Režie:
Irena PavláskováKamera:
David PloyharHudba:
Jiří ChlumeckýHrají:
Karel Roden, Marie Málková, Zuzana Vejvodová, Václav Neužil ml., Jitka Sedláčková, Vanda Károlyi, Jenovéfa Boková, Vilma Cibulková, Marika Procházková (více)VOD (3)
Obsahy(1)
V příběhu se vracíme k některým osudovým křižovatkám turbulentního života hlavního hrdiny (Karel Roden), člověka, který je obdařen nejedním výjimečným talentem, živelností a vášní. Všechny tyto vlastnosti mu přinesly slávu i odmítání, lásku i zradu, zástupy obdivovatelů i osamocení. Středem Janova života vždy byly ženy. Ať ty, které pózovaly před objektivem jeho fotoaparátu, nezřídka postavy až pitoreskní, či ty, jež ho obklopovaly v soukromí. Dcery, manželky, milenky, sexuální přítelkyně, intelektuální obdivovatelky. Jedny nezištně milující a oddané, jiné podváděné a zhrzené, další sdílející s rozkoší jeho bouřlivý život. Ale i takové, které s proslulým umělcem toužily spojit svou budoucnost, posedlé touhou zkrotit jeho svobodomyslnost, sdílet s ním jeho majetek, talent i geny. Exempláře všech těchto ženských typů jsou pikantním kořením mimořádného filmu, který je příjemně hořkou komedií s erotickými prvky. (Bioscop)
(více)Videa (5)
Recenze (484)
Líbí se mi Saudkovy fotografie, již méně se mi líbí Saudek jako člověk, připadá mi jako hodně velký pozér. A tenhle film je jen jedna jediná obrovská póza. Když je životopisný film o někom, kdo má co říci, může být zajímavý i při špatném zpracování, ale tato prázdná bublina splasknula hrozně dlouho před tím, než mohla někoho zaujmout. ()
Červená košile, filosofické řeči, podrážděnost, černé brýle, nabarvené vlasy, předvádění svých fyzických předností, rozevlátý i citlivý muž, teatrální chlípník, bohém milovaný i nenáviděný.. Není to snad jen zástěrka, že uvnitř skrývá něco bez přikrášlování? Kypré zadky, perverzní momenty, slabá dramaturgie a příběh, který není úplně pevný. Točit filmy o žijících osobnostech je vždycky s velkým otazníkem. Opravdová témata z jeho života (pokus o sebevraždu) chybí. Klouže se místy po povrchu, dívá se na to i díky technické stránce však slušně. Prostě Saudek (spoluautor scénáře) vypustil historkovitě jen to, co chtěl. Roden, ač mám radši toho starého dobrého Rodena, má nominaci na Českého lva jistou. Berme to tak, že to mohlo dopadnout o dost hůř. ()
Docela jsem váhala v hodnocení. Není to úplně průměrné, takže jsem nakonec dala 4 hvězdy. Má to rozhodně něco do sebe. Nechybí tomu vulgarita, nahota a faleš. Ale to se dalo čekat. Člověk sice ví, jak to bude asi probíhat dál, ale je to výborně a napínavě natočeno, že na tom vlastně nezáleží. Největší uznání patří samozřejmě Rodenovi, k němu nemám výhrady. Ostatně stejně jako k Málkové. Tady předvedla, že něco umí. ()
Roden Saudka zahrál dobře,ale jinak my to přišlo divné sestříhané a celkově to působilo takové nesourodé a když k tomu vezmu můj názor na to,že fotografy nepovažuji za nějaké umělce tak nebýt Rodena tak je to film ,který je spíš dobrý jako ukázka a přehlídka nahých kyprých žen.Za mě tedy celkově 50 % a tři hvězdy. ()
Sklamaný nie som, no prekvapený tiež nie. A od výnimočného diela ukazujúceho umelcov život čakám prekvapenie, nápad, invenciu. Niečo doteraz nepoznané. A to je môj problém s Fotografom. Pred časom som totiž čítal obsiahly rozhovor s pánom Janom Saudkom, ako ho o všetko odrbala jeho niekdajšia životná múza. Nuž a tento film bol len obrazovým sprievodcom k uvedenému interview. Na to aby nudil je Roden príliš dobrý herec a Saudek príliš skvelý slovný i situačný eskamotér. A zároveň slovný i erotický neštandard, takže oko a ucho diváka sa neskutočne baví. Preto napriek zabijackej dĺžke bol film znesiteľný aj pútavý. Nemohol som sa ale zbaviť dojmu, či bol nutný odstrel jednej ambicióznej vychytralej dámy, na úkor ukázania Jána ako výlučne umením žijúceho pána, práve týmto spôsobom. Preto hviezdička dole. ()
Galerie (49)
Photo © Bioscop
Zajímavosti (17)
- Jan Saudek uvedl, že by si do hlavní role více přál Oldřicha Kaisera než Karla Rodena, protože je mu typově bližší. (MTHRFCKR)
- „Já jsem Jana Saudka nijak podrobně nestudoval, nepouštěl jsem si dokumenty s ním, ale samozřejmě jsem o scénáři a postavě jsem hodně přemýšlel. Přesto mi to první natáčecí den moc nešlo,“ řekl Karel Roden. (SONY_)
- První verze filmu, sestříhaná podle původních představ režisérky Ireny Pavláskové, měla tříhodinovou stopáž. (vasosak)
Reklama