Komentáře uživatelů k filmu (81)

  • golfista
    ****

    Klasický příběh o "jablku, které nespadlo daleko od stromu". Kolik levobočků asi zředilo naši českou modru krev ? Vypadá to, že asi víc než v jiných krajích :)(10.6.2003)

  • Tosim
    **

    Nikdy jsem nechápal, proč se tohle připitomělé cosi stalo jedním z nejúspěšnějších filmů po válce...lidé se asi potřebovali bavit a bylo jim jedno u čeho (tento názor jsem slyšel říkat i o současnosti.) Každopádně film přispěl k popularitě Zdněnka Dítě a Jany Dítětové (žádní příbuzní - viz Polibek ze stadionu.)(20.4.2003)

  • Radek99
    ***

    Protektorátně selankovitý snímek, který měl obecenstvu v pustém roce 1944 pomoci zapomenout na plytkou současnost. Zaznamenáníhodný je ale jiný fakt, totiž že komedie Martina Friče v sobě archivuje dobové rodičovské a pedagogické zásady (,,Škoda rány, která padne vedle.") a jako taková je v blízké budoucnosti potenciálně na indexu politicky nekorektních filmů. S příchodem zákona zakazujícího rodičům používání fyzických trestů se možná i protektorátní Prstýnek ocitne v trezoru, jistě se najde nějaký patřičně horlivý ministerský úředník či ještě spíše úřednice, stejně jako se dnes v USA z filmů z 50. let digitálně retušují cigarety...(28.12.2012)

  • Subjektiv
    **

    Při sledování tohoto filmu by člověk snadno nabyl přesvědčení, že nějakým způsobem řeší něco tak závažného jako nevěra či snad dokonce incest a je tak svým způsobem odvážným zástupcem své doby. To by ovšem byla mýlka. Kdykoliv totiž mělo by dojít k nějaké reflexi těchto věcí, kdykoliv hrozilo, že dojde k něčemu, co může postavy či diváka zhnusit, zdrtit či zklamat, vše se zahrálo násilně do autu. V tomto ohledu se drží Prstýnek tradice filmu protektorátního i prvorepublikového. SPOILERY. Z toho důvodu se nevlastní sourozenci nikdy nedozví o pravém původu bratra, z téhož důvodu se Sochorova žena nikdy nedozví o manželově nevěře, z téhož důvodu se najednou sestře její bratr nelíbí, z téhož důvodu je manžel kněžny směšný. KONEC SPOILERŮ. U vědomí postupů postupů filmu těchto dob mě nic z toho nepřekvapuje, ale nic z toho ani netěší. Vlastně je mi z toho spíše nedobře. Slabé **.(23.2.2009)

  • Karlos80
    ***

    Doslova stokrát omletá komedie především na komerečních stanicích, ale stále stejně zábavná a stále stejně svěží i po těch letech, krásně rozvinutý příběh, se zajímavou zápletkou a s trochu nečekaným koncem..Původně podle námětu od levicového spisovatele Ivana Olbrachta, jako drobná, ale méně známá próza někde z dvacátých let. Herecké výkony tu byli nezapomenutelné, stejně tak jako scéna svádění chasníka Sochora, kněžnou v podání Vlasty Fabiánové a stejně tak jako svérázný humor téměř všech postav. Knežna-Fabianová, kníže-hypochondr-Smolík, chasník Sochor-Korbelář, doktor-Plachta ale i mladý kníže Robert-Dítě. Když jsem to viděl poprvé, jak já jsem jenom přál tomu Sochorovi aby nakonec zůstal s paní kněžnou po jednom boku-bohužel nestalo se a jediným dá-li se říct poutem mezi nimi tak zůstalo jen to řemenem převychované dítě mladý kníže pan Robert...Zajímavosti: jednalo se o poslední český film nasazený do kin ještě za okupace, tedy v tak vypjaté a hektické době, stalo se tak 16.2.1945.(26.8.2007)

  • Kulmon
    ****

    Romantický příběh, který se odehrává v polovině 19. století. Hřích z mládí by byl nejspíš zapomenut, nebýt prstýnku a toho, že se mladík začne ucházet o svou sestru. V nezvyklé roli zde uvidíme v menší roli Jaroslava Marvana jako pana faráře.(27.5.2007)

