovem (s vykřičníkem) dělají z komorního soudně-vězeňského dramatu skoro antickou tragédii. Všechno je na povrchu VELKÉ a DŮLEŽITÉ a rozhodně se od nás nežádá, abychom se pod tím povrchem moc šťourali. Role jsou rozdělené jasně, protagonista je superkladný borec, kterému parta sviní zmrvila život (čemu bych po odmyšlení titulku „inspirována skutečnými událostmi“ neměl problém uvěřit). Dramaturgie byla zvládnuta obstojně. Konec jedné scény probouzí zvědavost, co bude v té příští, jednoduché vizuální zkratky pomáhají s orientací ve vztazích mezi aktéry a podstatné informace jsou opakovány dost důrazně, aby vám po pár desítkách minut došlo to, k čemu se právnička šokovaně dopídí krátce před koncem. Použité formální prostředky jsou navíc natolik nadužívané, že na začátku většiny scén budete vědět, kam režisér míří (tady někoho zastřelí, tady někdo vyletí z vozovky), kvůli čemu je film prost jakéhokoli překvapení. Jakožto podívaná jak pro ty, kdo jsou vůči neskutečné naivitě neteční, tak pro ty, kdo se onou naivitou dokáží dobře bavit, Kajínek vyčnívá z žánrové české produkce, která tuhle "binární" možnost kulturního vyžití, určitý prvek sebevědomé brakovosti, nenabízí. 50% Zajímavé komentáře: Faidra, Psema, JFL, FlyBoy, NinadeL, Marthos, Dannysek4U, Pasifae, Jack.Pott(29.11.2011)

  • dobytek
    **

    No když už teda chci točit film podle skutečnosti, tak bych měl trochu zavzpomínat, co třeba v roce 2000 jezdilo za auta, jaký se používaly telefony, počítače, atd... Ve filmu je tolik anachronismů, že mě něco praštilo do očí snad v každym druhym záběru. Jsem ochotnej překousnout, že ve filmu, kterej se má odehrávat třeba v roce 1930, se holt sem tam objeví nějaká nedobová věc, ale tohle se točilo v roce 2010 a děj se měl odehrávat v roce 2000. Že si někdo neni schopnej do filmu sehnat 10 let starý rekvizity, to je naprostý diletantství. A že z Kajínka udělali takovýho sympaťáka, slušňáka a v podstatě nebohou oběť, který ještě navíc zlej bachař fluše do jídla, že by si ho člověk skoro vzal domu, to ani komentovat nebudu. Tvůrci by asi udělali líp, kdyby natočili film o nějakym smyšlenym vězni, kterej se jmenuje třeba Kája Jiříček. Ale to by holt zase neměli takovou reklamu. Jinak film sám o sobě neni takovej propadák, jak jsem očekával. Zároveň ale moc nechápu ty nadšený komentáře o tom, jakej se tady podařilo natočit bombastickej akční film za pár korun. Co si budeme nalhávat? Akční scény jsou tak na úrovni Kobry 11 a to je pouhej televizní seriál. Z herců mě teda nejvíc zaujal Michal Dlouhý. Podle mě byl i lepší než jeho starší bratr Vladimír. Naopak ruskej herec Lavroněnko s hlasem Jana Šťastnýho mi nějak vůbec neseděl a Tatianu Vilhelmovou ani nezmiňuju. Ta byla s tim svym minimalistickym (ne)herectvim snesitelná snad jenom v Šeptej, kde se to k její roli hodilo. Celkově vzato, film je podle mě lehce podprůměrnej. Jako režisérskej debut to neni špatný. Jákl aspoň přines do českýho filmu mezi všechny ty Hřebejkoviny, Vejdělkoviny a Slámoviny nějakej čerstvej vítr. Na jedno zkouknutí se to dá, podruhý to vidět nemusim. 45%(29.11.2011)

  • Arbiter
    ***

    Až po podtržítka jde o plky. A pak vlastně taky .. Veleslavný geroj z Mírova si vysloužil další nálepku. On je vůbec taková ideální zeď s nápisem Zákaz vylepování plakátů. Chcete padoucha? *abrakadabra* Tu ho máte. A všechno podložený faktama. Chcete onoho geroje z Mírova? *tadááá* Chudinka chlap jeden zásadovej. Fakta nerovná se pravda. Záleží na cestě, kterou se podávají a to je tak krásně účelně využitelné. Díky bohu! Můžeme vyjít do ulic, prosadit naš aktuálně naučený a opodstatněně rozhořčený pohled na věc. Lidičky. Víme p-r-d. Mějme soudnost a poníženě si to přiznejme. Něco tu hnije, to je ale tak jediná věc, na kterou si tak veřejnost může trošku objektivněji ucelit pohled. Vytvářet si kategorické názory na věci, do kterých nevidíme, je krapet .. omezené a hloupé, ne? Obvzláště na základě filmu, akčního dramatu, proboha.. Jákl vám nabízí poměrně hezkej film. Přestaňte jeho minihollywoodskou pompézničknost přenášet do reality a vyndejte ruce z nočníku :-* Ale teď k filmu jako takovému ___ Akční drama, které se tak urptuně tváří světově, až se mu to náhodou i daří. Snaží se ale místy okatě, takže kamera je až moc anarchisticky neukázněná, ilustračky a scény pro oko až drze bez logiky a obsahu. Drsnost a závažnost dění tůruje v červenejch číslech, takže někdy degraduje sebe sama a přepálené stopáže je taky škoda. Přes to všechno je dobře, že snímek vznikl. Alespoň snad lidem někdo otevře oči! Muhehe. Ale v tom smyslu, že tu může vzniknout takovýto snímek a neudělat vůbec ostudu. Noid překvapil hudbou, herci nepřekvapili svými výkony ( Ti o kterých víme, že dobří jsou, taky dobře hráli. No a ti slabší .. ) a Jákl potěšil vykročením pro českou kinematografii obzory rozšiřujícím směrem. Kájínek, Jákl a Cibulka na hrad! :o)(4.12.2010)

  • Tosim
    *

    Ó ty bolístko české filmové produkce, kdy se divák cítí trapně při tom, co slyší, tady navíc výsledek připomíná snahu Bouvarda a Pécucheta spářit psa a ovci, navíc klišé českého filmu začíná být už i v tom, že kdykoli někde hraje Alice Bendová, musí mít so(u)loscénu. Kdybych se aspoň tak nenudil, dám i dvě. A nejlepší je fakt hudba, vydejte ji sakra, tolik peněž na reklamu vynaložených zbytečně a tohle vám uniklo. 30%.(30.9.2010)

  • igi B.
    *

    Já jen nechápu, proč novácký "megafilm" (sic! - sice velké sebevědomí ale padla zase jednou bída teda na čudláky...) vypadá ve výsledku jako jedno ze stovek pitomých, stále se navzájem vyvařujících rutinních hwbéček a přesto se zde na dadabázi najdou onanisti, co jsou ochotni sumírovat elaboráty k vysvětlení svých hvězdných hovnocení... V kontextu světové komerční filmové produkce je to zkrátka a dobře ale jen dobře vyrobené tušašské béčko se serriálově přehrávajícími >hvězdami< novoidní provenience (božínku, chudera Vilhelmová si fakt myslí, že je velká hérečka a přitom pořád jen trhá hlavou, dělá grimasy a drmolí a vykvákává - ev. vykřikuje ty své předepsané repliky - Táňo, prosímvás naučte se konečně taky normálně mluvit!), s otravnou a vizuálně nijak originální klipovitou manýrou s rádobytrendy nervním střihem a hrající si na účelově společensko-kritickou notéčku, vpodstatě nic víc než v principu manipulativní účelový blábol coby ideální to kvazikultůrní onanie a načančaná šmíra pro dezorientované blbučké masy a tok lovů mezi tušašskou čudlárnou. Takovej malej českej káchínek... %-))) - - - P.S. Jo, opět mi tu chybí žánr komedie... - - - P.P.S. Z Klímy a jeho >spravedlnostního< byznysu se mi už dávno dělaj klíny, ale vlastně se za ty roky ronění krokodýlích slz ani není čemu divit, že Josefe... °-/ - - - P.P.P.S. Čistě formou a rokem výroby zcela srovnatelné například s touto matérií, jen ten Snipes má aspoň charisma, že... http://www.csfd.cz/film/270842-zpoved-zabijaka/ . . . A to je vlastně zase celý. Howgh. - - - - - (Poprvé viděno 27.11.2011 na >novoidní káchovizi< , hodnocení 10999., komentář zde nepřekvapivě otrávený jako devítistýšestý - 27.11.2011)(27.11.2011)

  • - Režisér filmu Petr Jákl si ve filmu střihl malou roličku dozorce při útěku z Bor. (Foxhound#1)

  • - Jednání o právech na film trvalo rok a půl. Poté se Kajínek rozhodl, že ho natočí Petr Jákl. Za osobní práva dostal blíže neurčenou sumu. (virus10)

  • - Natáčelo se dva měsíce. (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace