poster

Fotograf

  • anglický

    Photographer

    (festivalový název)
  • Slovensko

    Fotograf

Komedie / Drama

Česko, 2015, 133 min (Televizní verze: 86+87 min)

Kamera:

David Ployhar

Hrají:

Karel Roden, Marie Málková, Zuzana Vejvodová, Václav Neužil ml., Jitka Sedláčková, Vanda Konečná Károlyi, Jenovéfa Boková, Vilma Cibulková, Marika Procházková, Patrik Děrgel, Vilém Udatný, Marian Roden, Jiří Ployhar ml., Radek Balcárek, Petra Lustigová, Anna Polcarová, Tomáš Materna, Jan Saudek, Michaela Jílková, David Černý, Jan Rejžek, Petr Vondráček, Martina Menšíková, Ivanka Devátá, Rostislav Novák st., Iveta Jiřičková, Igor Orozovič, Natálie Řehořová, David Šír, Slávek Bílský, Dagmar Zázvůrková, Zbigniew Czendlik, Hana Čížková, Dana Marková, Tereza Blažková, Lukáš Jůza, Hana Seidlová, Zdeňka Sajfertová, Daniel Čech, Václav Veselý, Lenka Vychodilová, Vanda Chaloupková, Šárka Čmelíková, Petr Urban, Pavel Urban, Naomi Adači, Vojta Vovesný, Nikola Zbytovská, Jan Vlas, Dadja Altenburg-Kohl, Jiří Balcárek, Amáta Skalová, Kateřina Kopcová, Emílie Řezáčová, David Piskor, David Havlena, Lenka Burianová, Barbora Šimková, Kateřina Kleslová, Milan Peroutka ml., Markéta Galuszková, Lenka Loubalová
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • POMO
    *

    Zo života svetového českého fotografa, v podaní skoro svetového českého herca, pre českých divákov Kameňáku. Laciný brak s teroristickou stopážou. Čo mi hlava neberie je, že Saudkovi nevadí, že toto uvidia jeho obdivovatelia z celého sveta od Argentíny až po Austráliu. Jedna hviezda za Rodena, ktorý si to užíva.(8.1.2015)

  • verbal
    ****

    Roden na Oskara, Saudek na ústavní léčbu. Karel je fakt těžký frajer. Se stopětaosmdesáti cenťáky a charakterním charismatem zahrál totiž toho slizkého, jeblého a oplzlého skřeta, co musí ze zoufalství šukat jen ty nejspuchlejší prasnice, o které by psychicky zdravý a alespoň trochu xvětu vypadající jedinec neopřel ani jateční pistoli, vskutku famózně! Jan je fakt těžký pičus. Pičus, kterého od svěrací kazajky a kariéry sociálně nezaopatřeného parkového úchyla udržela jen naprostá genitalita jeho kompozic, jež dokáže i z té nekrabatější a nejotylejší ženské prdele udělat pomalu umělecké dílo s nádechem barokní perverze. A pak je tu Sára. Snad ta nejnesympatyčtější a nejasexuálnější vyrachtaná zrůda v galaxii, na kterou může vlézt snad jen řádně ujetý člen Saudkovic gangu a proti níž je určitě daleko vnadnější i některá z těch porážkových sviní s monstrózními proporcemi Věstonické Venuše. K té byl kásting milostiv, protože podobnou obludu by hledali jen steží, avšak jindy sympatická, a nejmíň o čtyři ligy píchatelnější Marie jí rovněž zmákla tak dokonale, až měl člověk ke konci chuť análně jí ukojit kaktusem. Nepochybuji, že ohavný, excentrický páreček je skvělým žrádlem pro supy a hyeny nejen ze všech těch Extrasuperahablesků, ale také z Idiotů-Dnes, a kdo ví, jak to mezi nimi vlastně bylo. Každopádně si sami sebe bezesporu zasloužili a paní P. uplácala spolu s Karlem a Mášou z mrdlých trampot hnusného, perverzního starce snad nejvíce strhující český film za posledních pár let, na který jsem od začátku do konce fascinovaně čuměl jako na některé Jeníkovy fotky. Závěrem bych však měl k paní režisérce jednu drobnou intelektuální výtku: „Kurva, když už točíš autobiografický film o nějakém téměř nesvéprávném umělci, nenech ho fušovat do scénáře, protože si z toho udělá vlastní goeblsoidní píárko a Ty pak vypadáš jako bulvár, pičo!“(20.5.2015)

  • Tom_Lachtan
    ***

    [ viděna a hodnocena televizní, dvoudílná verze ] Film neskutečně rozporuplný, na jednu stranu je tu totiž spousta scén, které jsou zbytečné, ic neříkají a nabourávají tempo i atmosféru, ale na druhou stranu je i tak příběh dobře odvyprávěn a především - má fenomenálního Rodena, který předvádí svůj životní výkon, nesklouzává ke karikatuře a dokázal dokonale zachytit saudkovskou excentričnost, klaním se hluboce a pokorně tomuto umění a obětuji za něj šálek čaje. Scény, které mi byly nejvíc nesympatické, byli poněkud zbytečné flashbacky do trudmé minulosti, obzvlášť, když emoce by mnohem lépe zvládl vyvolat jen Rodenský monolog, oproti tomu zas stojí na druhé straně výborné scény s vznikem jednotlivých fotografií, neboť jsou jak dobře natočeny, tak jsou především skvělým odkazem na reálné práce. Jako zdivočelý delfín páchající zlo drcením dětských písečných hradů ničí tenhle film zbytečná stopáž, čiže za průměrné tři hvězdy, ovšem kdybych viděl kinosestřih, zřejmě bych šel i výš.(11.5.2015)

  • Slarque
    **

    Jakoby se Irena Pavlásková paradoxně dostala do role Sáry Saudkové. Jelikož genialita tady kritiky vytáčí, ale proti průměrnosti nic nenamítají. Podobně jako před lety dokument o Janu Saudkovi stál jen na něm, tady to celé stojí na Karlu Rodenovi a Máše Málkové, kromě herců tu nic není. A písnička, co zněla k závěrečným titulkům, byla vyloženě příšerná. (viděna kinoverze i dvoudílný televizní sestřih, dojmy stejné – 50%)(14.5.2015)

  • Fr
    ***

    „CHCI VZDÁT HOLD VŠEM ŽENÁM SVÉHO ŽIVOTA…“ /// Film je takovej, jakej je Jan Saudek. Živel, kterej musí mít historek tolik, že by naplnily všechny kyprý prdele. Nejen ty z jeho fotek. Zajatec všech žen, ke kterejm ho poutaj výčitky a výčitky a nenávist. Obrovská porce vyšpulenejch zadnic a hysterickejch ženskejch – to jsou obrazy ze života Jana Saudka, umělce, hledajícího vášeň, která by mohla skály lámat. Při setkání s Janem, by lidi měli vědět, do čeho jdou. A tohle není žádná tragédie. Jen bohémská plavba s kapkou hyenismu. Ale nepatřím do rodiny, takže je mi to ukradený. O filmu můžu říct, že mě bavil. Jsem tak trochu bohémům nakloněnej… navíc ty fotky…! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jsem autorem věty – „Dobrý den, jsem tady kvůli tomu mrdu!“ . 2.) Hledám návod, jak se stát vyžírkou. /// PŘÍBĚH *** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ ne(19.5.2015)

  • - Piaty spoločný projekt režisérky Ireny Pavláskovej a herca Karela Rodena. (classic)

  • - Scénář vynesl Janu Saudkovi 150 tisíc korun. (MTHRFCKR)

  • - Fotografové si jistě všimli, že fotoaparát, který Jan Saudek používá ve filmu, je Practisix východoněmecké provenience, což je zřejmě vtip. Saudek ve skutečnosti používal pouze švédský Hasselblad. Podobně provokativní vtip je ve videoklipu o České republice, kde Saudek třímá sovětský Kiev, což je už vyložený výsměch socialistickým praktikám. (bobrown)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace