Reklama

Reklama

Poté, kdy o sobě dá vědět nechvalně známý tektonický zlom San Andreas a vyvolá v Kalifornii zemětřesení o síle 9 Richterovy stupnice, vydávají se pilot průzkumného a záchranného vrtulníku (Dwayne Johnson) a jeho bývalá manželka, s níž již delší dobu nežije, na cestu z Los Angeles do San Francisca zachránit svou jedinou dceru. Ale jejich složitá cesta na sever je pouze začátek. A když už si myslí, že to nejhorší už mají za sebou... tak velké drama teprve začíná. (Freeman Ent.)

(více)

Videa (13)

Trailer 3

Recenze (910)

kingik 

všechny recenze uživatele

Sejdeme se v San Remu, zazpíváme si, tektonicky se zlomíme, nezapomeň sebou vzít Andreu i Alexandru a její poprsí číslo čtyři a Dwayne Johnsonovi sdělíme hořkou pravdu - stal se otcem ve 14 letech! Věkový rozdíl mezi ním a jeho filmovou dcerou je totiž čtrnáct let. Stejný věkový rozdíl je i mezi filmovou mámou a filmovou dcerou(!). Dobrá, mám za sebou katastrofické rendezvous s rozvádějícím se svalovcem, jeho chotí a dcerou, která je v nebezpečí, ale jejíž prsa umí zázraky. Majitelku nadnášejí v závěrečné scéně ve vodě a ta neumře. Film má solidní rozběh i spád, respektive na začátku měl obojí, ale poté, co se destruktivně vyřádil, se jaksi vyházel z nápadů. Spád následně opadl, nápady došly a dojezd, jaký film nabídl, už zdaleka nebyl tak dramaticky vypjatý. Film od prostředka začal nemile stagnovat. Určitě do katastrofického spektáklu nepatří obšírné řešení manželské krize s téměř psychologickou odmocninou. Dwayne Johnson hrát umí, jeho filmová manželka Carla Gugino nikoliv. Příčiny jejich rozchodu nebyly úplně jasné. Těžko se dá věřit, že by tak skvělého chlapa, jakým záchranář Ray je, jeho manželka vyměnila za Ioana Gruffudda, tedy jeho absolutní protipól, který se hned při prvním otřesu země projeví jako zbabělec, když jemu svěřenou nevlastní dceru nechá napospas osudu a uteče, aby si zachránil život. To Dwayne samozřejmě před ničím neuteče. Sice hází salám na ostatní a jde mu jen o záchranu jeho vlastní dcery, ale je to i celkem pochopitelné, když už jednu dceru kdysi pochoval. Někdy to řešení vztahových represálií děj natolik zbrzdilo, že až přišla nějaká další mega destrukce, ani jsem si jí neužíval, protože to byla jen výplň ne úplně optimálně načasovaného děje, který nebyl nijak novátorský, objevný či mimořádně zajímavý. Scénář měl zkrátka potřebu hloupě naroubovat manželskou krizi na zkázu Kalifornie. A to už se přesouvám k technické stránce filmu. Ta je naprosto vybroušená a dělá milovníkům padajících objektů radost. CGI opět prodělalo další výrazný posun, kdy už divák stále méně odhaluje digitální původ zkázy a je stále blíže reálnému ztvárnění apokalypsy. Filmová nadsazenost je samozřejmě plně zachována. V praxi to znamená, že slečna, co v úvodu filmu havaruje se svým vozem, který udělá asi tak deset přemetů ze strmého útesu, by byla rozflákána na hadry. Zde je jen vyděšená a má rozmazaný make-up. Ray manévruje v úzké soutěsce s helikoptérou jako by to byl lehoučký plastikový model. Problémy mu nedělá ani obří lodní šroub, s nímž dovedně uzavře příměří. Přehnaných scén je tady povícero. Patří to k takovému druhu filmu, ale tentokrát to bylo až moc přepálené. Zhruba do poloviny jsem se s filmem ani trochu nenudil. Tempo zdatně nasazené, destrukce vymazlené, film dobře odsýpal. Krizi film začal prodělávat poté, co se k zemi poroučelo, co se dalo a už se vyčerpala veškerá esence katastrofického spektáklu. Druhá půlka celkem ukecaná ve stylu " jsi fajn chlap, Ray, a já blbá husa se chci s Tebou rozvést". Daddario si bikiny scénu odbude hned po pár minutách filmu, dále si její plnohodnotný dekolt musí divák jen domýšlet. Ke všemu k ruce dostane dva hrozné anglány, co jsou bratry. Ten starší po ní bude házet oko, nic na něm nebylo, ale scénář si neodpustil milostné vzplanutí. V závěrečných fázích už film nepodnikal příliš destruktivní kroky, tím pádem ani moc negradoval. Spadlo ještě pár mrakodrapů, ale do většího čurbesu se už filmu nechtělo. Finále na vodě bylo fakt na vodě. Celé se smrsklo v záchranu dcery uvízlé pod troskami sesunutého mrakodrapu. Co myslíte, jak to dopadlo. Utopilo se fantastické Alexandřino poprsí? Co vás nemá - neutopilo. Finále bylo hodně slabé. Režiséra Brada Paytona bych do podobných spektáklů už neangažoval. Vedle slabého, klišé prosáklého scénáře, nese i málo zkušený režisér svůj díl viny nad nekompaktností filmu. Spolu s rozpadající se Kalifornií se rozpadal postupně i film. Velmi obstojnou první polovinu vystřídala nuda, kdy už skoro nic ve filmu nepadalo, akorát padala divákova hlava spánkem. Film neměl daleko do nevyrovnaných opusů megalomana Rolanda Emmmericha, ale i když se na filmu nijak nepodílel, přece jen jméno Emmerich v titulcích figuruje, a sice Toby. Takže za všechno nepřekvapivé zase může Emmerich! 60% () (méně) (více)

castor 

všechny recenze uživatele

Docela jsem se těšil a první polovinu jsem k tomu měl vlastně i důvod. Jenže v druhé polovině se tahle pouťová atrakce úplně utrhne ze řetězu a je mdlou kombinací destrukce, hloupých situací a mizerného herectví. U mě osobně vede zřejmě Carla Gugino. Ve výsledku je to sice asi lepší, než bezduché války obřích robotů, kteří bortí budovy jako domečky z karet, i tak je heroicky patetický (Ameriku by na kolena nesrazil ani pád Jupiteru s Neptunem dohromady) i úsměvný zároveň (klasické záchrany na poslední chvíli). A to vše na souši, ve vodě, ve vzduchu. Lidé jsou svým způsobem ignorováni. Přijde obří vlna tsunami, výsledek jejího řádění ale vidíme jen prostřednictvím destrukce. Žádná mrtvá těla. Docela šokující je i sobecký tah na bránu od muže/záchranáře pouze pro svou rodinu. Kolem umírají lidé, on však vede svou soukromou bitvu. Samozřejmě mnohé potěší, že cílem záchrany je především jeho vykulená a hodně prsatá dcera. Nepotěší ovšem ta rutina okolo, kterou režisér Brad Peyton jednoduše nezvládal. Země se zachvěje, následně se sakra zachvěje, Paul Giamatti do toho mudruje a pátrání po rodině je jen záminkou pro stále větší a hlasitější destrukční scény. Jenže ty nestrhnou. A scénárista, kterého by měli nechal chvíli pod vodou, to příliš nezlepší. ()

Reklama

POMO 

všechny recenze uživatele

Prevratný neklišoidný príspevok do žánru snád nikto nečakal ani od Warnerov. A emmerichovský vtip a nadhľad taktiež, tam je kráľom Roland. Postavy fajn, na rozdiel od minuloročného V oku tornáda. A aj lepšie než v Poseidonovi. Takže v pohode, slušné remeslo bez chýb a prekvapení. ()

pepo 

všechny recenze uživatele

Čakal som zábavnú blbosť keď už nie na úrovni 2012, tak aspoň Sopky s Tommy Lee Jonesom. A dostal som kvalitatívne niečo ako Poseidon (ktorý bol lepší). Jedným okom dnu, druhým von. Tu niekto omylom priklepol vyše 100 miliónov na B-čkový scenár, ktorý nedokáže poriadne pracovať ani so základnými klišé. A hlavne vďaka tomu chýba filmu atmosféra (zbytočne zbrklý a rýchly začiatok), ťah na bránu (tie situácie sú slabo vymyslené) a hlavne strach o postavy (pretože im chýba humor a človečina). Hore to ťahajú hlavne sympatickí herci. Nie je to žiadny prúser ako napr. Pompeje ale Emmerich ako kráľ katastrofických filmov ostáva neohrozený. 5/10 ()

dO_od 

všechny recenze uživatele

// Rád bych řekl, že se teď McQueen s Newmanem obracejí v hrobě ale oni jsou víceméně těmi, kteří tenhle katastrofický kurz nastavili. Oba ty filmy jsou bídné, v obou se ale najdou určité momenty, které se povedly natočit celkem zajímavým způsobem, který většinou zapříčiní, že těch dvou hodin nakonec nelituji. Zde viz. scéna s tsunami nebo kurzem potápění s Alexandrou Daddario, která byla jedním velkým pátráním po nové tapetě na mobil. Zkrátka, ušlo to. Znova bych to ale nedal a v kině bych pravděpodobně usnul nudou. 40% a teď šup s Rockem do nějakého komiksu. (po pár dnech zvedám hodnocení, ten film naneštěstí utkví v hlavě a to se rozhodně nestává často) ()

Galerie (53)

Zajímavosti (14)

  • Natáčení probíhalo v Austrálii, dále v amerických městech San Francisko, Los Angeles a Bakersfield, a také na Arizonsko-nevadských hranicích. Natáčelo se od 22. dubna do 27. července 2014. (Terva)
  • Ve filmu bylo použito více než 1300 vizuálních efektů ve scénách s masivním přívalem pohybujících se trosek, vlnících se silnic, praskajícími mosty, erupcemi ohně a zdemolovanými budovami. (Lucasion)

Související novinky

Fruit Ninja míří na velké plátno

Fruit Ninja míří na velké plátno

24.09.2016

Ačkoliv Angry Birds vydělali 346 milionů dolarů a Warcraft 433 milionů dolarů, kvůli rozdílným rozpočtům (73 milionů vs. 160 milionů) se nejspíš dočká pokračování jen první jmenovaný film. Co to… (více)

Rock vyrazí do džungle

Rock vyrazí do džungle

20.08.2015

A ne, bohužel nepůjde o pokračování oblíbeného béčka Vítejte v džungli. Dwayne Johnson se místo toho upsal projektu jménem Jungle Cruise, který se u Disneyho snaží oživit už několik let. V jednu dobu… (více)

Bourneovský The Rock

Bourneovský The Rock

11.07.2014

Dwayne „The Rock" Johnson je momentálně na vrcholu kariéry. Letos ho sice uvidíme jen v Herculovi a seriálu Ballers, v příštích letech se ale vrátí jako Hobbs v Rychle a zběsile 7 i jako Roadblock v… (více)

Pod Rockem se zatřese země

Pod Rockem se zatřese země

16.10.2013

Dwayne Johnson jen nedávno dotočil historickou fantasy Hercules: The Thracian Wars a právě předvádí bicepsy na placu Rychle a zběsile 7 v režii Jamese Wana. Má ale v plánu několik dalších projektů, k… (více)

Reklama

Reklama