poster

Oklamaný

  • USA

    The Beguiled

  • Slovensko

    Oklamaný

  • Velká Británie

    The Beguiled

Drama / Historický

USA, 2017, 94 min

Režie:

Sofia Coppola

Předloha:

Thomas Cullinan (kniha)

Scénář:

Sofia Coppola, Irene Kamp (původní scénář), Albert Maltz (původní scénář)

Hudba:

Laura Karpman

Střih:

Sarah Flack

Scénografie:

Anne Ross

Kostýmy:

Stacey Battat
(další profese)

Komentáře uživatelů k filmu (63)

  • POMO
    ***

    Na hodinu a pol dlhý celovečerák dejovo riedke. Dobre zahraná zdržanlivosť a nevinnosť (rozumej spiaca sexuálna túžba) viktoriánskej Kirsten Dunst; a ďalšia skvelá kreácia Kidmanky čoby hlavy domu sú tým jediným, čo ma tu zaujalo. Pri mnohých scenách sa polovica sálu (vrátane mňa) smiala. Sofia zabudla, že súčasný divák nie je jedným z protagonistov jej filmu, jeho doby. Keď už opodstatnený remake pre súčasné publikum, mal ho urobiť Guillermo del Toro. A s poriadnou dávkou kečupu.(25.5.2017)

  • Matty
    ****

    Jemnější, senzuálnější a sofistikovanější zpracování románu Thomase Cullina, než jaké v roce 1971 natočil Don Siegel s Clintem Eastwoodem. V původním filmu představovaly zkázu muže žárlivé a pomstychtivé ženy, které nedokázaly potlačit svůj chtíč. Chápu proto rozhodnutí Sofie Coppolové zpracovat stejný námět tak, aby výsledkem nebyl film vyjadřující mužskou paranoiu z ženské hysterie a v němž jsou jižanské krásky definovány výhradně svou sexualitou (nebo její absencí). Coppolová vypustila širší historický kontext a nahradila jej nadčasovým vyprávěním o souboji pohlaví a dívčím dospívání. Podobně jako ve Smrti panen nebo v Marii Antoinettě své hrdinky uzavírá do zlaté klece, která jim poskytuje určité výsady, ale současně jim brání ve svobodném projevení jejich individuálních zájmů. Tato uzavřenost se v Oklamaném projevuje také v ignorování vnějšího světa, odpovídajícím hledisku privilegovaných bílých dívek, které zajímají pouze jejich vlastní potřeby. Oklamaný je přes zdání plochosti a povrchnosti vrstevnatý, podvratný a vtipný film s nejednoznačným vyzněním (více tady). 85%(14.7.2017)

  • Renton
    ***

    52 MFF KV(4.7.2017)

  • Marigold
    ***

    OK, nádherný obrázky, skoro tableu vivant, fantastický přirozený svícení, charismatický cast, ale já se ptám: PROČ? Existuje pro to hezké slovo - všechno v tomhle filmu je "underwritten". Charaktery i příběh, který se kupředu pohybuje prostřednictvím prudkých zvratů v náladě jediného mužského charakteru. Chápu, že Sofinka chtěla obrátit perspektivu, ale nepodařilo se jí to. Oklamaný / Oklamaná / Oklamané jsou totiž příliš prázdné na to, aby nabídli/y materiál k subverzi. Nakonec to nejlíp vystihla jedna americká divačka, která při odchodu z canneského Palais de Cinema utrousila: COMPLETELY USELESS. Souhlas.(27.5.2017)

  • Marius
    *****

    Pozerám, že môj názor na film sa začína čoraz viac vzdaľovať od našej tzv. CSFD elity, ktorá rieši v súvislosti s Coppolovej filmami úplne nepodstatné veci (eufemizmus pre kokotiny) ako dej a tak podobne. Sofia Coppola predsa bola vždy o atmosfére, herectve, pocitoch, problémoch v komunikácii postáv a perfektných obrázkoch a ak od nej po toľkých filmoch čakáte nejakú hutnú epiku, ste naivní. Tento film urobil Philippe Le Sourd a jeho osvetľovač, lebo takto krásne mäkko nasvietné interiéry som asi ešte nevidel a naozaj to pripomínalo rozpohybovanú galériu (Tommy987™) a herečky, z ktorých to svetlo robí priam renesančných anjelov až kým nevystrčia rožky. Z hercov by som vypichol asi výkon Kirsten Dunst lebo tá tu predviedla zas inú polohu ako v ostatných Coppolovej filmoch a myslím že prehrala aj Kidmanku, ktorá je tu tak trochu stále Kidmanka. Elle Fanning si tú naivnú nádržku fakt užívala a bolo to poriadne vidno; ak to dievča bude pokračovať vo výbere takýchto filmov, do desiatich rokov bude herecká extratrieda. Takže za atmosféru, obrázky, nasvietenie, Kirsten a Elle u mňa 9/10.(17.7.2017)

  • xxmartinxx
    ***

    Přemýšlím o tom, jestli to zásadní osekání o většinu motivů oproti filmu s Eastwoodem vedlo k něčemu jinému než ke zmatení a banalitě. A zatím si myslím, že ne. Že jde jen o krásně nasnímanou tezi, přičemž tu však máme už zcela vypracovanou studii. Nejde říct jediný důvod, proč upřednostnit tento film před originálem (vzhledem k tomu, že Coppola přejímá název filmu a ne předlohy, se na film jasně odkazuje). Škoda.(24.7.2017)

  • Rimsy
    ****

    Sofii Coppolu mám rád a i přes absenci dechberoucích projektů v poslední, ehm, dekádě se na každý její kousek těším. To byl i případ Oklamaného, komorního historického dramatu o událostech, které se prostě musejí stát při příchodu mladého muže do čistě ženské komunity. Jako poctivý buran neznám knižní předlohu a ani jsem neviděl čtyři dekády starou adaptaci s Clintem Eastwoodem, troufám si ale říct, že přesně tohle je téma, které Sofii dost sedne. Podobně jako ve Smrti panen i zde představuje plejádu ženských postav, z nichž každá svým jedinečným způsobem dokazuje, že jí přítomnost nevinně se tvářícího Colina Farrella není lhostejná. Je sympatické, že řevnivost mezi hrdinkami spočívá spíše v nevyřčených náznacích než teatrálních scénách, jak se ostatně na sešněrované 19. století i sluší. Ve vzduchu je cítit hutná atmosféra a vy jen napjatě čekáte, jakou katarzi si Sofia skrze své precizně vykreslené charaktery nachystala. Ta nakonec není tak emocionálně zdrcující jako u Ztraceno v překladu či děsivě osudová jako v případě Smrti panen, ovšem i tak budete odcházet z kina s trochu vyděšeným přemítáním, co že to v sobě vlastně máme. Chlapi i ženský.(16.8.2017)

  • NinadeL
    *****

    Kirsten¨Dunst je možno sledovat pod taktovkou Sofie již po dvě desetiletí a co film, to rozkoš. Nyní poprvé k sobě přizvaly také Nicole. A výsledek? Nádherný vizuální zážitek, který je vyprávěný vlastním tempem, pouze s diegetickou hudbou. Skvělé téma z občanské války kazí pro našince pouze fakt, že původní román nebyl přeložen a chybí toliko kontext.(12.8.2017)

  • Jhershaw
    ****

    Začnu tím, co mě uchvátilo nejvíc - a to byly, překvapivě, ony krátké záběry nádherně nasvícených přirodních scenérií. Mělo to nějaký smysl? Asi ne, ale hezky se na to koukalo. A jak si to po sobě čtu, ta věta by se dala aplikovat na celý film. Jak píše Pomo, dějově řídké a diváci se smějou na místech, kde nevím, jestli S.C. ten smích plánovala. Těch dvou hodin nelituji, ale znova bych se na to nepodíval. 70 %(6.7.2017)

  • Pepinec
    ****

    (Budou spoileři) Trochu Sofii podezírám, že akorát adaptovala naši klučičí rutinu ze střední. Dělat chudáčka pod stromem, omámit zachránkyni, přijmout pozvání na dívčí internát a tam se nechat rozmazlovat kompletním dvojpokojem; to byla naše strategie, kterou Colin docela dobře napodoboval. Jenom teda s tím řezáním to bylo naopak - my byli ti, kteří řezali. Samozřejmě odchody se bez šrámů neobešly, ono totiž zdrhat se staženejma kalhotama před nasupenou vychovatelkou nebo krvelačným správcem internátu není taková selanka jako bejt chráněncem Nikolky Kidman v občanský válce. Ale na rozdíl od desátníka McBurneyho jsme si dávali velkýho majzla na odvrácenou tvář ženskýho kolektivu. Ačkoli se ve filmu během hodiny a půl stane zhruba tolik, kolik při badmintonovým zápase koal, díky všem detailům vzniknul celek, kterej mě teda zatraceně dost bavil.(20.8.2017)

  • HAL
    *****

    Nikdo nedokáže vystihnout ženskou duši tak jako Sofia Coppola. 9/10(23.7.2017)

  • Vančura
    ****

    Skvělá věc, která mě hodně bavila. Podobnost se SMRTÍ PANEN je myslím nepřehlédnutelná, a našly by se zde asi i další jednotící motivy s předchozí režisérčinou tvorbou. V tomhle smyslu mám její filmy rád, protože člověk už tak nějak předem tuší, co od nich může čekat. Tady mě asi nejvíc bavila vizuální stránka (ten film je už od úvodních titulků jednou velkou pastvou pro oči) a herecké výkony - všichni do jednoho jsou skvělí a přesvědčiví. Ano, nezastírám, že prostinký děj chvílemi nudil i mě, ale jako celek se mi to líbilo, a mám strašnou chuť ten film číst hodně symbolicky, řekněme jako určité podobenství o zániku mužnosti a nastolení vlády kastrujícího feminismu. Chvílemi je to nečekaně vtipné, ovšem pocity po závěrečném rozuzlení jsou spíše nejednoznačné (btw. škoda názvu filmu, který podle mě dává předem tušit, jak to dopadne) - čeho jsem to právě byl svědkem? mám chuť se ptát. A skončilo to tedy dobře, nebo nějak jinak? Myslím, že tenhle film se dá v hlavě převalovat dlouho, a to se mi na něm líbí. P. S. Starší verzi s Eastwoodem neznám a dozvěděl jsem se o ní až po zhlédnutí této nové verze.(16.7.2017)

  • Ivoshek
    ***

    Nebylo to špatný. Tempo je pomalejší, ale nechybí tu atmosféra a má to takový nenápadný humor. PS: Nicole Kidman je zbotoxovaná tak, že má výraz jak Boris Karloff.(17.7.2017)

  • poz3n
    ***

    Taková delší etudka, která je vlastně nejzajímavější ve své první polovině, ve které se nic neděje a vy se můžete domýšlet, do jako moc zvrhlé roviny se nám to zvrtne. Příběhy odehrávající se v dívčích internátech totiž téměř vždy nesou určité společné rysy (zdravím Petera Weira a jeho božsky uhrančivý Piknik na Hanging Rock). Sofiin Oklamaný si však vypůjčuje pouze téma ženské sexuality a žádný větší mystery úlet se nekoná. Ve chvíli, kdy děj začne být dějem a nabere na zvratech totiž přestává být celý film zajímavým a celkem brzy poté i končí. A to i navzdory tomu, že záběry okolní krajiny a Elle Fanning vypadají fakt božsky. 6/10(19.7.2017)

  • Deschain
    ***

    (Lumiere - 2.9.2017)(3.9.2017)

  • Jericho666
    ***

    Kvalitně zahrané (Kidman se na tyto role prostě hodí), příjemně natočené (byť některé záběry byly vata jak hrom), krásné prostředí, uvěřitelná atmosféra, ale... Dějově bych rád trochu víc. Neříkám, že se rád nekouknu na snímek bez velkých, či šokujících, zápletek. Na snímek, který bez větších výkyvů běží celou stopáž ve stejné tónině a já jsem na jeho konci i tak spokojený, protože to bylo hezké. I zde by to možná nevadilo, kdyby to celé bylo trochu svižnější, méně očekávatelné. Dlouhé záběry s minimem děje jsou prostě ubíjející. Doufal jsem, že to vše zvrátí závěr u stolu, ale ani to se nestalo a snímek skončil tak, jak asi všichni čekali.(26.7.2017)

  • Skrk
    *****

    Sofia Coppola opět ve formě v nejdospělejším snímku. Podmanivý vizuál, skvostně podsvícené, něžně nasnímané a herecky famózní (Kidman a Dunst historické role padnou). Rád si tuto vyprázdněnost zopakuji. (52.KVIFF)(5.7.2017)

  • wikked
    ***

    Hezky natočená bajka s ponaučením, že je lepší starat se o svoji nohu než o cizí postel. // KVIFF 52(7.7.2017)

  • Yoshitsune
    *

    Pro mně osobně, byl tenhle film velice poučný a to v tom, že ženským se prostě a jednoduše nedá věřit, jelikož manipulují, mají své tužby a potřeby a ve výsledku, vždycky vyhrají. Byť s tou manipulací, si i Colin Farrell, tak trošku pohrával, nicméně Ferrell od Total Recall, rezignoval a veškerý herecký um byl zakopán společně s tou nohou. Nicole Kidman, má rozhodně na víc a nejvíc mně tak tedy bavila Elle Fanning a její šibalské pomrkávání. Film se sice snaží po celou dobu, budovat napětí a po jistém incidentu, se mu to daří, ale veškeré napětí letí z okna ven, během poslední večeře. Takže po skončení, sem měl pocit, že film potřeboval lépe zpracovat a pohrát si víc s charaktery, což se bohužel nestalo, takže pocit nenaplnění je to správně slovo, které vystihuje tenhle film.(15.7.2017)

  • hygienik
    *****

    Som nadmierru spokojný. Elle tu opäť raz zahrala dobre. Všetky ženy hrali v rámci minima priestoru, čo im film poskytoval, excelentne. Colin mohol lepšie podať svoj hnev. Výborne tu boli vykreslené 2 konflikty - kresťanská láska vs. strach z nepriateľa a cudnosť vs. libido. Chtíč a strach sa dali krájať. Skvele boli komponované nielen zábery v exteriéri ale aj v interiéri (večerná modlitba). Dej mi tu paradoxne vôbec nechýbal, čo ma samého prekvapuje.(13.7.2017)

<< předchozí 1 2 3 4
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace