poster

Sněhulák

  • Velká Británie

    The Snowman

  • Norsko

    Snømannen

  • USA

    The Snowman

  • Slovensko

    Snehuliak

Drama / Horor / Krimi / Mysteriózní / Thriller

Velká Británie / Norsko / USA, 2017, 119 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • M.i.k.e
    ****

    já sem vlastně asi nakonec celkem spokojenej...i když...v případě Sněhuláka hodně záleží na tom jak moc divák zná příběhy Harryho Holea a pokud je zná jak moc velkým fanouškem je.Když pominu fakt,že mi přijde zvláštní začínat potencionální sérii od sedmé knížky,přiznávám,že Sněhuláka sem nečetl a z Nesbovi série jsem zatím přečetl pouze 3 knihy.Zároveň musím přiznat,že se severské trojice autorů,které mám načtené (Olsen/Kepler/Nesbo) mi sedí nejméně.Ty Nesbovi pak na mě působily úplně přesně jako film.Strašně dlouho mi trvalo než se mi povedlo se do filmu dostat (stejně jako u knížek začíst),podobně jako u knížek ani u filmu nemůžu říct že bych hltal každou další stránku/záběr abych nakonec zjistil,že to celé vlastně bylo celkem fajn.Pro mě navíc s velikým plusem,že nejsem Holeův skalní fanda.Pokud něco Sněhulákovi opravdu ubližuje,pak je to rozkolísané tempo,kde se využívá různých flashbacků (funkčních v knize,ale matoucích na plátně),spousta věcí se děje vícmenéně mimo záběr a některé dějové linky působí naprosto zbytečně (Kilmer,ale i skoro celá linie s Rachel).Výsledkem je pak to co vlastně provází všechny knžní adaptace pokud se nedokáže vybrat pouze to nejdůležitější.I tady spousta věcí působí zkratkovitě a ne všechno je vysvětleno dostatečně uspokojivě.Celé pak stejně jako tenhle můj komentář je tak nakonec roztříštěné a nedrží pohromadě tak jak by mělo...na druhou stranu je to ale pořád velmi dobře obsazená,slušně zahraná a i přes všechny výtky celkem zajímavá detektiva z pro nás exotického a úžasného prostředí,kterou nebudu mít problém vidět znova.Zároveň se pak těším až si Sněhuláka časem přečtu,protože věřím,že v knize bude všechno dávat větší smysl (a zároveň to pak nejspíš přinese i to,že tenhle film výrazně přehodnotím)...70%(13.10.2017)

  • Jeremy.jk
    *

    Nemám nic proti tomu, když chce někdo zfilmovat knihu.. Pokud má ale takové choutky, měl by to udělat s respektem k obsahu a především autorovi. Né jen převzít základní myšlenku a překopat bestseller v neatmosférickou slátaninu, která musí každého fanouška knihy nevyhnutelně nas*at. Fassiho mám rád a už jeho obsazení do role H. Holea bylo na pováženou (kvůli jeho vzezření, ne hereckému umu), ale to co se právě dostalo na plátna kin, se dá těžko nazvat povedenou adaptací. Je to vůbec ještě adaptace knihy, když ji scénáristi zjevně nečetli a vzali si z ní jen jméno detektiva a toho roztomilého sněhuláka z přebalu? To je totiž to jediné z knihy, co jsem ve filmu poznal. 20% za pěkná panoramata, ale ta dnes uvidíte v každém druhém severském krimi..(13.10.2017)

  • hansel97
    **

    Hate na tuhle adaptaci jsem nechápal celou dobu, co jsem film sledoval. Pak stačila finální scéna a film se propadl do podprůměru. Zadaptovat Nesba a hlavně tohoto musí být, i když jsem jej nečetl těžké, ale těch 5 dějových linií podle mě šlo zkloubit lépe. Možnost odhadnout vraha po 1 hodině je něco, co tento snímek také kompletně podkopává.(22.11.2017)

  • ti88na
    **

    Čo sa dá k tomuto napísať. Stačilo by aj veľké sklamanie, hoci aj očakávania boli malé. Od Jo Nesba som už čítala niekoľko kníh, Snehuliaka nevynímajúc, jeho štýl mám rada, no aj tak som do kina išla odosobnená od knižnej predlohy, pripravená neodsudzovať, ak všetko nebude ako v knihe, veď koniec koncov, tak to býva väčšinou vždy. Že sa ale budem 2 hodiny dívať na treťotriednu kriminálku bez atmosféry a akéhokoľvek náznaku napätia....že jediné, čo na filme ocením sú krásne zábery na zasneženú krajinu...Nuž, Harryho Hola, by mali filmári radšej nechať odpočívať v stránkach kníh, kde mu to svedčí podstatne viac.(23.10.2017)

  • Douglas
    ****

    Navzdory nepřátelským reakcím se mi SNĚHULÁK hodně líbil a v lecčem mi přišel podobný náladě i postupům filmu JEDEN MUSÍ Z KOLA VEN od srovnatelného tvůrčího týmu. _____ SNĚHULÁK se totiž vymyká z norem kriminálky a vzdaluje se od Nesbøho výstavbou vyprávění i fikčního světa právě k Le Carrému. Podobně jako Le Carrého osnovy vyprávění je totiž i ta jeho plná narativních zastávek, slepých uliček vyprávění a provokující nejen relativní kauzální nepropojeností, ale hlavně nedořečeností jak zcela slepých či do ztracena vedených dějových linií na jedné straně, tak načrtnutých, ale dále nerozváděných oblastí světa, zjevivších se a mizejících postav. Najdeme tu okázalé rozbíjení časové posloupnosti osnovy, velmi volně analogické časové a kauzální linie, tragické aspekty života na první pohled netečných postav a de facto irelevanci nečekaného vyústění. Podobně jako u filmu JEDEN MUSÍ Z KOLA VEN přitom nastává rozřešení nečekaně, namísto ďábla přichází spíše zklamání a smutek, konec je z hlediska klasické narativity neuspokojivý a plný sebelítostivých výčitek. _____ Záběry jsou sice průměrně kratší než v předchozím filmu (4,6 vteřiny vs. 7,5 vteřiny), ovšem jejich pomalé posuny, práce s dlouhými objektivy a strohými, často docela monochromatickými kompozicemi, stejně jako panoramatické záběry nehostinných prostor světa či zneklidňujících sousoší opětovně referuje k estetice některých filmů sedmdesátých let. _____ Jenže jakkoli moje argumentace vypadá čistě komparativně, ve skutečnosti jen skrze toto srovnání odkazuji k nenuceným kvalitám SNĚHULÁKA jako překvapivě odvážné interpretace detektivky skrze prostředky, které ji zevnitř rozleptávají, jako jsou potlačení akce, nepříčinnost dění, eliptičnost světa a absence intelektuálně i emocionálně uspokojujícího vyvrcholení – které v lecčem sdílí s filmem, který byl přijat pro srovnatelné důvody velmi vřele, jakkoli s nimi naložil s ještě důsledněji, a proto byl i lepší. _____ Ironické je, že SNĚHULÁKA snad ani nelze nepochopit – jen nedostáváte komplexní vysvětlení či propojení věcí, které by konvenčnější film vysvětlil či propojil, a to prostřednictvím žánru s menším společenským kreditem než existenciální špionážní drama o relativizaci hodnot na obou stranách železné opony. Nepracuje se spodním proudem velkých dějin s účelným přehlcením narativu, které lze chápat v analogii k všudypřítomné byrokratizaci a diváci to akceptují jako interpretační klíč. V tom ale pro mě hlavní potěšení z předešlého Alfredsonova filmu neplynulo – a u SNĚHULÁKA tudíž nevidím zásadní problém v absenci podobně významově ospravedlňujícího klíče. _____ Jinými slovy, změny filmového SNĚHULÁKA oproti předloze i oproti žánrovým očekáváním v uvedených souvislostech nemohu vnímat jako selhání, výsledek umělecké krize či omyl: jde o zjevnou uměleckou volbu, nečekané podřazení kompozičních motivací těm uměleckým. Nad efektivností této volby samozřejmě můžeme přemýšlet a diskutovat, ale nejdříve je třeba akceptovat jejich estetickou plnohodnotnost a nedělat z tvůrců, kteří již opakovaně prokázali svou profesionalitu, nesvéprávné diletanty. Třebaže totiž ani sofistikovaně rozředěný Nesbø samozřejmě není Le Carré, společná je oběma dílům svojská Alfredsonova interpretace, jež mě i tentokrát esteticky zaujala – a vlastně mnohem víc než nějaká další špatná kopie Fincherovy estetiky.(13.10.2017)

  • - Režie se měl původně ujmout samotný Martin Scorsese, ale moc práce na snímku Silence (2015) mu to nedovolila. Nakonec u filmu zůstal alespoň jako producent. (vyfuk)

  • - Ačkoli je Snowman až sedmý díl ze série příběhů detektiva Harryho Holea, který posloužil jako literární předloha, žádný předchozí v době uvedení filmu nebyl zpracován. (Milan25)

  • - Snímek byl původně plánován již na rok 2013, ale Scorsese musel práci na titulech Silence (2015) a The Wolf of Wall Street (2013) projekt posunout. (vyfuk)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace