• MickeyStuma
    ****

    Skvělá ryze česká parodie na žánrovku zvané gangsterský film. Český humor je tu využit na maximum a různé odkazy na gangsterské motivy ocení je opravdový znalci tohoto žánru. Škoda jen té přemíry typické roztržitosti ve stylu - na co sáhnu, to pokazím -. Zkrátka, čeho je moc, toho je příliš.  Jinak takový černý humor je zcela na místě a jistá naivita zrovna tak. Parodovat daný žánr není žádná legrace, ale Juraj Herz si s tím poradil velice obratně. Ano, nedoceněný snímek, ke kterému by se současní tvůrci komedií ani nepřiblížili.(2.8.2015)

  • sinp
    **

    Zajímalo by mě, co vedlo Juraje Herze k natočení takového filmu. Párkrát jsem se zasmál, to je sice pravda, ovšem po stránce patřící právě Herzovi to bylo horší. Režie je totiž pořádně prachbídná - zmatený střih a divné výkony odkazují k pozdějším příčinám masivního odchodu diváků, komediím Divoké pivo, Kanárská spojka atd. Jako pokus to beru, pokus zadrhnuvší se už v první fázi.(28.12.2005)

  • MarekT
    ***

    Poměrně často reprízovaná komedie není až takovým propadákem, jak našeptává zdejší hodnocení, nicméně Oskarův příměr "české Casino Royale" v negativním slova smyslu je na místě. Narozdíl od mnou velice oblíbeného britského počinu u nás zůstalo akorát u dobrého úmyslu natočit špionážní parodii, čemuž odpovídá například vynikající úvodní melodie z dílny Petra Hapky. Celkem prosakují dvě nejzřetelnější nečistoty, které byly vyčítány i Casinu - za prvé: chatrný a evidentně mnohokrát přepisovaný scénář. Je mimochodem zajímavé, že se to o hodně více projevuje v případě práce dvou scénáristů, byť omezených silnou cenzurou, než u poslepovaného díla sedmi píšících, kteří ještě k tomu navzájem o sobě nevěděli. Za druhé: bezúčelný výskyt mnoha známých tváří. Kdybychom z Casina vystřihli camea Belmonda nebo O'Toola, objektivně vzato by se nic nestalo, jenomže když obojí je tak půvabně vypointované... Tady sice divákovo oko zaregistruje mimo jiné Lábuse, Krampola, Šimka, Menzela či duo Satinský - Lasica, nicméně kdyby tyto konkrétní štěky obsadili méně známí herci, kvalita této komedie by výrazně neklesla (respektive by i vzrostla, jelikož ve filmu platí přímá úměrnost - čím známější tvář, tím významnější prostor). Nicméně jsou zde i tací, kteří se zde sice objeví jen na chvíli, ale jejich potenciál zůstává nevyužit - mj. František Filipovský asi nejvýrazněji spojil komedii s gangsterkou, L+S vyfasovali jeden z nejslabších skečů celého příběhu, stejně tak tvůrci se mohli zaměřit také i na sex-appeal Simony Stašové - v mých očích není moc příkladnějších tuzemských femme fatale jako ona při svém kratičkém výstupu. Přesto je právě herecké podání tím, co Buldokům kraluje, mimo té nesympatie či špatného zasazení se něco málo povedlo (to by ani nemohlo být správně nadpočetné obsazení, aby zde někdo nevynikl) - mimo již zmíněných je to především corleonovský Rudolf Hrušínský a jeho suše podané repliky s nielsenovskou grácií, dále třeba zaujme arabský kolega s tváří Juraje Herze, který snad nikde jinde není takto úchvatný, co se týče jeho příležitostného účinkování před kamerou. Myslím, že se Buldoci nikterak neodlišují od většiny komedií z období normalizace a ačkoli pana režiséra radši vidím ve spojení se žánry magického realismu, oceňuji jeho typickou odvážnost i při zdejší realisaci, co na tom, že za to zaplatil daň v podobě Hrzánova úmrtí plus častého přepisování scénáře (které mj. zapříčinilo, že film odkazuje i na nechvalně proslulé "sociálně-kritické" komedie z téže doby). Rozdíl oproti jiným dobovým snímkům vidím akorát ve větší trpělivosti diváka, pramenící z nesourodé ústřední trojice (v případě pana Labudy budu předstírat, že jsem jeho mafiánskou kreaci nezaregistroval), cestopisných záběrů nebo ne zrovna dvakrát příjemné hudební vložky Jany Kratochvílové, jinak nic urážlivého, abych po čase sáhnout i k hodnocení nejnižšímu, nevidím. 50%(16.12.2010)

  • darkrobyk
    **

    I mistr tesař se někdy utne...a Herzovi komedie očividně nesedne! Člověk se tak nějak dívá, říká si, hmm, hezké obrázky cizích měst, hmm, má to být letiště v Itálii, je to ale západní Německo, hmm, nojo, Němci to platili, tak jináč to asi nešlo a copa bude dál? Skvělí herci jen bohapustě tlachají, R.Hrušínský pouští z okna kočičky, padají na hlavičku, ale moc k popukání to není. To kočička v Zabil jsem Einsteina, pánové! má vyndavací očičko a hezky u toho řve! To je vtipné, pokud nemáte rádi kočky...Tož hvězdu za ty obrázky a druhou za Janu Kratochvílovou, která pak emigrovala a beztak kvůli ní tahle podivná splácanina později nikde moc nešla.(7.2.2011)

  • Johgas
    **

    Parodie, nic víc, nic míň. Plná skvělých herců a občas i vtipných hlášek. Za jednu z nejlepších scének považuji "odzbrojování" Luďka Soboty, tohle mě rozhodně pobavilo. Roli Dagmar Veškrnové jsem nepochopila, totálně nadbytečná. Kořínkové a Stašové to slušelo a to je tak všechno. Při vší úctě k hereckým ikonám typu pana Hrušínského a Kodeta jednou stačilo.(3.3.2016)

  • - Poslední natáčení Jiřího Hrzána, zemřel tragicky v průběhu natáčení a všechny scény s ním musely být přetočeny s nově obsazeným Miroslavem Středou. Film neobsahuje jediný záběr s hercem, ale Hrzán zůstal pietně kreditován v titulcích. (BoredSeal)

  • - Na konci filmu, kdy Dáma (Dagmar Veškrnová-Havlová) venčí v lese buldoky, zablokuje dveře proti otevření od náklaďáku vpravo pod nápisem TIR. Hned poté je objeví myslivec, přičemž je možné všimnout si, že u dveří je blokační kolík. (Zdroj: ČSFD.cz)

  • - V záběru, kdy Boháčková (Jiřina Bohdalová) v Amsterdamu předává kufr dívce, která vystoupí na mostě z amerického vozu, je možné spatřit dodávku, která projede kolem. V dalším záběru však lze zpozorovat, že díky americkému vozu by dodávka místem projet nemohla. (Zdroj: ČSFD.cz)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace