poster

Cizí oběd

  • Indie

    Dabba

  • Francie

    The Lunchbox

  • Německo

    Lunchbox

  • USA

    The Lunchbox

  • Slovensko

    Cudzí obed

  • Velká Británie

    The Lunchbox

Romantický / Drama

Indie / Francie / Německo / USA, 2013, 104 min

Režie:

Ritesh Batra

Scénář:

Ritesh Batra, Rutvik Oza

Hudba:

Max Richter

Producenti:

Anurag Kashyap

Střih:

John F. Lyons

Scénografie:

Shruti Gupte

Kostýmy:

Niharika Bhasin
(další profese)

Komentáře uživatelů k filmu (157)

  • CiTrus007
    ****

    Po nevinně vyhlížející expozici se špetkou příjemného a osobitého jídlonosičového humoru byste ani neočekávali nějakou komplexní romantickou zápletku. Batra se ale směrem k závěrečným titulkům snaží klima zahustit směrem k realitě a celému snímku tím podle mě ubližuje. Přesto jsem ale rád, že Lunchbox nedopadl jako přepálený bollywoodský exkrement nebo pateticky omšelé "má mě ráda nebo ne?". Silné 4 hvězdičky. 8/10 [KVIFF 2013](4.7.2013)

  • POMO
    *****

    Poeticky premýšľavý, úsmevný i smutný a hlavne tak veľmi MILÝ film. Irrfan Khan robí svojím minimalistickým herectvom zaujímavé aj otváranie misiek s jedlom, do ktorých nevidíme. Indická otvorenosť a typicky vysoký cit pre vykreslovanie pocitov postáv dialógmi a hlavne STRIHOM. Krásne napísané! Osamelosť, hľadanie a v rozhodujúcom momente (to prekliate!) zaváhanie. V mieste, kde je tak veľa ľudí a všetci chcú to, čo majú ostatní. Aj zlý vlak nás môže doviesť na správne miesto. Len ho nesmieme premeškať.(13.2.2014)

  • Malarkey
    ****

    Cizí oběd je jeden z těch pár filmů, které dorazí do Vaší duše a už se z ní nevymaní. Vypráví totiž příběh něčeho, o čem jsem předtím neměl ani páru, dokud jsem se o tom nedozvěděl právě skrz tento film. Já teda uznávám, že toho ještě vím hodně málo, abych mohl soudit celý náš svět, ale tahle síť poslíčků, která už historicky přes sto let roznáší obědy zaměstnancům různých indických fabrik, mě úplně dostala. Nechápu tu preciznost, přesnost, dochvilnost a hlavně funkčnost. Vše samozřejmě s rezervou, protože nic není dokonalé a právě kvůli té jedné nedokonalosti vznikl tento krásný film, který je svým vzezřením tak krásný, až je vlastně smutný. Taková setkání totiž může opravdu napsat snad jen samotný osud. Nebo snad máte nějaké jiné vysvětlení?(9.1.2017)

  • Superpero
    ****

    Dobrý film, ve kterém mě více zaujalo roustoucí kámošství s ukecaným kolegou, než dopisování přes obědy. Je příjemné, že se v Indii dá natočit i civilní film, kde se netančí a nezpívá.(23.9.2014)

  • LIVINGDEAD
    *

    Film o starém líném Indovi, který celou pracovní směnu prožere a pročte dopisy.(7.6.2014)

  • DaviD3141
    ***

    [Febiofest 2014, Bratislava – 65%](27.3.2014)

  • emma53
    ****

    Mně se moc líbila ta linie čtení vzkazů a vyprávění, která dala celému příběhu tu příjemnou auru, bez které by to nebylo to pravé ořechové. Moc hezký příběh, který není vůbec prázdný, je v něm spoustu hlubokých lidských citů a já jsem se tam sama v pár momentech také našla, o tom to přece je a vůbec nezáleží na tom, v které zemi žijeme .Je to o nás, o obyčejných lidech, kteří máme podobné bolístky na srdci a mnohdy se i přes tu bolest umíme usmívat nad štěstím těch druhých tak jako Saajan a že to není vůbec lehké, to mně asi každý potvrdí. Ano takový okamžik tam skutečně byl i když to byl jen krátký, téměř nepostřehnutelný moment. Dabba řadím mezi ty malé, ale přitom velké, citlivé, mírně úsměvné a dojemné filmy, které ráda doporučím dál.(3.6.2014)

  • gudaulin
    *****

    Jak slyším o evropské koprodukci s indickou kinematografií, cítím ve vzduchu odér Bollywoodu, kdy za evropské peníze vznikne další rozjuchaná hloupůstka v exotických kulisách. Naštěstí má tenhle kousek mnohem víc společného s francouzskou a německou festivalovou tvorbou než s produkcí indické továrny na sny. Na to, že v případě Riteshe Batry jde o jeho hraný debut, říkám kloubouk dolů. Tenhle druh posmutnělé romantiky mě oslovil, jakkoliv střízlivý závěr snímku asi nebude stravitelný pro každého. Tady se od bezstarostného optimismu režisér nešetrně vrátil do reálného světa, kde zkrátka některá poznání a rozhodnutí bolí. Odhaduju, že snímek má šanci oslovit spíš diváky ve věku filmových hrdinů, kteří už ví, jak to v životě chodí. Celkový dojem: 90 %. Mimochodem, na půvabnou Nimrat Kaur se opravdu moc hezky dívá.(14.3.2016)

  • genetique
    ****

    Už úvodná scéna a teda prvý pohľad na film vám sľubuje, že to nie je len ďalší tradičný bollywoodsky film, ktorých telenovelové spracovanie nie vždy každému sadne. V časoch, keď okamžité zasielanie správ, e-mailov a rôzne sociálne médiá uľahčili a zjednodušili komunikáciu, sa režisér Ritesh Batra spolieha na písané poznámky zastrčené v obedových krabičkách, aby priniesol prostredníctvom tohto filmu očarujúci a staromódny milostný príbeh. Osviežujúco vyzrelý a podnikavý námet je na svetovej úrovni. Krása celého filmu spočíva v jeho jemnosti, či už to je príbeh, herci, postavy ich mimika (keď sa ich pery chvejú od vzrušenia, dlhé a hlboké hľadanie očí, polovičné úsmevy plné pochybností - keď Ila si prvýkrát myslí, že jej manžel má mimomanželský vzťah). Veľmi zriedka narazíte na film, ktorý si ide svoje pohodlným tempom, nepokúša sa ani zbytočne naháňať, ani stagnovať. Krásu tohto filmu možno pochopia a ocenia špeciálne tí, ktorí sú šťastní alebo spokojní bez toho, aby hľadali niečo extra vo svojom každodennom živote a tešia sa z maličkostí. Neproklamuje mimoriadne úspechy jednotlivcov, či osudové rozhodnutia. To čo nám prináša je prívetivý príbeh o veľmi jednoduchom ľudskom správaní, pokiaľ ide o zamilovanie a lásku. Koniec vás môže alebo nemusí sklamať. Je to veľmi subjektívne, najmä z pohľadu, či sa naň pozeráte ako optimista alebo pesimista. 85%.(1.9.2018)

  • lenuse
    ***

    Evropský artový film zasazený do indického rámce. 3 a půl.(4.3.2014)

  • troufalka
    ****

    Filmy z Indie mě zatím míjely, nedokážu odhadnout podíl koprodukčních zemí. Pro mě bylo zprostředkování atmosféry dostatečné, příběh čitelný. Úděl žen na celém světě stejný - domácí práce, děti a čekání, kdy (a jestli) přijde manžel domů. Filmy, který pochopí, kdo zůstal v životě sám a bez rodiny. Poznámka pod čarou: Kolega LIVINGDEAD je cynik. Pokud někdo pracuje 35 let a nedělá chyby, těžko bude líný ...(30.12.2015)

  • Niktorius
    ****

    Tak jako mnoho bollywoodských i mimobollywoodských snímků poslední doby zkoumá Cizí oběd životy lidí z městských středních vrstev a pracuje s realisticky vykresleným prostředím. Účast západních koproducentů a ambice prorazit na globální festivalovou scénu naštěstí tvůrce nedovedly k pokusům ukazovat Bombaj prostřednictvím cestopisných stereotypů, takže se film vyznačuje vcelku civilní, realistickou estetikou. Ta je podpořena poklidným, pomalu plynoucím vyprávěním směřujícím pozornost na každodenní drobné rituály, které postavy vykonávají – ať už jde o pravidelné cesty přeplněnými městskými vlaky, přípravu oběda či prozkoumávání jednotlivých kastrůlků jídlonosiče o polední přestávce. Scénář se vyhýbá výrazným dějovým zvratům a omezuje i množství dialogů, film tak zůstává soustředěn na vnitřní pocity Ily a Sajaana, jejichž změny jsou z velké části demonstrovány právě na způsobu, jakým oba interagují s okolím.' ___________ Více v recenzi.(26.2.2014)

  • cheyene
    ****

    Pěkný příběh, jenž dokáže diváka poměrně brzy vtáhnout do děje a zabavit jej po celou svoji dobu. Nejde o žádnou lacinou limonádku, ale o dobře vystavený příběh ze zajímavého a pro nás exotického prostředí.(14.12.2018)

  • Madsbender
    ***

    Na mňa až príliš reminiscenciou zaváňajúci film o pocitoch a vzťahoch, ktorý sa aj popri svojej civilnej humornosti premýšľavosťou snaží stať niečím viac, než sa na prvý pohľad zdá. Lenže keď všetky frázy, ktoré vkladá postavám do úst a všetky myšlienky, ktoré ponúka divákovi tu boli už mnoho ráz, pričom sa Cudzí obed nijako výrazne neodlišuje, strácajú na zaujímavosti. Postranné motívy ako línia s manželom sú nedotiahnuté a nepodstatné. Našťastie Batra natočil film dostatočne duchaplný a inteligentný, takže na vyšvihnutie do nadpriemeru mu postačí tradične vynikajúci Irrfan Khan s dvojicou Kaur a Siddiqui. Je to dostatočne milé a zábavné, ale režisérsky zámer bol zrejme väčší, a nevyšiel práve podľa mojich predstáv. 70%(8.8.2014)

  • Pluhy
    ****

    Láska prochází žaludkem! Film, který pro mě na KVIFF 2013 byl naprostou úlevou. Úsměvný snímek, který se zamýšlí nad životem v Bombaji, láskou a stereotypem všedního života. Film mě naprosto strhl svým přesahem, kdy jednoduchou zápletku dokáže proměnit v hluboké zamyšlení nad životem a oživit ho humorem. Strhující tempo, perfektní scénář,skvělá kamera a herecké výkony, pro které se na snímek určitě vyplatí podívat. Leckoho zamrzí závěr filmu ale život už je zkrátka takový a člověk odchází z kina s broukem v hlavě.(6.7.2013)

  • mat.ilda
    ****

    Je s podivem, jak v indickém organizovaném zmatku věci dorazí, kam mají a chybička se vloudí jen jednou za milionkrát... a to je právě na životě skvělé, jak už s oblibou pravíval Forrest Gump - nikdy nevíte, co si rozbalíte - třeba i cizí oběd s psaníčkem, které může být začátkem krásného přátelství (minimálně :-)) Pěkný výlet, daleký, ale stál za to - voněl cizokrajným kořením a člověčinou, se všemi svými smutky, nadějemi i zklamáním a moc příjemně, zejména díky hercům, ubíhal... a i když obrazovka stále neumí přenášet vůně, stejně je dobré mít v sousedství indickou restauraci, maloměšťáci alespoň indickou kuchařku :-) A jak takový neoblíbený (mnohdy i nenáviděný), obyčejný předmět, jako je přepravka na jídlo, dostává úplně jiný smysl, že? Viděno během Challenge Tour 2015: 30 dní se světovou kinematografií(9.4.2015)

  • Pedestrian
    ***

    Teda takhle slabé jsem to nečekal. Stereotypní a ničím vzrušivá romance na dálku. Vlastně mě to zaujalo jen kvůli místním pokrmům (hned o víkendu si skočím k Indům). 6/10(3.4.2015)

  • Snorlax
    ****

    Poněkud jsem se obávala, že ve filmu se bude opět křepčit v barevných hábitech, ale naštěstí na tuto oblíbenou činnost indických filmů nedošlo. Došlo na zádumčivý a poetický snímek o dvou osamělých lidech. *** Viděno během Challenge Tour 2015: 30 dní se světovou kinematografií II.(24.10.2015)

  • Slarque
    ***

    Na mě to působí falešně, jakoby to bylo jen sestaveno podle klasických žánrových klišé a pak začleněno do exotického indického systému doručování obědů, čímž to má úspěch na světových festivalech jistý. Mělo to sice kouzelné momenty, ale zase jich nebylo tolik, aby to vystačilo na hodinu a tři čtvrtě. Feel good movie po indicku, proč ne? Jen bych si ho dal trochu kořenější.(30.12.2015)

  • eLeR
    ****

    Prečo som sa len pred tým kinom nenajedla :-) výborný príbeh a spracovanie, sympatickí herci, úsmevné, ale aj menej úsmevné časti a otvorený koniec? to mám ja rada ... po filme mi zostal príjemný pocit a predsavzatie navštíviť nejakú pravú indickú reštauráciu. Píšem na zoznam.(12.6.2014)

  • Flego
    ****

    Viac ako príjemný príspevok indickej kinematografie hovorí o osamelosti v meste plnom ľudí a snahou vymaniť sa z nej. Na originálnom nápade sledujeme dve postavy ( zaujímavosťou je, že nemajú jedinú spoločnú scénu ), ktoré sa náhodne našli, pomocou listov otvárajú svoje srdcia, aby v závere pristúpili k rozhodnutiu...(29.6.2014)

<< předchozí 1 2 3 4 5 6 8
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace