Reklama

Reklama

Epizody(14)

Obsahy(1)

Dějová linka rodinné ságy se odehrává mezi podzimem 1930 až létem 1931. Třináct nových dílů přinese kriminální zápletky nebo milostný trojúhelník. Nástrahám doby se musí přizpůsobit i rodina Valentů, která musí držet pohromadě více, než kdy jindy, ačkoli okolnosti tomu nejsou nakloněny. Irena si zvyká na novou roli manželky, ale stále je k Lippimu chladná. On je chápavý, nespěchá na ni. Vladimír se opět sbližuje s Magdalénou, jejich děti si rozumějí. S bratrem Jaroslavem ale nemluví, viní ho a Marii ze smrti Kláry. Eliška končí studium medicíny, s Vojtou prožívají šťastné manželství. Jaroslav rozkol v rodině nese špatně. Marie se snaží být srdcem domu, ale ona sama je příčinou svárů, takže posadit všechny znovu k jednomu stolu se jí nedaří. Stojaté vody ale rozčeří Vladimír, který se přiotráví jedovatým alkoholem... Tvůrci se nechali inspirovat reáliemi počátku třicátých let dvacátého století. Zajímalo je vztahové napětí mezi tělovýchovnými spolky Sokolů a německých Turnerů i sílící taneční éra swingu. Rodinnou vilu v Podolí obývá hlavně Jaroslav Valenta s Marií a jeho nejmladším bratrem Freddym. Je tedy poměrně komplikované dát rodinu dohromady. Jaroslav se o to ale snaží a v tomto duchu se nese celá řada. (Česká televize)

(více)

Recenze (16)

NinadeL 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Poslední série je zasazena na přelom let 1930/1931. Podobně jako druhá série, je i třetí zkrácená, příjemně kompaktní. Hlavní linky se točí kolem Marie a Jaroslava a boxerských střetů mezi týmy Sokolů a Turnerů. Přeobsazena byla představitelka Ireny von Lippi (což ve výsledku vlastně pomohlo, protože Anna Fialová byla více pubertální a Kataríně Šafaříkové se podařilo zobrazit Irenu jako zralou osobnost). Nicméně koncentrace na další krimi zápletku seriál vzdálila reáliím doby, jen letmo byla zmíněna výstavba ateliérů na Barrandově, více se mluvilo o Maxi Schmelingovi, ale žádný herec si ho nezahrál. Kam se poděla původní myšlenka o rodinné sáze, která si prožije celou první republiku, to nikdo neví. Za největší mínusy považuju neherectví Petra Vondráčka a strach ze zobrazování klíčových událostí, o kterých se mluví před i po, ale zobrazeny nejsou ani v krátkém záběru (nejen pohostinský zápas Schmelinga, ale také svatba Marie a Jaroslava). Někde na pomezní je snaha zobrazovat postavu Veroniky Arichtevy jako ženu vamp i v nejbanálnějších scénách, naopak mezi to lepší patří linky Petry Jungmanové, Jitky Schneiderové a Maroše Kramára, protože všichni mají co hrát a vypadají i v tomto lehkém retru dobře. Linky Trnavského a Studenkové byly nadějné, ale moc prostoru na ně bohužel nezbylo. Tvůrci z Dramedy seriál opustili tak, že kdyby mermomocí chtěli, mohou navázat, ale když už chtít nebudou, nebude to ničemu zásadně vadit. Mohlo to samozřejmě dopadnout lépe, ale na současné poměry v ČT se i tak podařilo natočit zájímavý seriál, jehož poselství je zřejmé a ztráta času to není. Kdo má hlubší zájem o sledované období si další informace snadno dohledá, komu první republika doposud nic neříkala, může se inspirovat a představit si tu dobu zase v trochu jiném světle. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Mohl bych přísahat, že jsem na netu viděl napsáno, že seriál bude vyprávěn až do roku 1945, ale asi tvůrci nevymysleli pro každou řadu detektivní zápletku, to už bylo docela ohrané. Škoda, kdyby měli scénáristé invenci, mohla by opravdová krize ve třicátých letech přinést nové náměty. Pokud byl seriál kvapně ukončen, kvituju rozumný závěr, u kterého oceňuju, že chování některých postav bylo těžší odhadnout. Opatrných 70%. ()

Reklama

Adiemus

všechny recenze uživatele

Výprava se na jednu stranu honosí pečlivě vybranou garderóbou, na druhé straně všude visí laciné a profláknuté rerodukce obrazů. Von Lippi nosí několik dílů stejnou košili (nebo že by měl několik stejných?). Naprostým mínusem je hlasový projev některých herců a především ukníkaných hereček; v jedné z "dramatických" scén jsem nebyla schopna rozumět Brigitě Cmuntové, ačkoliv jsem si dala repete a nastražila uši. Marně. O melodice řeči se radši nebudu zmiňovat, většina herců a asi pravděpodobně postrádá hudební sluch. Není divu, když čeština není režisérův rodný jazyk. ()

dejavu26 

všechny recenze uživatele

Bohužel, přes přitažlivé exteriéry i interiéry, hudbu, kostýmy a dobré výkony některých herců, je to jen trochu lepší červená knihovna, plná nelogických nesmyslů a neprofesionality, kde hlavní postavy nedělají pomalu nic jiného, než rozebírají své vztahy. Do toho zvyšuje dramatičnost otřepané a ve třetí sérii značně ošoupané klišé vražd a únosů, které bylo mírně zajímavé jen v první sérii, ale nadále byly jen úmorně otravné. Škoda. Úžasné meziválečné období, plné převratných změn a autoři z toho nedokázali vytěžit nic víc než vyumělkovaný  šlehačkový dort, který je krásně nazdobený na povrchu, ale uvnitř je jen divadelní korpus z lisovaných pilin. ()

claudel 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

U První republiky bohužel musím konstatovat sestupnou tendenci, pokud jde o kvalitu. Na rozdíl od první a potažmo i druhé série chybí napětí, nějaký ten zvrat, zajímavá zápletka a chemie mezi postavami. U Jána Koleníka jde vidět, že jeho kariéra stoupá strmě vzhůru a na tenhle seriál už zkrátka neměl čas. Postava Jiřího Vyorálka se nijak nevyvíjí a protekční děti, i když byly některé nahrazeny, jsou tak nesympatické, že mi ze všeho vychází nejlépe Stanislav Majer, který hraje jako z partesu a byť vedlejší, stále je věrohodnou a autentickou postavou starý Valenta v podání Jana Vlasáka. Domnívám se, že by nás měla čekat závěrečná čtvrtá série, jíž se snad tvůrcům podaří důstojné rozloučení... ()

Galerie (236)

Zajímavosti (5)

  • Anna Fialová z důvodu odjezdu do USA, kde chce prorazit jako herečka, znovu v této sérii už neztvárnila roli Ireny a byla nahrazena Katarínou Šafaříkovou. Po vzájemné dohodě se tvůrci rozhodli roli přeobsadit a diváci to na první pohled ani nepoznají, jelikož jsou si obě herečky vzhledově velmi podobné. [Zdroj: ahaonline.cz] (Michi88)
  • Max Schmeling skutečně byl boxerským mistrem světa v těžké váze v letech 1930 a 1931. (NinadeL)
  • Taneční podnik Trilobit, který tvůrce inspiroval, byl otevřen až v roce 1937 a není možné ho zobrazovat už v ději situovaném do roku 1930. (NinadeL)

Reklama

Reklama