Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Slasher
    ****

    Nevím, jaký byl váš motiv, ale mě události května 1940 ("na prahu jedné z největších bitev historie") v britském zákulisí opravdu zajímaly a Wrightův film absolutně nezklamal. Vyniká v něm sám obdivuhodný Churchill, rázný, přímý a zarputilý, tak téměř k nepoznání skvěle maskovaný Oldman - vůdčí, stařecký, s tíhou světa na svých ramenou. Šlape to jak hodinky, nepostrádá silný scény jako marně prosebný telefonát FDR, výlev zlosti nad Hitlerem, nebo roztomilou (byť smyšlenou) cestu metrem na Westminster. Ano, je to sice "klasičtější", ale za mě předčí Nolanův DUNKIRK a říkám si, jak přesně takovým osobnostem dlužíme vděk a to je studovat. Tak tenhle bude na Winstona. (doporučuji poslechnout si 11. díl podcastu Hardcore History - "Thoughts on Churchill")(8.2.2018)

  • boshke
    ****

    Trocha historického ponaučení, neb dle mého jen zlomek (nebritské) populace věděl / ví o značně nejisté pozici Churchilla po jeho jmenování premiérem a jeho více než trnité cestě k jeho slávě. Sympatické bylo rozhodnutí nepojmout film klasicky životopisně, tedy od kolébky do hrobu, neb děj se soustředí na pouhých několik dní, kdy se rozhodovalo o (Churchillově) bytí a nebytí. Překvapila silná snaha tehdejších politiků uzavřít s Ádou mír a mít tak od něho pokoj. Potěšil Mendelsohn, Oldman jako vždy perfektní... 90%(25.1.2018)

  • verbal
    **

    Jak se jen odborně kriticky vyjádřit k filmu, jehož doslovnou náplní je: unylá reportáž ze zasedání sněmovny, psaní na stroji 1, nudný projev v parlamentu 1, psaní na stroji 2, nezáživné a špatně zdramatizované intriky a pošťuchování nabubřelých degenerátu, psaní na stroji 3, unylá reportáž ze zasedání poslanecké sněmovny 2, trochu méně nudný projev v parlamentu 2, konec? Inu, nezbývá, než se opět úchylit do hřejivé náruče sofistikované filmově teoretické terminologie a pouze erudovaně konstatovat, že to stálo pěkně za piču! Prostě dvouhodinová kýčovitá kostýmní pruda, zábavná asi jako žvýkání kožené vazby oxfordského slovníku při strojovém předčítání politických dějin Druhé světové války. A tak to jediné, co vás při projekci téhle otravy dělí od bolestivé smrti nudou, je sledování opravdu geniální kreace Geryho Starce v roli Nemockéhokostela, jenž podle všeho udělal svým slavným projevem „We shall fuck …“ naprosto totéž, co král Jiřík, který se tenkrát kvůli Hitlerovi i odnaučil kokotat. No, ať už byl tím hrdinou, co žvaněním stmelil ledvinkový puding kdokoliv, a film byl opět patetický rektobol, fucktem je, že jsem viděl snad tu nejúžasnější ukázku dokonalého herectví, jakou kdy kamera zachytila, tudíž je opravdu škoda, že Osrala zase dostane nějaký toporný negr.(11.2.2018)

  • Xmilden
    ***

    Dunkerk jinak aneb lekce dějepisu, která nemohla být snad ani nudnější. Snímek se zaměřuje pouze na období května 1940. Politikaření na anglické scéně, které vede k tomu že jsme svědky toho že více než 9/10 stopáže sledujeme různé formy Churchillových pochybností. Celé to začne být zajímavé až v momentu kdy Churchill vyrazí do metra. Potom na konci řekne onen památný proslov při kterém se dostavila i husina. Gary Oldman ztvárnil hlavní postavu na jedničku s hvězdičkou. Přesto si film ani kvůli jeho výkonu již znovu nepustím. 55%(22.2.2018)

  • Malarkey
    ***

    Úplně vzorový oskarový drama. Kdyby se film objevil na scéně kdykoliv jinde, ale on se musí v kinech objevit na začátku ledna, kdy do kin chodí Oskarovky. Okatější to prostě bejt nemohlo. A samozřejmě, že Gary Oldman je tady boží. A o to víc je fascinující, když ho znáte z filmů jako Ztraceni ve vesmíru, kterej už je starej dvacet let, a pak si tu střihne roli Winstona Churchilla. Samozřejmě si ji střihnul tak, jak kdyby Winstona hrál samotnej Winston. To ale standardně přehluší všechno ostatní. Jako vždycky u podobných filmů.(31.1.2018)