  • flanker.27
    ****

    Mně se v tomhle filmu nejvíc líbí ty poznámky o starodávném osvědčeném výchovném receptu. Teoretikové moderní výchovy dětí musejí upadat do mdlob :)(27.12.2017)

  • gudaulin
    ***

    Film, který scénářem i provedením odpovídá prvorepublikové produkci, má nicméně plus v podobě silného hereckého obsazení a zkušené režie Martina Friče. Staromilská romantická záležitost - celkový dojem 55 %.(19.1.2008)

  • sportovec
    *****

    Zdánlivě konvenční příběh o tajích modré krve - mimochodem, jak prokázala před časem Helena Sobková na příkladu Boženy Němcové, dítěte, které ve svém pohnutém životě mělo méně štěstí než filmová postava ztvárněná Zdeňkem Dítětem - zachovává ve fričovském přepisu plně sociální notu původní předlohy předního českého socialistického spisovatele v navazující podobě nadprůměrného scénáře Josefů Neuberga a Hlaváče a dále ji rozvíjí do typicky českého úsměvného nadhledu, v němž sice vysoké zůstává vysokým a nízké nízkým, ale ne tak, aby nebylo s to moudrým nadhledem vnímat spojující skutečnosti a souvislosti. Typicky prvorepublikový film třicátých let současně prolamuje tento rámec a jasně ukazuje k filmové produkci rodící se Třetí republiky Československé. V hereckém obsazení je tento přeryv symbolizován duetem dvou nedoceňovaných jmenovců - Zdeňka Dítěte a Jany Dítětové. Zcela atypickou a skvěle zvládnutou úlohu tu hraje Jaroslav Marvan a zřejmě jeden z vrcholů jejich filmografie znamenal PRSTÝNEK i pro Otomara Korbeláře, "supermana" českého filmu v pozitivním slova smyslu a jinou dobovou variantu mužství k typu, který symbolizoval např. Oldřich Nový, a Vlastu Fabiánovou (její pojetí role kněžny evidentně inspirovalo o dvacet let později jinou nedoceňovanou herečku a rovněž Vlastu Fialovou v klasické televizní inscenaci Jiráskovy LUCERNY). Úsměvná poloha, vlastenecky optimistické češství prýštící ze snad každého záběru, touha, aby se konečně stal skutečností konec nacistické poroby, touha po znovuzískávané svobodě, to všechno poznamenalo tento skvělý film a spoludotvořilo jeho jedinečný ráz. Závěrečná scéna oboustranného smíchu v Korbelářově a Dítětově podání jakoby předznamenávala šeříky a jarním májovým sluncem rozzářenou Prahu rozevírající svou náruč prezidentu Benešovi a naději v obnovení a další rozvíjení sociálního rozměru demokracie První republiky. V PRSTÝNKU tak prolnutím těchto a řady dalších, zde nezmíněných souvislostí a průsečíků, ztajených v tomto snu o lidské rovnosti, dosáhl jednoho z vrcholů své mimořádné tvorby daší velikán naší národní kinematografie hraného filmu Martin Mac Frič, podobek staré české měšťanské revoluční rodiny, jež stojí u počátků moderní české společnosti. PRSTÝNEK byl, je a zůstává nedoceňovaným šperkem českého filmu. Šperkem, který s uplývajícími lety nejenže svou hodnotu neztrácí, ale naopak obnovuje a zesiluje.(24.3.2008)

  • Sarkastic
    ****

    Já osobně proti Prstýnku nic nemám. Ano, je to docela naivní, je zde trochu moc náhod a hlavní myšlenka filmu taky není zrovna originální. Ale dobrovolně přiznávám, že jsem se dobře bavil a rozhodně nenudil. Z hereckých výkonů stojí za zmínku hlavně Korbelář, jeho Sochor stál opravdu za to. Lepší průměr, myslím, že na to zas někdy klidně kouknu, až to budou dávat v TV a na jiným kanálu nebude nic lepšího.(19.2.2008)

  • NinadeL
    *****

    "Sochore pojď, přenes mě." U toho se vždy tetelím. Ale FEXu nikdy nezapomenu tu "chytrou" kombinaci s Morálkou paní Dulské! Za to by někdo zasloužil vyhazov.(15.2.2009)

  • troufalka
    *****

    Film, který si dobře pamatuji ze svého dětství a který mám čím dál raději.(30.8.2018)

  • Ony
    ****

    Dodnes svěží prosluněná komedie s kouzelnými exteriéry a kouzelně blbou zápletkou. Ta scéna, kde Fabiánová řekne Korbelářovi: "Ty se mě bojíš?" je úžasně živočišná.(4.2.2006)

  • paascha
    ***

    Viděl jsem to asi stokrát, z toho devětadevadesátkrát do svých 15. narozenin, což bylo dávno, dávno(6.11.2011)

  • Jacinda
    ****

    Pamatuju si pořádně jen scénu s koláčky. A pak někdo je něčí syn. Ale i tak to ve mě zanechalo docela dobrý dojem(21.12.2009)

  • Aky
    ****

    Film z dob, kdy život, jak se zdá, byl přehledný a úsměvný. Jednomu by se tam chtělo vracet.(13.9.2014)

  • mchnk
    ****

    Jednoduchý, ale přesto poučný příběh a ještě ke všemu skvěle zahranej. Sochor je představitelem hrdosti, spravedlnosti a hlavně naprosto přesné představy o tom, co člověk k životu potřebuje. Perfektní obraz neuvěřitelně velké sociální propadliny. Na jedné straně chasa, která co si neudělá to nemá a na druhé straně vrchnost, za kterou snad i na toaletu chodí někdo jinej. V tomto filmu je morální stránka obou zúčastněných stran stejně dobrá, ale ve většině případech, bylo ponížení a bída na úkor majetku jednoho rodu vždy daleko horší. Zde je to pojaté komediálně a proto je zde i dostatečná míra spravedlnosti.(25.3.2012)

  • CaptainNor
    ****

    Roztomilá a laskavá klasika s nadčasovým významem. Kdo ho tam chce najít, najde ho. Otomar Korbelář zapadá do role zemitého Jana Sochora dokonale a Vlasta Fabiánová je velmi půvabná a přitažlivá. Martin Frič točil filmy jak na běžícím pásu, ale málokdy sklouzl do pouhé rutiny. A když už uchopil slabší scénář, vyrovnal ho skvělou režií, kamerou a střihem. Ano, Prstýnek je naivní, ale každá doba měla své oddechovky. Obvodní lékař a docent ve fakultní nemocnici - oba jsou doktoři. Zkuste prosím srovnat Prstýnek s dnešními „oddechovkami“ Zkusili jste? Děkuji.(17.5.2008)

  • Sinecod
    ***

    Láska, pořád láska. Už je mi to slovo protivné. Docela nic moc film no.(3.6.2012)

  • Big Bear
    ***

    Pytlák Říha aneb v zámku a podzámčí... Na protektorátní film, točený v dusivé atmosféře pátého roku války je to vcelku milé a i vtipné. Nevím proč ale evokuje mi to Babičku. Mezi Korbelářem a kněžnou to pěkně jisřilo! * * *(1.6.2013)

  • Marthos
    *****

    Jedním z řady levicových spisovatelů, které domácí filmové výrobny nepřímo podporovaly zadáváním lektorských úkolů a objednávkou většinou nikdy nerealizovaných námětů, byl také Ivan Olbracht. Když se pak společnost Nationalfilm nakonec rozhodla zahrnout do nepříliš početné produkce roku 1944 jeho humoresku Táta z cyklu Devět veselých povídek z Rakouska i republiky (později přepracováno a přejmenováno na Bejvávalo), musela jméno autora skrýt za pseudonym Kamil Zeman, což bylo ovšem Olbrachtovo původní občanské jméno. Realizace se ujal zkušený Martin Frič, který si pro letní exteriérové scény zvolil působivé lokace v okolí veltruského zámku a blízkého parku. Olbracht zasadil romantický příběh do druhé poloviny devatenáctého století a na pozadí dvougenerační linie odvyprávěl osudy příslušníků dvou společensky rozdílných skupin. S jemným ironickým nadhledem je tu proti sobě postavena půvabná kněžna a samorostlý pytlák a poté jejich potomci, kteří netuší svůj příbuzenský vztah. Silnou devizou tohoto romantického filmu je vynikající herecké obsazení. Jak Otomar Korbelář, tak Vlasta Fabianová hrají své generační postavy s jasným charakterovým zabarvením, tak, aby v nich nepřevládal zbytečný romantizující kýč, ale spíše pobavený výraz ve tvářích obou protagonistů. Výborně se ve svých rolích etablovali i Zdeněk Dítě s Janou Dítětovou, nádhernou karikaturu senilního knížete tu sehrál František Smolík, jehož povzdechy nad léčivými čajíčky zůstanou již trvale pověstné. Prstýnek má pak v historii české kinematografie nemalý význam coby poslední film, uvedený do protektorátních kin ještě před květnovým osvobozením. Zároveň zůstává jedním z nejmilejších odkazů zářivé éry barrandovského věku a dnešnímu divákovi nabízí šanci zúčastnit se té neopakovatelné atmosféry horkého letního dne, který patřil jen kněžně a pytlákovi. "Sedni si sem. Ke mě. Blíž. Ty se mě bojíš?"(3.10.2008)

  • Ilicka
    ****

    Nenáročná oddechovka v kulisách pozdního 19. století, s mírným nájezdem na problematiku nezáměrného incestu. Výrazně mě zaujaly stylové prvky, především dobrá práce s kamerou.(28.11.2011)

  • honajz
    *****

    Tenhle film mám rád, protože se na něj dá dívat pořád. Na nic si nehraje. Je to historka z červené knihovny, ale nechybí jí vtip a a nadhled, i dobré herecké výkony. A hezká česká krajina. Ve svém žánru výborně a prakticky bez chyb natočený snímek.(5.10.2010)

  • Jirka_Šč
    ****

    Tento film milovala moje babička. Přestože vím, že není dokonalý, je to jeden z mých srdcových snímků. Růžena Šlemrová byla v roli baronky (kněžniny společnice) naprosto ůžasná. Když ji vidím hrát, mám slzy v očích.(17.7.2010)

  • Tommassi3
    ****

    "Táto, má vrchnost opravdu modrou krev ??" ;)(8.4.2015)

  • NinonL
    ****

    Pěkná historická komedie, ve které nechybí vášeň, láska, romantika ani humor. Otomar Korbelář byl opravdu kus.(24.7.2010)

  • nervoznideda
    *****

    skvělá dítětová musela mít hrozný hlad, ostatní také perfektní, film mne vždycky potěší ,deda:-)ten nemá chybu holt olbracht byl levičák, ale to se mu povedlo bravo deda:-)(16.1.2019)

  • rt12
    ****

    ,,Jakým právem se mě dotknul?!" ,,Právem otce! Tedy, myslím té dívky ".(22.5.2014)

  • blackrain
    *****

    Otomaru Korbelářovi musela být role Jana Sochora snad napsána na tělo, opravdu mu sedí a skvěle do ní zapadá. Nezapomenutelné herecké výkony všech protagonistů. Ani na jediný moment jsem se nenudila. Neumím ani popsat, čím mě tenhle film přitahuje. Možná je to jeho jednoduchost a nanivita. Žádná složitost na přemýšlení. Prosluněná komedie od začátku až do konce. Příjemně strávených devadesát minut.(1.1.2009)

  • YURAyura
    *****

    Nadcasova zabava, ktera byla, je a bude aktualni stale. Kez by neco takoveho sveziho dokazali tvurci natocit i nyni...(6.2.2006)

  • OG_Swifty
    *****

    Další z řady filmů, které pamatuji především ze svého dětství. Tehdy jsem asi jako malý nijak zvlášť neřešil nějakou nevěru a levobočka, ale pamatoval jsem si, že to svým způsobem nemělo zas až tak dobrý konec (dojemný však byl, to jo). Když se na to podívám dnes, kromě sentimentu působí na mě z filmu především ona melancholie z aristokratických hodnot, kterých je dnes člověk svědkem už jenom v Anglii. A taky je smutný, že někdo natolik emocionální, živelný a vznešený jako Vlasta Fabiánová, musel vyměnit hrdost za montérky družstevnice po zbytek svého života..(7.7.2016)

  • Skip
    ****

    Stará dobrá komedie, která ani chvilku nenudí.(19.7.2008)

  • dyfur
    ***

    moje zaujímavosti: Exteriéry sa točili i vo Veltrusích. (dyfur) Vlasta Fabiánová utrpela pri natáčaní filmu dva úrazy. Najprv zletela z koňa, keď sa ten pri jazde splašil. Našťastie spadla do trávy a odniesli si to len šaty. Trvalo však tri dni, kým jej ušili nové, až potom sa mohla scéna dotočiť. Pri nakrúcaní scény, kde sa kúpe nahá, zas odmietla dablérku a keďže sa jej filmovanie natiahlo, herečka nachladla a skončila s hnisavým zápalom brucha. (dyfur)(28.9.2014)

  • zdepapepa
    ****

    Některé tropy nestárnou. Martin Frič prostě umí a dokazují to i herci a herečky. I když se řeší trochu nepěkná témata typu levobočci, nevěra, incest a podobně (ale přeci jen Surprise Incest není zas tak nenačínaná tropa), vše je s velkou dávkou humoru a spíš se tu rozdávají lekce o správné výchově a panování. Jediným zklamáním fajn filmu pro mě byl konec, kde to všechno tak nějak vyšumělo, asi proto, že by to mohlo celkem rychle sklouznout do dramatu, kdyby se měly zachovat realistické reakce postav jako do té doby ve filmu. Všechno ostatní je i v dnešní době sázka na jistotu, protože některé věci se asi nejspíš nemění a zůstávají stále koukatelné a poslouchatelné.(19.7.2014)

  • Crawler-D
    ****

    Staročeská podíváná na několikrát použité téma záměny/výměny/skrývání identity. Jen málokdy je to ale natočeno s tak milým humorem a starosvětkostí.(29.8.2007)

  • zette
    **

    Ackoliv mam filmy pro pametniky hodne rad, Prstynek sel uplne mimo me. Za zminku tak stoji jen skvela postava farare ( Marvan ) a chasnik Sochor ( Korbelar ). Scenar me vubec nezaujal.(5.3.2009)

  • gabin(a)
    ****

    Hrozně milý film, vždycky se na něho ráda podívám.(25.2.2010)

  • honz
    *****

    Příběh milostného vzplanutí jinocha - venkovského pytláka a mladé kněžny, od níž se po sňatku se zestárlým šlechticem očekává potomek. Z onoho románku skutečně vzejde kýžený pokračovatel rodu a podaří se utajit, že jde o levobočka. Po letech mladý kníže navštíví panství a zakouká se do pytlákovy dcery. Samozřejmě netuší, že je to jeho sestra...(2.4.2012)

  • Mylouch
    ****

    Vedle Lucerny nejlepší Korbelářova role, jemu sekunduje výborný výběr a výkony herců dalších rolí. Neprávem opomíjené ztvárnění choulostivého tématu následků nemanželského pokušení v lehkém Fričově zpracování s ♫ nenápadně brilantní Fialovou hudbou a především kvalitním scénářem, parafrázujícím aristokraticko-selský motiv Oldřicha a Boženy.(3.6.2012)

  • laik_60
    ***

    klasická romantická komédia, aké sa točili v Čechách cez vojnové roky a ktorá plnila pokladnice a sály vtedajších kín.(27.3.2017)

  • otík
    ***

    Naprosto tradiční prvorepublikový film, který se nevyhnul tradičním záměnám a zmatkům. Nepřekvapí vůbec ničím, přesto určitě patří k tomu lepšímu průměru.(14.6.2007)

  • tuntavala
    ***

    Dvojpihy na leve tvari vse prozrazuji.(26.2.2013)

  • Compadre
    ***

    Od Friče celkem podprůměr, ale stejně se na to dá docela dobře dívat...mladá kněžna má doma starého dědka a jede se povyrazit na venkov, kde klofne drsného chasníka Korbeláře a samozřejmě z tohoto potkání vzejde syn. Pak už je všechno jasný...jen jsem na konce čekal, že se třeba vysvětlí, že chasník je otec mladého knížete, ale naco z filmu dělat zbytečný drama, že...pohodová stará komedie(8.9.2009)

  • tomtomtoma
    ****

    Něco takového jako komedie, co vše se může stát, když jste vášnivým pytlákem a potkáte mladou krásnou kněžnu, která má za muže nemocného starce. Celkem dobrý výkon podali Otomar Korbelář v hlavní roli sedláka Jana Sochora, Vlasta Fabianová v roli kněžny a Zdeněk Dítě v roli jejich syna. Romantická komedie o životě na venkově, když ještě šlechta žila na svých zámcích. O starých tajemstvích, která tak nějak vyplouvají schodou náhod na povrch.(1.10.2009)

  • PollyJean
    ***

    z průměru zachraňuje jen v druhé půli neustále jedovatě glosující Sochorova postava. Mladý pár zavánějící incestem je dost nevěrohodně vyřešený a jestli jeden výprask mladému rozmazlenci stačil...(26.7.2010)

  • marhoul
    *****

    Filmy Martina Friče neztrácejí šmrnc ani dnes. Prstýnek mám moc ráda. Jana Dítětová je prostě kouzelná a Vlasta Fabiánová září z plátna jako hvězda na nebi. Obě dámy odešly do nebe filmového ve stejném roce- 1991.(26.8.2018)

  • klúčik
    ***

    Klasická romantická komédia, ktorú milovala moja mama. 70%.(27.9.2005)

  • vitekpe
    ****

    dnes tak znama replika postavy pana farare "...sodoma gomora..." je zde k videni v podani J. Marvana. Jinak pomerne svizna komedie s V. Fabianovou v cele (a s - samozrejme vynikajici - R.Slemrovou)...(29.6.2008)

  • ghatos
    ***

    Už vzhledem k době natočení zajímavý film. Návrat k řemenu podporuji (podívejte se dnes na většinovou kulturu chování mládeže - to je na pár facek). 70%.(28.12.2012)

  • Ferinka
    ***

    Nevěra v prvorepublikovém (potažmo protektorátním) podáním je rozkošně jiná než která koliv jiná....(6.11.2011)

  • Candida
    *****

    Pro tenhle film mám také slabost...(7.9.2008)

  • Kroupa
    ****

    Krásný a romantický film s vynikajícími prvorepublikovými herci. Ideální, pokud si chcete obměkčit srdéčko a trochu se i zasmát a máte rádi filmy s patinou.(24.11.2006)

  • Jeremiah
    **

    Ha-ha, vy skutečně věříte tomu, že by se nějaká šlechtična spustila s vesnickým chasníkem??? Nenechte se vysmát - tento film, i když je jinak kvalitně zahraný, natočený v krásné přírodě, je "Červená knihovna" po česku. Vím, že byl točen v těžké době, ale pro subjektivní hodnocení nemohu dát více než 2.(7.7.2010)

  • Biopler
    ***

    Príjemná svižná komédia, nič viac, nič menej. Zápletka s nemanželským synom pekne zvládnutá, aj keď na konci akosi nedotiahnutá, škoda.(14.12.2011)

  • Brtniik
    ****

    Neuvědomuji si, zda jsem tento film někdy v minulosti viděl. O to víc jsem byl velice překvapen, jak byl (na tu dobu, tehdejší výrazové prostředky a odstup od vzniku) vkusný. Jiná tehdejší tvorba byla snad až povinně „veselá“ (dost často až bláznivě), tento byl umírněně romantický a bez mála reálný. Mac Fič o5 nezklamal.(27.8.2018)

  • Denny
    ****

    Kostýmní komedie se staré monarchie byl posledním českým filmem nasazený do kin za okupace. Nezapomenutelný kníže F.Smolíka.(24.1.2003)

  • Véronique
    ***

    Tak tento film, i přes svou malebnou atmosféru, si mě nikdy nezískal. A je to způsobeno především pro mě ne moc zdařilým hereckým obsazením. Dvojice Korbelář - Fabianová ještě nebyla nejhorší, avšak v případě jejich potomků nastává problém. Celkový dojem jinak milého filmu mně osobně kazí výkon Jany Dítětové. Podobný pocit jsem měla i v případě filmu "Škola, základ života", kde jedinou kaňkou bylo obsazení "Máňi"... Na druhou stranu je atmosféra filmu opravdu povedená, mile zde působí "stařičká" babička Růžena Šlemrová. Dalším pozitivem pro mě samotnou je i konec filmu...(24.1.2008)

  • MovieFive
    **

    Jestli byl Frič mistrem vkusných komedií, tak tady šlápl vedle. Za prvé, takle si komedii nepředstavuju a za druhé je to zkrátka naivní film. Ne že by filmy dnes a v dřívější době nesloužily především zábavě a odreagování a dokážu si představit, že Prstýnek plnil svojí úlohu dobře; ale tady ta naivita bije do očí až moc. Na film se dá vcelku pěkně dívat, přesto mi na něm něco vadilo a celkově mě zklamal jak sám film, tak Frič.(15.10.2012)

  • sarkareifova
    ****

    Mám ráda staré české filmy a Prstýnek se mi líbil. Klasický příběh o venkovské holce a knížepánovi, který se do ní zamiluje. Tátovi se to samosebou nelíbí, ale děti si stejně dělají co chtějí. Jenže kdyby věděli co jim tatínek neřekl. Nakonec mi jich bylo až líto.(19.7.2014)

  • Hapretor
    ***

    Jen na pár filmů "pro pamětníky" se dokážu dodívat. Tento patří mezi ně.(1.8.2016)

  • E lan
    ***

    Podivuhodně na svou dobu zvláštní film, bez povrchních komediálních postav a příběhů. Jen Zdeněk Dítě v hlavní roli mi rozhodně nepřirostl k srdci. Přesto dobrý počin...(12.7.2009)

  • Brinkley
    ****

    Na český film z roku 1944 vcelku povedená a vtipná veselohra, která mě nerozčiluje ani po x-tém shlédnutí. Scénku, kdy Dítětová z nervozity zlikviduje plný talíř lineckého, miluju. Také mám dojem, že vzhledem k době a tématu mohl vzniknout mnohem patetičtějí výsledek.... velké uznání Fričovi.(1.6.2013)

  • Vesecký
    *****

    Film, na který se nezapomíná a a člověk se u něho pobaví příjemným humorem, který se točí kolem zplození knížecího potomka a posléze jeho vztahem s nevlastní sestrou... Nádherný výkon tu předvádí především František Smolík s nezapomenutelnými hláškami ("a to jsou děti někdy ještě nevděčné"), ale i farář Jaroslav Marvan ("Sodoma Gomora") či ústřední postava v dvojroli vystupující Otomar Korbelář. Snad právě jeho narážky tento dnes už zcela nevinně vyhlížející film vedl v padesátých letech k tomu, že byl nepřístupný. Samozřejmě pět hvězdiček.(2.2.2016)

  • tranquill
    ****

    "Vždyť může bejt pořádnej a pytlák taky!" Milá dobová romantická komedie.(30.12.2017)

  • klukluka
    ****

    Sochorovy děti zadělaly nevědomky rodičům na pořádnej bolehlav. Ještěže do toho nestačily pořádně spadnout. Kdyby se poměly na mezi jako kdysi paní kněžna se Sochorem, tak by se jim to už rozmlouvalo mnohem hůř. Každopádně krásně udělaný, romantika největší, i cynik jako já jasně cítil jisté pohnutí, příběh jednoduchej a přitom napínavej, Martin Frič funguje i po 70ti letech a ještě zdaleka nekončí. Celkově to není můj cup of tea, ale musel bych být blázen, kdybych tuhle filmařskou kvalitu chtěl zpochybňovat.(19.7.2014)

  • Předseda
    ****

    Vrchol české romantické komedie!(8.6.2007)

  • Danulinda
    ****

    Velmi pěkně zpracovaný příběh, který kromě krásné přírody a příjemné doprovodné hudby obsahuje velmi reálný příběh ze života a tedy to, co postrádá většina dnešních filmů - lidskost.(4.4.2011)

  • natalanka
    *****

    Otomar Korbelář a Vlasta Fabiánová.....kouzelná dvojka. Příběh zamilování nerovné dvojice, příběh o moudrosti a toleranci, příběh veskrze smyšlený a utopistický, ale tím e prostě jedinečný a krásný. Spousta scén mi uvízla v hlavě, ať už nářez opaskem, nebo snězené cukroví v zámku, či prdlý a dětina pán Smolík..... Je to odpočinkový film, plný humoru a co je hlavní končí dobře. :-))(26.10.2011)

  • jerrik7
    *****

    Úžasná pohoda. Úleva od dnešních zběsilých TV pořadů, reklam, politických blábolů a amerických "akčních" filmů.(28.5.2013)

  • Dr.dogous
    ****

    Martin Frič jde s dobou a natočil film s neohrabanou, erotickou scénou a to již v r.1944. Nahé ženské pozadí, a ne ledasjaké, se na setinu vteřiny mihne v rybníku. Jímává historka jednoho šlechtického rodu z počátku 19.st. Krásná, mladá kněžna marně čeká, kdy se zadaří otěhotnět. Bodejť by jo. Vzala si sice urozeného, s modrou krví, ale starého unaveného knížete. Ženy však vědí své, kde nepomohou kouzla ani zaříkávání, či různé lektvary, pomůže rozum. Šlechtična svede místního pytláka, Sochra, chudého, ale o to více potentního. Z jejich krátké vášně se narodil krásný chlapeček. Avšak když šlechtična dosáhla svého cíle, Sochra jemně odkopne. Mouřenín splnil úkol a tak může jít, Šlechtický dvůr zvedl kotvy odtáhl do jiného sídla. Po 20 letech, se šlechtična vrací na "místo činu" a co čert nechtěl, její syn se zamiluje do pytlákovy nejstarší dcery a hodlá jí připravit o věneček. Tomu ovšem naposlední chvíli, jen tak tak, udělá přítrž starý, dobrý pytlák Sochr, však ví proč! Nechod s pány na led, pán uklouzne a sedlák si zlomí nohu. 70%(9.12.2013)

  • harycek
    *****

    Velmi pěkná romantická komedie s vtipnou zápletkou!Dá se na ní dívat stále a opakovaně!!(1.5.2018)

  • MirkaP
    ***

    3* a to jsem velmi shovívavá(1.5.2018)

  • moviepill
    ***

    Celkom obstojná romanticky ladená komédia s výrazným pánom Korbelářom.(13.8.2010)

  • artcha
    ***

    Mé hodnocení tohoto filmu je pokřivené četností jeho reprízování (3x do roka). Škoda...(25.12.2013)

  • Peregrina
    *****

    co k tomuto svěžímu dílku dodat? Otomar Korbelář je velmi - eeh, jak to říci slušně - koukatelný a sexy i jako mladý chasník, i jako starší, životem ovátý sedlák a hraje trojroli - i svého vlastního otce. Vlasta Fabiánová jako kněžna je nádherná!!!! Celá ta situace, točící se kolem následníka starého hypochondrického roztřeseného knížete pána (jako vždy bravurní Smolík) "To máám vypít? ale to je velice nechutnééé..." "Ale pomůže vám to, jasnosti.." "eeeeh, myslíte?"je velmi dobře podaná, líbí se mi všechny role...Dítětova jako dceruška (vem si koláček....kdo to snědl? Jááááá!!!!!) i Dítě, coby mladý knížepán....a nejlepší je Marvan jako farář - "Hříšníku!!! Tisíc otčenášů je málo na tvou hanbu!!!" Svěží, krásný a vždy s radostí shlédnutý film.(29.12.2012)

  • Janec82
    *****

    Pohodový film na odpolední kavičku, vždycky pobaví, ze Sochora by si dneska měly vzít příklad při výchově některých sprátku, škoda rány ,která padne vedle :D(1.6.2013)

  • zoruska127
    **

    Po celou dobu mi vadila ta nelogičnost a naivita. Konec to dorazil. A vysvětlení nikde. Nicméně jako každý starý film má i tento své kouzlo.(6.6.2013)

  • eaglestar
    *****

    Mamííí, tatííí, ten Vám je hezkej!(25.12.2013)

  • Rattlehead
    ****

    Z knihy Náš film : "Je třeba ocenit Fričovu odvahu adaptovat v této době pro film povídku komunistického spisovatele, jehož dílo bylo od samého začátku okupace na indexu. Frič správně spoléhal, že nacističtí cenzoři nebudou znát povídku Táta, otištěnou v Olbrachtově sbírce "Devět veselých povídek z Rakouska i republiky", a navíc že vůbec neuvedou vlastní jméno autora námětu Kamil Zeman v souvislost s Ivanem Olbrachtem. A tak se divák mohl radovat nejen z úsměvného filmu, ale i z ošálení okupantů."(31.7.2017)

  • Madla123
    *****

    Miluju.(26.8.2018)

  • benden
    *****

    Po desítkách let jsem si znovu pustil a znovu jsem podlehl kouzlu dobrého starého českého filmu s výbornými herci. Fabiánová, Korbelář, Plachta, Šlemrová, Dítětová, Dítě, Marvan ad. Pro mne moc příjemný odpočinkový film s dobrou zápletkou a skvělými dialogy... Jen mne mrzí, že je tady uváděno: Československo 1944 - v tomto roce natáčení či dokončení filmu Československo neexistovalo. Šlo by to spravit?(15.2.2019)