poster

Fotograf

  • slovenský

    Fotograf

  • anglický

    Photographer

    (festivalový název)

Komedie / Drama

Česko, 2015, 133 min (SE: 170 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Fr
    ***

    „CHCI VZDÁT HOLD VŠEM ŽENÁM SVÉHO ŽIVOTA…“ /// Film je takovej, jakej je Jan Saudek. Živel, kterej musí mít historek tolik, že by naplnily všechny kyprý prdele. Nejen ty z jeho fotek. Zajatec všech žen, ke kterejm ho poutaj výčitky a výčitky a nenávist. Obrovská porce vyšpulenejch zadnic a hysterickejch ženskejch – to jsou obrazy ze života Jana Saudka, umělce, hledajícího vášeň, která by mohla skály lámat. Při setkání s Janem, by lidi měli vědět, do čeho jdou. A tohle není žádná tragédie. Jen bohémská plavba s kapkou hyenismu. Ale nepatřím do rodiny, takže je mi to ukradený. O filmu můžu říct, že mě bavil. Jsem tak trochu bohémům nakloněnej… navíc ty fotky…! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jsem autorem věty – „Dobrý den, jsem tady kvůli tomu mrdu!“ . 2.) Hledám návod, jak se stát vyžírkou. /// PŘÍBĚH *** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ ne(19.5.2015)

  • mat.ilda
    ***

    První část se jeví jako jedna a táž epizoda, honící se dokola za vlastním ocasem... ostatně, jako mistr sám - takže vlastně potud v pořádku. Jinak se však odprezentovala jako fanfarónský chaos a z biografického hlediska neměla čím překvapit, jelikož se nám pan Saudek nebál vše o svých obsesích vyzvracet dávno sám... a rád, dlužno podotknout. Mno, ale druhá půle se vyvrbí takovým způsobem, že by si možná zasloužila vlastní název... třeba Sára (mimochodem, já jsem té slizké ženštině nikdy nevěřila). Krach se tedy určitě nekoná, nakonec se mnou díky Marii Málkové cloumaly i emoce a skvělého Karla Rodena v roli Saudka jsem si oblíbila natolik, že na mě v závěrečných záběrech mistr osobně působil jako rušivý element - jak tam tak seděl - sám a ztracený, mezi roztaženýma nohama...(11.5.2015)

  • Malarkey
    ****

    Fotograf je skvělý film, ale má, podle mě, jeden, ale dost zásadní problém. Prakticky nemá příběh. Viděl jsem takřka tří hodinovou verzi a v ní se vlastně skoro nic zásadního nedělo. Karel Roden naštěstí vytvořil tak skvělou postavu plnou uměleckých sklonů, že to všechno s radostí zaplácla. V druhé půlce filmu už to ale bylo hrozně znát a v momentě, kdy se jakýs takýs příběh začal konat, už bylo docela dost pozdě. Každopádně vyobrazení jedné zajímavé postavičky s výbornou kamerou, skvělými hereckými výkony a perfektní atmosférou, je to naprosto úcty hodné. V České Republice podle mě jeden z těch technicky nejvýraznějších filmů. Mimochodem, bylo hodně zajímavý sledovat, jak Saudkovou tímhle filmem brutálně sejmuli. O to lepší, když jsem si uvědomil první vstup Saudka ve filmu, který se rozhodl odvyprávět svůj příběh a takticky uvedl, že si po většinu času bude vymýšlet. Hezky obkročil kohokoliv, který by se chtěl jakkoliv hojit na tomto filmu.(11.5.2015)

  • Isherwood
    *

    Dramaturgicky rozbředlý bordel, a stotřicetiminutové peklo, které začne dávat souvislý děj dohromady až v poslední třetině, šidící diváka vějičkami koz, zadků a nadávek, připomíná spíše soubor srandovních skečů ze Saudkova života, přičemž srovnání s Kameňákem se vyhne jen díky tomu, že Roden se s rolí, která mu evidentně nesedí, vypořádal překvapivě civilně a povětšinou bez přehrávání, a že Máša Málková si to dává naprosto geniálně, protože sledovat to postupně se vkrádající zlo do jejích očí je čiré potěšení, které ale hatí režisérčino pojetí, brnkající na první signální lidového humoru a tragikomickou figuru svého předobrazu ždíme naprosto opačným směrem, než by si zasloužila, což za předpokladu technicky řemeslně skvěle odvedené práce (kamera, zvuk, střih) potáhne rozesmáté diváky do kin a snímek do černých čísel.(8.1.2015)

  • salalala
    ***

    Sotva průměrný film, který bohužel doplácí na to, že v něm prakticky neexistuje jakýkoli děj a celé je to vlastně o ubíjejícím a monotónním střídání různých milostných aférek, během kterých se jen fotí, souloží, hlavní hrdina občas něco "zahlásí" a takhle pořád dokola. Všechno je navíc závislé na tom, jak vám bude Jan sympatický - pokud si vás nezíská, celá koncepce se Pavláskové rozpadá, neboť nevzbuzuje ani soucit, ani lítost, protože za všechny problémy si může jen a jen sám, takže pak ani jakási pointa, že Líba je vlastně mrcha, nefunguje tak, jak bylo zamýšleno. Řemeslně je vlastně vše v pořádku, kamera místy tvoří krásné záběry, střih nijak neruší a konec konců ani atmosféra není úplně špatná. Jen je to zkrátka přehnaně dlouhé a chybí tomu něco, co by to celé osvěžilo - něco podobného přichází až v poslední třetině filmu, kdy tu probleskují náznaky příběhu, ale už je to pozdě a hlavně toho je bohužel málo. Pochvalu ale zaslouží zvládnuté erotické scény, které nemohou nikoho urážet a občas sráží samy sebe, což je jedině dobře. Ve vodách průměru film jednoznačně drží naprosto famózní Roden, který si titulní roli vysloveně vychutnal, dodal jí své nepopiratelné charisma a zastínil ostatní, kteří už nemají tolik prostoru. Za zmínku stojí ještě Marie Málková, která měla sice trošku jednodušší úlohu, ale po počátečních rozpacích ji zvládla na výbornou. Fotograf tak za vidění určitě stojí, ale přiznám se, že jsem čekal o trochu víc, protože taková osobnost, jakou Saudek bezpochyby je, by si zasloužila lepší a reprezentativnější film. 50%(8.1.2015)

  • - Sára Saudková, bývalá přítelkyně Jana Saudka, prohlásila, že je ve filmu vykreslena jako největší mrcha. Ona a syn fotografa Samuel Saudek mluvili hned po premiéře filmu o možném podání žaloby na tvůrce filmu. Oba si údajně přečetli scénář, v němž se poznali a s jeho obsahem důrazně nesouhlasí. (M.B)

  • - Piaty spoločný projekt režisérky Ireny Pavláskovej a herca Karela Rodena. (classic)

  • - Jan Saudek uvedl, že by si do hlavní role více přál Oldřicha Kaisera než Karla Rodena, protože je mu typově bližší. (MTHRFCKR)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace