poster

Válka, kterou nevidíte (neoficiální název)

  • Velká Británie

    War You Don't See, The

Dokumentární / Válečný

Velká Británie, 2010, 96 min

Režie:

John Pilger

Scénář:

John Pilger

Hudba:

Sacha Puttnam

Komentáře uživatelů k filmu (52)

  • Zeck
    *****

    Fascinuje mě, jak se mohu v komentářích dočíst, že jde o konspirační dokument salónního levičáka (tím je pravděpodobně myšlen člověk, který dělal válečného novináře už ve Vietnamu), když v něm vystupují samotní novináři, kteří hráli na válečnou strunu a doslova se v něm kají za své omyly a neprofesionalitu, kterou předváděli před a při napadení Iráku. Monumentální lež o zbraních hromadného ničení je dnes vyvrácena i samotnými představiteli USA, i přesto se najde spousta idiotů, kteří tu válku o ropu a smrt milionu civilistů stále obhajují a podporují. Pochopitelně, právě oni nemají absolutně žádné informace a ještě méně přehledu a ovlivnění jsou pouze vlastním subjektivním přesvědčením, které nemá s informacemi vůbec nic společného. Pilger je ve válečné novinařině dlouholetý pojem a já jeho dokumenty žeru, protože pokaždé nabídne úhel pohledu, který západní média nenabízí. Klást správné otázky správným lidem a neoblomně trvat na odpovědi, to je pravá úloha novináře. Přepisovat a nechat si diktovat, co mohu nebo nemohu zveřejnit, to je propaganda v Goebbelsově/komunistickém střihu. USA a její zahraniční politika jde přes mrtvoly od té doby, co shodila atomovou bombu na Japonsko a odstartovala tím studenou válku. Její propaganda funguje od té doby natolik dokonale, že ačkoliv by většina jejich prezidentů od Trumana dál byla označena za válečné štváče a zločince (nebýt to Američané), v USA a Evropě se těší prazvláštní úctě a respektu, i díky médiím a jejich naprosté neochotě informovat pravdivě, celistvě a objektivně. Pokud někdo odsuzuje nacisty za vraždění civilistů, pak je pokrytec, pokud to samé přehlíží, či dokonce kvituje u tzv. "bojovníků za demokracii", kteří nemají s demokracií společného absolutně nic. Je třeba se z té hollywoodské pohádky tvrdě probrat a začít myslet vlastním mozkem, USA není nic jiného než novodobá variace na britské rozpínavé impérium před sto lety. I já sám si prošel dlouhou názorovou proměnou než jsem k tomu díky získaným informacím a studováním novodobé historie přišel, bohužel mi v tom žádné české médium nepomohlo ani slovem, naopak jsem byl od mala masírován všemožnými pořady a kreslenými pohádkami o tom, že je to země, nad kterou není. I díky tomu dnes považuji 900 000 mrtvých civilistů v Iráku (nebo např. 4 000 000 mrtvých civilistů ve Vietnamu) za stejnou váhu jako 900 000 mrtvých Američanů (nebo např. 4 000 000 mrtvých židů v koncentrácích). Pro někoho je první údaj jen číslo a ten druhý potenciálně správné oběti. Třeba ale jednou budou ve vedení redakcí sedět lidé, kterým bude z představy jejich rozstřílených a roztrhaných děti natolik na blití, že se z čísel rázem stanou lidé a čtenáři budou mít konečně k dispozici informace, ze kterých si vytvoří zdravý názor, ne předem objednaný. Tvůrce tohoto dokumentu nám ukazuje už dnes, že ty čísla lidé jsou, je jen na jednotlivcích, nakolik budou chtít zapojit vlastní mozek, úvahu a představivost při sledování, nebo nakolik jim lenost zavelí jít raději zapnout CNN nebo českou Novu/ČT/Primu a vědět to své (vůbec nic). 100%(28.11.2013)

  • emma53
    *****

    Abych pravdu řekla, tak já nemám sílu ani chuť tyhle válečné dokumenty nějak komentovat. Myslím, že každý si to může přebrat sám a to, že jsme viděli jen zrnko prachu v té hnusné politické mašinérii, je snad každému jasné. Ale i tak díky alespoň za snahu nám přiblížit tenhle marasmus Johnu Pilgerovi. Byly chvíle, kdy jsem se styděla za lidskou rasu, čeho je schopná, ať je odkudkoliv i když některá fakta v tomto dokumentu jsou už mnohým notoricky známá.(12.10.2015)

  • Dragoni
    *****

    Jak se říká "Na každém šprochu pravdy trochu." ovšem Dokument, který se silně strefuje a ukazuje předpokládanou dlouhodobou rafinovanost ze strany nejmocnější země světa o "Správnou válečnou propagandu proti nepříteli", kde si vláda USA a UK prosazují své zájmy, mystifikují občany svých zemí, podáváním "vyhovujících a zkreslených" informací novinářům a jejich záměrného zastrašování, donutí diváka zamyslet se nad danou problematikou v širším spektru a funguje to opravdu dobře. Dokumentem nás po celou dobu provází pan John Richard Pilger, který působí v UK jako žurnalista a válečný zpravodaj, v dokumentu je mnoho známých osobností (Julian Assang zakladatel serveru Wikileaks, zástupci vlády US atd.) a i když je pan Pilger "charakterizován jako Levičák" musím říct, že s jeho názory do značné míry souhlasím a zdají se být smysluplné a opodstatněné, a i když si tyto informace ověřit nemůžu, fakta a čísla hovoří jasně.(26.11.2011)

  • flanker.27
    *****

    Dokument, o kterém lze říci mnoho, rozhodně však ne to, že by vytvářel nějaké konspirační teorie. Netvrdí, že 11.9.2001 se stalo s pomocí dálkově řízených letadel a výbušnin nebo něco v tom (ne)smyslu. Jednoduše popisuje a shrnuje to, jak funguje "prodávání" války veřejnosti. A prostřednictvím výpovědí osob, které se samy podílely na tomto prodávání, popisuje mechanismy, kterými je toho dosahováno. Efektivní záběry pořízené embeded žurnalisty a exkluzivita výměnou za "žádné otázky". Zaplavení technikou, efektivností, která přebíjí něco tak prostého jako je smrt. Názor prezentovaný bez protinázoru, bez kritického rozboru. Taková je většina médií. Tedy ne že by se ten druhý názor či kritický rozbor nikdy nepublikoval, ale činí se tak ve tři ráno a podobně. Sám si pamatuji, jak jsem na ČT narazil na Taxi to the Dark Side v podobně nočním čase. Každopádně média se vesměs chovají jako obyčejné děvky, o objektivitu dávno nejde. Naše česká nevyjímaje, a to je to ještě posílené vlezdoprdelismem našich politických představitelů "našim spojencům" až ze zámoří, královně a Izraeli. Popravdě to prodávání války je jen jeden okruh, ve kterém se to děje. Volby, církevní restituce, všechno to je děláno stejným způsobem. Kdysi byla doba odvážných novinářů, kteří se nebáli klást otázky a zpochybňovat. Murrow, Woodward, Bernsein a další. To byla opravdová demokracie, když takoví lidé působili v celoplošných médiích. Teď ano, každý může psát blog a tak dále, ale zajímají nás jen kritické a blokované blogy v Číně. Kritizovat ty za hranicemi, to je "demokracie" dneška.(8.7.2013)

  • Vitex
    *****

    https://www.youtube.com/watch?v=u6tNXk9aB6k(18.9.2016)

  • Madsbender
    *****

    Výborne spracovaný dokument zaoberajúci sa špinavými politickými a mediálnymi pozadiami vojen, mj. tej v Iraku, ponúkajúci množstvo pohľadov či asociácií spájajúcich udalosti. Snímok predkladá ako oficiálne známe fakty a rozhovory s mnohými aktérmi, najmä z rád novinárov, ako aj autentických záberov novinárov priamo v teréne. Film celkom bez zábran a s nevídanou intenzitou a silou útočí na miesta, ktoré sú najzraniteľnejšie, a robí to sakra dobre. 95%(20.5.2012)

  • *CARNIFEX*
    *****

    Dokument vyobrazujúci fakt, akú dôležitú úlohu tvoria médiá pri informovanosti ľudí o určitých udalostiach. Dezinformácie, klamstvá, lži podávané ľudom ako podložené pravdivé informácie, prezentované najvyššie postavenými vládnymi predstaviteľmi. To, či veríte tomu čo sa v tomto dokumente vyobrazuje je vaša vec, váš uhol pohľadu. Ale o tom, že hviezdami posiata vlajka, krajiny neobmedzených možností je najväčším ZLOM tejto planéty, ma nepresvedčí NIKTO. Ani môj otec, ani moja matka, susedka, skurvená Markíza či Jojka s Novou. Všetci zhoríte v PEKLE. A ja za svoje hriechy s Vami, zmrdi.(4.10.2013)

  • misterz
    *****

    Tento výborne spracovaný dokument síce nepovie nič nové, čo by človek nevedel, alebo už dávno netušil, no je to tu informačne pekne všetko pohromade. Oceňujem aj archívne vsuvky a vstupy dôležitých a významných postáv opisovaných vojnových udalostí, či už z radov žurnalistov alebo politikov, čo ešte viac zvyšuje hodnovernú úroveň dokumentu. Jeden by si pomyslel, že tí mocipáni, ktorí sú za tie zverstvá po svete zodpovední skončia rovnako ako tá hitlerovská banda pred nimi v nejakom druhom Norimberskom procese (paralely s hitlerovským Nemeckom tu zjavne sú) a potom pekne krásne so slučkou na krku, ale to nie..... nuž, históriu píšu víťazi, nech je akokoľvek svinská.(28.9.2017)

  • heyda
    ****

    Na můj vkus příliš ukecané, trochu nudně zpracované, nicméně velmi alarmující! Těch pár odpadů bych zde opravdu ignoroval, protože je dali lidi, kteří zrovna přišly o iluze a to samozřejmě bolí. To, co mě však nejvíce zaráží a nejvíc mrzí, je obecná povědomost o tomto dokumentu a o jeho předchůdci (War on democracy). U nás je to skoro 200 hodnocení, na IMDB něco přes 350. Dohromady je to směšně zanedbatelné číslo. Doufám, že tím zájem o dokumenty neklesá, že je to jen náhoda. Pořád ale nechápu, proč z Pilgera děláte nějakého levicového breptu. Tady nejde o stranu, ale o to, že se vraždí nevinné lidi a ve zprávách to nazvou vojenskou akcí proti teroristům. Doufám, že Pilgerova snaha bude pokračovat a lidi ze sebe nebudou dělat ovečky médií....ehm vlád...přečtěte si odstavec ´´Opatření proti WikiLeaks´´ zde: http://cs.wikipedia.org/wiki/WikiLeaks(18.12.2012)

  • mm13
    *****

    The War You DON'T WANT To See... v tom je celá tragédia.(10.7.2013)

  • Frajer42
    ****

    Neřekl bych, že se jedná o válku kterou nevidíme, nýbrž spíše o válku, kterou vidět nechceme, protože o naši prdel zatím nejde. Naše prdel totiž stále sedí na té pevnější židličce, pod kterou nevybuchují granáty a není tedy důvod cokoli podnikat. Bojím se však toho, že si jednou budeme muset taky holt přesednout a poté už pravděpodobně nezbude nikdo, kdo by se za nás postavil. Víceméně se mohu pod tento dokument podepsat v plném rozsahu. Takhle z globálního pohledu si nemyslím, že by říkal něco šokujícího či nového, ale poodkrývá nejrůznější konkrétní detaily, nad kterými zůstává mnohdy rozum stát a mnohokrát jsem se neubránil takovému tomu WTF úsměvu. Líbilo se mi to. Práci Johna Pilgera oceňuji. S jeho názory souhlasím a zpracován je dokument také celkem chytlavě.(29.8.2015)

  • Marek1991
    *****

    Jeden z otcov všetkých normálnych investigatívnych dokumentov, ktoré vám chcú ukázať, že je treba rozmýšľať a neveriť propagande. Samozrejme nič nie je dokonalé, ale v tomto sa nehralo na city, ukázala sa skutočnosť, že tí ktorí chcú pravdu odhaliť sú umlčovaní. Nejedná sa tu o žiadne konšpirácie, Assange to vo svojom rozhovore s Pilgerom jasne dokazuje. Samozrejme ak ste investigatívny musíte rátať s tým, že vás môžu obviniť z lavicového pohľadu, z populizmu, z jednostrannosti, z tendenčnosti, z napomáhania zlým skupinám, zo špionáže, z ohrozenia verejného záujmu alebo niekoho zdravia a života, či dokonca zo samotnej propagandy, paradox je, že tieto veci v sebe často obsahujú ľudia, ktorí vás z toho obvinia. Základ všetkého je pochybovať, to je správne, kritizovať je správne, ale bez dôkazov sa nič nedá. Tu boli jasne ukázané a bolo to k pocte a na pamiatku všetkých mŕtvych, ktorí sa snažili priniesť pravdu, nie tým ktorí sa snažili klamať. Napriek tomu si médiá hlavného prúdu vysielajú do vojnových oblastí svojich propagátorov, vedú sa vojny špionážne, tajné voči alternatívnym spravodajským médiám. Keby bolo viac takýchto dokumentov, ktoré by nešli so stádom tupých oviec, možno by bolo na svete lepšie, o niečo by teda určite bolo, aspoň by nebolo zbytočných vojen. Chamtivosť a zlé subjektívne záujmy spôsobujú ľudstvu škodu, paradoxne vyspelý Západ je hlavným zodpovedným za súčasnú hrozivú situáciu, ktorú často pomáha vytvárať. Môj odkaz je jasný, myslite a milujte!(10.1.2013)

  • NinonL
    *****

    Vynikající a zároveň děsivý film o tom, jak se dnes "dělá" válka. Jak politici ruku v ruce s médii získávají podporu pro "jejich" válku u běžných občanů. Propaganda, manipulace, lži, které rozesílají do éteru znamenají, že novináři (kromě hrstky skutečně nezávislých) mají na rukou krev stejně jako tvůrci válek a vražd stovek tisíců nevinných - politici. Nejvíce mě vyděsilo konstatování, že I. světová válka znamenala 10% civilních obětí, II. světová válka 50%, válka ve Vietnamu 70% a válka v Iráku už 90% zavražděných civilistů. Kdo si dnes myslí, že se ho válka netýká a že je z obliga, krutě se mýlí.(4.4.2014)

  • Una111
    *****

    "Někteří novináři získávají přístup (na místa konfliktů, ke zdroji informací apod. a samozřejmě i k financím) za to, že jsou loajální k výkladu událostí..." - - - Tahle praxe není nic nového, táhne se přes zpravodajství o svržení bomb na japonská města Hirošimu a Nagasaki až k první světové válce a ještě dál. Pojmy mediokracie, embedded žurnalistika se objevují stále častěji a my jsme nuceni se ptát po morální zodpovědnosti těch, kteří vládnou veřejným míněním? Milióny civilních obětí žalují do nebe a eufemistická pojmenování v médiích jako "strategické bombardování", "humanitární bombardování", "vedlejší škody" vinu zodpovědných nemohou zmírnit, ani umýt ruce novinářům tak servilním k mocným tohoto světa! Zástupkyně BBC se pěkně snaží vyvlíknout ze zodpovědnosti: "Není na nás, abychom vynášeli soudy!" (Tento postoj je v poslední době nějak oblíbený!) Ano, soudy by zpravodajství vynášet nemuselo, stačilo by, kdyby novináři nevydávali lež za objektivní pravdu a nabídli divákovi pohled z více hledisek. Pak by si divák mohl úsudek udělat sám. https://www.youtube.com/watch?v=u6tNXk9aB6k(24.11.2015)

  • Marze
    ****

    Dokument na téma žurnalistika. Statisticky v celé historii lidstva válek stále ubývá vlivem zvyšování vzdělanosti. To je smysl i tohoto dokumentu. Záběry trpících rezignovaných civilistů působí silně.(28.9.2017)

  • K.I.N.G.
    *****

    Pocitově to pro mě na plný počet není, ale myslím, že je morální povinností všech slušných lidí ohodnotit tento dokument co nejlépe a pomoci tak k němu přilákat další diváky, aby se pravda šířila do všeobecného povědomí. Osobně jsem nebyl příliš překvapený ničím, jelikož už dávno dobře vím, co se v západní politice pohybuje za bastardy, a taky vím, jak velkou úlohu v těchto válkách hrají média a že průměrný západní novinář nebo reportér má na svých rukou krev milionů obětí, ať už je ochotný si to přiznat nebo ne. Paradox je, že za prokázaná zvěrstva například v Iráku nebyl nikdo skutečně zodpovědný skutečně potrestán a že prakticky to samé, co dělo v Iráku, se dělo a děje znova, třeba v Afghánistánu nebo na Ukrajině a veřejnost se vše dozví až bude příliš pozdě, nebo taky vůbec. Tento svět je nyní v určitém smyslu odporné místo, ale je potřeba se postavit za pravdu, snažit se to změnit a věřit v lepší budoucnost. Tvůrci tohoto dokumentu prokázali mimořádnou odvahu a to by měl každý z nás také.(6.4.2015)

  • classic
    ****

    Z niekoľkých dokumentov, ktoré som v minulosti už videl, mám veľa informácii, ktoré prezentuje režisér a scenárista v jednej osobe, John Pilger, a tak som nebol až tak šokovaný, ako poniektorí, ktorí sa nikdy v živote s niečím takým nestretli. Kvôli amatérskemu komentáru, ktorý som počúval pri dokumente, nemôžem dať plné hodnotenie, lebo mi to vadilo, inak by som neváhal dať plných 5. hviezdičiek ! Veľká Británia a Spojené štáty americké, tak to je čert ako diabol ! Jednoducho, môžu si obidvaja - vzájomne gratulovať ! Len tak ďalej, agresori...(30.3.2016)

  • movieband
    ****

    Místy může Pilger lehce zavádět osoby, s kterými vede rozhovor a to mi přišlo trochu blbé na celém konceptu dokumentu. Jinak se jedná o tvrdou dávku, ve které bych konspiraci těžko hledal. V Respektu, který byl vydán někdy minulý rok, jsem četl článek, který mám dojem nesl název "Putin s Troly". Člověk se dočetl o jeho propagandistické mašinérii, o manipulaci médií Ruskem, o schvalování informací Putinovou vládou, rozkrývání pravdy lidmi, kteří byli stíhání vládou, z toho minimálně po jednom (v článku byl zmíněn pouze jeden pokud se pamatuju) se slehla zem. Článek spolu s dalšími v tom čísle mě tak nějak motivoval k tomu, sondovat po internetu a narazil sem na Johna Pilgera a jeho "The War You Don't See". Relativně tvrdý a těžký dokument, plný pamětihodných dialogů a vět, které pronesl a´t už sám Pilger, nebo kdokoliv z jeho hostů, s kterými je formou rozhovoru prováděn celý dokument. Proklady dokumentu, kde jsou vsazené videonahrávky, ať už míst po bombardování, samotné bombardování, masakr z vrtulníku, který je vzpomínán během dokumentu a k závěru víc rozebrán. Alarmující, drsný, trochu ukecaný, ale za to potřebný. Dokument, který je škoda, že je upozaděn. Alespoň by některým konspirátorským breptům a proameričanům sklaplo.(23.1.2017)

  • kaposlav
    *****

    Už sa ani nečudujem, že všade kde mi zmerajú tlak, tak mám vysoký, alebo zvýšený. Stačí si raz za čas pozrieť takýto dokument a isto sa to nezlepší. Chvíľu som tento dokument zámerne obchádzal, že si ho radšej nepozriem, ale pokušenie vyhralo. Pravda je taká, že až na pár vecí som sa nič nové nedozvedel. Ako informujú, alebo skôr manipulujú média už viem dosť dlho a že vrcholní predstavitelia USA a VB sú šialení vojnoví zločinci nie je pre mňa žiadna novinka. Vojna v Iraku, aj keď považovať jednostrannú agresiu za vojnu je smiešne, bola vyvolaná na falošnej zámienke, tak to všetko racionálne zmýšľajúci človek vie už dávno. Hlavné je, že všetci (Bush, Blair, Obama, ...) sú dobrí kresťania a chodia si hrkútať s pápežom, aby nie veď je to jedna banda aj z Izraelom. Nie nadarmo je kresťanská modla Kristus, ktorý bol žid. Nabudúce si radšej pozriem dokument o prírode a najlepšie o zvieratách žijúcich niekde v lese.(6.2.2016)

  • Maq
    *

    On se těžko najde filmový dokument, který bych vyloženě pozitivně ocenil. Příčiny jsou následující: --- 1) Mediální manipulaci beru vážně. I tehdy, když se mi vyslovené názory líbí. Takže konkrétně v tomto případě by si odpůrci americké invaze v Iráku měli uvědomit, že tenhle dokument vznikl se stejným cílem a používá stejné prostředky jako dokumenty "na objednávku" americké vlády, akorát nás manipuluje k opačnému názoru. --- 2) Film a televize jsou vynikajícími prostředky tzv. "názorné agitace" (pamětníci ten termín znají), ale mizernými zdroji informací. Protože se v tématu tohoto dokumentu náhodou vyznám (a to výlučně díky studiu mediálně nezajímavých pramenů), mohu zodpovědně prohlásit, že přístup k subjektu a vyslovené argumenty jsou triviální, leckdy vědomě překroucené, ale častěji bezděky směšné svojí naivní prostotou. --- Takže jak hodnotím? Pár lidí vyslovilo na kameru své postřehy a názory. Všichni odborníci na novinařinu, žádný odborník na Irák nebo Blízký Východ. A symptomaticky platí i to, co dokument opakovaně vytýká většinovému, vládu podporujícímu zpravodajství: za půldruhé hodiny se nedostal ke slovu jediný Iráčan.(6.5.2014)

  • zette
    ****

    Vsichni to vi (alespon Ti, kteri chteji vedet) a stejne s tim snad ani nejde nic udelat. Citim silnou nevoli ke smysleni vlad USA, Britanie a Izraele a beznadej do budoucna. Ackoliv tyto podobne dokumenty nemaji temer sanci, dostat se do kin a TV, je dobre, ze jsou.(18.8.2012)

  • Raven0
    *****

    Asi jsem také levicový brepta a salóní intelektuál, takže mě Pilgerům dokument velmi zaujal. Jeho názory, důkazy a postoje zapadají na svá místa. Argumenty jsou přesvědčivé a pokud se člověk alespoň trochu zabývá danou problematikou, musí uznat, že na tom všem něco je. Sám autor říká, že důležité je o všem pochybovat, s tím sohlasím a proto pochybuji i o jeho dokumentu a tak s něčím sohlasím méně, s něčím více... Faktem zůstává, že jde o povedený dokument, sázející hlavně na rozhovory a fakta, než-li na zábavnou formu podání. Což oceňuji o to více...(20.7.2011)

  • neoBlast
    ***

    Veterán žurnalistiky John PIlger má k tomu, abych ho nazval špičkovým filmařem stále hodně daleko. O Válce, kterou nevidíme platí rozhodně to samé co o jeho předešlé tvorbě - je to stále jenom na devadesát minut (!) roztažená investigativní reportáž. Působí velmi staromódně, poctivě, ale jde stále jenom o reportáž, kde informační hodnota převyšuje kinematografické kvality - s čímž já jako jako filmový, ne novinářský fanoušek nemohu vnitřně soucítit. Navíc narozdíl od předešlého The War on Democracy se nevytasí Pilger s toliko zajímavým tématem. 55 %(15.2.2012)

  • KRYSIOPICE
    ***

    War You Don't See stojí za to vidět už jen proto, že přináší některé zajímavé skutečnosti ohledně toho jak a proč nás manipulují media. S něčím se dá souhlasit s něčím míň. S hodnocením bych šel i výš, kdyby byl dokument trochu víc nestranný. Bohužel Pilger není nezaujatý. Nejde o to že je socialista, nebo že nenávídí USA (to je docela běžná věc). Ale to jak nenávidí Israel a hází na něj špínu za každou cenu působilo vyloženě trapně a antisemitsky. God bless IDF(20.12.2015)

  • legatio
    *

    Další z nekonečné řady dokumentů, který ukazuje všechno jednostranně a snaží se vás donutit si myslet, že my jsme ti špatní. Hlavně samozřejmě USA, ta země stvořená ďáblem a toužící po nadvládě nad celým světem. Jo a Británie s Izraelem, ti taky chtějí jenom zabíjet pro srandu nevinné lidi, protože se nudí.... Klidně bych vytvořil dokument, který polovinu argumentů, které padly v tomhle filmu, zesměšní.(25.12.2011)

  • Killda
    *****

    Až příště budete kroutit hlavou a lítostně vzdychat u televizních novin, kde zpráva dne je o tom, že se zhulení mladící zabili v autě, pusťte si tenhle dokument. Podívejte se co se děje ve světě a přestaňte se litovat... bohužel jsme jen lidé, stvořeni proto abychom se chovali jako kreténi!(19.3.2013)

  • Schuldiner
    *****

    Tak předně bych rád podotkl, že kdokoliv, kdo jakkoliv podporuje válku, byť jen tím, že haní podobné dokumenty, které se snaží rozkrývat tu děsivou válečnou propagandu, by měl být jednoduše utracen!!! Každý člověk, který ještě nepochopil, co za zlo představuje vláda spojených států fašistických (a hlavně jejich ´´zákulisí´´), je naprostý IDIOT!!! Dávám plnou palbu! Snad jen jediná výtka.. Assangeovi měli dát větší prostor... Skvělý dokument!(2.3.2015)

  • Pštros
    **

    John Pilger je klasickým příkladem levicového brepty, salóního intelektuála, který vidí za vším spiknutí CIA a vlády USA. Už jeho předchozí dokument, ve kterém opěvuje venezuelského prezidenta Huga Chavese mě měl varovat, ale bohužel se tak nestalo. Všem, kdo se zajímají o dané téma a zároveň zastávají staromódní názor, že novinář by měl informovat pokud možno objektivně, pak doporučuji např. dokumenty tv stanice PBS Frontline, které patří k naprosté špičce v oboru a zároveň jsou zdarma ke zhlédnutí na internetu. Jakákoliv informační hodnota tohoto konspirativního paskvilu se totiž blíží nule.(17.6.2011)

  • M1k9
    *****

    Cesta vede tudy! V dnešní době na informacích záleží obzvlášť a předávat ty správné (pravdivé) informace je způsob jak změnit svět. 1. krok. Samozřejmě to není jediný důvod proč jsme tam kde jsme. Mnoho lidí informace má a jedná beze změny. Dnešní společnost je lehce manipulovatelné seskupení s prakticky nulovou hybnou silou. Je to důsledek dlouhodobých snažení vládnoucích vrstev umocněno přirozeným vývojem. I přesto se někdo snaží vystoupit z davu. Ostatní (99%) však rezignují. Nemají vzdělání, informace,motivaci, víru, nebo odvahu. Dál už se mi mluví těžce. Stejně jako všichni nemám řešení a budu muset zítra a pozítří pokračovat v této pasti. Dobrou věc, kterou může každý udělat je odpojit se od hlavních proudů informací a hledat ty pravdivé jinde a jinými způsoby. To samé platí o vzdělání. Je rovněž dobré začít znovu věřit ve větší věci než v jeden život nenažrané nemorální opice jménem člověk. Dokument se pustil odvážně do zajímavého, v lecčem nebezpečného tématu. Propojil exkluzivní nevyvratitelná fakta s dojemnými příběhy, které vždy zasáhnou skrytou lidskost ve většině z nás. Rovněž i já se stydím za to jak mylné představy jsem měl a s jakým nezájmem jsem až doposud (do dnešního dne) přistupoval k věcem, které se mě "netýkají". Než jsem se tak hluboce nad dokumentem zamyslel, měl jsem v plánu napsat jen obyčejné odseknutí ve stylu - to už všechno vím, nijak se mě to přímo nedotýká, není to tak důležité ani aktuální. 9/10(4.9.2012)

  • Atheas
    *****

    Toto je skvely dokument. Ano je silne manipulujici,ale manipulujici tim jak tusim spravnym smerem. Rad bych vznesl nejake obvineni nebo udani.Jenže samotný člověk,je jaksi oproti tomu všemu jaksi bezmocný.Jak jsem již psal film je manipulující,a přece si myslím,že donutí klást ty spravné otázky.(9.2.2013)

  • lubospoti
    *****

    Přestože po formální stránce není dokument nikterak úchvatnou záležitostí, tak téma a obsah jsou natolik zajímavé, že prostě nelze hodnotit jinak než absolutním počtem hvězdiček.(2.12.2016)

  • Lucas87
    *****

    Asi musí člověka hodně změnit vidět válku ve Vietnamu na vlastní oči, John Pilger a jeho dokumenty se mi hodně zamlouvají, ten jeho žánr je přímo burcující, láme ledy, možná proto zatím nemůžeme vidět jeho práci normálně v televizi. John se zabývá tím, nad čím přemýšlím v souvislostí s vojenskou agresí NATO v Libyi :) Já mohu jedině jen doporučit, Válka, kterou nevidíte je prostě chytlavý dokument.(7.9.2011)

  • mi-ib
    ****

    Julian Assange: "Neměli jsme problém se zveřejněním informací z Británie. Když jsme se dívali na dokumenty spadající pod Zákon o služebním tajemství, uvádí se tam, že porušením zákona je zadržení informací a porušením je zničit ty informace, takže jediný možný závěr je, že musíme ty informace zveřejnit." Rozhodně lépe zvládnuté téma o manipulaci médii v souvislosti s válkami než u War Made Easy: How Presidents & Pundits Keep Spinning Us to Death. Je také více působivý. John Pilger se mnohem více ptá a více konfrontuje s těmi zlými.(29.3.2012)

  • Cheeker
    *****

    Dokument naleznete tady.(24.7.2013)

  • vojnov
    ****

    Když hlídací pes demokracie chodí za šunkou, kterou mu podstrkuje vláda, není se co divit tomu, že je veřejné mínění de facto bučením tupého stáda. A běda tomu čoklovi, který štěkne. Na rozdíl od Moora mi Pilgerův styl dokumentování přišel velmi věrohodný a jak to napsat, ne tak wooow americký.(5.2.2014)

  • filhan
    *****

    Pravda ...(2.4.2015)

  • Honzeek95
    ****

    Propaganda je ta nedůležitější a největší politická síla vůbec. Můžete nalhat lidem prakticky cokoliv a oni jen stěží zjistí, kde je vlastně pravda, zvlášť pokud se jedná o zprávy z daleké ciziny. Zajímavý dokument, ale pro mě osobně nic nového pod sluncem.(10.2.2016)

  • Melvej
    *****

    Upřímně řečeno tohle byl asi první dokument, u kterého jsem se díval s otevřenou pusou a nevěřícně kroutil hlavou. Samozřejmě mě nikdy ani nenapadlo, že by dnešní média podávala pravdivý obraz o tíživějších skutečnostech, nicméně tohle jsem nečekal. Tak trochu se děsím toho, kam se vlastně naše společnost ubírá, když se ve vyspělých "demokratických" zemích děje taková mystifikace a všude panuje strach z pravdyi. Nevím sice, jestli je tento dokument opravdu pravdivý, ale některé důkazy byly, kromě svého odstrašujícího charakteru, také poměrně přesvědčivé. Otázky kladené na vedení televizních společností se mi taktéž zdály celkem dobře mířené. Prostě tohle by měl asi každý vidět, a ačkoliv to bude znít trochu revolucionářsky a snílkovsky, něco s tím dělat.(19.3.2012)

  • Expertt
    *****

    Je rok 2013, tedy 3 roky od první premiéry tohoto filmu a v současné době nás média informují o tom, že vojín Bradley Manning (25), který údajně poskytl několik video materiálů přímo v tomto filmu, je zatčen za neoprávněné nakládání s utajovanými informacemi a spolupráci s WikiLeaks na 35 let. (Pozn.: Julian Assange zakladatel WikiLeaks samozřejmě byl, ale i v současné době je vyšetřován za únik citlivých informací. Bodejď, jistě že se jim to nehodí, když někdo ukazuje něco co nemá být vidět. Na druhou stranu asi to nejsou až tak ohrožující informace, jelikož je stále naživu). Každý trochu reálně myslící člověk musí hned pochopit, že to co je v médiích je ve skutečnosti jen vrcholek ledovce..ať je to ta nebo ona válka, tak zkrátka ani nelze informovat o všem..ale zároveň samozřejmě je dobré pustit do ovzduší jen něco, co se hodí, ale tak to bylo a bude vždycky. V posledních více než 10ti letech od 9/11 USA stále vede vojenské konflikty se zeměmi na blízkém východě, náhoda? Asi ne, to co mají tyto země společné je zejména jejich geografická poloha, snadná kořist a samozřejmě velká bída, která zde zůstala. Takže ještě jednou, náhoda? Nebo se jedná o novodobou důmyslnou geopolickou strategii...v tom případě jsem zvědavej co teprve příjde.(25.8.2013)

  • meemini
    ****

    V tuhle chvíli mám chuť se stát investigativním novinářem. A pokud by i tohle slovo, stejně jako embedded, bylo jednou sprosté, tak prostě takovým, který kašle na jedince a skupiny mocných (dle War you dont see třeba USA, GB, NATO, OSN). Dokument nabízí pohled jedné strany, a sice právě investigativních novinářů, na medializace světových válečných konfliktů. Z mého pohledu si John Pilger neodpustil zavádějící záběry (které mohli být vytrženy z kontextu jiných událostí) a také určité prvky, které mají u diváků vzbudit žádané emoční rozpoložení (např. grafika a citové zabarvení textů, které mají za účel zesílit jejich význam). Nicméně i přesto, jde o velmi zajímavý dokument, možná téměř šokující. Jinak si nedovedu vysvětlit některá nízká hodnocení. Pilger využívá hlubokého spektra zdrojů (několik novinářů, redaktorů, těch nad nimi a ještě těch, kteří je mají úplně všechny v hrsti). Nejvíc překvapující pro mě byla informace o OSN, Izraeli a tvrdý video záběr útoku Apache na skupinu lidí, dva muže s kamerami a dvě děti. Jestli je to všechno jenom z poloviny pravda....(20.3.2013)

  • lubos.cermak
    **

    Hromada keců nad rozlitým mlékem. Parta novinářů se sešla, aby si postěžovali na něco, co měli před nosem, ale tehdy o tom nedokázali mluvit a nyní o tom hovoří s kravatou u krku.(17.4.2011)

  • kirmakX6on
    ****

    asi nejvýmluvnější bylo k závěru uniklé vojenské video, jak vojáci z kilometrové vzdálenosti střílí na volně se procházející nicnetušící civilisty, smějí se tomu a říkají, že je super, že jsou mrtví. Když pak posléze na místě objeví i pár zabitejch dětí, reagují "no, však jejich chyba, že berou s sebou děti do boje". Kromě pohledu "z druhé strany" se dokument snaží také analyzovat příčiny, proč novináři nepracují tak, jak by měli, proč neinformují správně a objektivně, proč často jen slepě propagují "oficiální" informace, které jim poskytne armáda nebo vládní činitelé a proč tyto zdroje upřednostňují před zdroji jinými. Dokument bych povinně pouštěl ve školách, aby si lidi uvědomili, jak moc mohou být informace v masmédiích zmanipulované. 88%(21.12.2013)

  • Wolfshade
    *****

    Jeden z mála dokumentů, který by měl vidět opravdu každý, a povinně.(9.5.2013)

  • kolly13
    *****

    Být Pilgerem, mám obavy o svou budoucnost, protože toto téma je TAK ostré, aktuální a zároveň žádoucí k podání i druhého pohledu na média... A řekněme si, západní kultura nechce chápat, chce stále využívat ropu, kterou mají na jiní a oběti jsou jaksi na vedlejší koleji. Zkusme si představit své blízké v ruinách domu, budeme to vidět jinak. Ale vítězové píšou dějiny, teď se to již děje v realném čase. Pak ani další dílo podobného tématu, Propaganda, není mimo výseč.(19.10.2014)

  • carter...
    *****

    90% Není o čem diskutovat, dávám 5* už jenom za samotné téma. P.S. Výborný koment Zeck(9.7.2015)

  • SpeedyL
    ****

    Dokument působí tak trochu nudně, protože nemá žádný vývoj, takže max. 3* za hodnocení filmu v žánru. Z hlediska nashromážděních faktů a výpovědí rozhodně 5*. Zajímavé zamyšlení nad tím, co dokáže dobře udělané PR a jak jedná Amerika. Zůstává mi jen rozum stát nad tím, kolik již jako stát měla přešlapů a stále "ticho po pěšině"... Dále doporučuji dokument: "UTAJOVÁNÍ ZDROJŮ NA VOLNOU ENERGII"...(13.9.2012)

  • Tipko
    *****

    Doporučujem k zhliadnutiu. Je to o tom, že nie všetko, čo nám novinári v mainstreamových médiach tvrdia napr. ohľadom konkrétnych vojnových udalostí, je pravda. Treba si vypočuť aj novinárov druhej strany a urobiť si vlastný názor. Často však utrpenie a smrť žurnalistov druhej skupiny je dôkazom, že hovoria pravdu. Pravdu, ktorá je krutá, lebo odkrýva zločiny súčasných politických a globálnych elít a preto je pre nich neprijateľná a tvrdo trestaná.(22.2.2018)

  • Anstoss
    *****

    Skvělí dokument o tom, jak dnes vypadá žurnalistika. Jak jsou ovlivněné mainstreamove zpravodajství a proč. 10/10(28.3.2011)

  • Epics
    *****

    Co vic je treba predlozit divakovi, aby zacal alespon trochu premyslet o tom, co se kolem nas deje? John Pilger je novinar stare skoly a jeho dokument je natocen odpovidajicim zpusobem. Fakta, rozhovory a zadne libive a podbizive vymysleni vsemoznych nepodlozenych konspiraci. Je smutne, ze podobne hledani pravdy je vseobecne oznacovano za levicactvi nebo salonni spikleneckou filozofii. Od 27.unora 1933, kdy nechal Hitler zapalit Reichstag a svedl vse na sve uhlavni nepratele, se zmenil jen letopocet v kalendari. Sobecke zpusoby jak dosahnout sveho za kazdou cenu a ‘bezuhonost’ tech, co dnes otaci touto planetou zustaly stejne a navic podporovane naprostou kontrolou nad sdelovacimi prostredky. O Hitlerovi uz to vime, ted zalezi jen na nas, kdy budeme chtit vedet pravdu o tom, kdo a proc pali Reichstagy dnes. War You Don’t See je poctivy dokument, ktery zaujme spise obsahem nez formou. Avsak zaujme hlavne otervrenou mysl, zatimco ostatni popudi ke komentarum o komunistech a konspiracich.(13.10.2011)

  • mrGhostly
    *****

    Zeitgeist; Zeitgeist: Adennum; Zeitgeist: Moving Forward; Inside job...Všechny tyto dokumenty jsem hodnotil "pouze" čtyřmi hvězdami, přestože se mi líbí. Proč? Protože jsou hodně jednostranně zaměřené. Hlásají objektivitu, pravdu, a samy se utápí v polopravdách a překroucených faktech. Což je mimochodem škoda, protože jsou rozhodně hodnotné, ale hodně lidí se na ně za ty polopravdy vyprská. Někteří je můžou brát jako propagandu z opačné strany (s čímž sice nesouhlasím, ale chápu to). Tak proč jsem tomuhle dokumentu dal plné hodnocení (jestli se nepletu, tak vůbec poprvé dokumentu podobného druhu)? Tak za prvé mě velmi zaujalo zpracování. Všechno je podáváno velmi poutavě, výpovědi a důkazy se promyšleně střídají. Dále mě velmi zaujalo nekompromisní pojetí. Ten dokument prostě přišel a řekl - já tě teď nebudu vším možným přesvědčovat o tom, že ty války jsou svinstva a vrcholová média jsou lháři - já ti dokážu, že to tak je. S tím úzce souvisí další věc, které si na dokumentu cením a to je jasná, podložená a věcná argumentace a šokující fakta. Je to snad poprvé, kdy jsem u takového druhu dokumentu zaznamenal, že protiargumentaci a kritiku je možné provést jen na základě oficiálně vytvářené verze, přičemž ona kritika je zakončena jen jakýmsi bezpředmětným výštěkem o levičácích a pseudointelektuálech a konspirátorech. Jen pro zajímavost - termín "konspirace" byl už mnohokrát v minulosti označen jako nebezpečný názor, který se liší od oficiální verze. V této definici je nutné poukázat na absenci slova smyšlený. Přesto se v dnešní době pod pojmem "konspirace" mnoha lidem vybaví termín "smyšlenina". Dokument však i přes logickou (nutnou) strannost pracuje s fakty. Nakonec tomu dokumentu děkuju taky za to, že v mé psyché rozpoutal "monolog" a donutil mě zamyslet se, sáhnout si do svědomí. V čem? Jak? Nebylo to ani tak v poukázání na nesmyslnost těch válek nebo lži v masmédiích. Bylo to především o alespoň chvilkovém vcítění se do lidí, kteří kvůli tomu všemu trpí. Přiznejme si to na rovinu, když se podíváte na množství obětí válek, co cítíte? Rád bych řekl solidaritu, úctu, ale lhal bych sám sobě. Pořád jsou to jenom čísla, pod kterými si nikdo z nás nedokáže představit to utrpení, strach, nejistotu...A to, že se můžeme stát taky jedním z těch čísel...Myslím, že tohle by mělo projít hlavou každému citlivému člověku (ve smyslu "ne lhostejnému"). Prostě doporučuji zhlédnout. (*SPOILER*) Incident s helikoptérou, kterak střílí po civilistech a posádka po střelbě poznamená - podívej na ty mrtvé k*rvy - myslím nezaslouží žádný další komentář.(12.2.2012)

  • JIRKKA
    *****

    Na tenhle film by se měli podívat všichni jedinci, co automaticky přijímají jako pravdu všechno, co jim naservírují média. Aniž by to konfrontovali s vlastním, selským rozumem, s osobními zkušenostmi. Aniž by je zajímalo, do jaké míry jsou ta média opravdu nezávislá, kdo je jejich majitel, jaké on nebo jeho kámoši (v byznysu, v politice) mají zájmy. Ten film by měli vidět všichni ti, co dělí novináře, politiku i politiky na pravicové a levicové. Dávno pasé. Ti, co si myslí, že ta skutečná politika se dělá v parlamentu a pro lidi. Ti, co chodí na předvolební mítinky a tleskají těm blábolům a pak chodí k volbám a tupě volí ty, co už x-krát zklamali (slušně řečeno) A přikládají volbám důležitost, kterou se bojím, už dávno ztratily. Viděl jsem i jiný zajímavý film, Elitní jednotka 2 a český film Kmotr Mrázek. I když jsou zdánlivě o lokálních věcech, tak je to vlastně o tom samém.(22.12.2013)

  • RonnieR
    *****

    Otázka: Môžu "ľudia" ako George W. Bush, Tony Blair, Colin Powell spokojne spávať? Odpoveď:Môžu!!! Sú to "ľudia bez svedomia a chrbtovej kosti! 94%.(Nice.)(9.4.2014)