Režie:
Petr NikolaevKamera:
David PloyharHudba:
Kristian KollHrají:
Ondřej Vetchý, Lukáš Vaculík, Jan Vondráček, Jiří Dvořák, Vica Kerekes, Kryštof Hádek, Pavel Nečas, Filip Kaňkovský, Andrej Hryc, Zuzana Čapková (více)Obsahy(1)
František Vedral byl vekslákem, podvodníkem i mafiánem a nakonec se stal i vrahem, kterého se bálo mnoho lidí. Původně začínal jako malý podvodníček a vekslák ve skupině, kterou vedl za socialismu JUDr. Tipl se svým synem. Skupina prodávala na Západ výměnou za elektroniku kradené umělecké předměty. Když byli chyceni, právě Vedral se dostal z celé záležitosti na podmínku a převzal šéfovy obchody. Po revoluci začal Vedral uplácet politiky a na všechny sháněl kompromitující materiály. S podivným privatizačním fondem se zúčastnili s Tiplem kupónové privatizace. Krytí jim poskytoval jejich kamarád Strnad, který v té době pracoval pro tajnou službu. Jako první začal ohrožovat Vedralovu skupinu novinář Smetana. Ve chvíli, kdy zjistil, že ho nemůže uplatit, zaplatil si jeho vraždu. To už na Vedralově kauze začal pracovat policista Cajthaml, který získal dostatek důkazů na zatčení. Od Strnada se Vedral dozvídá, že jeho kauzu přebírá neúplatná státní zástupkyně, tu také nechá zavraždit. Zdá se, že Vedrala s Tiplem nic nezastaví. Cajthaml odchází od policie a své vyšetřování vede na vlastní pěst. (TV Nova)
(více)Videa (3)
Recenze (708)
Nikolaevova Báječná leta veksláckého psa jsou takový český Mesrine - malý, ale náš.. Rezervy se samozřejmě najdou (některé herecké výkony, klišé spravedlnosti, obecnost), ale Vedral jako určitá výpověď doby funguje dobře. Dokáže hravě vyvolat vztek či bezmoc a tím, jak mlží, vplouvá do fikce a neoznačuje věci (lidi) pravými jmény, se nejen že vyhne žalobám, ale i nás diváky částečně ušetří smrti z vyděšení, pocitu znechucení a touze jít přímo z kina vyplnit imigrační formulář na ambasádu Tanzanie. Vlastně, co si stěžujeme, vždyť situace se u nás každým rokem zlepšuje. Vezměte si třeba bílé ponožky do mokasín - ty už šíbři dávno nenosí.. ()
Rovnaký prípad ako Kandidát, takmer rovnako zábavný. Zároveň strojený, urýchlený ... väčšinu filmu som mal pocit, že tam buď chýba tak polovica scén (úplná absencia "omáčky", kde sa ide niečo riešiť, tam neni ani veta navyše), alebo je problém jak v réžii, tak v scenári a to v miere nie malej. Toto by vydalo na seriál, téma ťahá ku štyrom hviezdam, zato spracovanie nemá dušu a technické kvality .. hmm .. kvalitu. Ako mainstream fajn ()
Technicky parádní provedení, které divoké devadesátky dávkuje ve vizuální dikci úderného videoklipu, za sebou vleče suverénně nejvíc „rádoby“ mafiánský epos, který tady kdy vzniknul. Ployharova kamera může lítat jak na pouti, ale když Vetchý staticky vypráví tradiční zaříkávací formulky o cestě na vekslácký vrchol a Vaculík už nemůže mít vousy šedivější a vaky pod očima nafouklejší, začnete tušit, že se tady zase pendluje na tradiční české plytkosti, u které nevíte, jestli jí víc chybí dramaturg, nebo jen prachy na další půlhodinu navíc. ()
Schematismus, schematismus, schematismus.. scénáristický, střihový, zvukový!!, režijní a především castingový. Vše odstartovali Sametoví vrazi a už to jelo jak po másle - Kajínek, Rána z milosti, Expozitura, Kriminálka Anděl a další. Stejný kolorit, rychlostřih se zvuky zoomu, detaily namodralé laboratoře, režie. Vykrádání jedno druhého stejnými postupy, stejnými ksichty. Tyto atributy přesahují a zcela válcují mnohdy slušný scénář, který většinou vyzní ploše, ne-li naprázdno a zbyde jen trapný maločeský pokus přiblížit se všem těm Kriminálkám New York, Los Angeles.. Opět nechybí Jan Vondráček, který by se lépe vyjímal spíš v roli ošuntělého starého mládence nebo funebráka v Malostranských povídkách, tady opět hraje drsného mafiána, ale absence Michala Dlouhého, Roberta Jaškówa a Alice Bendlové s vystrčenými kozami je možná ten důvod, proč je Příběh kmotra v této splývající změti tím nejhorším. ()
První díl Devadesátek mě nasměroval k projekci Příběhu kmotra s odstupem let, který mě původně neoslovil. Asi to chtělo čas. Čili reparát. Dnešním okem uznávám, že s ohledem na téma, na obsáhlost Mrázkových aktivit, které nešlo zmapovat úplně, jen čert ví, kde všude vekslácké paprče měl, je film natočen skvěle. Necelých sto minut a člověku jde hlava kolem. S tímhle gaunerem se zašpinil kde kdo. A mě osobně velmi baví, že takováto ulpělá špína, nutí ještě dnes kravatové grázly, zavrtat se maximálně v komunální politice a nevystrkovat nos příliš vysoko, jelikož by jejich mladické podržtažkování kolem Mrázka okamžitě investigativec vyhodil na světlo a z porcování medvěda by nebylo nic. Natolik je spolupráce s Mrázkem kontroverzní ještě dnes. Takže hezky v rohu, na severu a tam si šmudlej svoje kšefty a hraj si na kápo, hlavně ať tu tvoji držku nikdo moc nikde nevidí. Jo a na vzdělání a kravatě nesejde. Toto je nemlich stejná buranská verbež, jako Fanda. No a abychom zůstali in i co se týče politické scény slovenské, hm, hm, hm... Stupidita voličů se pozná i podle toho, že si podobné vekslácké čuně dobrovolně zvolí do parlamentu. A tady toho smrada se, miláčci drazí, nezbavíte dlouho. To nejsou jen nafukovací panny ve vládní limuzíně... Toto byla veliká chyba! ()
Galerie (79)
Zajímavosti (32)
- Mrázek podnikal spolu s Tomášem Pitrem a Miroslavem Provodem, kteří byli nepravomocně odsouzeni za daňové podvody. (Pjootr)
- František Mrázek byl zastřelen pravděpodobně nájemným vrahem ve středu 25. ledna 2006 na parkovišti před sídlem své společnosti v budově Nové Dvory v Durychově ulici v pražské čtvrti Lhotka. (Pjootr)
- K filmu byl pozván pro věrohodnost příběhu pozván bývalý elitní vyšetřovatel ÚOOZ Hynek Vlas. (Rostiiik)
Reklama