Nastala chyba při přehrávání videa.
  • TeeAge
    ****

    | Rozpočet: 175 miliónov $ | Tržby: 582 miliónov $ | Ready Player One sa ku mne dostal nedlho po vydaní knihy, a tak som knihu zhltol za pár hodín. Hned mi bolo jasné, že bude len otázkou času jeho filmové spracovanie. Spielbergova verzia ma príjemne šokovala v aspektoch vizuálnej predstavivosti, pretože vytvorila podobný svet, aký som si predstavoval pri čítaní knihy. Dokonca aj vizáž postáv bola súrodá, čo je automatickou poklonou pred Ernestom Clineom. Dejové napredovanie je možno ešte strhujúcejšie, než v knihe, a to hlavne vďaka tomu, že popkultúrne odkazy sa nemusia dlho popisovať, pretože na nich stačí záber, alebo pár sekúnd hudobnej ukážky. Naviac sa scenár zbavil niektorých pasáží, a tak je dĺžka filmu viac, než príjemná. Nemohol som sa ale zbaviť dojmu, že ajkeď sa scenár snažil byť ešte napínavejším a ku koncu strhujúcejším, než kniha, tiež mu chýbala určitá osudovosť a nadčasovosť, kôli ktorej si človek určitý film púšťa znovu a znovu. Ready Player One je ale mimo to vizuálne zábavné a naplňujúce dielo, ktoré učiťe stojí za to vidieť. Staršej generácií 50+ ale nebude hovoriť vôbec nič - ešte menej, než komixová záplava filmového trhu.(2.4.2018)

  • Galadriel
    *****

    Trochu jsem váhala, jestli jít s hodnocením až nejvýš, ale nakonec mi došlo, že tak strhující a zábavný film už jsem vlastně neviděla, ani nepamatuju. Vizuálně parádní, plné odkazů na hudbu i kulturu z osmdesátých let, ve kterých si každý najde to svoje (za mě vede DeLoraine, Shining a Twisted Sisters). Spielberg prostě stále umí.(29.12.2018)

  • xxmartinxx
    ***

    Bavilo mě to jako atrakce, ale v tomhle směru nic nedorovnalo intro s úžasně odhmotněnou kamerou. Jinak překvapivě konzervativní film ve všech ohledech. Jednak vztahem k počítačovým hrám (jde o náhradní život, kde si mrzké existence léčí komplex své zbytečnosti) a poselstvím (počítačové hry nejsou opravdový svět, nezapomínejte na to), které podle mě odhalují, že Spielbergovi jen někdo, po vzoru jeho záporáka, našeptává popkulturní odkazy, ačkoliv modernímu gamerství vůbec nerozumí a představuje si ho v statické archaické podobě rozzlobeného rodiče (retro stylizace mi i proto přišla jako snadná volba a vyhnutí se propracovanému konceptu reagujícímu na vývoj herního průmyslu). Virtuální realitu tu pak vůbec neřeším, film se ani nepokouší představit logisticky a psychologicky věrohodný model, o kterém by mělo smysl uvažovat. A nakonec je konzervativní i samotnou strukturou, kdy vyprázdněné (přehuštěnost popkulturními odkazy opravdu nevnímám jako naplněnost) akční scény střídají toporné expoziční dialogy. Ten film mě bavil, to musím zopakovat, ale ani vteřinu jsem mu nevěřil, jeho okouzlení hrami mi přišlo smutně hrané a neupřímné. Spielberg většinu stopáže tráví kupením neironicky úchvatných digitálních akčních scén, přesto svá poslední slova věnuje obstarožnímu sloganu "buďte víc na čerstvém vzduchu". Buď to je cynický vylhané, nebo nedomyšlené. Nemluvě o nepříliš funkčním kontrastu s reálným světem. Notoričtí hráči počítačových her jsou dokonale krásní fit modelové a modelky, kdy sexy znaménko, které by na trhu modelingu znamenalo spíš plus, je prezentováno jako zdroj dalších komplexů. K čemu pak tvorba virtuálních avatarů? Vzniká další rovina vylhanosti filmu, který je o střetu reality a virtuality, ale reality se bojí a virtualitu nechápe, tak vlastně nemá moc co dělat. Nejde prostě natočit film, který neukazuje nic než úchvatnost digitálního světa, v němž jsou všichni šťastní, nejsou zobrazeny jakékoliv vedlejší účinky, které by neplatily i pro realitu (komercializace), realita je v důsledku stejně nehmotná, protože v ní chybí špína a ošklivost (zvláštní u filmu odehrávajícího se ve slumu), jen je nudnější, a pak najednou okázale artikulovat nějakou "střední cestu" a "důležitost opravdovosti", ke které film absolutně nevede. Jediným funkčním poselstvím tedy je vzkaz Spielberga lidem: "Konzumujte popkulturu plnými doušky, ale konzumujte ji způsobem, jaký jsem já zavedl. Neposouvejte se, nehledejte nic nového, to nejkrásnější a nejlepší vám dala moje generace. A pokud budete mít pocit, že jde o mrhání životem - dva dny v týdnu si můžete hrát na sluníčku, to vaší stagnaci dostatečně vyváží." Což by mi ale nakonec nevadilo - vlastně mi vše to, co píšu, vadilo překvapivě málo, protože se do toho dá intuitivně ponořit a plavat v tom - tedy za předpokladu nekladení odporu. Opakované zhlédnutí by tomu podle mě hodně uškodilo. 70 % PS: Popkulturní odkazy mě bavily, i když není nic otravnějšího na světě než koukat na takový film s lidmi, kteří chtějí dávat najevo, že rozumí tomu, na co se odkazuje.(26.3.2018)

  • JFL
    ****

    Proč jsou všichni tak vyjevení z toho, že má Spielberg řemeslo perfektně v malíku? Nejde tolik o to, že by byl nějaký zázrak, že jeden z nejlepších řemeslníků a vypravěčů pořád umí to, co uměl vždy. "Ready Player One" spíš zpřítomňuje, jak mizerné jsou jiné blockbustery posledních let. Ale přestože jako film RPO šlape jak hodinky, v jeho jádru tluče zkažené srdce. Za všemožně vyzdvihovanou adorací 80s popkultury se totiž skrývá ohromně depresivní vize budoucnosti. Jak jinak si vykládat svět, který je neskutečně technologicky vyspělý, ale kulturně zamrznul na artefaktech osmdesátek a devadesátek, přesněji řečeno, který dobrovolně hltá a do nejmenšího detailu memorizuje popkulturu osmdesátek? Příznačně za vším stojí jeden zhrzený egocentrický a megalomanský nerd, který si absolutní pozornost celého světa vůči sobě a svým oblíbeným titulům vynucuje vábničkou mamonu a moci. Vyprávění filmu vlastně přináší děsivý obraz marnosti životů fanoušků, kteří doufají, že na ně bude po smrti někdo vzpomínat, ale s hrůzou zjišťují, že jediné co po sobě zanechali, bylo množství zkonzumovaných videoher, filmů a komiksů. Ačkoli autor předlohy asi zamýšlel něco jiného, "Ready Player One" ukazuje zbožné přání stárnoucího nerda, aby jím adorované tituly, které pro něj tolik znamenají, měly nějakou relevanci ještě v polovině jednadvacátého století. Když půjdeme ještě hlouběji, je pak celý projekt filmové adaptace zvrhlým mýtem na druhou, jenž při sundání růžových brýlí ukazuje, jak popkultura sama sebe požírá a při tom současně utváří své vyznavače i jejich modly díky iluzi o tom, že se z fandy může stát hvězda. Zdejší vyprávění jen slouží k utužení v základu smutné myšlenky, že obsesivní znalost popkultury má nějaký smysl, ba že dokonce může být klíčem k životnímu úspěchu a bohatství. Samozřejmě nesmí chybět idealizace popkultury jako výtvoru niterného autorství a ne průmyslu, nemluvě pak o iluzi, že její výtvory patří fanouškům a uživatelům, ne korporacím a majitelům licencí. Všechny tyto mýty v sobě "Ready Player One" slučuje v rovině vyprávění i samotného projektu. Nelze pak než s úžasem sledovat promyšlenost, s jakou korporátní monstrum šíří své evangelium, když do světa vysílá legendy o tom, jak muselo být tuze náročné zajistit licence na jednotlivé citované artefakty a jak jediný, komu se to mohlo povést je všemi adorovaný Spielberg. Ale třeba když budeme vytrvale pátrat, tak jeden z nás, který zkalaogizuje všechny odkazy v RPO, bude sám hvězdou internetu a když se to bude korporátní hydře hodit, natočí podle jeho seznamu film. A nejhorší na tom všem je, že se na to fakt dobře kouká.(13.5.2018)

  • juta
    *****

    Tak konečně to Steven Spielberg dokázal. Byl jsem přesvědčený, že tento režisér prostě nedokáže udělat takový film, kterému bych dal plný počet a dokázal to na sklonku své dlouhodobé kariéry. :D Určitě za to mohl skvělý výběr tématu a téma příběhu, který prostě musí zafungovat na každého, kdo vyrůstal v době, kdy vznikaly hry či filmy, na které tento film dobře odkazuje. Ale rozhodně to nebyla zásluha Spielberga, kdyby to natočil kdokoliv jiný, tak by se mi to také určitě líbilo, když jsem ulítlej na takovouto mytologii. Jediné co mě možná mrzí, že i když tu je velký prostor tak prostě na hry či filmy není čas, takže jsou tady jen takové úlomky, které ale potěší. Freddy se tu moc neohřál, aspoň že Chucky tu měl tu svou chvilku slávy. Jinak příběh je standardní a povedený. Nezlobil bych se, kdyby se natočil nějaký prequel nebo něco takového ze světa Oasis, protože nevyužitých míst bylo až moc.(14.7.2018)

  • - Spoiler: Vo filme získa Wade mincu s extra životom od Kurátora. V knihe ju získa pri nájdení automatu s PAC-MANom a odohraní "dokonalej" hry. (SimaLeera)

  • - V určitých scénách je vidět, že po smrti avatara se hráči objeví nápis „Game over“, po vzoru starých her. (vojtaruzek)

  • - Spoiler: Ve scéně, kdy Sorrento (Ben Mendelsohn) s pistolí v ruce otevře dveře dodávky a v úžasu sleduje Wadea (Tye Sheridan) držícího „Easter Egg“, lze zaslechnout skladbu s melodií nápadně podobnou té ze soundtracku Indiana Jones a Poslední křížová výprava (1989), někdy nazývané „The Grail Theme“. (Doldus)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace