Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Gary Oldman v roli jedné z největších osobností 20. století. Winston Churchill na počátku 2. světové války musí učinit zásadní rozhodnutí. Hrozba Německé invaze je bezprostřední a on jako premiér Velké Británie musí v této temné hodině během krátké chvíle semknout národ a změnit průběh světových dějin. (CinemArt)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (527)

Matty 

všechny recenze uživatele

Kdyby Joe Wright dokázal vyprávět stejně efektivně, jak efektně režíruje, šlo by o mnohem méně bolestivou diváckou zkušenost. Ambiciózní britský filmař se bohužel opět projevuje jako velký kýčař, pro kterého je hlavní, aby každá scéna stůj co stůj dobře vypadala a nenudila, ne aby měla smysluplnou náplň a byla nějak nápomocná vyprávění. Vizuální gimmicky jako jsou záběry z ptačí perspektivy, zpomalené záběry nebo velké detaily vteřinové ručičky působí hlavně jako projevy skoro panické obavy ze všednosti, kterou bych čekal spíše u debutujícího tvůrce, snažícího se předvést, co všechno se naučil na filmové škole. Docela obyčejné scény, spoléhající se jen na dobře zvolenou kompozici a Oldmanovo herectví (velmi solidní, ale pořád musíte myslet na to, že sledujete štíhlého herce pod tlustou maskou), jsou přitom mnohem působivější, neboť v nich myšlenky nepřekrývají efekty. Kromě občasných vítězství formy nad obsahem film doplácí na nevyrovnaný rytmus (po svižné první hodině se tempo před operací Dynamo výrazně zpomaluje), zjednodušování historie na klíčová rozhodnutí velkých a neomylných mužů, zoufalý nedostatek soudnosti (i kdyby scéna v metru vycházela ze skutečnosti, nic to nemění na faktu, jak strašlivě nepřesvědčivě je vystavěná a napsaná - něco tak blbého nepamatuji ani z britských meziválečných propagandistických filmů, kam by to patřilo spíš) a urážlivou návodnost. Ten film nám skrze vedlejší postavy (zejména vyjukanou sekretářku) neustále sděluje, jak máme na Churchilla pohlížet, co si o něm máme myslet, abychom snad nezačali pochybovat o jeho genialitě. Špetku uvěřitelnosti v sobě mají akorát scény Churchilla s manželkou, které scénář nepředepisuje, aby jen žasla nad jeho pronikavým intelektem a smála se jeho bonmotům. Sebelepší práce herců a maskérů (a návrhářů kostýmů a architektů) bohužel nedokáže zachránit to, co zanedbal scenárista (Anthony McCarten napsal i Teorii všeho, trpící podobnými nedostatky) a režisér. Nejtemnější hodina je prázdná, naivní a falešná lekce patriotismu, která se dvě hodiny klopotně dobírá ke stejnému sdělení, které dokázal Christopher Nolan s mnohem větší úderností shrnout do posledních deseti minut Dunkerku. 45% ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Jak se jen odborně kriticky vyjádřit k filmu, jehož doslovnou náplní je: unylá reportáž ze zasedání sněmovny, psaní na stroji 1, nudný projev v parlamentu 1, psaní na stroji 2, nezáživné a špatně zdramatizované intriky a pošťuchování nabubřelých degenerátu, psaní na stroji 3, unylá reportáž ze zasedání poslanecké sněmovny 2, trochu méně nudný projev v parlamentu 2, konec? Inu, nezbývá, než se opět úchylit do hřejivé náruče sofistikované filmově teoretické terminologie a pouze erudovaně konstatovat, že to stálo pěkně za piču! Prostě dvouhodinová kýčovitá kostýmní pruda, zábavná asi jako žvýkání kožené vazby oxfordského slovníku při strojovém předčítání politických dějin Druhé světové války. A tak to jediné, co vás při projekci téhle otravy dělí od bolestivé smrti nudou, je sledování opravdu geniální kreace Geryho Starce v roli Nemockéhokostela, jenž podle všeho udělal svým slavným projevem „We shall fuck …“ naprosto totéž, co král Jiřík, který se tenkrát kvůli Hitlerovi i odnaučil kokotat. No, ať už byl tím hrdinou, co žvaněním stmelil ledvinkový puding kdokoliv, a film byl opět patetický rektobol, fucktem je, že jsem viděl snad tu nejúžasnější ukázku dokonalého herectví, jakou kdy kamera zachytila, tudíž je opravdu škoda, že Osrala zase dostane nějaký toporný negr. ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Úplně vzorový oskarový drama. Kdyby se film objevil na scéně kdykoliv jinde, ale on se musí v kinech objevit na začátku ledna, kdy do kin chodí Oskarovky. Okatější to prostě bejt nemohlo. A samozřejmě, že Gary Oldman je tady boží. A o to víc je fascinující, když ho znáte z filmů jako Ztraceni ve vesmíru, kterej už je starej dvacet let, a pak si tu střihne roli Winstona Churchilla. Samozřejmě si ji střihnul tak, jak kdyby Winstona hrál samotnej Winston. To ale standardně přehluší všechno ostatní. Jako vždycky u podobných filmů. ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Dramatickejší a napínavejší Dunkirk ako ten Nolanov. Bravúrne zrežírovaný a zahraný film, z ktorého výrazne vytŕča scéna v metre - pre niekoho v negatívnom zmysle pre človeka, ktorý má trochu srdce, patrí práve táto scéna k tým, vďaka ktorým milujeme kinematografiu. Je to tak pateticky prepálené, až je to neodolateľné. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Tohle je divadelní interiérovka jak vyšitá. Postavená na naprosto mimořádným hereckým výkonu Gary Oldmana, ale i Pickup nebo Dillane hráli jedna báseň. Trošku mám problém s dialogy, neměly údernost i když jim místy nechyběl vtip, byly neslaný nemastný a film díky tomu hodně ztracel na tempu potažmo emocích. ()

Galerie (67)

Zajímavosti (16)

  • Táto snímka je jednou z dvoch snímok nominovaných na Oscara 2018, ktoré prezentujú operáciu Dynamo. Druhé dielo je Nolanov Dunkirk (2017). (belinko)
  • John Hurt byl původně obsazen do role Nevilla Chamberlaina. Kvůli jeho vážné nemoci se však nakonec nemohl natáčení vůbec zúčastnit a nahradil jej Ronald Pickup. I tak je Hurtovi snímek věnován, protože se jednalo o jeho poslední projekt. Zemřel 25.1.2017, tedy když natáčení tohoto filmu ještě probíhalo. (Gary)

Reklama

Reklama