Režie:
Blake EdwardsKamera:
Harry WaxmanHudba:
Henry ManciniHrají:
Peter Sellers, Herbert Lom, Lesley-Anne Down, Burt Kwouk, Colin Blakely, Dudley Sutton, Jerry Stovin, Julie Andrews, Omar Sharif, Jackie Cooper, Deep Roy (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Z bývalého vrchního inspektora Dreyfuse (Herbert Lom), kterého Clouseauovy (Peter Sellers) eskapády přivedly do blázince, se stane král zločinu. Unese vynálezce ničivé zbraně a hrozí celému světu zkázou, pokud nebude splněn jeho jediný požadavek – Clouseauova smrt! Pronásledovaný Clouseau je tak nucen střídat jeden nápadný (ale legrační) převlek za druhým. Ze spárů ďábelského Dreyfuse jej vytrhne sovětská špionka Olga (Lesley-Anne Downová), která se do komisaře zamiluje a ze všech sil se ho snaží ochránit. (Cinemax)
(více)Videa (1)
Recenze (247)
Příběh s krimi zápletkou je vcelku o ničem a o ten tu stejně nejde... Celý film stojí a padá na komice Petera Sellerse a ta spočívá v tom, že ze sebe dělá neuvěřitelného trotla, který buď sám padá nebo padá všechno okolo něj, popřípadě zkomolí nějaké to cizí slovíčko nebo něčí jméno a tak pořád dokola... Je tam toho tedy fest... Asi jsem z jiné planety, ale tohle tedy ne! hodnocení 1,5* ()
Roztomilý Peter Sellers jako neschopný šéfinspektor Clouseau je likvidátorem všech jím způsobených potíží. Při atentátu přežije s telefonem v ruce díky vznášení se na umělém nafukovacímu hrbu svého převleku, na Octoberfestu bezelstně zlikviduje agenty mnoha zemí, kteří ho chtějí dostat. A také: "Jen jeden člověk na světě dokáže vytrhnout zdravý zub." Smršť Clouseauových gagů mne vždy dostane - "Bradla jsou má specialita". Trailer: http://www.sms.cz/film/ruzovy_panter_znovu_zasahuje/ukazka ()
Dlouho jsem považoval tenhle díl série za nejlepší. Ale možná už jsem vyrostl a te mi to už nepřipadá tak třeskuté. I když samozřejmě Clouseau v plné ráži své geniální demence a scény s bradly, řemdichem, hrbáčem a nebo dobývání do hradu pořád dokáží pěkně pocuchat bránici. Taková trošku zvláští parodie na bondovky. ()
psychiatrická léčebna. bývalý šéf inspektor Dreyfus je připraven opustit tento ústav. jeho fóbie na jméno a vše co připomíná Clousea je (zdá se) vyléčena. bohužel, největší zkoušku má však před sebou. Clouseau jde na návštěvu! čeká nás to nejlepší, co se dá v této sérii vidět: Kato -žlutá opice a jejich ,,tréninky", perfektní převleky (quasimodo) a šílený Dreyfus, který pokuď nedostane Clousea zničí cokoli. proto musí do akce vyrazit nejlepší světový zabijáci!! ()
Galerie (42)
Zajímavosti (7)
- V původním českém dabingu filmu se z ruské vražedkyně Olgy (Lesley-Anne Down) stala vyslankyně mafie. (L_O_U_S)
- První film, který má Růžového pantera v názvu, přestože se v něm neobjeví. (Kulmon)
- Omar Sharif (egyptský zabiják) není uveden v titulcích. (reich)
Ve zdravééém těle, zdravýýýý duch... Ano, zdravý duch. Přesně tak, zdravý duch nade vše! A aby došlo k Panteřímu dílu, který si ho zachovává nejvíce, stačilo málo...Tedy aby o zdravý duch bývalý šéfinspektor Dreyfuss přišel a mezi inspektorem Clouseaueam a Dreyfussem, těmi co dříve natírali celosvětový zločin, nyní nepřáteli se mohl odehrát souboj na život a na smrt. I když na tu smrt se Clouseaovi furt nějak ne a ne chtít.... Ti bystřejší z vás ani nemusí vlastnit doma převlek Zvoníka u Matky Boží, aby mi z mých předchozích slov vytušili, že tohle je pro mě nejkoncentrovanější a nejvíc konzistentní Panter. I když by se spíše hodil název ,,Případ dvou bláznivých šéfinspektorů.´´ Nebo jak trefně poznamenal jeden můj oblíbený kolega: ,,Blbý a blbější ze Scotland Yardu.´´Je pravda, že když jsem film před lety viděl poprvé, ta přeměna zábavného zblázněného Dreyfusse, v superpadoucha mi úplně nesedla. Ale dnes již velmi oceňuji, jak v tomto díle konečně došlo k přirozenému propojení komediální a kriminální línie. Obě se doplňují, na rozdíl od Návratu ani Pomsty nepřekazí. Film je pořád bláznivina, ale tentokrát už konečně i s pořádně atraktivní zápletkou kolem vzácné zbraně a Dreyfussova ďábelského úkrytu na hradě s varhany. Ale je jasné, že nejlepší jsou opět Clouseauovy bláznivé scény jako výslech nebo závěrečný převlek za zubaře, který sice Sellersův životopisec označuje sice jako ,,nejpříšernější´´ sekvenci za Sellersovu kariéru a zapáleně popisuje, jak není příjemné se na Clouseaovu stékající tvář za doprovodu křečovitého smíchu dívat a takový byl jistě záměr. Zajímavá úvaha, ale mě i tato šílenost a neracionalita právě na Panterech baví. Mimo Clouseaových bláznivin mě zde ovšem baví i celá ta přehlídka nezdárných zabijaků, politické pozadí a hlavně celá až Bondovská stylizace. Dreyfuss je prostě schválně plakátový komiksový superpadouch se všemi stereotypy, neomezenými možnostmi, ničivými a výhružnými sklony a Clouseau jako jeho protipól nakonec stejně uspěje, během toho se naprosto ladně vyhne všem atentátům a získá si srdce jedné krásky, která ho původně chtěla zabít, ale prostě nemohla, protože to je náš James...Tedy Clouseau....Jack Clouseau. Clouseau-girl v podání jakési Lesley-Anne Down je tak sexy, že až zamrzí, že má prakticky jen dvě scény. Rovněž mi tady chybí zachycení Dreyfussova útěku z blázince a závěr mezi zničením hradu a úchvatnou postelovou scénou (mimochodem, Clouseaua obdivuji, já bych se tam svlíkal ještě teď) je takový ufiklý, jako by tam ještě něco chybělo. Sice nesnáším mišmas Stopa Růžového pantera, který jako zoufalý pokus o zisk sesmolil Edwars po Sellersově smrti, ale je pravda, že obsahuje z tohoto dílu scény (nákup, letadlo, mesáž), které klidně nemusely být vystřiženy, ale když si to Sellers přál...I tak je výsledek i přes komplikace během natáčení skvělý a pořád osvěžující. Rovněž mistr Mancini snad ještě překonává sám sebe. Pasáž ,,The Inspector Clouseau Theme´´ ze soundtracku je snad ještě lepší než ,,Meglio Stasera´´ z jedničky a ,,Summer in Gstaad´´. Na to už stejně jako na Moon river v Tiffanym asi nejsou adekvátní slova. Snad jen poděkování za to, že něco takového vůbec existuje.Co se týče dabingu, tak opět upřednostňuji ten původní z 80.let s duem Fišer+Hrušínský který opět naštěstí vysílá nejen ČT, ale i komerční Prima. Ten druhý devadesátkový je opět bohužel na DVD, a byť znovu oceňuji alespoň zachování Stanislava Fišera, tak podstatně hlášek ubylo, slovní komoleniny jsou v podstatě ignorovány a Pavel Šrom se mi na Dreyfusse nehodí. A to všechno je určitě škoda. Protože tohle je film, co musí určitě fascinovat všechny, co odjakživa prohrávali tam, kde jiní vítězili. () (méně) (více)