Režie:
Gareth EvansScénář:
Gareth EvansHrají:
Iko Uwais, Arifin Putra, Tio Pakusadewo, Oka Antara, Alex Abbad, Cecep Arif Rahman, Julie Estelle, Very Tri Yulisman, Rjúhei Macuda, Ken'iči Endó (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Zátah 2 navazuje přesně tam, kde nás děj předchozího snímku zanechal. Rama (Iko Uwais) je opět nucen přijmout roli policajta v utajení, aby poskytl své ženě a dítěti ochranu. Pracuje v protikorupční jednotce vedené Bunawarem, jediným člověkem, kterému může věřit. Rama dostává speciální pověření: musí se infiltrovat do místní zločinecké skupiny mafiánského bosse Banguna. Vrchol řetězce je daleko, krvavá pouť za spravedlností proto začíná v base, kde hnije Bangunův syn Uco. Rama musí získat informace, které by nasměrovaly policejní protikorupční komando k Bagunovi. Po celou dobu se však snaží zakrýt nebezpečnou touhu po pomstě a spravedlnosti, která ho spaluje zevnitř – a díky níž se jak jeho mise, tak i skupina organizovaného zločinu, postupně hroutí. (Cinemax)
(více)Videa (5)
Recenze (803)
Gareth Evans je neuvěřitelný talent. Jeho schopnost komponovat záběry ve zklidněných pasážích s pedantskou přesností mi připomínalo první Kill Bill, kde se Tarantino také mazlil s každým obrázkem. Naopak akční scény umí Evans vždy ozvláštnit nějakou vizuální nečekanou laskominkou a dechberoucí živelností, s choreografií, která v dnešní době nemá na světě konkurenci. Kluci indonéští, fakt klobouk dolů! Škoda jen, že celý film je jen čekáním na jednotlivé vynikající akční sekvence a ten děj mezitím je jen nutnou výplní, který nedokáže diváka strhnout (aspoň na mě to tak působilo). Ovšem i tak Evansovi tleskám a nedovedu si představit, s čím na nás tenhle hoch vyrukuje v budoucnu. Vždyť, ksakru, věkem nepřelezl ještě ani třicítku! Opravdu obdivuhodné, jakou řemeslnou zručností navzdory svému mládí disponuje. ()
║Rozpočet $4,500,000║Tržby USA $2,627,209║Tržby Celosvetovo $6,600,000▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $2,751,219║ Tržby za predaj DVD v USA $1,293,976║ Z filmovej ponuky festivalu Art Film Fest prišlo aj na očakávaný akčný film Prepadovka 2 (The Raid 2/Serbuan maut 2, 2014) z Indonézie a aj keď to úplne nenaplnilo očakávania, ktoré boli stanovený prvým dielom v rámci dokonalej akčnej jazdy a pastvy pre oči. Tak určite aspoň čo sa týka akcie a jej choreografie boli určité ciele naplnené, hlavne dlhý súboj s nožmi prináša neskutočnú akrobatickú pompéznu akčnú baštu pre labužníkov, veľkým plusom je aj nápaditá kamera snímajúca súboje z najrôznejších uhlov, taktiež drsnosť a krutosť scénok film posúvajú do úplne iného levelu, takže pre háklivé povahy tento film nie je tá najsprávnejšia cesta. V tomto pokračovaní sa až moc chcelo stavať na gangsterskom príbehu poňatého z dosť obširného uhľa ale práve v tomto sa akosi tvorcovia zbytočne nechajú uniesť a v danom rozsahu minutáže sa to stáva nie príliš zrozumiteľne podané, neprehľadné, skôr to zbytočne kazí a spomaľuje dej. Práve v prvom diely sa takýmto problémom vyhli, keď dejovo išli na to viac priamočiaro a plynulejšie nás nechávali vychutnávať si vypilovanú akciu. /videl v kine na filmovom festivale Art Film Fest 2014: 80%/ ()
Jednička byla dílem výborného choreografa, dvojka výtečného režiséra. Jednička je takový test reel pro tenhle těžkotonážní matroš. Jasně, má jednodušší strukturu a tím i zdánlivě větší tah na branku, jenže tam, kde Evans v prvním Zátahu prošlápl podlahu plynovým pedálem po pár minutách (a po dalších pár minutách lehce monotónně hučel), předvádí ve dvojce precizní tůrování mašiny, která se na závěr dostane do otáček, u kterých říkám zcela zodpovědně: nic lepšího, vymazlenějšího, kontaktnějšího a brutálnějšího jsem v akčním filmu neviděl. Kinetické svinstvo, na které má jen třetí Bourne. Evans se navíc ukazuje být i dobrým vypravěčem, když už ne scenáristou - výborně pracuje s hereckým materiálem (návrat muže-makaka!!!), lahůdkově tahá atmosféru mrtvolných neonových setů i v klidných pasážích a z hlavní postavy se mu daří vymačkat víc než loktovací kombajn. Prostě navzdory celkem vražedné stopáži a velmi průhledné zápletce drží za ohryzek a nepustí. Ten film má pod neskutečně vymazleným estetickým povrchem velmi jednoduché, ale brutálně účinné emoce. Zaháčkoval mě natolik, že kuchyňskou scénu jsem s Ramou (spolu a chutně) prožíval fyzicky - pro mě je to taková Vesmírná odysea bojových scén. The Raid 2 není jenom levelová hříčka, ale monstrózní a uhrančivý svět, něco podobného, o co se s mnohem menším úspěchem pokoušel Refn v Jen bůh odpouští. Tohle je pro mě zásadní žánrová událost, před kterou se konkurence jen třese digitální a drátovou hanbou. [95%] ()
Neuvěřitelně intenzivní. Všechna čest choreografii, tohle se jen tak nevidí. I když mám ve finále pocit, že přímočaré herní pojetí z jedničky bylo pro daný kousek oproti komplexnějšímu z dvojky přeci jen atraktivnější. A taky bylo podstatně kratší. Příznivci žánru přesto padnou na zadek. Gareth Evans je tu za holku na všechno (scénář, režie, střih), je z něj nicméně cítit, že si tu plní jeden ze svých filmařských snů. Mafiáni, nájemní vrazi, kmotři, zkorumpovaní poldové a politici. A pak to přijde, tvůrci tlačí tak intenzivně na pilu, že divák nemá šanci všechny ty vymazlenosti zachytit, takže druhé zhlédnutí se přímo nabízí. Dívka s kladivy, chlapík s basebalovou pálkou, kovové trubky, nože, mačety, holé ruce, neuvěřitelně zvládnutý souboj v kuchyni. Kaskadéři se nebojí ničeho, už vůbec ne nějaké té naražené končetiny. A Evans? Nechejte ho dál plnit si svoje sny. ()
Sorry, ale tohle fakt ne. Nabubřelá a pro mě osobně naprosto nesnesitelná srágora hrající si div ne na Kmotra, aby se ale jen po odloupnutí pár vrstev ukázalo, že se jedná o naprosto nesmyslnou a roztříštěnou blbost, ve které už se pod tlakem fanoušků nikdo netrápí ani s tím, že by mohl používat střelné zbraně místo toho, aby si nechával vymlátit půlku gangu. Nechápu, proč to má dvě a půl (!) hodiny, když se tam 1) nic pořádného neřeší, 2) neobjeví jediná nosná postava a 3) jen zrekapituluje vymlácení baráku, jemuž předchází halda slovního balastu, záživného asi jako čumění do zdi za střízliva. No jo, to je tak, když si tvůrce vymyslí naprosto zbytečnou půlhodinovou expozici. Nemá nad sebou nikoho, kdo by mu řekl, že polovina vedlejších linií (vousáč, ty voe!) je úplně zbytečná a stupidní. A co je nejhorší, uvěří tomu, že hezká choreografie a přehledný střih dokáží lidi donekonečna bavit. Tak to leda velký kulový, pane Evansi! Souboj v bahně jasný vrchol, naprosto přetažená a zároveň prostředí silně nevyužívající bitka v kuchyni, jež chtěla býti vrcholem, na pár facek. Slušný řemeslo my ass. Z dialogových, ryze rutinních výměn museli usínat i lidi za kamerou. A to radši neřeším, jak moc je to oproti jedničce samoúčelně brutální. ()
Galerie (72)
Zajímavosti (27)
- Kvůli problémům se scénářem a rozpočtem musel režisér Gareth Evans na nějakou dobu tento projekt odložit a nejdřív natočit levnější předchozí díl (2011). (Raztubyl)
- Choreografii bojových umění na filmu dělali Iko Uwais a Yayan Ruhian. (Rominator)
- Při filmu nebyly použity žádné digitální efekty a ani žádná digitální krev. Režisér Gareth Evans prohlásil, že chtěl film natočit ve stylu "old school" a veškeré údery a kopy ve filmu jsou čistě realistické. Během natáčení probíhala minimální práce s technickým vybavením, pouze byla kontrolována rychlost a síla úderů, aby nedocházelo k destrukčním zraněním během natáčení. (Yoshitsune)
Reklama