poster

500 dní se Summer

  • Česko

    Byla jednou jedna láska

  • USA

    (500) Days of Summer

  • Slovensko

    500 dní so Summer

  • Austrálie

    (500) Days of Summer

Komedie / Drama / Romantický

USA, 2009, 91 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Marigold
    *****

    Someone else wrote it… doesn´t make it any less true. Krásný, milý, poetický a neobyčejně svižně natočený film, kde romantika umí pohladit i kousat do krve... přesně jako v životě. Snad jen ten závěr mohl být trochu... méně pohádkový. Ale vlastně – 500 dní se Summer pohádkou je, což ale Webbovu snímku nebere tu roztomile banální platnost. Asi největší překvapení loňského roku, co se amerického mainstreamu týče.(24.1.2010)

  • Kaka
    ****

    Svěží neotřelý přístup k látce a vynikající casting. Dvě hlavní devizy této zajímavě podané a pozitivně naladěné komedie, kde vlna vážnosti a místy nahořkle cynického podtónu skvěle rezonuje s archetypální premisou všech romantických filmů - láska a vše kolem ní. Webb to trefil dobře, je to ze života. Avšak ačkoliv se to tváří místy dospěle a zrale, je to ve skutečnosti teen problematika každým coulem.(29.8.2016)

  • Shadwell
    *

    K nízkému hodnocení mě vedou čtyři důvody. Jsou možná trochu pitomý, ale nemůžu jinak. Za prvé se musím ptát, co se stalo s Gordon - Levittem. G.I. Joe byla rána do palice, ale furt to bylo málo proti tomu, co s ním provádějí v (500) Days of Summer. V jakým láku ho pro krindáčka máčeli? Už vizáží je netypickým hrdinou v tomhle ryze americkým koloritu; spíš se zdá, že do zdejší rozcitlivělý krajiny s kapličkou zabloudil z románů Rosamundy Pilcher. Dřív prostitut a homosexuál, jakýho jste mohli potkat zrána na pražským hlaváku, nebo v Mysterious skin, se tady proměnil v protivně ufňukaný chorobopis střední generace. Jakýkoliv entusiasmus nemůže překlenout tuto závažnou mezeru mezi Gordonovým šteněčením a jeho dřívějším pobýváním v potem páchnoucí garáži s ulepenou podlahou, plakáty Iggyho Popa, podél otřískaný kytary a volume nadoraz. Druhak mě znavovala Zooey Deschanel. Když se podívám ženě do očí, musím tam vidět hloubku. Tohle štěbetající ptáče, který předčasně opustilo hnízdo, má v očích beznadějný prázdno. Zooey Deschanel je dítě. Za třetí: (500) Days of Summer pozřel a zkomercializoval indie postupy, úhledně zabalil a prodal naivkám coby lákavou melanž vyššího umění a pravd ze života. Systém už nesčetněkrát pozřel subverzivní proudy, ať to byl punk, komiksy, nebo beatová hudba. Beatová hudba byla novou řečí mládí a všeho, co k němu patří. Představitelé gramofonových firem, kteří patří k mocipánům a přátelům politických špiček, proto nelenili a proměnili ji v ohromný kšeft. Kapitalismus je v začleňování vyčleněného mnohem flexibilněji než komunismus, který nikdy nebyl s to takové radikální zmírnění nastolit: když se Gorbačov pokoušel postupně zmírnit omezení, aby systém posílil, systém se rozložil. Jediné, co nešlo nikdy pozřít, byly na konci 60. let drogy. Proto jako jediný vážně ohrozily americký establishment ve svém monopolním postavení, poněvadž drogy prostě zlegalizovat nelze. A vůbec, co má - za čtvrtý - znamenat ten nesnášenlivý výpad proti eskapismu? Proč vnášet diváka do prostředí, které zná důvěrně z reálu? Mohlo by se mínit, že má film ctižádost předvést nám svět, jaký je. Cílem umění přitom je, abychom pocítili věci tak, jak je vnímáme, a ne tak, jak je známe. Technika umění spočívá v ozvláštňování věcí. Radši budu jako nějaká blbá houba, která bydlí pod kládou se škvorama a dalšíma breberkama, než se stýkat i ve fikci s opravdovými lidmi, rasou natolik nešťastnou, že ji vzrušují tytéž orgány, kterými vylučuje. Ha, jak vydařený aforismus! Jestli jednou zdomácní, přijďte za mnou na Olšany a pošeptejte mi jej: nemůžu se dočkat už teď.(16.12.2009)

  • D.Moore
    **

    Já vám nevím. Na komedii to nebylo příliš vtipné, na romantický film, který měl být jiný než ty ostatní, to bylo těm ostatním až podezřele moc podobné… A opravdu jsem měl co dělat, abych vydržel do konce s otevřenýma očima. Samozřejmě že to bylo milé a alespoň jednou se v ději pozná asi úplně každý, ale že by se jednalo o nějaký „něčím jiný“ počin, to si nemyslím. I to přeskakování v ději, které se zpočátku zdá být nápadité, mi připadalo jaksi zbytečné – čím vlastně příběh Toma a Summer obohatilo? Nebyly to náhodou jen obyčejné flashbacky, jen očíslované podle dní? Asi se v tom moc vrtám, já vím. Nicméně abych jenom nebrblal – ústřední dvojice byla opravdu sympatická (i na Josepha Gordona Lewitta, který mi ze začátku tím věčným usmíváním trochu lezl na nervy, jsem si zvykl), líbily se mi scénky alá Amélie z Montmartru (vtipné seznámení se s hrdiny, škoda, že se něco takového dělo jen na začátku), příjemně poslouchatelný soundtrack, jedna roztančená scéna (Han Solo!?) a postava "malé" moudré sestřičky. To je ale asi tak všechno.(21.1.2012)

  • freddy
    ****

    Zvláštní, netradiční, ale především příjemný a odpočinkový film, to je podle mého názoru odpovídající charakteristika tohoto snímku. Joseph Gordon-Levitt je velký sympaťák a ať jsem ho viděl v kterékoliv roli, tak byl prostě dokonalý a ani nyní tomu nebylo jinak, dá se říci, že si celý film ukradl pro sebe a nebýt jeho, tak bych asi nehodnotil nadprůměrně. Čímž ovšem nechci říci, že by se nesnažili ani ostatní herci, Zooey Deschanel v hlavní ženské roli to zahrála asi nejlépe jak mohla, ale na Gordona-Levitta prostě neměla, ten dokázal úžasně zahrál všechny dobré i špatné nálady, perfektně zahrál různá rozpoložení lidské mysli a jen díky němu si zřejmě tento film zapamatuji. Jsou to totiž už nějaké dva týdny, co jsem ho viděl, a kromě hlavního herce se mi už téměř všechno s tímto filmem spojené z mé mysli vytratilo, takže on je tím hlavním důvodem, proč hodnotím nadprůměrně. Ovšem musím také samozřejmě ocenit vypravěčský postup, přeskakovat různorodě v ději s tím, že nám je vždycky oznámeno, kolik dní uplynulo od seznámení hlavních hrdinů, to byl vynikající a neotřelý nápad, který je dalším důvodem pro nadprůměrné hodnocení. Celkově tedy film hodnotím za čtyři hvězdy.(13.3.2011)

  • - Na začiatku filmu Summer hovorí Tomovi, že sa ich vzťah jej pripomína Sida a Nancy (Sid Vicious z kapely Sex Pistols a jeho dievča). Zároveň s uvedením filmu 500 dní so Summer natočil režisér Marc Webb aj vtipný kratkometrážny film Sid and Nancy, v hlavných úlohách Zooey Dechanel ako Sid a Joseph Gordon-Levitt ako Nancy. Repliky kratkometrážnej snímky sú takmer rovnaké ako vo filme a priamo odkazuju na hlavných predstaviteľov Summer a Toma. (ZOUi)

  • - Obal debutového alba Morrisseyho (exzpěvák The Smiths) Viva Hatre je k zahlédnutí v dětských pokojích Toma i Summer. (Huntelaar)

  • - V originálním znění říká Paul (Joseph Gordon-Levitt) "humjob" místo "blowjob", aby filmu nebyl přidělen rating R. (Cheeker)