Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Na mazané české podvodníčky nikdo nemá! Přesvědčí se o tom i obávaný italský mafián Marián Labuda... Mafián Carmello se provinil proti zásadám své organizace, když se pokusil oblafnout šéfa, a vysloužil si rozsudek smrti. Odsouzenec prchá před zabijákem přes Vídeň do Prahy, kterou mu rakouský kolega ve zločinu doporučil jako bezpečný úkryt. Nikdo z nich netuší, že Češi se za reálného socialismu naučili tolika fintám, že ostřílený italský profesionál nestačí koukat. Když si Carmello vyrazí poznávat noční život Prahy, stane se obětí podvodnice a přijde o šaty, peníze i pistoli. Tím ovšem jeho potíže ani zdaleka nekončí (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (120)

MM11 

všechny recenze uživatele

Zajímalo by mě, co vedlo Juraje Herze k natočení takového filmu. Párkrát jsem se zasmál, to je sice pravda, ovšem po stránce patřící právě Herzovi to bylo horší. Režie je totiž pořádně prachbídná - zmatený střih a divné výkony odkazují k pozdějším příčinám masivního odchodu diváků, komediím Divoké pivo, Kanárská spojka atd. Jako pokus to beru, pokus zadrhnuvší se už v první fázi. ()

MarekT 

všechny recenze uživatele

Poměrně často reprízovaná komedie není až takovým propadákem, jak našeptává zdejší hodnocení, nicméně Oskarův příměr "české Casino Royale" v negativním slova smyslu je na místě. Narozdíl od mnou velice oblíbeného britského počinu u nás zůstalo akorát u dobrého úmyslu natočit špionážní parodii, čemuž odpovídá například vynikající úvodní melodie z dílny Petra Hapky. Celkem prosakují dvě nejzřetelnější nečistoty, které byly vyčítány i Casinu - za prvé: chatrný a evidentně mnohokrát přepisovaný scénář. Je mimochodem zajímavé, že se to o hodně více projevuje v případě práce dvou scénáristů, byť omezených silnou cenzurou, než u poslepovaného díla sedmi píšících, kteří ještě k tomu navzájem o sobě nevěděli. Za druhé: bezúčelný výskyt mnoha známých tváří. Kdybychom z Casina vystřihli camea Belmonda nebo O'Toola, objektivně vzato by se nic nestalo, jenomže když obojí je tak půvabně vypointované... Tady sice divákovo oko zaregistruje mimo jiné Lábuse, Krampola, Šimka, Menzela či duo Satinský - Lasica, nicméně kdyby tyto konkrétní štěky obsadili méně známí herci, kvalita této komedie by výrazně neklesla (respektive by i vzrostla, jelikož ve filmu platí přímá úměrnost - čím známější tvář, tím významnější prostor). Nicméně jsou zde i tací, kteří se zde sice objeví jen na chvíli, ale jejich potenciál zůstává nevyužit - mj. František Filipovský asi nejvýrazněji spojil komedii s gangsterkou, L+S vyfasovali jeden z nejslabších skečů celého příběhu, stejně tak tvůrci se mohli zaměřit také i na sex-appeal Simony Stašové - v mých očích není moc příkladnějších tuzemských femme fatale jako ona při svém kratičkém výstupu. Přesto je právě herecké podání tím, co Buldokům kraluje, mimo té nesympatie či špatného zasazení se něco málo povedlo (to by ani nemohlo být správně nadpočetné obsazení, aby zde někdo nevynikl) - mimo již zmíněných je to především corleonovský Rudolf Hrušínský a jeho suše podané repliky s nielsenovskou grácií, dále třeba zaujme arabský kolega s tváří Juraje Herze, který snad nikde jinde není takto úchvatný, co se týče jeho příležitostného účinkování před kamerou. Myslím, že se Buldoci nikterak neodlišují od většiny komedií z období normalizace a ačkoli pana režiséra radši vidím ve spojení se žánry magického realismu, oceňuji jeho typickou odvážnost i při zdejší realisaci, co na tom, že za to zaplatil daň v podobě Hrzánova úmrtí plus častého přepisování scénáře (které mj. zapříčinilo, že film odkazuje i na nechvalně proslulé "sociálně-kritické" komedie z téže doby). Rozdíl oproti jiným dobovým snímkům vidím akorát ve větší trpělivosti diváka, pramenící z nesourodé ústřední trojice (v případě pana Labudy budu předstírat, že jsem jeho mafiánskou kreaci nezaregistroval), cestopisných záběrů nebo ne zrovna dvakrát příjemné hudební vložky Jany Kratochvílové, jinak nic urážlivého, abych po čase sáhnout i k hodnocení nejnižšímu, nevidím. 50% ()

Reklama

vypravěč 

všechny recenze uživatele

Již strašlivá expozice napovídá, že diváka čeká deprimující podívaná, a toto očekávání se také naplní vrchovatou měrou. Ani nevím, co mě na této „komedii“ skličovalo víc, zda to, jak se neúspěšně snaží parodovat italské (mafiánské) kriminálky (dokonce i přiléhavě mučivou Hapkovou hudbou), ukrutenstvím kostýmů a masek (z nichž odpudivostí vyniká zvláště ta Hrušínského), samoúčelnými nedějovými intermezzy, která se úporně snaží navozovat autentickou atmosféru, a nebo právě tou náladou, kterou skutečně vyvolává: normalizační. A věru – jak se tomuto rozpadajícímu se souboru scén, epizod a retardujících vsuvek naprosto nedaří vyvolat zdání parodie, vstřebat originalitu mafiánského filmu a vytvořit svůj vlastní, tak normalizaci vtěluje dokonale. ()

Kri-kri 

všechny recenze uživatele

Plno skvělých československých herců a komiků v parodii na italské mafiány vs. amatérští čeští zlodějíčci, která se ale vůbec nepovedla. První půlhodinu se absolutně nic neděje a ani pak to není zrovna slavné. Pár mírně vtipných situací se sice najde, ale jinak je to hodina a tři čtvrtě strašné nudy, kterou trochu zachraňuje mafián Labuda a Dvořák coby šéf pražských zlodějů. Od normalizačních komedií zpravidla očekávám daleko víc humoru. Ve výsledku mi to vychází na slabou jednu a půl hvězdičky, takže 20%. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Štáb si udělal výlet do Itálie a načerno tam natočili pár turistických záběrů (u některých scén je vidět, jak sami Italové v předzahrádce restaurace nechápou, co to tam přišlo za lidi v divném ohozu) a celý začátek tím pak šlo natáhnout na dvacet zcela zbytečných minut. Teprve pak se trochu rozjíždí děj honičky za mafiánem, který chtěl hrát na vlastní triko (ačkoliv to vypadá, že kromě dvou goril nemá vůbec žádné konexe ani možnosti), ale stejně ještě nějakou dobu musíme počkat, než se dostane do socialistického Československa, kde kdo nekrade, okrádá rodinu. Spousta slavných jmen herců je zde jen do počtu nebo se pouze mihnou, což také bývá spíše ke škodě, vzniká tak zbytečná herecká přeplněnost, kdy nikdo nemá dost prostoru (viz třeba Filipovského role) a vypadá to spíše jako rychlé skeče na komunistického Silvestra. Pár dobrých gagů a hlášek se tady najde, ale člověk se k nim dostane přes spoustu vaty. A konec bych čekal také trochu dořečenější. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (13)

  • Poslední natáčení Jiřího Hrzána, zemřel tragicky v průběhu natáčení a všechny scény s ním musely být přetočeny s nově obsazeným Miroslavem Středou. Film neobsahuje jediný záběr s hercem, ale Hrzán zůstal pietně kreditován v titulcích. (BoredSeal)
  • V záběru, kdy Boháčková (Jiřina Bohdalová) v Amsterdamu předává kufr dívce, která vystoupí na mostě z amerického vozu, je možné spatřit dodávku, která projede kolem. V dalším záběru však lze zpozorovat, že díky americkému vozu by dodávka místem projet nemohla. (ČSFD)
  • Filmovalo se v Praze, Karlových Varech, Hlavenci, Římě, Vídni a Amsterodamu. (M.B)

Související novinky

Marián Labuda 1944 - 2018

Marián Labuda 1944 - 2018

05.01.2018

Ve věku 73 let zemřel náhle slovenský herec Marián Labuda. Syn krejčího a nadšený ochotník absolvoval divadelní fakultu VŠMU v roce 1965 a hned nastoupil do činohry Slovenského národního divadla. O… (více)

Reklama

Reklama