poster

Oklamaný

  • USA

    The Beguiled

  • Slovensko

    Oklamaný

  • Velká Británie

    The Beguiled

Drama / Historický

USA, 2017, 94 min

Režie:

Sofia Coppola

Předloha:

Thomas Cullinan (kniha)

Scénář:

Sofia Coppola, Irene Kamp (původní scénář), Albert Maltz (původní scénář)

Hudba:

Laura Karpman

Střih:

Sarah Flack

Scénografie:

Anne Ross

Kostýmy:

Stacey Battat
(další profese)

Komentáře uživatelů k filmu (119)

  • POMO
    ***

    Na hodinu a pol dlhý celovečerák dejovo riedke. Dobre zahraná zdržanlivosť a nevinnosť (rozumej spiaca sexuálna túžba) viktoriánskej Kirsten Dunst; a ďalšia skvelá kreácia Kidmanky čoby hlavy domu sú tým jediným, čo ma tu zaujalo. Pri mnohých scenách sa polovica sálu (vrátane mňa) smiala. Sofia zabudla, že súčasný divák nie je jedným z protagonistov jej filmu, jeho doby. Keď už opodstatnený remake pre súčasné publikum, mal ho urobiť Guillermo del Toro. A s poriadnou dávkou kečupu.(25.5.2017)

  • verbal
    *

    Když si partička krutě zanedbávaných a notně zduřelých jižanských panen pořídí nového zahradníka v podobě fešáckého unionistického zběha, je to mlaskání slyšet až v Savahah, prokrvené dusno by se dalo krájet a schyluje se buď k pořádné hromadné mrdanici nebo ke vzájemnému kundímu psychoklování. Výsledkem je však v tomto případě unylý zbytečný sračkovitý rymejk bez čehokoliv a o ničem, v němž se schýlilo akorát tak k šesti skupinovým motlidbám, čtyřem hromadným večeřím, dvěma hudebním produkcím, okopávání záhonů, nějakému tomu vyšívání deček, první pomoci, druhé pomoci a finální pomoci, prokládaných bandou vzdychavého očumování tentokráte mimořádně slizkého Kolína, který ve srovnání s Klintovým machistickým šarmem působí jako přiteplený jeliman, co se stará akorát o to, jestli má ve vlasech dost gelu. Nulový spád, nulový děj, nulová dramatizace, nulová atmosféra, prostě jen hodina a půl ploché kostýmní nudy a toporně otravné strojenosti jižanského bontonu s profláklýma držkama. A tak jediným společným prvkem s původní solidně zdramatizovanou, atmosférickou a místy až mrazivou Istvůdovkou je opět vskutku hororové osazení té pičí farmy, kde by nepedofilní, alespoň trochu estetický heterák rozhodně neměl do čeho píchnout. Kolín si oproti Klintovi věru nijak nepolepšil a opět má kromě bonusového čokoládového babochlapa k dispozici pouze tři škaredé děti, dvě obskurně ohavné juniorky a jednu už kapku zteřelou a žluklou škebli. Ale ani on, stižen patrně těžkým válečný traumatem, nezaváhá, trefí rovnou do hnědého a před svou krásnou, esteticky vyváženou, něžnou a zkušenou pravačkou dá raději přednost Dunstce, která by z fleku mohla xichtem plašit masařky. Úchyl jeden!(5.10.2017)

  • Matty
    ****

    Jemnější, senzuálnější a sofistikovanější zpracování románu Thomase Cullina, než jaké v roce 1971 natočil Don Siegel s Clintem Eastwoodem. V původním filmu představovaly zkázu muže žárlivé a pomstychtivé ženy, které nedokázaly potlačit svůj chtíč. Chápu proto rozhodnutí Sofie Coppolové zpracovat stejný námět tak, aby výsledkem nebyl film vyjadřující mužskou paranoiu z ženské hysterie a v němž jsou jižanské krásky definovány výhradně svou sexualitou (nebo její absencí). Coppolová vypustila širší historický kontext a nahradila jej nadčasovým vyprávěním o souboji pohlaví a dívčím dospívání. Podobně jako ve Smrti panen nebo v Marii Antoinettě své hrdinky uzavírá do zlaté klece, která jim poskytuje určité výsady, ale současně jim brání ve svobodném projevení jejich individuálních zájmů. Tato uzavřenost se v Oklamaném projevuje také v ignorování vnějšího světa, odpovídajícím hledisku privilegovaných bílých dívek, které zajímají pouze jejich vlastní potřeby. Oklamaný je přes zdání plochosti a povrchnosti vrstevnatý, podvratný a vtipný film s nejednoznačným vyzněním (více tady). 85%(14.7.2017)

  • Renton
    ***

    52 MFF KV(4.7.2017)

  • Marigold
    ***

    OK, nádherný obrázky, skoro tableu vivant, fantastický přirozený svícení, charismatický cast, ale já se ptám: PROČ? Existuje pro to hezké slovo - všechno v tomhle filmu je "underwritten". Charaktery i příběh, který se kupředu pohybuje prostřednictvím prudkých zvratů v náladě jediného mužského charakteru. Chápu, že Sofinka chtěla obrátit perspektivu, ale nepodařilo se jí to. Oklamaný / Oklamaná / Oklamané jsou totiž příliš prázdné na to, aby nabídli/y materiál k subverzi. Nakonec to nejlíp vystihla jedna americká divačka, která při odchodu z canneského Palais de Cinema utrousila: COMPLETELY USELESS. Souhlas.(27.5.2017)

  • RedAK
    ***

    Ach, jak já tomu Kolinovi rozumím! Já se cítím Oklamaný svými hormony dennodenně! Podívejte, jsem jenom slabý muž a ono mít píču není žádná kvantová mechanika. Příklad z nedávna: Bohatě stačí, když mi v telefonu lehce svůdně (na stupnici svůdnosti od jedné do sta nemusíte ani na stupnici být) řeknete, že vám došel ananasový džus a kéž by se tak našel někdo, kdo by vám ho doplnil. V ten moment se mi zatmí před očima v důsledku hromadnýho odlivu krve z mozku, péro se mi stočí jako buzola po směru životního šuku, já okamžitě zanechávám veškerých činností, i kdybych zrovna někomu operoval srdce, a vydávám se přes devatero hor, řek, lesů, pouští, minových polí, v chladu, horku, bouři, hurikánu, na kajaku, velbloudovi, rotopedu, bez bot, peněz, otázek, přímo rovnou po vůni poševního výtoku. Jelikož moje pohlavní pudy řídí pouze jediná mozková buňka, která 24/7 řve go!Go!GO!, začnu si důležité organizační dotazy pokládat zpravidla při překonávání posledního poschodí. Byla to vůbec výzva k sexu? Neměl bych ten džus radši koupit? A nevolal jsem si vlastně s mámou? Tak takhle těžký život má člověk, co je otrokem svého z celého žaluda nenasytného ptáka. Ach, jak já tomu Kolinovi rozumím!(16.10.2017)

  • novoten
    ***

    Hodinové čekání na vrchol, který za hodinové čekání rozhodně nestojí. Spousta kradmých pohledů, upřímné zvědavosti a potlačovaných emocí totiž odedře černou práci pro gradaci, která mi přišla jak z jiného, podstatně méně povedeného filmu. Odpovědi na otázky, které mě zajímaly nejvíc, zůstaly schované v tichých ženských postavách. Sofia Coppola definitivně ztrácí svoji nezaměnitelnost.(20.11.2017)

  • Marius
    *****

    Pozerám, že môj názor na film sa začína čoraz viac vzdaľovať od našej tzv. CSFD elity, ktorá rieši v súvislosti s Coppolovej filmami úplne nepodstatné veci (eufemizmus pre kokotiny) ako dej a tak podobne. Sofia Coppola predsa bola vždy o atmosfére, herectve, pocitoch, problémoch v komunikácii postáv a perfektných obrázkoch a ak od nej po toľkých filmoch čakáte nejakú hutnú epiku, ste naivní. Tento film urobil Philippe Le Sourd a jeho osvetľovač, lebo takto krásne mäkko nasvietné interiéry som asi ešte nevidel a naozaj to pripomínalo rozpohybovanú galériu (Tommy987™) a herečky, z ktorých to svetlo robí priam renesančných anjelov až kým nevystrčia rožky. Z hercov by som vypichol asi výkon Kirsten Dunst lebo tá tu predviedla zas inú polohu ako v ostatných Coppolovej filmoch a myslím že prehrala aj Kidmanku, ktorá je tu tak trochu stále Kidmanka. Elle Fanning si tú naivnú nádržku fakt užívala a bolo to poriadne vidno; ak to dievča bude pokračovať vo výbere takýchto filmov, do desiatich rokov bude herecká extratrieda. Takže za atmosféru, obrázky, nasvietenie, Kirsten a Elle u mňa 9/10.(17.7.2017)

  • EvilPhoEniX
    ***

    Herecky vynikající Nicole Kidman i Colina Farrella mám velmi rád, ale i mladé štěňě Elle Faning má něco do sebe. Čekal jsem větší dusno po Psychologické stránce i erotické k čemu se poslední půl hodinu slušně vybízelo, jen škoda, že to ukončili tak rychle. Dalo se to sledovat, ale mohlo to být lepší.60%(1.10.2017)

  • xxmartinxx
    ***

    Přemýšlím o tom, jestli to zásadní osekání o většinu motivů oproti filmu s Eastwoodem vedlo k něčemu jinému než ke zmatení a banalitě. A zatím si myslím, že ne. Že jde jen o krásně nasnímanou tezi, přičemž tu však máme už zcela vypracovanou studii. Nejde říct jediný důvod, proč upřednostnit tento film před originálem (vzhledem k tomu, že Coppola přejímá název filmu a ne předlohy, se na film jasně odkazuje). Škoda.(24.7.2017)

  • Rimsy
    ****

    Sofii Coppolu mám rád a i přes absenci dechberoucích projektů v poslední, ehm, dekádě se na každý její kousek těším. To byl i případ Oklamaného, komorního historického dramatu o událostech, které se prostě musejí stát při příchodu mladého muže do čistě ženské komunity. Jako poctivý buran neznám knižní předlohu a ani jsem neviděl čtyři dekády starou adaptaci s Clintem Eastwoodem, troufám si ale říct, že přesně tohle je téma, které Sofii dost sedne. Podobně jako ve Smrti panen i zde představuje plejádu ženských postav, z nichž každá svým jedinečným způsobem dokazuje, že jí přítomnost nevinně se tvářícího Colina Farrella není lhostejná. Je sympatické, že řevnivost mezi hrdinkami spočívá spíše v nevyřčených náznacích než teatrálních scénách, jak se ostatně na sešněrované 19. století i sluší. Ve vzduchu je cítit hutná atmosféra a vy jen napjatě čekáte, jakou katarzi si Sofia skrze své precizně vykreslené charaktery nachystala. Ta nakonec není tak emocionálně zdrcující jako u Ztraceno v překladu či děsivě osudová jako v případě Smrti panen, ovšem i tak budete odcházet z kina s trochu vyděšeným přemítáním, co že to v sobě vlastně máme. Chlapi i ženský.(16.8.2017)

  • Kaka
    ***

    Sofia Coppola vždycky spoléhala spíš na emoce než na historickou epiku a v tomhle osobním příběhu ženských pohnutek a pocitů je to nejinak. Odpovídá tomu délka, příběh i filmoví hrdinové, jimž dominují především Kidman a Dunst. Farrellův charakter má uprostřed filmu všechno v hrsti a pak začně dělat nepochopitelné a nelogické (scénáristické) chyby. Vzhledem k velmi pozvolnému stupňování příběhu to působí jako pěst na oko. Jinak samozřejmě tradičně super kamera, jak se u historáku sluší a patří. Nelze se však ubránit pocitu, že některá interakce hlavních hrdinů vypadá, jako když Coppola natočila v jedničkách devadesátkovým způsobem devatenácté století.(1.10.2017)

  • NinadeL
    *****

    Kirsten¨Dunst je možno sledovat pod taktovkou Sofie již po dvě desetiletí a co film, to rozkoš. Nyní poprvé k sobě přizvaly také Nicole. A výsledek? Nádherný vizuální zážitek, který je vyprávěný vlastním tempem, pouze s diegetickou hudbou. Skvělé téma z občanské války kazí pro našince pouze fakt, že původní román nebyl přeložen a chybí toliko kontext.(12.8.2017)

  • castor
    ***

    Ředitelka, učitelka, žákyně. A všechny by si klidně nechaly zvednout sukni od zraněného vojáka nepřátelské strany. V Americe totiž vrcholí občanská válka a na dívčím „internátu“ na samotě uprostřed panenské přírody je jeho přítomnost velkým pozdvižením. Kdysi oslavovaná Sofia Coppola si napsala i scénář, nic dějově košatého ovšem nečekejte. Zakázané pokušení je nadhozeno, ale hlouběji s ním pracováno rozhodně není. Napětí i gradace jsou mdlé, postavy se chovají zvláštně (Farrell až nepochopitelně), příliš se o nich nedozvíme. Sexuální pnutí je znát, každá z žen či dívek na to jde po svém, až se díky tomu dozvíme, jaké vlastnosti je provázejí, ovlivňují, proměňují. Nepotřebuji přepálené emoce, ale nějak bych to jednoduše rozpumpoval. Finální zvrat je (nepřekvapivě) nestrhující. Coppola možná rozumí ženské duši, ale na cenu za režii z festivalu v Cannes to úplně není. A myslím, že s přidanou hodnotou ze svých začátků, jak bych si přál, se už nikdy nevrátí.(10.10.2017)

  • Hild
    ****

    Sofii Coppolu mám moc ráda. Oklamaný rozhodně není taková pecka jako Ztraceno v překladu nebo Smrt panen, přesto si mě film dokázal přetáhnout na svou stranu. To, co u mě vyzdvihlo tento film, je práce s postavami, kterou Sofia prostě umí. Nepotřebuje slova, nebo dlouhé dialogy, aby divák přesně věděl, co si která postava právě myslí a co prožívá. Celý film mi hrozně rychle utekl. Sofie už možná nepatří mezi Hollywoodskou elitu, ale stále je to tvůrkyně, na jejíž filmy se budu vždycky těšit.(15.10.2017)

  • Xmilden
    **

    Takže už se nám tady remakůjí i filmy, které kdovíjakou stopu v historii nezaznamenaly a o horory se nejedná. To už to s tím Hollywoodem jde teda pěkně z kopce, když je líný i tvořit zajímavé scénáře. No ale budiž. Oklamaný verze o 46 let později je špatenka. Na co si jen vzpomenu je značně horší. Kdybych neviděl původní snímek, tak bych postavám jejich motivace asi jen hodně těžko uvěřil. Dopoledne se koukat na přesvědčivého Clinta a večer sáhnout po nevýrazném a slizkém Colinovi taky není nic z čeho by měl být divák navětvi. Ženské osazenstvo to odneslo nejméně. Nicole se snaží seč jí síly stačí, ale i její předchůdkyně mě do role seděla o malinko víc. Vrchol totáního zmaru přinášejí odfláknuté klíčové scény a to nejen závěrečná pointa, ale hlavně klíčová erotická scéna po které má následovat pád ze schodů. Prostě tuhle verzi určitě nebrat a ať si říká kdo chce co chce, Sofia není její tatínek ani náhodou. 35%(4.10.2017)

  • Davies182
    ***

    Neuvěřitelný vývoj a myšlenkové pochody hlavního hrdiny - ve špatném slova smyslu. Delší stopáž vítána!(4.10.2017)

  • Spiker01
    ****

    Sofia Coppola to má pořád v ruce, podejť by ne, když je z tak slavného rodu. Škoda, že netočí častěji výraznější filmy, jelikož něco tak komorně atmosferického jsem už dlouho neviděl. Sice jsem si nějak dle traileru vsugeroval, že nás čeká nějaké mysteriózno a stále jsem čekal, kdy už to konečně přijde. Nakonec je Beguiled "jenom" erupcí lidských emocí, intriků a žárlivosti, která v druhé polovině vygraduje do neskutečných rozměrů a o to překvapivěji poměrně zlehka končí jedním krásným záběrem. A funguje to. Funguje to opravdu neskutečně i díky hřejivé a stejně tak komorní hudbě a vzájemné sympatie Kirsten Dunst a Colina Farrella jsem si užíval každou minutu. A na příští rok bych si dal hned takovou pecku znovu.(2.10.2017)

  • Jhershaw
    ****

    Začnu tím, co mě uchvátilo nejvíc - a to byly, překvapivě, ony krátké záběry nádherně nasvícených přirodních scenérií. Mělo to nějaký smysl? Asi ne, ale hezky se na to koukalo. A jak si to po sobě čtu, ta věta by se dala aplikovat na celý film. Jak píše Pomo, dějově řídké a diváci se smějou na místech, kde nevím, jestli S.C. ten smích plánovala. Těch dvou hodin nelituji, ale znova bych se na to nepodíval. 70 %(6.7.2017)

  • Pepinec
    ****

    (Budou spoileři) Trochu Sofii podezírám, že akorát adaptovala naši klučičí rutinu ze střední. Dělat chudáčka pod stromem, omámit zachránkyni, přijmout pozvání na dívčí internát a tam se nechat rozmazlovat kompletním dvojpokojem; to byla naše strategie, kterou Colin docela dobře napodoboval. Jenom teda s tím řezáním to bylo naopak - my byli ti, kteří řezali. Samozřejmě odchody se bez šrámů neobešly, ono totiž zdrhat se staženejma kalhotama před nasupenou vychovatelkou nebo krvelačným správcem internátu není taková selanka jako bejt chráněncem Nikolky Kidman v občanský válce. Ale na rozdíl od desátníka McBurneyho jsme si dávali velkýho majzla na odvrácenou tvář ženskýho kolektivu. Ačkoli se ve filmu během hodiny a půl stane zhruba tolik, kolik při badmintonovým zápase koal, díky všem detailům vzniknul celek, kterej mě teda zatraceně dost bavil.(20.8.2017)

<< předchozí 1 2 3 4 5 6
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace