poster

Oklamaný

  • USA

    The Beguiled

  • Slovensko

    Oklamaný

  • Velká Británie

    The Beguiled

Drama / Historický

USA, 2017, 94 min

Režie:

Sofia Coppola

Předloha:

Thomas Cullinan (kniha)

Scénář:

Sofia Coppola, Irene Kamp (původní scénář), Albert Maltz (původní scénář)

Hudba:

Laura Karpman

Střih:

Sarah Flack

Scénografie:

Anne Ross

Kostýmy:

Stacey Battat
(další profese)

Komentáře uživatelů k filmu (45)

  • POMO
    ***

    Na hodinu a pol dlhý celovečerák dejovo riedke. Dobre zahraná zdržanlivosť a nevinnosť (rozumej spiaca sexuálna túžba) viktoriánskej Kirsten Dunst; a ďalšia skvelá kreácia Kidmanky čoby hlavy domu sú tým jediným, čo ma tu zaujalo. Pri mnohých scenách sa polovica sálu (vrátane mňa) smiala. Sofia zabudla, že súčasný divák nie je jedným z protagonistov jej filmu, jeho doby. Keď už opodstatnený remake pre súčasné publikum, mal ho urobiť Guillermo del Toro. A s poriadnou dávkou kečupu.(25.5.2017)

  • Matty
    ****

    Jemnější, senzuálnější a sofistikovanější zpracování románu Thomase Cullina, než jaké v roce 1971 natočil Don Siegel s Clintem Eastwoodem. V původním filmu představovaly zkázu muže žárlivé a pomstychtivé ženy, které nedokázaly potlačit svůj chtíč. Chápu proto rozhodnutí Sofie Coppolové zpracovat stejný námět tak, aby výsledkem nebyl film vyjadřující mužskou paranoiu z ženské hysterie a v němž jsou jižanské krásky definovány výhradně svou sexualitou (nebo její absencí). Coppolová vypustila širší historický kontext a nahradila jej nadčasovým vyprávěním o souboji pohlaví a dívčím dospívání. Podobně jako ve Smrti panen nebo v Marii Antoinettě své hrdinky uzavírá do zlaté klece, která jim poskytuje určité výsady, ale současně jim brání ve svobodném projevení jejich individuálních zájmů. Tato uzavřenost se v Oklamaném projevuje také v ignorování vnějšího světa, odpovídajícím hledisku privilegovaných bílých dívek, které zajímají pouze jejich vlastní potřeby. Oklamaný je přes zdání plochosti a povrchnosti vrstevnatý, podvratný a vtipný film s nejednoznačným vyzněním (více tady). 85%(14.7.2017)

  • Renton
    ***

    52 MFF KV(4.7.2017)

  • Marigold
    ***

    OK, nádherný obrázky, skoro tableu vivant, fantastický přirozený svícení, charismatický cast, ale já se ptám: PROČ? Existuje pro to hezké slovo - všechno v tomhle filmu je "underwritten". Charaktery i příběh, který se kupředu pohybuje prostřednictvím prudkých zvratů v náladě jediného mužského charakteru. Chápu, že Sofinka chtěla obrátit perspektivu, ale nepodařilo se jí to. Oklamaný / Oklamaná / Oklamané jsou totiž příliš prázdné na to, aby nabídli/y materiál k subverzi. Nakonec to nejlíp vystihla jedna americká divačka, která při odchodu z canneského Palais de Cinema utrousila: COMPLETELY USELESS. Souhlas.(27.5.2017)

  • Marius
    *****

    Pozerám, že môj názor na film sa začína čoraz viac vzdaľovať od našej tzv. CSFD elity, ktorá rieši v súvislosti s Coppolovej filmami úplne nepodstatné veci (eufemizmus pre kokotiny) ako dej a tak podobne. Sofia Coppola predsa bola vždy o atmosfére, herectve, pocitoch, problémoch v komunikácii postáv a perfektných obrázkoch a ak od nej po toľkých filmoch čakáte nejakú hutnú epiku, ste naivní. Tento film urobil Philippe Le Sourd a jeho osvetľovač, lebo takto krásne mäkko nasvietné interiéry som asi ešte nevidel a naozaj to pripomínalo rozpohybovanú galériu (Tommy987™) a herečky, z ktorých to svetlo robí priam renesančných anjelov až kým nevystrčia rožky. Z hercov by som vypichol asi výkon Kirsten Dunst lebo tá tu predviedla zas inú polohu ako v ostatných Coppolovej filmoch a myslím že prehrala aj Kidmanku, ktorá je tu tak trochu stále Kidmanka. Elle Fanning si tú naivnú nádržku fakt užívala a bolo to poriadne vidno; ak to dievča bude pokračovať vo výbere takýchto filmov, do desiatich rokov bude herecká extratrieda. Takže za atmosféru, obrázky, nasvietenie, Kirsten a Elle u mňa 9/10.(17.7.2017)

  • xxmartinxx
    ***

    Přemýšlím o tom, jestli to zásadní osekání o většinu motivů oproti filmu s Eastwoodem vedlo k něčemu jinému než ke zmatení a banalitě. A zatím si myslím, že ne. Že jde jen o krásně nasnímanou tezi, přičemž tu však máme už zcela vypracovanou studii. Nejde říct jediný důvod, proč upřednostnit tento film před originálem (vzhledem k tomu, že Coppola přejímá název filmu a ne předlohy, se na film jasně odkazuje). Škoda.(24.7.2017)

  • Jhershaw
    ****

    Začnu tím, co mě uchvátilo nejvíc - a to byly, překvapivě, ony krátké záběry nádherně nasvícených přirodních scenérií. Mělo to nějaký smysl? Asi ne, ale hezky se na to koukalo. A jak si to po sobě čtu, ta věta by se dala aplikovat na celý film. Jak píše Pomo, dějově řídké a diváci se smějou na místech, kde nevím, jestli S.C. ten smích plánovala. Těch dvou hodin nelituji, ale znova bych se na to nepodíval. 70 %(6.7.2017)

  • HAL
    *****

    Nikdo nedokáže vystihnout ženskou duši tak jako Sofia Coppola. 9/10(23.7.2017)

  • Vančura
    ****

    Skvělá věc, která mě hodně bavila. Podobnost se SMRTÍ PANEN je myslím nepřehlédnutelná, a našly by se zde asi i další jednotící motivy s předchozí režisérčinou tvorbou. V tomhle smyslu mám její filmy rád, protože člověk už tak nějak předem tuší, co od nich může čekat. Tady mě asi nejvíc bavila vizuální stránka (ten film je už od úvodních titulků jednou velkou pastvou pro oči) a herecké výkony - všichni do jednoho jsou skvělí a přesvědčiví. Ano, nezastírám, že prostinký děj chvílemi nudil i mě, ale jako celek se mi to líbilo, a mám strašnou chuť ten film číst hodně symbolicky, řekněme jako určité podobenství o zániku mužnosti a nastolení vlády kastrujícího feminismu. Chvílemi je to nečekaně vtipné, ovšem pocity po závěrečném rozuzlení jsou spíše nejednoznačné (btw. škoda názvu filmu, který podle mě dává předem tušit, jak to dopadne) - čeho jsem to právě byl svědkem? mám chuť se ptát. A skončilo to tedy dobře, nebo nějak jinak? Myslím, že tenhle film se dá v hlavě převalovat dlouho, a to se mi na něm líbí. P. S. Starší verzi s Eastwoodem neznám a dozvěděl jsem se o ní až po zhlédnutí této nové verze.(16.7.2017)

  • Ivoshek
    ***

    Nebylo to špatný. Tempo je pomalejší, ale nechybí tu atmosféra a má to takový nenápadný humor. PS: Nicole Kidman je zbotoxovaná tak, že má výraz jak Boris Karloff.(17.7.2017)

  • poz3n
    ***

    Taková delší etudka, která je vlastně nejzajímavější ve své první polovině, ve které se nic neděje a vy se můžete domýšlet, do jako moc zvrhlé roviny se nám to zvrtne. Příběhy odehrávající se v dívčích internátech totiž téměř vždy nesou určité společné rysy (zdravím Petera Weira a jeho božsky uhrančivý Piknik na Hanging Rock). Sofiin Oklamaný si však vypůjčuje pouze téma ženské sexuality a žádný větší mystery úlet se nekoná. Ve chvíli, kdy děj začne být dějem a nabere na zvratech totiž přestává být celý film zajímavým a celkem brzy poté i končí. A to i navzdory tomu, že záběry okolní krajiny a Elle Fanning vypadají fakt božsky. 6/10(19.7.2017)

  • Jericho666
    ***

    Kvalitně zahrané (Kidman se na tyto role prostě hodí), příjemně natočené (byť některé záběry byly vata jak hrom), krásné prostředí, uvěřitelná atmosféra, ale... Dějově bych rád trochu víc. Neříkám, že se rád nekouknu na snímek bez velkých, či šokujících, zápletek. Na snímek, který bez větších výkyvů běží celou stopáž ve stejné tónině a já jsem na jeho konci i tak spokojený, protože to bylo hezké. I zde by to možná nevadilo, kdyby to celé bylo trochu svižnější, méně očekávatelné. Dlouhé záběry s minimem děje jsou prostě ubíjející. Doufal jsem, že to vše zvrátí závěr u stolu, ale ani to se nestalo a snímek skončil tak, jak asi všichni čekali.(26.7.2017)

  • Skrk
    *****

    Sofia Coppola opět ve formě v nejdospělejším snímku. Podmanivý vizuál, skvostně podsvícené, něžně nasnímané a herecky famózní (Kidman a Dunst historické role padnou). Rád si tuto vyprázdněnost zopakuji. (52.KVIFF)(5.7.2017)

  • wikked
    ***

    Hezky natočená bajka s ponaučením, že je lepší starat se o svoji nohu než o cizí postel. // KVIFF 52(7.7.2017)

  • Yoshitsune
    *

    Pro mně osobně, byl tenhle film velice poučný a to v tom, že ženským se prostě a jednoduše nedá věřit, jelikož manipulují, mají své tužby a potřeby a ve výsledku, vždycky vyhrají. Byť s tou manipulací, si i Colin Farrell, tak trošku pohrával, nicméně Ferrell od Total Recall, rezignoval a veškerý herecký um byl zakopán společně s tou nohou. Nicole Kidman, má rozhodně na víc a nejvíc mně tak tedy bavila Elle Fanning a její šibalské pomrkávání. Film se sice snaží po celou dobu, budovat napětí a po jistém incidentu, se mu to daří, ale veškeré napětí letí z okna ven, během poslední večeře. Takže po skončení, sem měl pocit, že film potřeboval lépe zpracovat a pohrát si víc s charaktery, což se bohužel nestalo, takže pocit nenaplnění je to správně slovo, které vystihuje tenhle film.(15.7.2017)

  • hygienik
    *****

    Som nadmierru spokojný. Elle tu opäť raz zahrala dobre. Všetky ženy hrali v rámci minima priestoru, čo im film poskytoval, excelentne. Colin mohol lepšie podať svoj hnev. Výborne tu boli vykreslené 2 konflikty - kresťanská láska vs. strach z nepriateľa a cudnosť vs. libido. Chtíč a strach sa dali krájať. Skvele boli komponované nielen zábery v exteriéri ale aj v interiéri (večerná modlitba). Dej mi tu paradoxne vôbec nechýbal, čo ma samého prekvapuje.(13.7.2017)

  • Filmmaniak
    **

    Původní film z roku 1971 není žádný zázrak, ale zpracovaný je přesto o dost lépe. Je podstatně bohatší dějově, z hlediska vykreslení postav a obsahuje i mnohem více napětí, konfliktů mezi postavami a odvážnějšího sexuálního pnutí. I závěr měl lépe zpracovanou pointu. V nové verzi se režisérce především nepodařilo natočit film více z pohledu jeho ženských postav, což byl patrně záměr, a pak přenést do současné doby jeho atmosféru staropanensky prudérního dívčího internátu, v němž se najednou objevilo zakázané pokušení v podobě pohledného muže, kvůli čemuž si diváci snímek zřejmě mylně pletou s černou komedií a reagují na něj smíchem. Příběh je oproti původní filmové verzi plytký a řídký, motivace postav nejsou dostatečně zřetelné a ani to hvězdné obsazení ani zdaleka nekope první ligu.(11.7.2017)

  • sidonka
    *****

    Osobně mám o čem přemýšlet. Navzdory jisté povrchnosti a chybičkám v dramatu dávám palec nahoru a musím říci, že mě zaujal zejména otázkami vyvolanými po zhlédnutí filmu. Přeji filmu úspěch a doporučuji ho zejména ženskému publiku, neboť z dámského úhlu a pro ně byl primárně natočen. Oklamaný má kromě svých kvalit dvě slabiny. Kámen úrazu tohoto filmu je ZÁMĚRNÝ humor, kteří mnozí rozchechtaní diváci brali jako scénáristickou a režijní chybu. (Ovšem šlo o artové, náročnější publikum, diváci v běžném kině na to možná budou reagovat jinak). Kontroverzní Coppola často rozdělovala publikum na dva tábory a tak je tomu i v tomto případě. Sama ještě před uvedením do distribuce říkala, že natočila černou komedii, žádnej hororovej thriller, ale dramatický příběh o charismatickém vojákovi, který svojí přítomností naruší pořádek v klidném domě, obývaném opuštěnými ženami. Režisérka a scénáristka v jednom zná ženské hrátky, slabiny, rivalitu, žárlivost a dělá si z nich půvabnou legraci. Druhá slabina je, že film nikdy nenabere strhující napětí, prudký spád, pořádnou jízdu ani dramatický var. Jak se při tomhle příběhu podařilo nechat film bez tlaku a nechat ho spíše stále jen pomalu plynout? Právě černý humor zde šel i v nejtěžších situacích úmyslně do nadlehčujících vtípků. Bohužel právě na úkor dramatičnosti a hloubky, což filmu u části diváků zlámalo vaz. Chybičky vynahrazuje například nádherný estetický vizuál, ať už přírody, domu nebo kostýmů. – A i přes ony jisté nedokonalosti film opravdu nezatracujme. Je o moci mezi muži a ženami v extrémních situacích a o tématech, která nikdy nezestárnou a z mezilidské interakce nevymizí. Jsem ráda, když po opuštění kina mám o čem diskutovat a nechat v sobě "prožité události" ještě i druhý den doznívat. Na film půjdu ještě jednou, už pro to, že při druhé projekci si prý všimneme více vrstev a spousty detailů, věcí které jsme možná původně přehlédli nebo jejich význam nepochopili. – Jak už anotace napovídá, děj se odehrává během občanské války…(12.7.2017)

  • silentname
    ****

    Celkovo som s filmom spokojný. Má to nejaké problémy? Niečo by som našiel, ale rozoberme si najprv pozitívne stránky filmu. Vyzerá to veľmi dobre, výprava je skvelá, osvietenie filmu vynikajúce a rovnako aj hudba a hudobné časti, keď nám dievčatá hrajú na nástroje a spievajú. Colin Farrell sa do svojej role doslova vžil a podáva podľa mňa výborný výkon. A uvidíme aj jeho príjemnú a láskavú stránku, no súčasne aj tú druhú, nebezpečnú a desivú. A vie v oboch prípadoch budovať atmosféru. Oona Laurence ako Amy je vynikajúca. Toto je ďalšia skvelá rola, do ktorej bola obsadená a patrí medzi moje najobľúbenejšie postavy. Dobre sa na ňu pozerá a mám pocit, že svoju postavu predáva veľmi dobre. Ostatní sú podľa mňa tiež dobrí. Minimálne ako herci. Čo sa týka postáv, tak nemôžem povedať, že niektorým rozhodnutiam Edwin úplne rozumiem a napriek skvelému výkonu Elle Fanning, tak jej postava je pre mňa jemne otravná a má hlášky, kde som prevracal očami. No najväčším problémom filmu je podľa mňa jeho tempo. Jeho druhá a tretia tretina sú skvelé a dávajú tomu väčšieho ducha, no prvá časť je strašne rozvláčna a pomalá. A sediac v kine som mal z filmu pocit, že trval minimálne 2 hodiny, pričom to bolo 94 minút. A to nie je dobrý signál. Ako celok hodnotím film kladne a som s ním spokojný a myslím si, že stojí za to ho vidieť. Zvážte si pre a proti a rozhodnite sa sami. Hodnotenie: B(19.7.2017)

  • iantomasik
    ****

    Velice subtilní a nuancované, podobně neokázale (a nádherně) natočené. Prosté většinou typických schematizací, banalizace a hraní si na binární dobré vs zlé. Není to válka pohlaví, ale jejich míjení. Lidé jsou zde především oběťmi okolností a vlastních tužeb a strachu. Nerozumí sobě ani válce na pozadí a chtějí jen přežít (v jakémkoliv duchu). Prvky survival horroru obsažené v tematu navíc úspěšně realizuje i forma. Ve všech ohledech minimalistický, ale dokonale homogení celek.(16.7.2017)

<< předchozí 1 2 3
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace