poster

Fotograf

  • slovenský

    Fotograf

  • anglický

    Photographer

    (festivalový název)

Komedie / Drama

Česko, 2015, 133 min (SE: 170 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • mat.ilda
    ***

    První část se jeví jako jedna a táž epizoda, honící se dokola za vlastním ocasem... ostatně, jako mistr sám - takže vlastně potud v pořádku. Jinak se však odprezentovala jako fanfarónský chaos a z biografického hlediska neměla čím překvapit, jelikož se nám pan Saudek nebál vše o svých obsesích vyzvracet dávno sám... a rád, dlužno podotknout. Mno, ale druhá půle se vyvrbí takovým způsobem, že by si možná zasloužila vlastní název... třeba Sára (mimochodem, já jsem té slizké ženštině nikdy nevěřila). Krach se tedy určitě nekoná, nakonec se mnou díky Marii Málkové cloumaly i emoce a skvělého Karla Rodena v roli Saudka jsem si oblíbila natolik, že na mě v závěrečných záběrech mistr osobně působil jako rušivý element - jak tam tak seděl - sám a ztracený, mezi roztaženýma nohama...(11.5.2015)

  • Rakosnicek77
    ****

    Já to negativní hodnocení opravdu nechápu? Čím to je, že se tady sešla taková obrovská spousta záporného až odpadového hodnocení? Já na film šel z velikým sebezapřením a přiznám se že hlavně díky tomu, co jsem si o filmu tady přečetl. I když jsem celkem zdravotně indisponován a noha byla v ortéze, tak jsem se do kina vydal, nemám ho daleko takže jsem vyrazil. Už to že bylo vyprodáno mě celkem překvapilo a tak jsem plný očekávání skočil do děje rovnýma nohama a po pravdě jsem se nestačil divit! Nemohu říct že by byl film úžasný, dokonalý, ale je prostě velice dobrý! Roden se do role Saudka vžil natolik, že kdybych ho viděl v podobné scéně kdekoliv jinde a neměl spojitost právě ze Saudkem, tak by mi bylo okamžitě jasné koho vlastně Roden představuje! A kdo zná Saudkovo dílo a jeho život, jeho kontroverznost, tak nemůže říct že by byl film špatný. A co ještě hůř, že by byl nudný nebo pornografický! To je prostě Saudek a jeho život, nelze tam nic dokreslovat ani vylepšovat v žádném případě měnit! Tak prostě mistr žije a jak je vidno, samotný film je věrnou kopií jeho života, vzhledem k tomu že se na jeho výrobě podílel. Takže ano Irena Pavlásková dle mého názoru odvedla velice zdařilou práci!(10.1.2015)

  • ivishka
    **

    Skoro přesně to, co jsem od tohoto filmu mohla očekávat. Plno sexu, převrácené filozofie a smutného pohledu do hercova - tedy fotografova - dětství. Neberte mě špatně, jelikož Karel Roden odehrál svou roli skvěle. Ale úvod filmu s podáním ruky jakože "mistr" předává herci svá úchylácká moudra, aby je dokázal věrohodně interpretovat, načež na konci opět podobná scéna s potutelným úsměvem "mistra".... Jelikož hlavní roli hrál jeden z našich nejlepších českých herců, musím se ptát sebe sama - je zvrácené, že mi ani trochu Roden nepřipomínal chlípného 80tiletého úchyláka nad hrobem? Mnohem snesitelnější by bylo, kdyby se stopáž zkrátila na obyčejných 80 minut a zbytečně nezabíhala do detailů. Dost mě mrzí, že jsem nešla v kině na jiný snímek.(15.1.2015)

  • salalala
    ***

    Sotva průměrný film, který bohužel doplácí na to, že v něm prakticky neexistuje jakýkoli děj a celé je to vlastně o ubíjejícím a monotónním střídání různých milostných aférek, během kterých se jen fotí, souloží, hlavní hrdina občas něco "zahlásí" a takhle pořád dokola. Všechno je navíc závislé na tom, jak vám bude Jan sympatický - pokud si vás nezíská, celá koncepce se Pavláskové rozpadá, neboť nevzbuzuje ani soucit, ani lítost, protože za všechny problémy si může jen a jen sám, takže pak ani jakási pointa, že Líba je vlastně mrcha, nefunguje tak, jak bylo zamýšleno. Řemeslně je vlastně vše v pořádku, kamera místy tvoří krásné záběry, střih nijak neruší a konec konců ani atmosféra není úplně špatná. Jen je to zkrátka přehnaně dlouhé a chybí tomu něco, co by to celé osvěžilo - něco podobného přichází až v poslední třetině filmu, kdy tu probleskují náznaky příběhu, ale už je to pozdě a hlavně toho je bohužel málo. Pochvalu ale zaslouží zvládnuté erotické scény, které nemohou nikoho urážet a občas sráží samy sebe, což je jedině dobře. Ve vodách průměru film jednoznačně drží naprosto famózní Roden, který si titulní roli vysloveně vychutnal, dodal jí své nepopiratelné charisma a zastínil ostatní, kteří už nemají tolik prostoru. Za zmínku stojí ještě Marie Málková, která měla sice trošku jednodušší úlohu, ale po počátečních rozpacích ji zvládla na výbornou. Fotograf tak za vidění určitě stojí, ale přiznám se, že jsem čekal o trochu víc, protože taková osobnost, jakou Saudek bezpochyby je, by si zasloužila lepší a reprezentativnější film. 50%(8.1.2015)

  • Tuax
    ***

    Tady tohle se člověku dokáže dostat pod kůži a to různými způsoby. Ovšem na to jak je to silné, tak to má i své mouchy, které to zase sráží. Jako třeba přestřelená a zbytečně dlouhá stopáž. Protože ač neví nakolik je to jen inspirované, či pravdivé, tak v okamžiku kdy se tam objevila hypervtíravá a superaktivní holčina, tak bylo jasné jak to s ní dopadne. Protože to byl ukázkový případ zmije. Ovšem když najdou vhodnou oběť, tak to umějí zvládnout jako hlavní hrdinka tohoto filmu. A to je ta další věc, přestože by to měl být film o fotografovi, tak je to hlavně film o ní. A přijde mi, že je to i záměr a chtěné. Ovšem nelze tomu upřít opravdu skvěle zahrané postavy, tady se jim to dění prostě dalo věřit se vším všudy i přes svou bizzarnost. Možná je škoda, že film, když už má tak dlouhou stopáž, že se nevěnoval aspoň půl hodiny vyloženě minulosti, dětství, dospívání, mládí fotografa. Bylo by to více vypovídající, než to, že je to celé zaměřené na ženskou, která se mu vetřela do života a postupně ho o vše systematicky obírala s tím, že ho zachraňuje a vše je v bezpečí. To, že fotograf je sám výstřední, úchylný, prostořeký, ale svým způsobem dobračisko, důvěřivec, co na srdci to na jazyku to už je holt osud některých géniu ve svém oboru.(30.8.2017)

  • - Scénář vynesl Janu Saudkovi 150 tisíc korun. (MTHRFCKR)

  • - Spoluautor scénáře Jan Saudek přiznává, že mnoho scén a dějových zápletek je smyšlených nebo upravených. Zároveň však dodává, že některé scény byly tak autenticky přehranou skutečností, až ho samotného z toho mrazí. (ondey)

  • - Uměleckého kritika si ve filmu zahrál skutečný český hudební a filmový kritik Jan Rejžek. Novinářku usilující o televizní interview s hlavním hrdinou ztvárnila česká novinářka Michaela Jílková. V cameo roli se ve snímku několikrát mihne i český výtvarník David Černý. (ondey)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace