Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Faustka
    *****

    Proč.. ? Z jakého důvodů bývají tihle „nabušenci“ tolik podceňovaní. Nejspíš proto, že se jim mozek rozmělnil do svalové hmoty. Nechápu ten všeobecný negativismus. A konečně se našel někdo, kdo českým i slovenským divákům ukázal, že je možné nastavit i tu druhou intelektuálnější tvář. Poctivá kumštýřina Petra Jákla je patrná z každého záběru. Na poprvé si vybrat tohle „horké želízko v ohni“ a troufnout si poodkrýt(a to hodně natvrdo) neutěšenou provázanost podsvětí s policií, sice s určitou dávkou fikce, i když hned v té nejprovařenější kauze(která je ve skutečnosti pro veřejnost propraná pěkně dočista. :)) Nevychutnat si přitom i ty nadupané akční scény, to bychom byli o dost ochuzeni:) Vladimír Dlouhý mě nepřekvapil, jeho procítěné herectví jsem vždy obdivovala; kdo obzvlášť příjemně překvapil byli Michal Dlouhý a Tatiana Vilhelmová. A Konstantin Lavroněnko, byl ta nejšťastnější volba, neumím si v roli Kajínka představit nikoho dokonalejšího. Také musím vypíchnout hudební podkres Václava „Noida“ Bárty, který zapůsobil o dost silněji, než jeho drsoňsky pokérkovaná etuda. :)) Co asi přijde příště.. ?(29.8.2010)

  • Shit
    ****

    Mě osobně teda Jákl potěšil, že na českou filmovou scénu přines trochu toho dravějšího točení v americkým stylu, který asi okoukal, když sám šaškoval v Americe, sice to teda mnohdy s tou super akční a super nápaditou a dravou kamerou přehání, ale to nic nemění na tom ,že Jákl svůj debut zvlád fakt dobře a vidět v našem filmu kvalitní bitku, to je jako vidět Eltona Johna bez teploušských oblečků, prostě prakticky nemožný a Jákl to přece dokázal.(30.12.2010)

  • Marigold
    **

    Film kontroverzní tím nejbanálnějším a nejbulvárnějším způsobem, jaký si dovedu představit. Film se solidní spádem, zároveň ale se závratně romantizujícím obrazem Kajínka jako českého Bonda. Skoro se nechce věřit, že by tenhle člověk byl členem českého podsvětí, spíše vyhlíží jako porevoluční Mirek Dušín. To shledávám jako jednoznačně sporným. Na nervy mi lezla i afektovaná snaha o lyrismus, ať už v přepjaté hudbě Václava Bárty nebo v tradičně opulentně prázdné kameře F. A. Brabce. Vrchol filmu? Famózní a bez debat strhující výkon Lavroněnka, který z Kajínka udělal postavu, s níž se divák bude velmi snadno identifikovat a bude ji litovat / obdivovat... Dobře? Pochybuji.(29.7.2010)

  • Bluntman
    ****

    KAJÍNKOVI nikdo na dlouhou dobu nevezme rekord za nejlepší návštěvnost za první víkend, ale ve výsledku jde o rozporuplné dílo, které dost dobře neví, koho chce oslovit. Jednalo by se o výbornou exploataci, jež bulvárním způsobem těží z domácích předsudků (zkorumpovanost policie, podsvětí ovládané vládními špičkami a vykreslení menšin) a vzhlížení k západu (scottovsky dravá forma s greengrassovsko-wooovskou akcí), kdyby nešlo o příběh inspirovaný skutečnými událostmi, a tak by mohlo jít o žánrově uspokojivý počin. Okázalý odkaz na I SPIT ON YOUR GRAVE dává na vědomí, že se bude operovat na bázi rape-and-revenge thrilleru. (Potenciální spoiler: rape - první část, motivace advokátky, revenge - druhá část po odtajnění motivace advokátky, Kajínek na útěku. Konec spoileru.) Jenže očekávání spojená se znalostmi žánru zde kolidují s obeznámeností se skutečným případem mírovského uprchlíka, tudíž ona část s pomstou není dostatečně uspokojující. Dalo by se polemizovat, nakolik má ona hořká pachuť po skončení odpovídat rozhořčení z vývoje demokracie po pádu totality, když i přes dobovou ukotvenost se setkáváme s řadou těžko nezáměrných anachronismů (vysílání zpráv v HD, současné mobilní telefony, notebooky či poznávací značky na automobilech), ale spíš jde o celkovou rozháranost celého projektu. Jako politický thriller by totiž film selhal, protože Marek Dobeš se sice etabluje jako žánrový znalec, ale nikoliv jako scénárista píšící sofistikovaná díla, a debutující režisér Petr Jákl nedovede vést herce, aby hráli v jedné poloze, celku dát soudržnou podobu a opodstatnit zvolené formální podstupy (rekontextualizace úvodní scény do nového významového rámce, rakurzy a tříštící se zvuková stopa, vystříhávání políček pro zdynamičtění a zběsilé sedmdesátkové zoomování i během rozhovorů) napojením na některou z postav, určitým typem myšlení či něčím podobným. Je tak jasné, co film říká, ale nemá ujasněno, komu to chce říct a proč mu to říká zrovna takovým způsobem. Navíc ty opravdu povedené exploatace slouží jako "historické dokumenty", aniž by byly explicitní v odkazování se na to, co se zrovna snaží reflektovat, a tak KAJÍNEK s odstupem času spíše poslouží jako důkaz toho, že kombinace exploatace a politického thrilleru inspirovaného skutečnými událostmi ve výsledku dost dobře nefunguje, ale dokáže blockbusterovou propagací natahat diváky do kin.(27.8.2010)

  • igi B.
    *

    Já jen nechápu, proč novácký "megafilm" (sic! - sice velké sebevědomí ale padla zase jednou bída teda na čudláky...) vypadá ve výsledku jako jedno ze stovek pitomých, stále se navzájem vyvařujících rutinních hwbéček a přesto se zde na dadabázi najdou onanisti, co jsou ochotni sumírovat elaboráty k vysvětlení svých hvězdných hovnocení... V kontextu světové komerční filmové produkce je to zkrátka a dobře ale jen dobře vyrobené tušašské béčko se serriálově přehrávajícími >hvězdami< novoidní provenience (božínku, chudera Vilhelmová si fakt myslí, že je velká hérečka a přitom pořád jen trhá hlavou, dělá grimasy a drmolí a vykvákává - ev. vykřikuje ty své předepsané repliky - Táňo, prosímvás naučte se konečně taky normálně mluvit!), s otravnou a vizuálně nijak originální klipovitou manýrou s rádobytrendy nervním střihem a hrající si na účelově společensko-kritickou notéčku, vpodstatě nic víc než v principu manipulativní účelový blábol coby ideální to kvazikultůrní onanie a načančaná šmíra pro dezorientované blbučké masy a tok lovů mezi tušašskou čudlárnou. Takovej malej českej káchínek... %-))) - - - P.S. Jo, opět mi tu chybí žánr komedie... - - - P.P.S. Z Klímy a jeho >spravedlnostního< byznysu se mi už dávno dělaj klíny, ale vlastně se za ty roky ronění krokodýlích slz ani není čemu divit, že Josefe... °-/ - - - P.P.P.S. Čistě formou a rokem výroby zcela srovnatelné například s touto matérií, jen ten Snipes má aspoň charisma, že... http://www.csfd.cz/film/270842-zpoved-zabijaka/ . . . A to je vlastně zase celý. Howgh. - - - - - (Poprvé viděno 27.11.2011 na >novoidní káchovizi< , hodnocení 10999., komentář zde nepřekvapivě otrávený jako devítistýšestý - 27.11.2011)(27.11.2011)

  • - Petr Jákl chtěl, aby roli Kajínka hrál Michal Dlouhý. Ten nakonec ztvárnil Lečka. (blackrain)

  • - Většinu nebezpečných scén absolvoval Konstantin Lavroněnko bez pomoci kaskadéra. To mělo mimo jiné za následek natažení stehenního svalu či tržnou ránu na ruce, kterou si způsobil o ostnatý drát při pokusu o filmový útěk. (Ouwen)

  • - Konstantin Lavroněnko spolu s Taťánou Vilhelmovou před natáčením osobně navštívili Kajínka ve věznici. (artcha)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace