Režie:
Juraj HerzKamera:
Jiří MacháněHudba:
Petr HapkaHrají:
Marián Labuda st., Jiří Kodet, Miroslav Středa, Rudolf Hrušínský, Josef Dvořák, Karel Effa, Jiřina Bohdalová, Lenka Kořínková, Dagmar Havlová, Juraj Herz (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Na mazané české podvodníčky nikdo nemá! Přesvědčí se o tom i obávaný italský mafián Marián Labuda... Mafián Carmello se provinil proti zásadám své organizace, když se pokusil oblafnout šéfa, a vysloužil si rozsudek smrti. Odsouzenec prchá před zabijákem přes Vídeň do Prahy, kterou mu rakouský kolega ve zločinu doporučil jako bezpečný úkryt. Nikdo z nich netuší, že Češi se za reálného socialismu naučili tolika fintám, že ostřílený italský profesionál nestačí koukat. Když si Carmello vyrazí poznávat noční život Prahy, stane se obětí podvodnice a přijde o šaty, peníze i pistoli. Tím ovšem jeho potíže ani zdaleka nekončí (oficiální text distributora)
(více)Recenze (121)
Výborné obsazení, které si své role užívá každým coulem, ale pokud se na Buldoky a třešně podívám jako na celek rozpadá se v bejkárnu, která nefunguje ani coby komedie nebo parodie, a už vůbec ne jako mafiánské (zlodějíčkovské) dobrodružství. Několik sporadických povedených scén a dobří herci ještě nedělají film automaticky dobrým. 30% ()
Již strašlivá expozice napovídá, že diváka čeká deprimující podívaná, a toto očekávání se také naplní vrchovatou měrou. Ani nevím, co mě na této „komedii“ skličovalo víc, zda to, jak se neúspěšně snaží parodovat italské (mafiánské) kriminálky (dokonce i přiléhavě mučivou Hapkovou hudbou), ukrutenstvím kostýmů a masek (z nichž odpudivostí vyniká zvláště ta Hrušínského), samoúčelnými nedějovými intermezzy, která se úporně snaží navozovat autentickou atmosféru, a nebo právě tou náladou, kterou skutečně vyvolává: normalizační. A věru – jak se tomuto rozpadajícímu se souboru scén, epizod a retardujících vsuvek naprosto nedaří vyvolat zdání parodie, vstřebat originalitu mafiánského filmu a vytvořit svůj vlastní, tak normalizaci vtěluje dokonale. ()
Rozporuplný a zvláštní film těžký na hodnocení, na jednu vidět Labudu a Hrušínského jako mafiány a Herze jako Araba bylo super, dost vtípků se povedlo, nicméně celkově z toho úplně dobrý pocit nemám a hlavně tomu chybí nějaké pořádné rozuzlení. Je to až příliš přeplácané a chaotické a spíš než na dobrou dějovou linku to sází na herce a vtipy. A hudební výstup Jany Kratochvílové byl řečí moderního jazyka jedno velké WTF. Celkově se to dostává na pomezí dvou a tří hvězd, nakonec dávám dvě. ()
Výborná parodie na italské mafiánské filmy, kterou Juraj Herz pojal po svém. Aneb jak český človíček dokáže zatočit a oblafnout i mafiány. Je to sranda a je potřeba brát tento film s nadhledem. Obsazení je geniální, co postava nebo malinká rolička - to skvělý herec/herečka. Největší pekelník je mafiánský boss Morellano v podání Rudly Hrušínského a jeho pokusy s koťátkama mě odrovnaly, prostě mazec ad absurdum. Také Franta Filipovský v roli stařičkého bosse upoutaného na invalidní vozík je parádní, nebo samotný Juraj Herz v roli falešného šejka. Také hudba Petra Hapky je bomba a jeden hudební motiv je pěkně zlověstný. Je to druh filmu, u kterého stačí vypnout mozek a nechat se unášet bláznivými scénami, které následují v rychlém sledu jedna za druhou. Já jsem se bavil bohovsky a takhle nízké hodnocení si film rozhodně nezaslouží. ()
Klasické hodnocení na CSFD....,když hodnotí v roce 2017 film z roku 1981...Problém je v tom,že ve své době by to mohlo mít klidně i 90%... jenže dnešní recenzenti jsou už prostě někde jinde.. a tím nemyslím kvalitou,ale náhledem....bohužel. Viz " super recenze " Niktoriuse.Z mého pohledu je to prostě dílo staré skoro 40 let.Co bylo vtipné před 40 lety dneska působí trapně....a tak se tu dost nefér shazuje celkem pohodový film...ale to je normální.....za 40 let bude Pán prstenů na 35% jako trapný pokus o pohádku...:-) ()
Galerie (41)
Photo © Filmové studio Barrandov / Karel Ješátko
Zajímavosti (12)
- Autor kriminálních románů a filmový a televizní scénárista Ivan Gariš si kromě námětu a scénáře střihl také roli jednoho z mafiánů. (Olík)
- V záběru, kdy Boháčková (Jiřina Bohdalová) v Amsterdamu předává kufr dívce, která vystoupí na mostě z amerického vozu, je možné spatřit dodávku, která projede kolem. V dalším záběru však lze zpozorovat, že díky americkému vozu by dodávka místem projet nemohla. (ČSFD)
- Ve scéně střelby v baru byly částečně použity ostré náboje, protože filmaři nevěděli, jak bez nich natočit rozstřílení barových zrcadel. (raininface)
Reklama