• voidindigo
    **

    Ze začátku mě tenhle film bavil a připadal zajímavý, asi hlavně protože mám rád bizarní komedie jako třeba "Leningrad Cowboys Go to America". Ovšem špička byla sekvence, když mafiánský šéf lezl ven oknem oblečený jako klaun. Potom už žádné dobré gagy a zajímavá kamera z první poloviny je taky pryč. Zbývá jen trapná, křečovitá nuda. Taky jako u při "U konce s dechem" nechápu proč by měl někdo natočit naprosto neakční film , který začíná docela dobrou akční scénou - snad jedině aby docela krutě vyvrátil divákovo očekávání. Ovšem možná, že tomuto filmu křivdím alespoň co se týče dialogu, protože všichni herci tak šíleně mumlali, že polovina dialogů mi unikla. A odkdy mluví italský gangsteři česky ?(18.2.2007)

  • decouble
    odpad!

    Vypadá to jako by se téměř všichni známí českoslovenští herci sešli, aby si nalepili umělé kníry a pro srandu si zahráli na mafiánský film. Občas se snaží mluvit italsky a pravidelně pronášejí nějakou provařenou hlášku z gangsterského žánru ("Betonové botičky" nebo "Olivy jsou v láku" - "Co to plácáš blbečku, olivy byly včera"). V člověku to vzbuzuje pocit jakoby se tvůrci snažili vytvořit komedii od Václava Vorlíčka, ale výsledek je tak tragický, že připomíná spíše jeden bezkrevný díl z televizních "Třiceti případu Majora Zemana." Nemůžu se tak ubránit dojmu, že scenáristé zřejmě viděli víc německých kopií tohoto žánru než amerických originálů. Je to tak moc špatné, že to není ani nechtěně vtipné.(4.2.2011)

  • peetriss
    **

    Výborné obsazení, které si své role užívá každým coulem, ale pokud se na Buldoky a třešně podívám jako na celek rozpadá se v bejkárnu, která nefunguje ani coby komedie nebo parodie, a už vůbec ne jako mafiánské (zlodějíčkovské) dobrodružství. Několik sporadických povedených scén a dobří herci ještě nedělají film automaticky dobrým. 30%(5.6.2014)

  • kingik
    *

    Gangsterský žánr podle Juraje Herze. A režíroval tuhle bezbřehou slátaninu vůbec Herz?! Při sledování tohoto podivného mafiánského opusu se mně nechce zdát, že ho na svět přivedl režisér s vynikajícím (režijním) citem pro látku. Cit pro filmovost zůstal zachován, ale struktura filmu je natolik banální, až selhává i ve své jednoduchosti vyprávění. Herz si chtěl vyhrát u nás s nepříliš osvědčeným žánrem. Pro svoji parodickou hříčku se uchýlil k experimentální formě, která ale pro parodii není příliš vhodná. Filmu tedy chybí jakýkoliv řád. Vše je nahozeno bez ladu a skladu. Hrubý pokus o akčnost je jedním z mála substancí, které film drží. Přestřelky ani honičky nebyly nikdy výsadou česko-slovenských režisérů. Samozřejmě, že i v těch Herzových akčních hrátkách chybí řemeslná kvalita, ale beru jeho odvahu se do něčeho takového vůbec v našich (socialistických) podmínkách pustit. Film degradují masky herců. Jejich líčení, paruky a kníry je opravdu odstrašující. I když se jedná zřejmě o záměr, u mě neprošel. Labuda a spol. nebudí tímto respekt. A mafiáni by měli mít respekt. Všichni bez rozdílu působili jak z karnevalu. Nevkusné líčení podlomil úděsný scénář. Většinou obsahoval nudné a zdlouhavé pasáže, které dokonce působily málo profesionálně zvládnuté. O nějaké nápaditosti nemůže být ani řeč. Humor se nedostavil. Byl téměř vytěsněn. Na filmu mně nic nepřišlo vtipného. A ani nevím, co přesně parodoval. Mám pocit, že ani nic neparodoval a že tak debilní byl sám o sobě. Herzovi z toho vyšel pohříchu nevábný slepenec, ve kterém si svůj prostor našlo pár zárodků akce. A víc nic. Je umění stvořit s tak nadějným hereckým obsazením takovou podivně nedomrlou krávovinu, ze které si nelze nic zajímavého vybrat. Jo, mafiáni neměli v socialistickém Československu filmařsky ustláno. Tahle postel byla pořádně rozházená. Herzův nepovedený opus stupidum. 20%(28.4.2015)

  • Kri-kri
    *

    Plno skvělých československých herců a komiků v parodii na italské mafiány vs. amatérští čeští zlodějíčci, která se ale vůbec nepovedla. První půlhodinu se absolutně nic neděje a ani pak to není zrovna slavné. Pár mírně vtipných situací se sice najde, ale jinak je to hodina a tři čtvrtě strašné nudy, kterou trochu zachraňuje mafián Labuda a Dvořák coby šéf pražských zlodějů. Od normalizačních komedií zpravidla očekávám daleko víc humoru. Ve výsledku mi to vychází na slabou jednu a půl hvězdičky, takže 20%.(10.7.2018)

  • - Autor kriminálních románů a filmový a televizní scénárista Ivan Gariš si kromě námětu a scénáře střihl také roli jednoho z mafiánů. (Olík)

  • - V záběru, kdy Boháčková (Jiřina Bohdalová) v Amsterdamu předává kufr dívce, která vystoupí na mostě z amerického vozu, je možné spatřit dodávku, která projede kolem. V dalším záběru však lze zpozorovat, že díky americkému vozu by dodávka místem projet nemohla. (Zdroj: ČSFD.cz)

  • - Trpaslíci, na ktorých pracoval Petr Nárožný, sú z filmu Ať žijí duchové! (1977). (pds)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace