• eraserhead666
    ***

    "Berte. Vy si to jistě zasouložíte." Je až komické, jak komický není jen tento film, zcela zapadající do ranku sedmdesátkových a osmdesátkových ulítlých komedií, ale i pozadí jeho vzniku. Herz jej totiž natočil čistě jen z existenčních důvodů na žádost tehdejšího socialistického ministra vnitra. Komedii o italských mafiánech střetnuvších se a převezených malými českými podvodníčky v socialistickém Československu. No, řachanda jak prase. Naštěstí je to i přes jistou přestřelenou karikaturnost některých postav a zbytečně přehnanou ztřeštěnou náhodovost v závěru docela zábavné a oplývá to zajímavými postavami ve skvělém hereckém podání (Hrušínského kočičí pověry testující Padre, Herzův vynikající falešný Arab a i ta Kořínková se od Holek z porcelánu hezky vyvinula ve všech směrech). Jen nechápu, proč jsem o tom filmu dodnes nevěděl?(13.5.2013)

  • Johgas
    **

    Parodie, nic víc, nic míň. Plná skvělých herců a občas i vtipných hlášek. Za jednu z nejlepších scének považuji "odzbrojování" Luďka Soboty, tohle mě rozhodně pobavilo. Roli Dagmar Veškrnové jsem nepochopila, totálně nadbytečná. Kořínkové a Stašové to slušelo a to je tak všechno. Při vší úctě k hereckým ikonám typu pana Hrušínského a Kodeta jednou stačilo.(3.3.2016)

  • honajz
    **

    Štáb si udělal výlet do Itálie a načerno tam natočili pár turistických záběrů (u některých scén je vidět, jak sami Italové v předzahrádce restaurace nechápou, co to tam přišlo za lidi v divném ohozu) a celý začátek tím pak šlo natáhnout na dvacet zcela zbytečných minut. Teprve pak se trochu rozjíždí děj honičky za mafiánem, který chtěl hrát na vlastní triko (ačkoliv to vypadá, že kromě dvou goril nemá vůbec žádné konexe ani možnosti), ale stejně ještě nějakou dobu musíme počkat, než se dostane do socialistického Československa, kde kdo nekrade, okrádá rodinu. Spousta slavných jmen herců je zde jen do počtu nebo se pouze mihnou, což také bývá spíše ke škodě, vzniká tak zbytečná herecká přeplněnost, kdy nikdo nemá dost prostoru (viz třeba Filipovského role) a vypadá to spíše jako rychlé skeče na komunistického Silvestra. Pár dobrých gagů a hlášek se tady najde, ale člověk se k nim dostane přes spoustu vaty. A konec bych čekal také trochu dořečenější.(3.12.2017)

  • voidindigo
    **

    Ze začátku mě tenhle film bavil a připadal zajímavý, asi hlavně protože mám rád bizarní komedie jako třeba "Leningrad Cowboys Go to America". Ovšem špička byla sekvence, když mafiánský šéf lezl ven oknem oblečený jako klaun. Potom už žádné dobré gagy a zajímavá kamera z první poloviny je taky pryč. Zbývá jen trapná, křečovitá nuda. Taky jako u při "U konce s dechem" nechápu proč by měl někdo natočit naprosto neakční film , který začíná docela dobrou akční scénou - snad jedině aby docela krutě vyvrátil divákovo očekávání. Ovšem možná, že tomuto filmu křivdím alespoň co se týče dialogu, protože všichni herci tak šíleně mumlali, že polovina dialogů mi unikla. A odkdy mluví italský gangsteři česky ?(18.2.2007)

  • NinadeL
    *

    Poměrně často mám tendenci zapomínat, že Herzovy filmy jsou tak... pestré. Jednou dole, jednou nahoře. Tady byly předpoklady, dejme tomu, ještě nadějné, například aj tu Macháněho kameru občas žnu. Ale tam kde později barrandovská kritika zvítězila například ve dvojici filmů Anděl s ďáblem v těle a Anděl svádí ďábla nad morálkou 1. republiky, tady rozhodně zůstala myšlenka kritiky mafiánských praktik jen nerozvitou blamáží. Tak alespoň zde bych vypíchla odvážný gag nabízení harému obého pohlaví ;) Vše ostatní trpí za tónů výstupu Janky Kratochvílové a Hevalu. A samozřejmě hláškami o sešitku s autogramy Ivy Janžurové, Felliniho a pana profesora Brousila... "Já tam znám Mastrojányho, Lorenovou a Kardinálovu, ale ty zas neznaj mě. Jinak je členem svazu zahrádkářů."(13.4.2011)

  • - Poslední natáčení Jiřího Hrzána, zemřel tragicky v průběhu natáčení a všechny scény s ním musely být přetočeny s nově obsazeným Miroslavem Středou. Film neobsahuje jediný záběr s hercem, ale Hrzán zůstal pietně kreditován v titulcích. (BoredSeal)

  • - Autor kriminálních románů a filmový a televizní scénárista Ivan Gariš si kromě námětu a scénáře střihl také roli jednoho z mafiánů. (Olík)

  • - V záběru, kdy Boháčková (Jiřina Bohdalová) v Amsterdamu předává kufr dívce, která vystoupí na mostě z amerického vozu, je možné spatřit dodávku, která projede kolem. V dalším záběru však lze zpozorovat, že díky americkému vozu by dodávka místem projet nemohla.