poster

Ready Player One: Hra začíná

  • USA

    Ready Player One

  • Slovensko

    Ready Player One: Hra sa začína

  • Kanada

    Ready Player One

  • Nový Zéland

    Ready Player One

  • Velká Británie

    Ready Player One

  • Austrálie

    Ready Player One

  • Irsko

    Ready Player One

Akční / Sci-Fi / Dobrodružný

USA, 2018, 140 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Rominator
    ****

    Člověk si něčeho všimne, sepíše, ověří, pošle a dopadne takhle... Milý uživateli, tebou zaslaná zajímavost k filmu Ready Player One: Hra začíná (2018) byla zamítnuta z důvodu: zaslaná zajímavost byla sloučena s další již existující zajímavostí. Text tebou zaslané zajímavosti: Při automobilovém závodě se projíždí kolem kina, které má na poutači uvedeno: Schwarzenegger Jack Slater III. Je to odkaz na film Poslední akční hrdina (1993), ke kterému napsal příběh Zak Penn a hlavní roli si zahrál Arnold Schwarzenegger. Tento odkaz do filmu Ready Player One: Hra začíná (2018) tajně propašoval Pennův kolega, scénárista a autor předlohy Ernest Cline.(21.4.2018)

  • T2
    *****

    Rozpočet $150miliónovTržby USA $134,570,919Tržby Celosvetovo $573,170,919Tržby za predaj Blu-ray v USA Tržby za predaj DVD v USA ║ Trailer, skôr prinášal obavy než nejaké terno (niečo podobne sme tu už mali - Speed Racer, bol fajn ale široké publikum nezaujal) ale Steven Spielberg stále vie a skĺbenie herného CGI s hravým detským svetom mu vyšlo. Do toho tie korporačné boje o trh, konšpirácie, súťaže, dravá ohlušujúca akcia, či dráma, všetko zaobalené v dokonalosti. Využíva to veľa herných či filmových motívov. Jednoznačne poteší Železný obor a prekvapí hororová vsuvka z Osvietenia, to bol fakt šok. No a na to že nefrčím na nejaký konzolových hrách som si to nadmieru užil. Je to údernejšie než Tron. Technicky zvládnuté, hmatateľné, poukazujúce aj na digitálnu-netovú dnešnú dobu. Jazda ako sa patrí a taká príjemná filmová udalosť. /videl v kine: 100%/(2.4.2018)

  • H34D
    ****

    Z proklamovaných Spielbergových rodinných filmů mám od doby Válečného hnoje trochu hnusí kůži, ale Ready Player One všechny obavy zahnal jak nečekaný rozbřesk nad propařenou nocí. Počítačové hry a odkazy na filmové legendy přelomu 80. a 90. let - to je ta pravá nostalgie pro naši (moji) generaci. Ready Player One není vyloženě geniální, ani převratný, ale je to zkrátka po všech čertech dobrý film. 8/10(6.5.2018)

  • Slarque
    ****

    Steven Spielberg je stále vynikajícím vypravěčem a triky mu v tom jen pomáhají. Jednoduchý příběh rozložený do dvou vyprávěcích rovin je tu použit jako nit, na kterou se věší různé odkazy. Sice si nejsem jistý, nakolik je to srozumitelné pro dnešní mládež (přece jen je tam všechno od Osvícení až po Železného obra), ale já se u toho bavil skvěle, a to ani nehraju počítačové hry.(17.5.2018)

  • xxmartinxx
    ***

    Bavilo mě to jako atrakce, ale v tomhle směru nic nedorovnalo intro s úžasně odhmotněnou kamerou. Jinak překvapivě konzervativní film ve všech ohledech. Jednak vztahem k počítačovým hrám (jde o náhradní život, kde si mrzké existence léčí komplex své zbytečnosti) a poselstvím (počítačové hry nejsou opravdový svět, nezapomínejte na to), které podle mě odhalují, že Spielbergovi jen někdo, po vzoru jeho záporáka, našeptává popkulturní odkazy, ačkoliv modernímu gamerství vůbec nerozumí a představuje si ho v statické archaické podobě rozzlobeného rodiče (retro stylizace mi i proto přišla jako snadná volba a vyhnutí se propracovanému konceptu reagujícímu na vývoj herního průmyslu). Virtuální realitu tu pak vůbec neřeším, film se ani nepokouší představit logisticky a psychologicky věrohodný model, o kterém by mělo smysl uvažovat. A nakonec je konzervativní i samotnou strukturou, kdy vyprázdněné (přehuštěnost popkulturními odkazy opravdu nevnímám jako naplněnost) akční scény střídají toporné expoziční dialogy. Ten film mě bavil, to musím zopakovat, ale ani vteřinu jsem mu nevěřil, jeho okouzlení hrami mi přišlo smutně hrané a neupřímné. Spielberg většinu stopáže tráví kupením neironicky úchvatných digitálních akčních scén, přesto svá poslední slova věnuje obstarožnímu sloganu "buďte víc na čerstvém vzduchu". Buď to je cynický vylhané, nebo nedomyšlené. Nemluvě o nepříliš funkčním kontrastu s reálným světem. Notoričtí hráči počítačových her jsou dokonale krásní fit modelové a modelky, kdy sexy znaménko, které by na trhu modelingu znamenalo spíš plus, je prezentováno jako zdroj dalších komplexů. K čemu pak tvorba virtuálních avatarů? Vzniká další rovina vylhanosti filmu, který je o střetu reality a virtuality, ale reality se bojí a virtualitu nechápe, tak vlastně nemá moc co dělat. Nejde prostě natočit film, který neukazuje nic než úchvatnost digitálního světa, v němž jsou všichni šťastní, nejsou zobrazeny jakékoliv vedlejší účinky, které by neplatily i pro realitu (komercializace), realita je v důsledku stejně nehmotná, protože v ní chybí špína a ošklivost (zvláštní u filmu odehrávajícího se ve slumu), jen je nudnější, a pak najednou okázale artikulovat nějakou "střední cestu" a "důležitost opravdovosti", ke které film absolutně nevede. Jediným funkčním poselstvím tedy je vzkaz Spielberga lidem: "Konzumujte popkulturu plnými doušky, ale konzumujte ji způsobem, jaký jsem já zavedl. Neposouvejte se, nehledejte nic nového, to nejkrásnější a nejlepší vám dala moje generace. A pokud budete mít pocit, že jde o mrhání životem - dva dny v týdnu si můžete hrát na sluníčku, to vaší stagnaci dostatečně vyváží." Což by mi ale nakonec nevadilo - vlastně mi vše to, co píšu, vadilo překvapivě málo, protože se do toho dá intuitivně ponořit a plavat v tom - tedy za předpokladu nekladení odporu. Opakované zhlédnutí by tomu podle mě hodně uškodilo. 70 % PS: Popkulturní odkazy mě bavily, i když není nic otravnějšího na světě než koukat na takový film s lidmi, kteří chtějí dávat najevo, že rozumí tomu, na co se odkazuje.(26.3.2018)

  • - Postava Art3mis se jmenuje ve světě mimo OASIS Samantha Evelyn Cook. Zajímavou „náhodou“ je pak fakt, že její představitelkou je Olivia Cooke. Až na nadbytečnou samohlásku na konci hereččina jména jsou jejich příjmení prakticky totožná. (Nevka)

  • - Tye Sheridan (Wade Watts) musel do role přibrat přes 8 kg. V knižní předloze totiž trpí hlavní postava obezitou a tvůrci se rozhodli tento fakt z knihy zachovat. (Eliska.Kovar)

  • - Daito (Win Morisaki) používá v závěrečné bitvě robota RX 78 Gundam z anime seriálu Mobile Suit Gundam (1979). Ve filmu má tento robot aktivitu limitovanou třemi minutami, což předloze neodpovídá. Tento limit je ve skutečnosti odkazem na jiný ikonický japonský seriál, konkrétně Ultraman (1966), kde mohl hlavní hrdina v transformované podobě existovat právě po dané tři minuty. Ultraman hrál klíčovou roli v Clineově knižní předloze, ve filmu se však nakonec z důvodu chybějících autorských práv neobjevil a jeho role se rozdělila právě mezi RX 78 Gundam a Iron Gianta. (Israha)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace