• kingik
    *

    Gangsterský žánr podle Juraje Herze. A režíroval tuhle bezbřehou slátaninu vůbec Herz?! Při sledování tohoto podivného mafiánského opusu se mně nechce zdát, že ho na svět přivedl režisér s vynikajícím (režijním) citem pro látku. Cit pro filmovost zůstal zachován, ale struktura filmu je natolik banální, až selhává i ve své jednoduchosti vyprávění. Herz si chtěl vyhrát u nás s nepříliš osvědčeným žánrem. Pro svoji parodickou hříčku se uchýlil k experimentální formě, která ale pro parodii není příliš vhodná. Filmu tedy chybí jakýkoliv řád. Vše je nahozeno bez ladu a skladu. Hrubý pokus o akčnost je jedním z mála substancí, které film drží. Přestřelky ani honičky nebyly nikdy výsadou česko-slovenských režisérů. Samozřejmě, že i v těch Herzových akčních hrátkách chybí řemeslná kvalita, ale beru jeho odvahu se do něčeho takového vůbec v našich (socialistických) podmínkách pustit. Film degradují masky herců. Jejich líčení, paruky a kníry je opravdu odstrašující. I když se jedná zřejmě o záměr, u mě neprošel. Labuda a spol. nebudí tímto respekt. A mafiáni by měli mít respekt. Všichni bez rozdílu působili jak z karnevalu. Nevkusné líčení podlomil úděsný scénář. Většinou obsahoval nudné a zdlouhavé pasáže, které dokonce působily málo profesionálně zvládnuté. O nějaké nápaditosti nemůže být ani řeč. Humor se nedostavil. Byl téměř vytěsněn. Na filmu mně nic nepřišlo vtipného. A ani nevím, co přesně parodoval. Mám pocit, že ani nic neparodoval a že tak debilní byl sám o sobě. Herzovi z toho vyšel pohříchu nevábný slepenec, ve kterém si svůj prostor našlo pár zárodků akce. A víc nic. Je umění stvořit s tak nadějným hereckým obsazením takovou podivně nedomrlou krávovinu, ze které si nelze nic zajímavého vybrat. Jo, mafiáni neměli v socialistickém Československu filmařsky ustláno. Tahle postel byla pořádně rozházená. Herzův nepovedený opus stupidum. 20%(28.4.2015)

  • Willy Kufalt
    ***

    Mafianské drama po česku. Úplně špatné to není, jak se to snaží průměr hodnocení 36% dokázat, dokonce mi bylo trochu líto, když to po 100 minutách velice náhle a velice otevřeně skončilo. Jen mi nějak nedošlo, jaký měla celá ta šaráda italských mafiánů v Čechách význam a o co všem těm podivínům šlo? Dosti chaotické, protože jinak uvidíme hlavně sled akčních, kriminálních a komických scén (bohužel i včetně vyloženě trapných momentů) bez výraznějšího závěru a s bohatou plejádou českých komických, hereckých i hudebních hvězd, z nichž ale řada nemusí být každému sympatická. Osobně se zde hlavně nemohu zbavit dojmu, že Josef Dvořák byl nejhorším hercem spřed r.1989 a že výborný Rudolf Hrušínský začal v 80. letech najednou více podivných rolí, které si jako tehdy již dlouho uznávaný herec mohl odpustit (zde jako experimentátor, který zkoumá na kočkách, zda po pádě z okna dopadnou na hlavu nebo na nohy, v jiném snímku ze stejného roku Tajemství v hradu Karpatech pro změnu zase jako šašek-vynálezce třaskavin a šílených přístrojů atd.). Extravagantní zpěvačka Jana Kratochvílová svými hudebními "perlami" celou tuhle (alespoň zčásti odpudivou) podivnost jenom završuje. Nicméně představitelé gangsterů Kodet, Středa, Hrzán obstáli a František Němec si tak trochu zopakoval roli z Muže z Londýna :-) ... Úvod v striptýzovém baru byl excelentní a jako hlavní klady vnímám dále velice stylovou režii Juraja Herze, skutečně nádhernou hudbu mistra Petra Hapky, která vylepšuje celý zážitek z filmu a natáčení ve velkolepých lokacích hned v čtyřech zemích (Karlovy Vary, Vídeň, Řím, Amsterdam). 55%(6.10.2017)

  • peetriss
    **

    Výborné obsazení, které si své role užívá každým coulem, ale pokud se na Buldoky a třešně podívám jako na celek rozpadá se v bejkárnu, která nefunguje ani coby komedie nebo parodie, a už vůbec ne jako mafiánské (zlodějíčkovské) dobrodružství. Několik sporadických povedených scén a dobří herci ještě nedělají film automaticky dobrým. 30%(5.6.2014)

  • darkrobyk
    **

    I mistr tesař se někdy utne...a Herzovi komedie očividně nesedne! Člověk se tak nějak dívá, říká si, hmm, hezké obrázky cizích měst, hmm, má to být letiště v Itálii, je to ale západní Německo, hmm, nojo, Němci to platili, tak jináč to asi nešlo a copa bude dál? Skvělí herci jen bohapustě tlachají, R.Hrušínský pouští z okna kočičky, padají na hlavičku, ale moc k popukání to není. To kočička v Zabil jsem Einsteina, pánové! má vyndavací očičko a hezky u toho řve! To je vtipné, pokud nemáte rádi kočky...Tož hvězdu za ty obrázky a druhou za Janu Kratochvílovou, která pak emigrovala a beztak kvůli ní tahle podivná splácanina později nikde moc nešla.(7.2.2011)

  • zette
    *

    Juraj Herz je u me hodne nevyrovnany reziser. Buldoci a tresne jsou filmem z jeho horsi (nejhorsi) tvorby. Obdivuhodne ale je, kolik vybornych hercu do tohoto pocinu dokazal obsadit. Miniroli je vsak tolik, ze je to jen ke skode. Uz namet neni uplne stastny, kdy film pojednava o italskych mafianech v Ceskoslovensku v dobe normalizace. Nejvice me potesila mala role Jany Kratochvilove. Jinak nekonecna nuda.(21.12.2012)

  • - Režisér Juraj Herz považuje tento film za svoj najhorší a okrem jedinej scény, kde Milan Lasica a Július Satinský hrali dvoch esenbákov, ho nemá vôbec rád. Naopak jeho otec považuje tento film za synov najlepší. (Raccoon.city)

  • - Natáčení večerní scény na Via Venetto v Římě muselo být několikrát přerušeno kvůli fotografujícím turistům, kteří měli herce za opravdové mafiány. Až když se dozvěděli, že se jedná o natáčení filmu, tak s fotografováním přestali. (raininface)

  • - Ve scéně střelby v baru byly částečně použity ostré náboje, protože filmaři nevěděli, jak bez nich natočit rozstřílení barových zrcadel. (raininface)