Reklama

Reklama

Když elitní detektiv (Michael Fassbender) pátrá po ženě, která zmizela s prvním napadaným sněhem, má zlé tušení, že se opět ozval nepolapitelný sériový vrah z minulosti. S pomocí geniální mladé vyšetřovatelky (Rebecca Ferguson) musí najít spojitost mezi desítky let starými případy a čerstvou událostí v naději, že přelstí nepředstavitelné zlo dřív, než napadne další sníh. (Bontonfilm)

(více)

Videa (7)

Trailer 1

Recenze (672)

Tosim 

všechny recenze uživatele

Já čumím jako blázen. Nestává se často, aby na mě film zapůsobil opačně, než na zbytek světa a tohle je po dlouhé době případ takového snímku. A v podstatě nevím, co mám napsat, aby jen nevyvracel negativní názory ostatních. Sněhulák prostě měl všechny atributy severské detektivky, tak, jak je mám rád, takže jsem neměl problém si ho užít, i když samozřejmě s některými výtkami souhlasím (zkratkovitost vyprávění, pachatel ve finále působí jako neschopák). A to si prosím myslím, že knižní Nesbø není nijak zvlášť úchvatný, četl jsem Netopýra a ten mi připadal jako samé klišé. Tady ale ne! ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Opět se tu potvrdilo pro mě neoblíbené heslo, že kvalitní knihu na plátno kin jen tak snadno nepřevedete. Přitom všechno na první pohled působilo poměrně dobře. Herecké obsazení v čele s Fassbenderem skvělé. Režisérská stolička seversky ucházející. Co víc chtít? Snad jenom, kdyby scénář byl trošku logičtější. Takhle jsem vlastně film, kde se mihla řada hodně zajímavých herců, tak jakoby bez povšimnutí přešel. Třeba Val Kilmer, kterého jsem tisíc let neviděl a klidně bych ho dalších tisíc let vidět nemusel. Nebo J.K. Simmons, který ve filmu byl asi jenom na ozdobu, protože si nejsem vědomej, že by v tom filmu vůbec něco udělal. Vlastně jo, dělal, fotil si úchylně fotky ženskejch na mobil a scénárista nám následně vůbec nevysvětlil proč. A to dělal u všeho, ksindl. Největší legrace je, že hlavní postava Harryho Holea, kterého zde hraje Michael Fassbender, tu působí jako po lobotomii mozku, takže vůbec nemáte pocit, že by vyšetřoval a k tomu, a to je ještě horší, si během filmu až moc často uvědomujete, že vůbec nemluví. Ten cynickej hajzl Hole, kterého všichni, co jsme četli knihu, milujeme za ty jeho nekonečný kecy, tu v kuse řekne maximálně dvě věty za sebou. Jak si ho tak mám oblíbit? A to vyšetřování? Schválně mi vysvětlete, Vy všichni, co jste knihu nečetli, proč tam vlastně vůbec ten Val Kilmer byl? Nebo proč vlastně ten vrah vraždil? Bylo to z toho závěru patrný? Mně teda nepřišlo. Celkově vzato strašně špatně natočená kriminálka, která si vzala na paškál nejlepší příběh Harryho Holea a podle mě zazdila celou sérii. Hodně dlouho jsem nebyl tak nasranej, jako v případě tohodle filmu. Jedna z nejhorších kriminálek, co jsem kdy viděl. Nebejt toho nádhernýho norskýho prostředí, tak odejdu z kina v půlce filmu jak Spáčilová. ()

Reklama

Douglas 

všechny recenze uživatele

Navzdory nepřátelským reakcím se mi SNĚHULÁK hodně líbil a v lecčem mi přišel podobný náladě i postupům filmu JEDEN MUSÍ Z KOLA VEN od srovnatelného tvůrčího týmu. _____ SNĚHULÁK se totiž vymyká z norem kriminálky a vzdaluje se od Nesbøho výstavbou vyprávění i fikčního světa právě k Le Carrému. Podobně jako Le Carrého osnovy vyprávění je totiž i ta jeho plná narativních zastávek, slepých uliček vyprávění a provokující nejen relativní kauzální nepropojeností, ale hlavně nedořečeností jak zcela slepých či do ztracena vedených dějových linií na jedné straně, tak načrtnutých, ale dále nerozváděných oblastí světa, zjevivších se a mizejících postav. Najdeme tu okázalé rozbíjení časové posloupnosti osnovy, velmi volně analogické časové a kauzální linie, tragické aspekty života na první pohled netečných postav a de facto irelevanci nečekaného vyústění. Podobně jako u filmu JEDEN MUSÍ Z KOLA VEN přitom nastává rozřešení nečekaně, namísto ďábla přichází spíše zklamání a smutek, konec je z hlediska klasické narativity neuspokojivý a plný sebelítostivých výčitek. _____ Záběry jsou sice průměrně kratší než v předchozím filmu (4,6 vteřiny vs. 7,5 vteřiny), ovšem jejich pomalé posuny, práce s dlouhými objektivy a strohými, často docela monochromatickými kompozicemi, stejně jako panoramatické záběry nehostinných prostor světa či zneklidňujících sousoší opětovně referuje k estetice některých filmů sedmdesátých let. _____ Jenže jakkoli moje argumentace vypadá čistě komparativně, ve skutečnosti jen skrze toto srovnání odkazuji k nenuceným kvalitám SNĚHULÁKA jako překvapivě odvážné interpretace detektivky skrze prostředky, které ji zevnitř rozleptávají, jako jsou potlačení akce, nepříčinnost dění, eliptičnost světa a absence intelektuálně i emocionálně uspokojujícího vyvrcholení – které v lecčem sdílí s filmem, který byl přijat pro srovnatelné důvody velmi vřele, jakkoli s nimi naložil s ještě důsledněji, a proto byl i lepší. _____ Ironické je, že SNĚHULÁKA snad ani nelze nepochopit – jen nedostáváte komplexní vysvětlení či propojení věcí, které by konvenčnější film vysvětlil či propojil, a to prostřednictvím žánru s menším společenským kreditem než existenciální špionážní drama o relativizaci hodnot na obou stranách železné opony. Nepracuje se spodním proudem velkých dějin s účelným přehlcením narativu, které lze chápat v analogii k všudypřítomné byrokratizaci a diváci to akceptují jako interpretační klíč. V tom ale pro mě hlavní potěšení z předešlého Alfredsonova filmu neplynulo – a u SNĚHULÁKA tudíž nevidím zásadní problém v absenci podobně významově ospravedlňujícího klíče. _____ Jinými slovy, změny filmového SNĚHULÁKA oproti předloze i oproti žánrovým očekáváním v uvedených souvislostech nemohu vnímat jako selhání, výsledek umělecké krize či omyl: jde o zjevnou uměleckou volbu, nečekané podřazení kompozičních motivací těm uměleckým. Nad efektivností této volby samozřejmě můžeme přemýšlet a diskutovat, ale nejdříve je třeba akceptovat jejich estetickou plnohodnotnost a nedělat z tvůrců, kteří již opakovaně prokázali svou profesionalitu, nesvéprávné diletanty. Třebaže totiž ani sofistikovaně rozředěný Nesbø samozřejmě není Le Carré, společná je oběma dílům svojská Alfredsonova interpretace, jež mě i tentokrát esteticky zaujala – a vlastně mnohem víc než nějaká další špatná kopie Fincherovy estetiky. ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Veru čudesný film. Najviac ma na ňom štve, že mohol byť výborný... keby sa im to (ako priznáva aj sám režisér) nerozsypalo pod rukami. Nemám problém s hercami, Fassy je podľa mňa primeraný Harry Diera, Rebecca je miláčik ;-). Má to výbornú kameru a hudbu, takisto mi (keďže sa mi páčili predošlé Alfredsonove filmy) veľmi vyhovovala tá skoro "zasnená" atmosféra (aj keď chápem, že väčšina divákov sa bude jednoducho nudiť). Dokonca aj dej sa zhruba do polovice vyvíja bez problémov. Nuž, a potom sa im to rozsypalo. :) Ale riadne. Dejové línie, ktoré sú v knihe zaujímavé a predstavujú dôležitý zvrat (najmä problémy v detektívovom byte), sú tu naznačené a potom nedopovedané. Vyzerá to, akoby zabudli natočiť nejaké scény, ale potom nechápem, prečo nevystrihali tie zvyšky. Ku koncu film začne byť aj nechcene smiešny, hlavne zúčtovanie s páchateľom je čistá paródia. Nuž, škoda. Podľa mňa by sa Nesboviek mali chopiť sami Nóri a vystrúhať z nich zopár televíznych minisérií. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Ač skeptický k předloze, tak nějak jsem ve skrytu perikardu doufal, že místní rozumbradické geje zase jednou popadla artová tepelná hysterie a tak zlé to určitě nebude. Výjimečně nepopadla a fuckt bylo! Ono taky očekávat nějaké zázraky od filmování knihy užvaněného grafomanského nudila a psychologického nedouka, jenž až na pár světlých výjimek honí s Vívegovským neumětelstvím místo úchylných vrahů spíše normostrany, od kterých je zjevně placen, nebo péro z toho, jaký že to je známý pissálek, je přinejmenším optimistické. Ale když jsem viděl tu frontu multikulti scénáristů, odstaveného Nesba a slušného režiséra, naplňovalo mě to jistou nadějí, že by z potištěného hajzlpapíru mohlo vzniknout slušné videjko. Ani hovno! Je to némlich stejná, otravně narkoleptická vata, u níž někdo navíc zjevně házel Alfrédsynovi Nory pod nohy a jako zlatý vřed mu najali zfetovaného střihače z druhé ruky, protože Míša Bednář zřejmě sežral celý rozpočet. Ten sice v předstírání údajně ostříleného norníka Jindřicha Díry odvádí solidní práci, ale co naplat, když mu scénář diktuje, aby se devadesát procent hrací doby prezentoval, jako by skutečně pocházel z Osla, a sysluplná návaznost či plynulost mnohých scén hraničí s amatérským pornem. Pokud to jeden srovná se skvělými, po všech stránkách prvoligovými dánskými adaptacemi Olsena nebo švédskými Larssona, musí nutně dojít k závěru, že právě dvě hodiny ztrácel čas čuměním na okresní přebor norských a anglosaských břídilů. ()

Galerie (61)

Zajímavosti (14)

  • Ve 108. minutě filmu, kdy se Harry (Michael Fassbender) brodí sněhem, je jeho svetr celý pokrytý sněhem a vzápětí během jednoho střihu je opět čistý a nezasněžený. (korndaddy)

Reklama

Reklama