poster

Sněhulák

  • Velká Británie

    The Snowman

  • USA

    The Snowman

  • Švédsko

    Snömannen

  • Slovensko

    Snehuliak

  • Nový Zéland

    The Snowman

  • Kanada

    The Snowman

  • Austrálie

    The Snowman

Krimi / Drama / Mysteriózní / Thriller

Velká Británie / USA / Švédsko, 2017, 119 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • salahadin
    *

    NEČTĚTE TENTO KOMENTÁŘ. OBSAHUJE SPOILERY, VULGARITY A NESMYSLNÉ, NAHODILÉ SMYŠLENKY. Sněhulák aneb Kde mi vězí hlava? Zatímco Wind River mě nutil sáhnout po svetru v přetopeném pokoji, sníh ve Sněhulákovi ani náhodou. Sněhulákovi vůbec nesluší režie. Fassbenderovi nesluší alkoholik, protože mu ho nevěříte. Rebecce nesluší bruneta. Vrahovi nesluší účes. Je to špatné. Na kriminálkách nemám rád killery, co jsou neviditelní, umí procházet zdmi, možná levitovat a samozřejmě jsou vždy několik tahů před obětí, před detektivy i sami před sebou. A filmařům neodpustím, pokud nejsou schopni nic z toho racionálně vysvětlit. Nebudu si klást otázky, to by z komentu vznikl román o několika dílech. Sociální aktivista, brojící proti zanášejícím slepicím a potratům, mohl možná zvolit jiný způsob nápravných metod. Motivaci jsem tudíž paroubkovsky nepobral. Co ve filmu dělal J.K. Simmons a proč chtělo Oslo koketovat s hokejem, to mi hlava už vůbec nepobrala. Proč se 3/4 filmu jedna postava snaží na něco přijít, aby nakonec nesmyslně vyšuměla bez prstu a ještě před teoreticky rozuzlující scénou? A co to debilní finále? Borec s kvérem vyláká oběť na led, aby mu vystřelil mozek z lebky tam, kde to začalo. Jenže ve stylu deux ex machina si nevšimne díry po rybářích, co mají chuť na lososí žoužel a šup, vrah je fuč. WTF?! A proč vlastně maniakální pán staví sněhuláky? Má k tomu důvod, nebo je to prostě jen sněúchylka? A jak ví, že si jich ten dotyčný všimne? A proč Val Kilmer vypadal jako figurka z modelíny? A proč "chybíš mi" znamená "chci tě vojet"? Co mělo roztažení nohou Charlotte znamenat? Fassbender se v té chvíli tvářil stejně nechápavě jako já. Proč!? Nene, nebudu si klást otázky, už si dám pokoj. Je to mizerně natočený, rejža to nezvládl a já vím jistě, že Nesbøviny nebudu asi nikdy číst. Puzzle se neposkládalo, ale rozprsklo se na nesourodé dílky. Jo a napětí žádný, fakt žádný. To neodpustím žádné krimi. Douglas napsal: "Jenže jakkoli moje argumentace vypadá čistě komparativně, ve skutečnosti jen skrze toto srovnání odkazuji k nenuceným kvalitám SNĚHULÁKA jako překvapivě odvážné interpretace detektivky skrze prostředky, které ji zevnitř rozleptávají, jako jsou potlačení akce, nepříčinnost dění, eliptičnost světa a absence intelektuálně i emocionálně uspokojujícího vyvrcholení." Kdepak Douglasi, prostě to jen nestihli natočit :-) viz Co zazdilo Sněhuláka? v novinkách na tomto webu :-)(13.10.2017)

  • 3DD!3
    ***

    Příběhově neuspokojivé, formálně brilantní. Paradoxně se všichni spíše báli všeho možného než selhání příběhu, když je podle velebené knihy norského frajera Jo Nesba. Alfredsonovo realistické pojetí s nádhernými táhlými záběry na festovně zasněženou krajinu hřejí u srdce. Stejně tak modení vyšetřovatelské postupy, kterým zde ale není věnováno moc času, protože když se začne dít něco co by mohlo být potenciálně zajímavé, střihne se jinam, scénář uhýbá od knihy. V tom je ten problém. Fassbender je výborný, zpustlý chlapík co je zatím ještě ve formě, ale chystá se to zabalit, je Hole jako vyšitý. Druhý nejznámější kluk z plakátu Kilmer na druhou stranu působí až pitoreskně. Herecké obsazení je jinak lahůdkové, ale nemá šanci se na plátně pořádně předvést i díky tomu že spousta scén vyzní někam do ztracena. Strašně rozporuplný film, který sérii asi nenastartuje.(15.10.2017)

  • Douglas
    ****

    Navzdory nepřátelským reakcím se mi SNĚHULÁK hodně líbil a v lecčem mi přišel podobný náladě i postupům filmu JEDEN MUSÍ Z KOLA VEN od srovnatelného tvůrčího týmu. _____ SNĚHULÁK se totiž vymyká z norem kriminálky a vzdaluje se od Nesbøho výstavbou vyprávění i fikčního světa právě k Le Carrému. Podobně jako Le Carrého osnovy vyprávění je totiž i ta jeho plná narativních zastávek, slepých uliček vyprávění a provokující nejen relativní kauzální nepropojeností, ale hlavně nedořečeností jak zcela slepých či do ztracena vedených dějových linií na jedné straně, tak načrtnutých, ale dále nerozváděných oblastí světa, zjevivších se a mizejících postav. Najdeme tu okázalé rozbíjení časové posloupnosti osnovy, velmi volně analogické časové a kauzální linie, tragické aspekty života na první pohled netečných postav a de facto irelevanci nečekaného vyústění. Podobně jako u filmu JEDEN MUSÍ Z KOLA VEN přitom nastává rozřešení nečekaně, namísto ďábla přichází spíše zklamání a smutek, konec je z hlediska klasické narativity neuspokojivý a plný sebelítostivých výčitek. _____ Záběry jsou sice průměrně kratší než v předchozím filmu (4,6 vteřiny vs. 7,5 vteřiny), ovšem jejich pomalé posuny, práce s dlouhými objektivy a strohými, často docela monochromatickými kompozicemi, stejně jako panoramatické záběry nehostinných prostor světa či zneklidňujících sousoší opětovně referuje k estetice některých filmů sedmdesátých let. _____ Jenže jakkoli moje argumentace vypadá čistě komparativně, ve skutečnosti jen skrze toto srovnání odkazuji k nenuceným kvalitám SNĚHULÁKA jako překvapivě odvážné interpretace detektivky skrze prostředky, které ji zevnitř rozleptávají, jako jsou potlačení akce, nepříčinnost dění, eliptičnost světa a absence intelektuálně i emocionálně uspokojujícího vyvrcholení – které v lecčem sdílí s filmem, který byl přijat pro srovnatelné důvody velmi vřele, jakkoli s nimi naložil s ještě důsledněji, a proto byl i lepší. _____ Ironické je, že SNĚHULÁKA snad ani nelze nepochopit – jen nedostáváte komplexní vysvětlení či propojení věcí, které by konvenčnější film vysvětlil či propojil, a to prostřednictvím žánru s menším společenským kreditem než existenciální špionážní drama o relativizaci hodnot na obou stranách železné opony. Nepracuje se spodním proudem velkých dějin s účelným přehlcením narativu, které lze chápat v analogii k všudypřítomné byrokratizaci a diváci to akceptují jako interpretační klíč. V tom ale pro mě hlavní potěšení z předešlého Alfredsonova filmu neplynulo – a u SNĚHULÁKA tudíž nevidím zásadní problém v absenci podobně významově ospravedlňujícího klíče. _____ Jinými slovy, změny filmového SNĚHULÁKA oproti předloze i oproti žánrovým očekáváním v uvedených souvislostech nemohu vnímat jako selhání, výsledek umělecké krize či omyl: jde o zjevnou uměleckou volbu, nečekané podřazení kompozičních motivací těm uměleckým. Nad efektivností této volby samozřejmě můžeme přemýšlet a diskutovat, ale nejdříve je třeba akceptovat jejich estetickou plnohodnotnost a nedělat z tvůrců, kteří již opakovaně prokázali svou profesionalitu, nesvéprávné diletanty. Třebaže totiž ani sofistikovaně rozředěný Nesbø samozřejmě není Le Carré, společná je oběma dílům svojská Alfredsonova interpretace, jež mě i tentokrát esteticky zaujala – a vlastně mnohem víc než nějaká další špatná kopie Fincherovy estetiky.(13.10.2017)

  • SNCIS
    odpad!

    Fassbender je v poslední době magnet na sra*ky. Nic proti němu, protože se mi v mnoha filmech líbil (Assassin's Creed, X-Men). No, ale nezlobte se na mě, ale tohle byla pí*ovina. Celé je to pomalé, utahané, nudné... Aby toho nebylo málo, tak je to ještě kur*vsky dlouhé. Je to obyčejná kriminálka, kde se v podstatě jen kecá. Hrozně mně to uspávalo a nudilo, takže nemám důvod dát ani jednu hvězdu. - odpad!.(26.2.2018)

  • Xmilden
    ***

    Alfredson se u mě prostě moc nechytá. Fassy toho moc nepokazil, ale na severskou detektivku tedy docela slabota. Mít k dispozici takto solidní herecký tým a ztratit divákovou pozornost zhruba v polovině příběhu není určitě dobré vysvědčení pro věřím, že výbornou knížku. Norsko na mě působí depresivním dojmem. Všude samý sníh a semtam nějaký ten vyšinutý jedinec. Škoda. Takto promarněná šance zamrzí. 55%(13.1.2018)

  • - Spoiler: Katrine Bratt (Rebecca Ferguson) v knižnej predlohe prežije a v ďalších pokračovaniach sa dokonca zaradí medzi hlavné postavy. (Jello Biafra)

  • - Natáčanie filmu prebiehalo v nórskom hlavnom meste Oslo a ďalej v mestách Bergen, Drammen a Rjukan. Natáčalo sa od 18.1. do 1.4.2016. (Jello Biafra)

  • - Spoiler: Počet viděných mrtvých - 6. (hansel97)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace