poster

Sněhulák

  • Velká Británie

    The Snowman

  • Norsko

    Snømannen

  • USA

    The Snowman

  • Slovensko

    Snehuliak

Drama / Horor / Krimi / Mysteriózní / Thriller

Velká Británie / Norsko / USA, 2017, 119 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Jeremy.jk
    *

    Nemám nic proti tomu, když chce někdo zfilmovat knihu.. Pokud má ale takové choutky, měl by to udělat s respektem k obsahu a především autorovi. Né jen převzít základní myšlenku a překopat bestseller v neatmosférickou slátaninu, která musí každého fanouška knihy nevyhnutelně nas*at. Fassiho mám rád a už jeho obsazení do role H. Holea bylo na pováženou (kvůli jeho vzezření, ne hereckému umu), ale to co se právě dostalo na plátna kin, se dá těžko nazvat povedenou adaptací. Je to vůbec ještě adaptace knihy, když ji scénáristi zjevně nečetli a vzali si z ní jen jméno detektiva a toho roztomilého sněhuláka z přebalu? To je totiž to jediné z knihy, co jsem ve filmu poznal. 20% za pěkná panoramata, ale ta dnes uvidíte v každém druhém severském krimi..(13.10.2017)

  • johnn333
    **

    Až srandovně nepovedené. Alfredson vypráví tak klopotně a neobratně, že potenciálně napínavý případ zazdí asi už po dvaceti minutách, a to s prvním flashbackem s Valem Kilmerem, u něhož jsem regulérně vyprskl smíchy. Fassbender je ještě unavenější než v Assassin’s Creed a Sněhulák je přesně tím typem filmu, který je vždy za divákem a otravně kombinuje stupiditu a děravost zápletky s překombinovaností a zmatečností. Chápu, že to asi chtělo vyplnit klasický podzimní slot po Zmizelý, nakonec to ale končí i za Dívkou ve vlaku. 30%(12.10.2017)

  • L_O_U_S
    ***

    Čistý průměr. Vcelku rutinní detektivka. Kdybych sérii s Hary Hůlem (tak se to jméno čte doopravdy – jo, zase poučuju) nikdy nečetl, tenhle film by mě k četbě rozhodně nepřiměl. Michaela Fassbendera mám docela rád, ale ono je vlastně úplně jedno, kdo tohohle jinak sympatického alkoholika hraje. Tohle je film tak na nedělní odpoledne do televize. (1 217.)(12.10.2017)

  • Douglas
    ****

    Navzdory nepřátelským reakcím se mi SNĚHULÁK hodně líbil a v lecčem mi přišel podobný náladě i postupům filmu JEDEN MUSÍ Z KOLA VEN od srovnatelného tvůrčího týmu. _____ SNĚHULÁK se totiž vymyká z norem kriminálky a vzdaluje se od Nesbøho výstavbou vyprávění i fikčního světa právě k Le Carrému. Podobně jako Le Carrého osnovy vyprávění je totiž i ta jeho plná narativních zastávek, slepých uliček vyprávění a provokující nejen relativní kauzální nepropojeností, ale hlavně nedořečeností jak zcela slepých či do ztracena vedených dějových linií na jedné straně, tak načrtnutých, ale dále nerozváděných oblastí světa, zjevivších se a mizejících postav. Najdeme tu okázalé rozbíjení časové posloupnosti osnovy, velmi volně analogické časové a kauzální linie, tragické aspekty života na první pohled netečných postav a de facto irelevanci nečekaného vyústění. Podobně jako u filmu JEDEN MUSÍ Z KOLA VEN přitom nastává rozřešení nečekaně, namísto ďábla přichází spíše zklamání a smutek, konec je z hlediska klasické narativity neuspokojivý a plný sebelítostivých výčitek. _____ Záběry jsou sice průměrně kratší než v předchozím filmu (4,6 vteřiny vs. 7,5 vteřiny), ovšem jejich pomalé posuny, práce s dlouhými objektivy a strohými, často docela monochromatickými kompozicemi, stejně jako panoramatické záběry nehostinných prostor světa či zneklidňujících sousoší opětovně referuje k estetice některých filmů sedmdesátých let. _____ Jenže jakkoli moje argumentace vypadá čistě komparativně, ve skutečnosti jen skrze toto srovnání odkazuji k nenuceným kvalitám SNĚHULÁKA jako překvapivě odvážné interpretace detektivky skrze prostředky, které ji zevnitř rozleptávají, jako jsou potlačení akce, nepříčinnost dění, eliptičnost světa a absence intelektuálně i emocionálně uspokojujícího vyvrcholení – které v lecčem sdílí s filmem, který byl přijat pro srovnatelné důvody velmi vřele, jakkoli s nimi naložil s ještě důsledněji, a proto byl i lepší. _____ Ironické je, že SNĚHULÁKA snad ani nelze nepochopit – jen nedostáváte komplexní vysvětlení či propojení věcí, které by konvenčnější film vysvětlil či propojil, a to prostřednictvím žánru s menším společenským kreditem než existenciální špionážní drama o relativizaci hodnot na obou stranách železné opony. Nepracuje se spodním proudem velkých dějin s účelným přehlcením narativu, které lze chápat v analogii k všudypřítomné byrokratizaci a diváci to akceptují jako interpretační klíč. V tom ale pro mě hlavní potěšení z předešlého Alfredsonova filmu neplynulo – a u SNĚHULÁKA tudíž nevidím zásadní problém v absenci podobně významově ospravedlňujícího klíče. _____ Jinými slovy, změny filmového SNĚHULÁKA oproti předloze i oproti žánrovým očekáváním v uvedených souvislostech nemohu vnímat jako selhání, výsledek umělecké krize či omyl: jde o zjevnou uměleckou volbu, nečekané podřazení kompozičních motivací těm uměleckým. Nad efektivností této volby samozřejmě můžeme přemýšlet a diskutovat, ale nejdříve je třeba akceptovat jejich estetickou plnohodnotnost a nedělat z tvůrců, kteří již opakovaně prokázali svou profesionalitu, nesvéprávné diletanty. Třebaže totiž ani sofistikovaně rozředěný Nesbø samozřejmě není Le Carré, společná je oběma dílům svojská Alfredsonova interpretace, jež mě i tentokrát esteticky zaujala – a vlastně mnohem víc než nějaká další špatná kopie Fincherovy estetiky.(13.10.2017)

  • salahadin
    *

    NEČTĚTE TENTO KOMENTÁŘ. OBSAHUJE SPOILERY, VULGARITY A NESMYSLNÉ, NAHODILÉ SMYŠLENKY. Sněhulák aneb Kde mi vězí hlava? Zatímco Wind River mě nutil sáhnout po svetru v přetopeném pokoji, sníh ve Sněhulákovi ani náhodou. Sněhulákovi vůbec nesluší režie. Fassbenderovi nesluší alkoholik, protože mu ho nevěříte. Rebecce nesluší bruneta. Vrahovi nesluší účes. Je to špatné. Na kriminálkách nemám rád killery, co jsou neviditelní, umí procházet zdmi, možná levitovat a samozřejmě jsou vždy několik tahů před obětí, před detektivy i sami před sebou. A filmařům neodpustím, pokud nejsou schopni nic z toho racionálně vysvětlit. Nebudu si klást otázky, to by z komentu vznikl román o několika dílech. Sociální aktivista, brojící proti zanášejícím slepicím a potratům, mohl možná zvolit jiný způsob nápravných metod. Motivaci jsem tudíž paroubkovsky nepobral. Co ve filmu dělal J.K. Simmons a proč chtělo Oslo koketovat s hokejem, to mi hlava už vůbec nepobrala. Proč se 3/4 filmu jedna postava snaží na něco přijít, aby nakonec nesmyslně vyšuměla bez prstu a ještě před teoreticky rozuzlující scénou? A co to debilní finále? Borec s kvérem vyláká oběť na led, aby mu vystřelil mozek z lebky tam, kde to začalo. Jenže ve stylu deux ex machina si nevšimne díry po rybářích, co mají chuť na lososí žoužel a šup, vrah je fuč. WTF?! A proč vlastně maniakální pán staví sněhuláky? Má k tomu důvod, nebo je to prostě jen sněúchylka? A jak ví, že si jich ten dotyčný všimne? A proč Val Kilmer vypadal jako figurka z modelíny? A proč "chybíš mi" znamená "chci tě vojet"? Co mělo roztažení nohou Charlotte znamenat? Fassbender se v té chvíli tvářil stejně nechápavě jako já. Proč!? Nene, nebudu si klást otázky, už si dám pokoj. Je to mizerně natočený, rejža to nezvládl a já vím jistě, že Nesbøviny nebudu asi nikdy číst. Puzzle se neposkládalo, ale rozprsklo se na nesourodé dílky. Jo a napětí žádný, fakt žádný. To neodpustím žádné krimi.(13.10.2017)

  • - Režie se měl původně ujmout samotný Martin Scorsese, ale moc práce na snímku Silence (2015) mu to nedovolila. Nakonec u filmu zůstal alespoň jako producent. (vyfuk)

  • - Ačkoli je Snowman až sedmý díl ze série příběhů detektiva Harryho Holea, který posloužil jako literární předloha, žádný předchozí v době uvedení filmu nebyl zpracován. (Milan25)

  • - Snímek byl původně plánován již na rok 2013, ale Scorsese musel práci na titulech Silence (2015) a The Wolf of Wall Street (2013) projekt posunout. (vyfuk)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace