• MickeyStuma
    ****

    Skvělá ryze česká parodie na žánrovku zvané gangsterský film. Český humor je tu využit na maximum a různé odkazy na gangsterské motivy ocení je opravdový znalci tohoto žánru. Škoda jen té přemíry typické roztržitosti ve stylu - na co sáhnu, to pokazím -. Zkrátka, čeho je moc, toho je příliš.  Jinak takový černý humor je zcela na místě a jistá naivita zrovna tak. Parodovat daný žánr není žádná legrace, ale Juraj Herz si s tím poradil velice obratně. Ano, nedoceněný snímek, ke kterému by se současní tvůrci komedií ani nepřiblížili.(2.8.2015)

  • eraserhead666
    ***

    "Berte. Vy si to jistě zasouložíte." Je až komické, jak komický není jen tento film, zcela zapadající do ranku sedmdesátkových a osmdesátkových ulítlých komedií, ale i pozadí jeho vzniku. Herz jej totiž natočil čistě jen z existenčních důvodů na žádost tehdejšího socialistického ministra vnitra. Komedii o italských mafiánech střetnuvších se a převezených malými českými podvodníčky v socialistickém Československu. No, řachanda jak prase. Naštěstí je to i přes jistou přestřelenou karikaturnost některých postav a zbytečně přehnanou ztřeštěnou náhodovost v závěru docela zábavné a oplývá to zajímavými postavami ve skvělém hereckém podání (Hrušínského kočičí pověry testující Padre, Herzův vynikající falešný Arab a i ta Kořínková se od Holek z porcelánu hezky vyvinula ve všech směrech). Jen nechápu, proč jsem o tom filmu dodnes nevěděl?(13.5.2013)

  • Kubeska
    **

    Divná pakárna se spoustou trapně skvělých hereckých výkonů, s hudbou od mistra Hapky, která je dobrá, ale některé její motivy se do filmu nehodí a jsou zvláštní. Karel Kopfrkingl (Rudolf Hrušínský) by měl vyjít ze Spaloveče mrtvol, vzít si do ruky tyč z toho děsivého krematoria a některé tvůrce tohohle guláše prostě praštit.(2.6.2014)

  • Oskar
    ***

    Tahle mafiánská parodie se nedá jen tak smést ze stolu, jakkoli je nepovedená. Juraj Herz by natočil výrazně lepší film, kdyby měl pro něco takového podmínky. Navíc v polovině natáčení zemřel Jiří Hrzán, což Herze, jak sám říká, podlomilo. Marián Labuda je horší než kdy jindy, mnoho dobrých komiků je zde jen do počtu, chaotičnost děje s příliš mnoha postavami v mnohém připomíná britské Casino Royalle. Ovšem černohumorné scény s Rudolfem Hrušínským coby kmotrem a s jeho kočkami ("Tak koupat je prý můžeme, ale ždímat ne.") jsou výborné.(23.2.2003)

  • MarekT
    ***

    Poměrně často reprízovaná komedie není až takovým propadákem, jak našeptává zdejší hodnocení, nicméně Oskarův příměr "české Casino Royale" v negativním slova smyslu je na místě. Narozdíl od mnou velice oblíbeného britského počinu u nás zůstalo akorát u dobrého úmyslu natočit špionážní parodii, čemuž odpovídá například vynikající úvodní melodie z dílny Petra Hapky. Celkem prosakují dvě nejzřetelnější nečistoty, které byly vyčítány i Casinu - za prvé: chatrný a evidentně mnohokrát přepisovaný scénář. Je mimochodem zajímavé, že se to o hodně více projevuje v případě práce dvou scénáristů, byť omezených silnou cenzurou, než u poslepovaného díla sedmi píšících, kteří ještě k tomu navzájem o sobě nevěděli. Za druhé: bezúčelný výskyt mnoha známých tváří. Kdybychom z Casina vystřihli camea Belmonda nebo O'Toola, objektivně vzato by se nic nestalo, jenomže když obojí je tak půvabně vypointované... Tady sice divákovo oko zaregistruje mimo jiné Lábuse, Krampola, Šimka, Menzela či duo Satinský - Lasica, nicméně kdyby tyto konkrétní štěky obsadili méně známí herci, kvalita této komedie by výrazně neklesla (respektive by i vzrostla, jelikož ve filmu platí přímá úměrnost - čím známější tvář, tím významnější prostor). Nicméně jsou zde i tací, kteří se zde sice objeví jen na chvíli, ale jejich potenciál zůstává nevyužit - mj. František Filipovský asi nejvýrazněji spojil komedii s gangsterkou, L+S vyfasovali jeden z nejslabších skečů celého příběhu, stejně tak tvůrci se mohli zaměřit také i na sex-appeal Simony Stašové - v mých očích není moc příkladnějších tuzemských femme fatale jako ona při svém kratičkém výstupu. Přesto je právě herecké podání tím, co Buldokům kraluje, mimo té nesympatie či špatného zasazení se něco málo povedlo (to by ani nemohlo být správně nadpočetné obsazení, aby zde někdo nevynikl) - mimo již zmíněných je to především corleonovský Rudolf Hrušínský a jeho suše podané repliky s nielsenovskou grácií, dále třeba zaujme arabský kolega s tváří Juraje Herze, který snad nikde jinde není takto úchvatný, co se týče jeho příležitostného účinkování před kamerou. Myslím, že se Buldoci nikterak neodlišují od většiny komedií z období normalizace a ačkoli pana režiséra radši vidím ve spojení se žánry magického realismu, oceňuji jeho typickou odvážnost i při zdejší realisaci, co na tom, že za to zaplatil daň v podobě Hrzánova úmrtí plus častého přepisování scénáře (které mj. zapříčinilo, že film odkazuje i na nechvalně proslulé "sociálně-kritické" komedie z téže doby). Rozdíl oproti jiným dobovým snímkům vidím akorát ve větší trpělivosti diváka, pramenící z nesourodé ústřední trojice (v případě pana Labudy budu předstírat, že jsem jeho mafiánskou kreaci nezaregistroval), cestopisných záběrů nebo ne zrovna dvakrát příjemné hudební vložky Jany Kratochvílové, jinak nic urážlivého, abych po čase sáhnout i k hodnocení nejnižšímu, nevidím. 50%(16.12.2010)

  • - Poslední natáčení Jiřího Hrzána, zemřel tragicky v průběhu natáčení a všechny scény s ním musely být přetočeny s nově obsazeným Miroslavem Středou. Film neobsahuje jediný záběr s hercem, ale Hrzán zůstal pietně kreditován v titulcích. (BoredSeal)

  • - Autor kriminálních románů a filmový a televizní scénárista Ivan Gariš si kromě námětu a scénáře střihl také roli jednoho z mafiánů. (Olík)

  • - Režisér Juraj Herz považuje tento film za svoj najhorší a okrem jedinej scény, kde Milan Lasica a Július Satinský hrali dvoch esenbákov, ho nemá vôbec rád. Naopak jeho otec považuje tento film za synov najlepší. (Raccoon.city)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace