Komentáře uživatelů k filmu (265)

  • Anderton
    ***

    Evin otec je vôl, pretože prestal komunikovať so svojou prvou dcérou a prestáva si rozumieť aj s tou druhou. Manžel dcéry je vôl, pretože sa nedokáže poriadne postarať o rodinu a rád si vypije. Učiteľ angličtiny je vôl, pretože je ženatý, má deti a začne spávať s 18kou. Mama tej 18ky je krava, pretože je celý čas drží v pozadí. Eva, tá 18ka, je krava, pretože si začne so ženatým chlapom. Je dcérou prvého vola. Prvá dcéra je krava, pretože si ako mladá nerozvážne zobrala nezodpovedného chlapa. Takže výborne pripravené postavy pre dramatické strety. Dom je dobrý psychologický film, s prepracovanými charaktermi postáv. Je to taký slovenský minimalizmus, príliš sa nerozpráva, postavy majú väčšinou nasadený poker face (výraz Krobota sa ani raz za celý čas nezmení) a emócie na plátne príliš nevrú. Lenže neviem, či je to ten správny prístup, Liová by občas kľudne mohla pritlačiť a svoje postavy sa nechať vyválať v tom, čo si nadrobili s patričnou emocionálnou odozvou. Dialógy nemohli byť jednoduchšie, stále počúvame otázky typu: "Si doma?, Ideš večerať? Miluješ ma? Kde toľko si?" a odpovede: "Áno, som", Nemám chuť, Neviem, Nestihla som autobus". Žiaden dialóg ma nezachytil za srdce, nepamätám si žiaden, hodný vďaka myšlienke na zamyslenie. Ale uvidíme v budúcnosti, ako sa Liovej tvorba vyvinie a určite sa pri tomto filme mnohému naučila.(2.1.2013)

  • amirgal
    ****

    Do značné míry předvídatelný, ale syrový a vizuálně docela zajímavý film (až na tu roztřesenou kameru, která bych si dovolila tvrdit nebyla součástí kameramanovy techniky), byly by to tři, čtyři dávám na podporu netradiční české a slovenské kinematografii.(24.5.2013)

  • 6thSun
    **

    Ještě nudnější než jsem čekal, neobjektivně vysoké hodnocení zde tradičně zajišťují slovenští patrioti a kdyby jim nepředabovali herce, bylo by to zde určitě v červenejch. 45%(22.7.2013)

  • snaked
    ****

    3-4 // na síle snímku ubírá dabing slovenských herců do češtiny, ale jinak dost slušný snímek(1.5.2012)

  • khedy
    ***

    Film jsem viděl v českém znění, což mě vůbec nevadilo. Role "zlého" tatínka, který to však myslel dobře, sedla Miroslavu Krobotovi naprosto dokonale. Ono celkově není tomuto filmu moc co vytknout, bohužel však ani ničím zásadním neoslnil. Každopádně se jedná o jeden z těch lepších filmů co u nás v poslední době vznikají. Čekal jsem sice nějaký větší zvrat, ale i tak mě Dům celkem příjemně překvapil.(9.3.2013)

  • TheSame
    **

    Co říct... už od prvních minut, kdy začala hrát primitivní "hudba" ve stylu klavírního jednoprstového vymačkávání tónů s marnou snahou o dramatičnost jsem si říkal, něco je špatně... Neříkám, že začátek byl uplně strašnej, ale kvůli zbytečnému přhrávání tragických scén(zvlášťe Judit Bárdos, i když, ona je to zatím jen amatérská herečka, takže jako debut se to asi dá i odpustit, ona to zase divákovi vynahradí jinak) proto, abysme na diváka udělali co největší "dojem" pak začnete všude hledat sebemenší chyby. A kdo hledá, ten najde, že... Ani nebudu zmiňovat množství tradičních klišé, která v dramatech nesmí chybět(např. černá plachta přes nebožtíka - to mě opravdu vytočilo, už vidím, jak se někdo snaží člověku dávat umělé dýchání, masáž srdce a když přijedou zdravotníci se sanitkou, tak jen zkonstatujou smrt, hoděj plachtu a konec a o nic se ani nepokusej, ale což...). Ještě víc mě naštvala divákovi servírovaná "náhoda za náhodou", kdy uplně omylem tatínek najde dceřiny peníze, manželka při praní v kapse zatajovanou lékařskou zprávu, atd. atd... Navíc, když zmíním množství zbytečných scén(např. ta Eva+Jakub v kabinetě), říkal jsem si, jestli jsem nešel náhodou na nějaký jiný žánr... Všechno to pak ještě pohřbil, v drama opravdu netradiční, happy-end. Abych to ukončil, za herecký výkon Miroslava Krobota(on a jeho manželka byli asi jediní opravdu uvěřitelní herci) jedna hvězda, a za pár celkem i vtipných scén ta druhá. Spíš 30 než 40%(2.11.2011)

  • Marsik
    ****

    CINEMAX - Divil jsem se, že film dávali tak brzo v TV a ještě k tomu na Cinemaxu. No tak jsem zasedl a čekal co Karel (Miroslav Krobot) zase předvede. Sice se tenhle herec snad nikdy neusmál, ale je to hrozně zajímavý člověk. Nicméně Dům nějak extra neokouzlil, i když vím, že se na něj ještě někdy mrknu, má něco do sebe. To, že byla většina herců nadabována, bych za takový problém nepovažoval. Spíš mi neseděla jiná věc: film se měl odehrávat na Slovensku v 90. letech, ale platilo se Eurem a zároveň si tam ten jeden chlápek chtěl pořídit Favorita. Nevím, možná jsem to špatně pochopil. Při druhém promítání budu dávat větší pozor. Film hodnotím 65% // ČT2 HD - Po druhém shlédnutí měním na 4 hvězdičky. Je to dobré drama. 70% (with J.)(8.4.2012)

  • hejahou
    ***

    Celkem dobrý odpočinkový film. Jediné co mě mrzí je, že byli někteří herci předabováni. Slovenština je přitom tak pěkný jazyk.(9.4.2012)

  • Jirka_Šč
    *****

    Skoro dokonalé. Přirozené. Uvěřitelné. Jsem rád, že se u nás točí i takovéto věci. ■ Ve filmu o filmu říká Miroslav Krobot, že se jeho postava o něco snaží a nejde jí to. Já bych řekl, že se úplně všechny postavy v tomto filmu o něco snaží a nejde jim to. ■ Máme DVD, takže jsme se dívali ve slovenštině. ■ https://www.youtube.com/watch?v=COMsxhJOt4M(6.7.2015)

  • ScarPoul
    ****

    Že by sa na slovensku konečne "lazy pohli"? Lióvá mi príde ako tá prvá pomyselná lastovička, ktorá zo sebou prináša nový vietor. Vietor plný zmien. Aspoň v to dúfam. Dom je komorný, minimalistický a realistický príbeh jednej rodiny, zo všetkými problémami, ktoré sú z inštitúciou zvaná rodina späté. Absolútnym ťahúňom filmu je Imrich v podaní Miroslava Krobota, ktorý si vystačí s jedným jediným výrazom, ktoré v sebe skrýva viac ako sa môže zdať. Keď si to tak vezmem každá postava má svoje dve, tri emócie, ktoré počas filmu strieda a vďaka ktorým nie je film emotívne vypätou drámou, ktorá by vás emocionálne rozbila, alebo ohúrila, ale vďaka ktorým pôsobí film uveriteľnejšie a prirodzenejšie. Spôsob akým film narába s dramatickými a humornými scénami je až zarážajúco prirodzené. Vtipné miesta vychádzajú z reálnych situácií a sú podané bez väčšej štylizácie- o to viac si ich ako divák cením a rovnako to platí pre miesta dramatické. Film nie je popisný a niektoré kľúčové momenty nechá na divákovi aby si ich vysvetlil, alebo ich vysvetlí v inej scéne a čo je dôležité bez zbytočných viet. Dom sa vďaka tomu stal jedným veľkým prekvapením.(8.10.2011)

  • Frajer42
    **

    Celkem pěkná krajina, kde se nám odehrává už né tak úžasný příběh. Příběh je ve své podstatě hrozně jednoduchý. Stejně se mi ale na Miroslava Krobota velmi dobře koukalo. Z toho člověka vyzařuje jakási zvláštní aura. Bohužel to byl světlý moment pouze ojedinělý. Většinu stopáže se omílá pořád to stejné dokolečka kolem. A věřte mi, že v tak krátké stopáži se to prostě okouká. Dům není film vyloženě špatný, ale odnesl jsem si z něj holé nic. 2*(29.4.2012)

  • Tommassi3
    ***

    "Kdyby se s ním něco stalo, tak ten barák dám zbourat.."(2.3.2015)

  • sta
    **

    absolutně zbytný film(13.10.2011)

  • SarumanKo
    ***

    Dobre napísané a obsadené postavy v zaujímavom prostredí sto minút riešia plytkú, neemotívnu a miestami ohromne nudnú rodinnú drámu (a ešte nudnejšiu romancu). A tento kľúčový nedostatok vynikne v nevýraznom remeselnom spracovaní trojnásobne. Ak je toto film, ktorý Liová konzultovala s Jamesom Raganom, tak si neviem predstaviť, akou nevýslovnou sračkou musel byť Dom pred jeho dramaturgickým zásahom. "Máš to riedke..." znie jedna z posledných replík filmu. Nuž.... hej. (5/10)(2.1.2013)

  • Raketka29
    ****

    Příběh o tom, jak to vypadá, když si rodiče jdou za tím co chtějí jejich děti. Bez ohledu zda to taky chtějí nebo ne.(17.1.2015)

  • LV.Helter
    ***

    Film jak život, život jak film. Slovenský film už roky stagnuje, avšak vždy sa nájdu skvelé výnimky, ktoré to celé pozdvihnú. Dom je civilná a skvelá výpoveď o slovenskej, dedinskej mentalite, precízne natočená... ALE niečo tomu chýba.. trochu zatlačiť na pílu a nebáť sa by nebolo na škodu.(24.9.2016)

  • MikO_NR_1909
    ***

    Viac než slušne načrtnuté útrapy postáv, výborná melancholická rytmika, avšak úmorná neschopnosť prekreslovať ich vnútorne-dimenzionálny svet v akomsi rozšírenom portfóliu kódov inakších, ako len smutnou, ničím nevyjavenou pózou je základným kameňom úrazu. Rozhodne film, ktorý má dobré dramatické základy aj určitú serióznejšiu úroveň, ale natočil sa v čase, kedy filmy z našich štábov zvierala najprázdnejšia doba a najväčšia kríza.(28.3.2018)

  • Checht
    ****

    Krásný, citlivý film. Škoda dabingu.(4.3.2012)

  • HareS
    ****

    Generačná dráma skrížená s filmom o zakázanom vzťahu učiteľa a jeho žiačky v stopovom množstve obsahujúca čiernohumorné dialógy dosahujúce najčastejší výskyt v postave otca stelesnenom Miroslavom Krobotom. Zvláštna to kombinácia, no natočená spôsobom, ktorý je určite hodný stominútového času z vášho života. Spôsob je to zaujímavý, obzvlášť keď vezmeme do úvahy silenosť a ostentatívnosť valnej časti slovenskej hranej kinodistribúcie ostatnej dvojdekády (o produkcii našich televízií radšej pomlčím). Zuzana Liová pojala svoj Dom z mierne odlišného uhla, z uhla artovky európskeho charakteru a natočila film nepodobný bezmála všetkej tuzemskej súčasnej hranej tvorbe (Martin Šulík a jeho rané filmy sú samostatnou jednotkou a Juraj Nvota mi to iste odpustí). Komorný, citlivý, neokázalý, s množstvom intímnych okamihov sú charakteristiky Dom celkom presne vystihujúce. Režisérka nás uvádza priamo do centra diania prostredníctvom vynechaného uvádzacieho záberu, obvykle nastoľujúceho miesto, náladu alebo informáciu, záberu, ktorý zvyčajne otvára úvodnú sekvenciu veľkej časti natáčaných filmov vôbec (na spočítanie uvádzacích záberov vo zvyšku filmu, by nám však bolo päť prstov asi málo). Podtrhuje tým realistickosť a uveriteľnosť svojej snímky v duchu dokumentárneho filmu, ale aj európskych moderných kinematografií. Film tak začína ručne snímaným záberom na detail otcových rúk budujúcich príbytok svojej mladšej dcére, ktorý navodí nikam sa neponáhľajúci temporytmus rozprávania, akým pokračuje celé dielo až do svojho záverečného záberu, z ktorého je, taktiež po vzore starších režisérov, bez použitia zatmievačky, „predčasne“ odstrihnuté. Takmer neustále prítomný kontaktný zvuk, statickejšie zábery než je vo filmoch slovenskej proveniencie bežným zvykom nasnímané ručnou kamerou, pseudopoetizujúcich momentov nájdeme pomenej, absencia zatmievačiek, rezignácia hudby (lež nie tak celkom, klavír znie celým filmom, ovšem prvý spev sa ohlási až počas záverečných titulkov, v skladbe, ktorú má na svedomí zakladajúca bunka českej alternatívnej skupiny Ecstasy of Saint Theresa, uznávaný Jan P. Muchow), skrátene povedané, funkčným minimalizmom k čo najhodnovernejšiemu zobrazeniu prezentovanej témy. Dom však ani zďaleka nie je geniálnym dielom. Povestná fragmentárnosť nedovoľujúca sa naplno vžiť do tej-ktorej postavy a filmu ako celku sa síce Liovej celovečernému debutu pre kiná vyhýba, samozrejme nie až tak dokonale a do bodky sa jej to darí napĺňať. Otvorený koniec (otvorený nie v zmysle diváci domyslite si!, ale miernou unavenosťou tvorcov ku koncu filmu) Mitašovej postavy (podľa mňa dosť kostrbatá časť príbehu) tiež na atraktívnosti nepridáva. Línia so staršou dcérou možno bola nevyhnutnosťou v zmysle predostrenia sociálneho statusu ľudí na dedine, ale práve situácie v ktorých sa vyskytuje ona a jej rodina (bývanie u svokry, traktor, krčma...) sa svojou okatou frajerskosťou zaraďujú skôr do opomínanej väčšiny filmov. Televízne seriály nepripomínajú, to nie, ale narúšajú celkové civilné poňatie príbehu. Najväčšie emócie Dom z diváka doluje zábermi, v ktorých sa zdanlivo nič veľké nedeje. Oči Judit Bárdos sledujúce prázdny priestor a divák v kinosále je vo vytržení podobne ako v prítomnosti večne zarmúteného Miroslava Krobota. Podprahové stoické hranie, ktoré len prehlbuje priepastný rozdiel medzi dvoma generáciami prezentovanými otcom a dcérou. Snímka sa sústreďuje najmä na príbeh otca a mladšej dcéry, matka plní len funkciu akéhosi doplňujúceho elementu, v príbehu nie celkom podstatného, avšak pre celistvosť rodiny potrebného a dôležitého (superlatívov na herectvo Taťjany Medveckej bolo už popísaných hodne). Strohosť dialógov (Dom na nich svoje základy nestavia), sivá a chladná mizanscéna, paradokumentárna autentickosť (ručná kamera je síce neustále v miernom pohybe, avšak surovosť a naliehavosť od filmu nečakajte) a Liovej úsporná réžia sú ďalšími nespochybniteľnými kladmi filmu. Kladom najväčším však po odmyslení slovenčiny v dialógoch zostáva pocit, že v určitých sekvenciách Dom napĺňa pojem „svetový európsky film" viditeľne viac než pojem „slovenský film". A to už je čo povedať. 75%(24.11.2011)

  • Sandiego
    ****

    Na symbolu domu či přístřeší originálně postavené komorní drama, jemuž zvláštní a "absurdně nadčasový prostor" zapadlé slovenské vísky s vnitřním prostorem čtyř obydlí dodává velmi zajímavou sevřenost i hlubší přesahy. Ovšem neorganická, zcela konvenční a debutanstvím zavánějící milostná linie, nakonec bohužel tuto sevřenost rozmělňuje. Krobot si zachovává svůj pověstný kamenný pohled (a jeho postava kamenný postoj k vlastním dcerám a jejich budoucnosti), ale právě proto u něj nenápadné okamžiky pochybností a vnitřních hnutí působí vícenásobnou intenzitou. Judita Bardos je spíše odkázána na otrockou aplikaci "Kulešovova efektu" a spíše zaujme rovněž debutující Lucia Jašková v roli vyhoštěné dcery, jíž scénář nabídl velmi vděčné a jímavě ztvárněné momenty.(8.7.2011)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace