Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Po obrazově i hudebně atraktivní road-movie Tady to musí být (2011) sahá Sorrentino po osvědčených prostředcích svého jedinečného filmového stylu a opět přináší vizuálně podmanivé komediální drama o hledání smyslu vlastní existence a smíření se s věčně plynoucím časem a stárnoucím tělem. Příběh stárnoucího spisovatele a novináře Jepa zasazuje Sorrentino do prostředí "třpytivé" vysoké smetánky podmanivého Říma a po vzoru filmových velikánů Federica Felliniho a Michelangela Antonioniho podává kritiku současné společnosti, žijící v povrchnosti, přetvářce a zaslepenosti. Zoufalý Babylon zbohatlíků, politiků, zločinců, filmových hvězd, umělců, intelektuálů, ale i komplikovaných i nestálých vztahů ožívá v starověkých budovách a gigantických vilách Říma a sledujeme ho očima rozčarovaného Jepa, věčně se utápějícího v poháru gin tonicu a ve víru nekonečných party. A nad tím vším stojí Řím jako krásná, avšak mrtvá diva. (Film Europe)

(více)

Recenze (503)

gojackill 

všechny recenze uživatele

Bolestive pojednati o obojetnosti zivota. "U pramene jsem a zizni hynu." Nerad bych nekomu popisoval tenhle film, klidne bych se omezil jen na skutecnost, ze me hluboce zasahl. ()

runner85 odpad!

všechny recenze uživatele

Ministerstvo zdravotníctva Slovenskej republiky varuje, počas pozerania tohoto filmu môžete mať pocity únavy, závrate; citlivejšie povahy budú mať chuť spáchať samovraždu, poprípade si nejako inak ublížiť. A teraz vážne, naozaj som pozeral to isté čo vy ? Naozaj som pozeral to čo Taliansko poslalo ako svojho zástupcu na Oscara Klik ()

Murrro 

všechny recenze uživatele

Funguje. Ale funguje len vtedy, keď nehľadá paralely krásy s pravdou ani morálkou, len vtedy, keď ju uznáva ako samostatnú kvalitu života. A funguje len pre toho, pre koho je krása kvalitou povrchnou, či je vonkajšia, alebo vnútorná. Pre mňa funguje. ()

Aleee89 

všechny recenze uživatele

Od filmu jsem čekala hodně a velice jsem se na něj těšila. Teď jsem zklamaná. Možná jsem to mohla čekat, vždyť ani díla velkého Felliniho mi vlastně ne vždy byla po chuti... Obrazově a hudebně nádherný film, který v sobě skrývá poselství, jež chápu, avšak nudila jsem se, neužila jsem si to... Filmy stavějící na sledu epizod se nikdy nevyrovnají těm, které vás uhranou příběhem, mají v sobě napětí... ()

Dont 

všechny recenze uživatele

Už to tady někteří vystihli velmi dobře (např. uživatel Vančura), takže bych jen doplnil pár dojmů. Tony Serville vynikající, pochválil bych obrazovou a zejména hudební složku filmu (např. rytmický song Far l'amore od Raffaelly Carra), nostalgie funguje především v závěru dobře, ale film trochu trpí dlouhou stopáží a několika méně záživnými pasážemi. Výsledkem jsou rozporuplné pocity, kdy nad nadšením mírně převládá zklamání. Možná, že je to na mě už moc velké umění a možná, že jsem to napoprvé nedokázal docenit. Některé snímky prostě potřebují časem dozrát v hlavě. Pár dnů po projekci mi film stále zůstal v hlavě, jestli mu dám v budoucnu další šanci, pravděpodobně hodnocení budu měnit jedině nahoru. ()

Dexter1 

všechny recenze uživatele

Facka všetkej elite a pseudointelektuálom. Skvelé, podmanivé, vizuálne úžasné, obsahovo naplňujúce, skrátka dokonalé. Umelecky aj esteticky svieži zážitok a Sorrentino sa stáva pre mňa jedným z najlepších súčasných filmových tvorcov. ()

Skip 

všechny recenze uživatele

Hned po pár minutách filmu mě napadlo, že se tu někdo pokusil natočit film ve felliniovském stylu, i když jsem si jistý, že kdybych to režisérovi řekl, bude zapírat, že ne a ne a ne a klidně to odpřisáhne i na smrt svojí matky, žije-li ještě, nebo svých dětí, má-li nějaké. Ale co je to platné, když tak ten film prostě působí. Jenže narozdíl od Felliniho tady jaksi chybí ten šmrnc a parádně a přesně mířený kritický či satirický šleh a to je pak docela prd platná pěkná vizuální stránka, protože působí jen jako solidní obal průměrného obsahu. ()

kajas 

všechny recenze uživatele

Velká nádhera pro diváky, kteří ocení nepřetržité filozofování hlavního hrdiny i dalších postav (padla tam vůbec aspoň jedna věta z obyčejného života?). Hodně náročné pokoukání, které jsem si bohužel vůbec neužila tak, jak bych chtěla. Ale ten hlavní hudební motiv je nádherný, aspoň něco. ()

Martpod 

všechny recenze uživatele

Něco z Felliniho, velká dávka nostalgie, obdobná dávka humoru, vizuálně super. Jen ta stopáž byla trochu moc velkorysá. ()

ibeh 

všechny recenze uživatele

Dlouho se mi nestalo, abych byla do filmu tak vtažena. Byl to pro mě velký emocionální zážitek. Výborná kamera, skvělý výkon Toniho Servilla, nedokážu si představit jiného italského herce v této sympatické roli. Krásná hudba, někdy možná až příliš patetická. Na film jsem se hodně těšila a trochu mě pouze zklamalo, že tam nebylo více míst na odlehčení právě jako u Felliniho. Více té italské ztřeštěnosti, na kterou jsem zvyklá a baví mě. Film byl místy moc nostalgický a zahleděný do problémů stárnutí, proto nedávám 5 hvězd. Ale architektura a památky Říma v nočním světle, plameňáci na terase, to mě totálně dostalo. Téměř dokonalé umělecké dílo, pro mě největší filmový zážitek tohoto roku. ()

easaque 

všechny recenze uživatele

moderní zpracování klasického tématu o smyslu života a zejména zpodobnění jeho krásy. O to víc vyznívá v kontrastu s ubohostí a přetvářkou lidí - v tomto případě vysoké smetánky, která je už přesycena všemožnými zážitky a večírky. Očima stárnoucího hlavního hrdiny možná procitneme... Tahle obrazová koláž je krásná na pohled i hudební stránka mi sedla, náplní to bylo na mě však docela těžké a zábavné to taky moc nebylo, ale jsem rád, že jsem se po dlouhé době odkládání k němu odhodlal. Zdejší vysoké hodnocení si zaslouží a ode mě dostane silnější 3 hvězdy. Až časem dozraju, tak si ho třeba zopakuju a přehodnotím. [ PŘÍBĚH: 3 /// ATMOSFÉRA: 2 /// ORIGINALITA: 2 /// NÁLADA: 1 /// ART: 2 /// STYL: 3 /// CASTING: 2 (3*MAX) ] ()

Aljak odpad!

všechny recenze uživatele

Veľká... NUDA! Nepoznám Sorrentinovu tvorbu, ani štýl, no ak toto má byť z jeho najväčších majstrovských diel, tak to potom neviem, či vôbec chcem vidieť od neho nejaké "menej vydarené" filmy (aj keď možno niekedy zatúžim sa o tom presvedčiť). Už od začiatku ma ten úchvatný pseudoumelecký štýl vôbec nezaujal a celé to pôsobilo až príliš útržkovito a lyricky. Myslel som, že Jep nám počas dlhých vyše dvoch hodín rozpovie nejaký zaujímavý príbeh plný dojemných spomienok na podklade rímskych kulís. No namiesto toho to boli len ťažkopádne podané scény dní jeho staroby, ktorú sa snažil oživiť v spoločnosti starých priateľov. Neviem, na mňa tento film nespravil absolútne žiadny dojem. 85% sa mi zdá vysoko prehnaných. Ja som uvažoval nad 1* za niekoľko pekných záberov na podklade rímskych scenérií, ale pritom aj o tej 1* pochybujem... Takže sorry Sorrentino. ()

Hennes 

všechny recenze uživatele

Tak na tohle musíte být fanoušek nebo být alespoň správně naladěn na stejnou notu. Epizody a příběhy římské "lepší společnosti" jsou podány nezaměnitelným stylem a ač je snímek dost dlouhý, vizuální efekt a hudba Vás nechají pohodlně proplout dějem. Já samozřejmě nespustil oči z jedné z mých velkých favoritek Sabriny, ale s napětím jsem čekal jak vypadá Serena a trefil jsem se. Asi bych hodnotil tak 70 procenty, ale Sabrinou je to výš. I když je to i úsměvné, je to hlavně smutný příběh důchodců ()

johny89 

všechny recenze uživatele

Jak popsat tento film? Asi jako Velký Gatsby, ale bez příběhu – a to se říká, že Velký Gatsby žádný příběh nemá. Prostě artový film, v němž lidé hledají něco, co tam není. Jinak si takto dobré hodnocení nedokáži vysvětlit. Film vypadá jako kdyby neměl scénář a jediný spojovací článek je vlastně hlavní hrdina. Vyskytuje se zde spousta nijak nenavazujících událostí, které nevedou vůbec k ničemu a film by se mohl sestříháním klidně o polovinu zkrátit. Jediné, co stojí za zmínku je příjemná hudba. Upřímně nerozumím tomu, jak tento film mohl vyhrát Oscara za nejlepší zahraniční film (navíc pokud další nominovaný byl skvělý dánský film Hon). Je to podobný případ jako Birdman, který je velmi podobně špatný. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

No ja suhlasim s ludmi co tvrdia ze Sorrentino chcel len okopirovat La Dolce Vitta od Felliniho. Jaxi to ale nefunguje, dokonca film v kinach kompplet zhorel - proste La Dolce Vitta je u mna stale podstatne vyssie. Ako jo, Sorrentino vie tocit filmy, len 141 minut je sialena dlzka na zobrazenie zivota rimskej smotanky a na zobrazenie toho, ze tato smotanka zije len v povrchnosti, pretvarke. Chladnym ma nechal aj ten udajny Babylon zbohatlikov, politikov, zlocincov. Potom som sa od distributora dozvedel, ze mam akoze byt uchvately z toho, ze to vsetko som sledoval ocami novinara Jepa, ktory pije akusi gebuzinu a nad vsetkymi tymi zbohatlikmi a party stoji udajne Rim ako mrtva diva. To moze oslovit tak akurat vystudovane filmove teoretiky -elitari - ti tu napokon nakecali aj dostatok intelektualneho hnoja - 20 % ()

Luicy 

všechny recenze uživatele

Film, na který koukáte přes dvě hodiny, přičemž nemáte sebemenší tušení, co se tam vlastně děje. Tolik myšlenek, tolik filozofování, tolik...všeho. Pak když se kámoš zeptá o čem to je, stěží odpovíte. Jediné, na co si vzpomenete, je zcela obnažená žena s namalovanou sovětskou vlajkou namísto spodního prádla, která se zuřivým křikem běží jako armáda nasraných Sparťanů naproti zdi, aby si o ni mohla solidně rozbít držku. Jak umělecké, žel já k umění nikdy neměla velké pochopení. ()

Aelita 

všechny recenze uživatele

V každém člověku i v celém lidstvu je založená jak vůle k životu, tak i nezbytnost smrti. Ze všech možných otázek a odpovědí je skutečně důležitá jen otázka – Proč, ta ale nemá odpověď a scestné je již samotné pokládání otázek, protože potřeba odpovědi vzniká jen se vznikem otázky. Svět se neptá, ptají se lidé – sami sebe a navzájem – a zákonitě dostávají pouze lidské odpovědi. A v těch odpovědích vyvstává svět, vnímaný člověkem, jako velká nádhera i velká ničemnost. Svou vlastní nicotnost a ničemnost člověk pak přehlušuje neustálým blábolením. Ach, jak nádherně blábolili Platón, Aristoteles, Kant, Nietzsche a celá plejáda básníků. Že by již ty nádherné bláboly došly? "Došla mi růžová". Naštěstí, když dojde růžová, již tak nějak dojdou i emoce a zůstává jen prakticismus, jenž nestojí za řeč, a sladká nostalgie, občas rozčeřená prchavými emocemi a ještě prchavějšími city. Krásný to divný svět. Nemilovat ho znamená trápení, milovat znamená být schopný přehlížení a zapomnění. Nejlepší je nepokládat tu jedinou otázku. Proč také, když není odpověď, že. ___ Film je naprosto stejný jako jeho hrdinové – předvádí city, emoce a umění, ale sám je přitom starý, unavený, zhýralý, vzdálený existenčnímu živobytí a cynický, – což ho dělá velmi harmonickým. Římské impérium od dob svého úpadku nikdy nepřestalo přepychově a krásně upadat, jen jeho stáří se nepostřehnutelně zvyšuje, podobně jak stáří člověka, jenž překonal hranici 100 let. Medicína se naučila prodlužovat stáří, ale nedokáže udržet mládí. Jak dlouho lze natahovat život a mít přitom svěží naivní dychtivou duši? Právě taková duše je ta největší nádhera. ()

MA.KI 

všechny recenze uživatele

Úžasné propojení komična a tragična, krásy a ohavnosti,… o pozérství a lidské podstatě. Ironie života. ~ Více později. ~ ~ Vše je skryto pod nánosem řečí a hluku. Ticho a cit. Emoce a strach. Sporé, těkavé záblesky krásy. A pak žalostná mizérie a ubohý člověk. /Scala 9. 2. 2014, 9. 8. 2014 ()

Související novinky

Kino Světozor slaví Patnáct let

Kino Světozor slaví Patnáct let

14.05.2019

Čeká vás velká nádhera a trochu i melancholie. Kino Světozor dostane občanku a oslaví to filmovou přehlídkou Patnáct. Během týdne od 24. do 30. května uvede 15 největších hitů i srdcovek týmu, který… (více)

Startuje zimní přehlídka Best Film Fest

Startuje zimní přehlídka Best Film Fest

10.12.2015

Pražská kina Atlas, Evald, Lucerna a MAT pořádájí od 10. do 16. prosince tohoto roku BEST FILM FEST, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů druhé poloviny roku 2015 za jednotné… (více)

22. Dny evropského filmu

22. Dny evropského filmu

03.04.2015

Hlavní část letošního ročníku festivalu proběhne v Praze 9. - 16. 4. v kinech Světozor, Lucerna a Royal, v Brně pak ve dnech 17. - 20. 4. v kině Scala. Ozvěny Dnů evropského filmu se budou konat v… (více)

Itálie na nic nečeká

Itálie na nic nečeká

29.06.2014

Především díky senzačnímu mezinárodnímu úspěchu Velké nádhery se dostává italské filmové produkci v posledním roce velké pozornosti, důvěry sponzorů a zástupci domácí scény se snaží, aby tento úspěch… (více)

Reklama

Reklama