Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Na mazané české podvodníčky nikdo nemá! Přesvědčí se o tom i obávaný italský mafián Marián Labuda... Mafián Carmello se provinil proti zásadám své organizace, když se pokusil oblafnout šéfa, a vysloužil si rozsudek smrti. Odsouzenec prchá před zabijákem přes Vídeň do Prahy, kterou mu rakouský kolega ve zločinu doporučil jako bezpečný úkryt. Nikdo z nich netuší, že Češi se za reálného socialismu naučili tolika fintám, že ostřílený italský profesionál nestačí koukat. Když si Carmello vyrazí poznávat noční život Prahy, stane se obětí podvodnice a přijde o šaty, peníze i pistoli. Tím ovšem jeho potíže ani zdaleka nekončí (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (118)

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

I mistr tesař se někdy utne...a Herzovi komedie očividně nesedne! Člověk se tak nějak dívá, říká si, hmm, hezké obrázky cizích měst, hmm, má to být letiště v Itálii, je to ale západní Německo, hmm, nojo, Němci to platili, tak jináč to asi nešlo a copa bude dál? Skvělí herci jen bohapustě tlachají, R.Hrušínský pouští z okna kočičky, padají na hlavičku, ale moc k popukání to není. To kočička v Zabil jsem Einsteina, pánové! má vyndavací očičko a hezky u toho řve! To je vtipné, pokud nemáte rádi kočky...Tož hvězdu za ty obrázky a druhou za Janu Kratochvílovou, která pak emigrovala a beztak kvůli ní tahle podivná splácanina později nikde moc nešla. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Gangsterský žánr podle Juraje Herze. A režíroval tuhle bezbřehou slátaninu vůbec Herz?! Při sledování tohoto podivného mafiánského opusu se mně nechce zdát, že ho na svět přivedl režisér s vynikajícím (režijním) citem pro látku. Cit pro filmovost zůstal zachován, ale struktura filmu je natolik banální, až selhává i ve své jednoduchosti vyprávění. Herz si chtěl vyhrát u nás s nepříliš osvědčeným žánrem. Pro svoji parodickou hříčku se uchýlil k experimentální formě, která ale pro parodii není příliš vhodná. Filmu tedy chybí jakýkoliv řád. Vše je nahozeno bez ladu a skladu. Hrubý pokus o akčnost je jedním z mála substancí, které film drží. Přestřelky ani honičky nebyly nikdy výsadou česko-slovenských režisérů. Samozřejmě, že i v těch Herzových akčních hrátkách chybí řemeslná kvalita, ale beru jeho odvahu se do něčeho takového vůbec v našich (socialistických) podmínkách pustit. Film degradují masky herců. Jejich líčení, paruky a kníry je opravdu odstrašující. I když se jedná zřejmě o záměr, u mě neprošel. Labuda a spol. nebudí tímto respekt. A mafiáni by měli mít respekt. Všichni bez rozdílu působili jak z karnevalu. Nevkusné líčení podlomil úděsný scénář. Většinou obsahoval nudné a zdlouhavé pasáže, které dokonce působily málo profesionálně zvládnuté. O nějaké nápaditosti nemůže být ani řeč. Humor se nedostavil. Byl téměř vytěsněn. Na filmu mně nic nepřišlo vtipného. A ani nevím, co přesně parodoval. Mám pocit, že ani nic neparodoval a že tak debilní byl sám o sobě. Herzovi z toho vyšel pohříchu nevábný slepenec, ve kterém si svůj prostor našlo pár zárodků akce. A víc nic. Je umění stvořit s tak nadějným hereckým obsazením takovou podivně nedomrlou krávovinu, ze které si nelze nic zajímavého vybrat. Jo, mafiáni neměli v socialistickém Československu filmařsky ustláno. Tahle postel byla pořádně rozházená. Herzův nepovedený opus stupidum. 20% ()

Reklama

Oskar 

všechny recenze uživatele

Tahle mafiánská parodie se nedá jen tak smést ze stolu, jakkoli je nepovedená. Juraj Herz by natočil výrazně lepší film, kdyby měl pro něco takového podmínky. Navíc v polovině natáčení zemřel Jiří Hrzán, což Herze, jak sám říká, podlomilo. Marián Labuda je horší než kdy jindy, mnoho dobrých komiků je zde jen do počtu, chaotičnost děje s příliš mnoha postavami v mnohém připomíná britské Casino Royalle. Ovšem černohumorné scény s Rudolfem Hrušínským coby kmotrem a s jeho kočkami ("Tak koupat je prý můžeme, ale ždímat ne.") jsou výborné. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Poměrně často mám tendenci zapomínat, že Herzovy filmy jsou tak... pestré. Jednou dole, jednou nahoře. Tady byly předpoklady, dejme tomu, ještě nadějné, například aj tu Macháněho kameru občas žnu. Ale tam kde později barrandovská kritika zvítězila například ve dvojici filmů Anděl s ďáblem v těle a Anděl svádí ďábla nad morálkou 1. republiky, tady rozhodně zůstala myšlenka kritiky mafiánských praktik jen nerozvitou blamáží. Tak alespoň zde bych vypíchla odvážný gag nabízení harému obého pohlaví ;) Vše ostatní trpí za tónů výstupu Janky Kratochvílové a Hevalu. A samozřejmě hláškami o sešitku s autogramy Ivy Janžurové, Felliniho a pana profesora Brousila... "Já tam znám Mastrojányho, Lorenovou a Kardinálovu, ale ty zas neznaj mě. Jinak je členem svazu zahrádkářů." ()

sinp 

všechny recenze uživatele

Zajímalo by mě, co vedlo Juraje Herze k natočení takového filmu. Párkrát jsem se zasmál, to je sice pravda, ovšem po stránce patřící právě Herzovi to bylo horší. Režie je totiž pořádně prachbídná - zmatený střih a divné výkony odkazují k pozdějším příčinám masivního odchodu diváků, komediím Divoké pivo, Kanárská spojka atd. Jako pokus to beru, pokus zadrhnuvší se už v první fázi. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (13)

  • Snímek natočil Juraj Herz z existenčních důvodů. Plat řadového režiséra třetí kategorie na Barrandově totiž nepostačoval k obživě jeho rodiny. (Olík)
  • Natáčení večerní scény na Via Venetto v Římě muselo být několikrát přerušeno kvůli fotografujícím turistům, kteří měli herce za opravdové mafiány. Až když se dozvěděli, že se jedná o natáčení filmu, tak s fotografováním přestali. (raininface)
  • Filmovalo se v Praze, Karlových Varech, Hlavenci, Římě, Vídni a Amsterodamu. (M.B)

Reklama

Reklama