Režie:
Mikael HåfströmKamera:
Brendan GalvinHudba:
Alex HeffesHrají:
Sylvester Stallone, Arnold Schwarzenegger, James Caviezel, Vinnie Jones, Vincent D'Onofrio, 50 Cent, Amy Ryan, Caitríona Balfe, Sam Neill, Matt Gerald (více)VOD (4)
Obsahy(4)
Ray Breslin (Sylvester Stallone) je útěkář na objednávku. Živí se totiž jako expert na infrastrukturu vězeňských zařízení. Nechává se v nich zavírat a hledá skuliny v zabezpečovacích systémech, které jsou pak následně na základě jeho analýz - a efektních útěků - odstraňovány a zdokonalovány. Nyní nastupuje výkon trestu k nové zakázce, ale ouha: vězeňský komplex, ve kterém se ocitl, byl kompletně postaven na základě jeho dosavadních poznatků a připomínek k zabezpečení věznic. Ty Ray před časem vydal knižně a pro tyranského ředitele tohoto „nápravně výchovného zařízení" se jeho manuál stal doslova biblí. Ray se tak ocitá ve své vlastní dokonalé pasti. Nikdo navíc neví o tom, že by byl něco jiného než řadový vězeň, takže propustka na svobodu po dobře odvedené práci jaksi chybí... Po obvyklých počátečních neshodách se Rayovým parťákem v novém „domově" stává místní vězeňský boss - Emil Rottmayer (Arnold Schwarzenegger), který si zde odpykává trest za kyber-terorismus. A jemu se ve vězení moc nelíbí. Ale kdo jiný, než tihle dva chlápci by se měl dostat přes Rayovo bezchybné zabezpečovací systémy a celou armádu dozorců pod vedením fanatického ředitele? A je to, že se oba ocitli v této bezvýchodné situaci, opravdu jen nedorozumění a shoda náhod nebo něčí pečlivě promyšlený plán? (Bontonfilm)
(více)Videa (14)
Recenze (1 430)
V kině je to nesledovatelné. Teoreticky by se to dalo užít někde na párty, kde by to mohl každý nahlas překřičet a dodat těm nicneříkajícím výjevům nějaký smysl humornou poznámkou k debilitě děje, nesmyslným náhodám, smutně se tvářícím hercům. Jinak je to ale nudné a prázdné až hrůza a nechápu, jak lze s Arnoldem a Slyem v jedné místnosti dojít tak zoufalého výsledku. Tenhle film měl potenciál, ale neproměnil nic. Snad jen jsem poprvé slyšel Arnolda nadávat německy, tak druhou hvězdu za to. Ta režijní i dějová rutina, co zařadila autopilota už pět minut po začátku, si ale stěží zaslouží průměrné hodnocení. ()
║Rozpočet $70miliónov║Tržby USA $25,135,965║Tržby Celosvetovo $137,328,301(tržby opäť zachraňuje Čína)▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $5,936,388║ Tržby za predaj DVD v USA $9,548,018║ __Ako za starých čias!__ Návrat k 80.rokom, jednoznačne! A v tom najlepšom lesku! Sylvester Stallone a Arnold Schwarzenegger dávajú týmto poctu starým akčným klasikám, keď vládli akčnému žánru a týmto vytierajú zrak aj aktuálnym bijcom ako Dwayne Johnson či Jason Statham. Film mal šťastie že sa dostal do zručných rúk režiséra Mikaela Håfströma, ktorý dokáže z minima vydolovať maximum a fanúšikovi akčného žánru ponúkne to najlepšie čo si len môže vôbec priať. Príbeh odsýpa ako na bežiacom páse, neustále má čo ponúknuť, akcia v pohode, hlášky bodujú a samozrejme príjemné zabávajú a poteší že sa našli niekdajšie legendy a hlavne s chuťou si užívajúce účasť na tomto projekte. /videl v kine: 95%/ __moja recenzia ()
Keď som mal nejakých dvanásť rokov, čumel som na tituly so Sylvestrom Stallonem a Arnoldom Schwarzeneggerom s otvorenou hubou. Na ich filmoch som vyrastal. Boli to moji hrdinovia. Sníval som o tom, že raz týchto dvoch borcov uvidím v jednom snímku. Čiastočne sa mi to splnilo v sérii "The Expendables". Ale to boli len také menšie spoločné šteky. Naplno to spolu páni Stallone a Schwarzenegger roztočili až v roku 2013 vo filme "Plán úteku". Natočili výborný väzenský akčný thriller. **** ()
Ray pracuje pre spoločnosť, ktorá ho na vlastnú žiadosť vysiela do rôznych väzení. Jeho úlohou je otestovať možnosti úniku. Jedného dňa ho kontaktuje CIA, ktorá mu ponúka dvojnásobnú finančnú odmenu, pokiaľ pristúpi na testovanie ich novovytvoreného väzenia. Nakoľko Ray nevie odolať ďalšej pracovnej výzve, ponuku príma. Takmer ihneď po prebratí zo sedatív si uvedomuje, že niečo nie je v poriadku. Tento krát to nebude hra. Tento krát mu pôjde o život. Keď si odmyslím ten Mc' Giverovský syndróm chytrosti, totálne potláčanie veškerej logiky, prehnanosti, nereálnosti, ktorou tento film priam chŕli, nie je to najhorší snímok. Skôr by som ho ale zaradil medzi rozprávky. Jedna ★ za Rockyho a druhá za Terminátora. Keby tam nehrali títo dvaja "pištoľníci", film by ledva dosiahol úroveň 50%. Plán Úteku je vhodný pre fanúšikov Hollywood "brakov", ktorí sú ochotní prehltnúť akékoľvek sústo sračiek bez zapitia budišky. ()
Nečekaně zábavná upomínka akcím, které se dnes už netočí (protože dnešní akce jsou dementní úplně jiným způsobem) a také film, v němž se objevuje až něčekané množství známých tváří - vedle dvou ústředních svalovců ve výslužbě např. Sam Neill či James Caviezel. O inteligenci obsahu jako takového je zbytečné spekulovat, jelikož ač vypadá efektně a ohromně sebevědomě, až příliš spoléhá na pofidérní náhodu (tenhle bachař si půjde za tři minuty zapálit a bude tam sedm minut) a typická akční klišé (zbraně hrdinů trefí vždy a všechno, záporáci netrefí ze dvou metrů stodolu). Přesto nedokážu scénář nazvat hloupým, protože film přes bezmála dvouhodinovou stopáž rychle uteče, vytrvale baví a udržuje konstantní napětí. Co na tom, že mu v tom napomáhají ony jalové momenty, spoléhající na náhodu a totální chaos. Co na tom, že jsou jisté zvraty a podzápletky odhadnutelné od samého začátku. Co na tom, že těch několik málo digitálních triků vypadá jak z desetimilionové videoprodukce. Abych nezapoměl, film má dva vrcholy - poprvé, když Arnold v němčině spustí svůj božský žalozpěv (Arnold hraje a je to neskutečným způsobem působivá i vtipná záležitost) a podruhé, když Arnold uzme kulomet a dělá v úžasně přepálené momentce to, co kdysi dělal pravidelně. Fajnová věc, tendlectenc plán. V intencích možností zručně natočená, vtipná a v tom nejlepším možném smyslu devadesátková prča. ()
Galerie (57)
Zajímavosti (25)
- Už v polovici 80. rokov sa uvažovalo o tom, že Sylvester Stallone (Breslin) a Arnold Schwarzenegger (Rottmayer) by mohli natočiť spoločný film, no i napriek tomu, že vzniklo viacero rôznych scenárov, k samotnej realizácii natáčania napokon nedošlo. Podľa samotného Schwarzeneggera sa tak nestalo hlavne preto, že obaja boli v tom čase príliš veľké hviezdy a v spoločnom filme by jeden zatieňoval druhého. (m.a.t.o.)
- V prvej samotke, ktorá bola vo filme ukázaná, je cez mrežovaný strop vidieť oblohu. To však nie je vidieť zo žiadnej samotky, dokonca ani z ciel väzňov so zvýšenou ostrahou. Odopretie pohľadu na oblohu je druh psychického nátlaku, ktorý je bežný nielen v Európe, ale aj vo svete. (Jumar)
- Ve vězeňském komplexu často objevuje klávesnice Microsoft Wireless Keyboard 800. Nachází se v operačním středisku, na ošetřovně a také ve strojovně. (Shadowrat)
Reklama