Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Oktavianus
    *****

    Academy Award 2018 nominee. Společně s Akty Pentagon film, které jsem mezi oscarovými nominacemi přesně očekával. A byl tam naprosto po právu: hlavně vzhledem k tomu, jak senzačně Nejtemnější hodina funguje v součinnosti s Nolanovým Dunkerkem. A osobně mě příběh "Churchilla u Dunkerku", byť tam vůbec nebyl, bavil víc. Především kvůli dokonalému Garymu Oldmanovi. Jakkoli si polovinu ceny za jeho roli zaslouží maskéři, Oldman dokázal být tím sebejistým, ale zároveň roztomilým staříkem. A myslím to přesně tak, jak to píšu: Oldman Churchilla nehrál, on jím před kamerou prostě byl. A za to si zaslouží hluboké smeknutí. Vyčítat filmu ty dvě scény, které tu všichni papouškujete (toho jsem si všiml už dřív: někdo s hodně body, jakási "autorita", tu jako jeden z prvních něco napíše, načež se to začne únavně opakovat - proto většina zdejších komentátorů pro neoriginalitu nezaslouží pozornost), je pitomost. Jak moment, kdy sir Winston ¨vysvětluje sekretářce, jak se věci mají, a pak scéna "premiéra v metru" jsou možná nerealistické, ale o to vůbec nejde - ty scény fungují filmařsky. Proto byly ve scénáři, proto jsou ve filmu. Já přece vím taky, že černoch v metru citující řecký klasiky je s velkou pravděpodobností nesmysl. Stejně jako dělání z Chamberlaina a Halifaxe netvory. Ale pro potřeby Nejtemnější hodiny smysl dávají, pomáhají osvětlit postavu Winstona Churchilla, a o to jde především. A o technických detailech filmu, jako je naprosto dokonalá kamera, ani nemá cenu ani hovořit, ta je senzační. Nejtemnější hodina je prostě skvělý divácký zážitek.(7.3.2018)

  • sochoking
    *****

    Nemohol som si zo začiatku zvyknúť na Garyho Oldmana. Jeho oči dávali tvári Winstona Churchilla taký chujovský prasačí vzhľad. No po čase som si v tejto úlohe nedokázal predstaviť nikoho lepšieho. Ani samotného Churchilla! Páčil sa mi výborný uštipačný britský humor a fakt, že sa mi to všetko doplňalo dokopy spolu s nedávno videným (a o hodne slabším v mojich očiach) Dunkirkom.(1.2.2018)

  • Alementina
    ****

    2/3 filmu prumer, hrozně strojený, ale posledni tretina se mi neobjektivne libila, protoze jsem zrovna vcera resila tu nasi ceskou povahu, ktera proste nebojuje a vzdy se snazi najit presne nejaky pohodlny reseni a ja Brity za tu jejich bojovnost a narodni hrdost obdivuju. A taky si myslim, ze Wright by si zrovna u tohohle snimku mohl dopustit ty jeho hratky s kamerou ala Winston divaji se na chlapce na ulici, ktery si rukama dela kukatko z rukou...(10.1.2018)

  • Xmilden
    ***

    Dunkerk jinak aneb lekce dějepisu, která nemohla být snad ani nudnější. Snímek se zaměřuje pouze na období května 1940. Politikaření na anglické scéně, které vede k tomu že jsme svědky toho že více než 9/10 stopáže sledujeme různé formy Churchillových pochybností. Celé to začne být zajímavé až v momentu kdy Churchill vyrazí do metra. Potom na konci řekne onen památný proslov při kterém se dostavila i husina. Gary Oldman ztvárnil hlavní postavu na jedničku s hvězdičkou. Přesto si film ani kvůli jeho výkonu již znovu nepustím. 55%(22.2.2018)

  • Matty
    **

    Kdyby Joe Wright dokázal vyprávět stejně efektivně, jak efektně režíruje, šlo by o mnohem méně bolestivou diváckou zkušenost. Ambiciózní britský filmař se bohužel opět projevuje jako velký kýčař, pro kterého je hlavní, aby každá scéna stůj co stůj dobře vypadala a nenudila, ne aby měla smysluplnou náplň a byla nějak nápomocná vyprávění. Vizuální gimmicky jako jsou záběry z ptačí perspektivy, zpomalené záběry nebo velké detaily vteřinové ručičky působí hlavně jako projevy skoro panické obavy ze všednosti, kterou bych čekal spíše u debutujícího tvůrce, snažícího se předvést, co všechno se naučil na filmové škole. Docela obyčejné scény, spoléhající se jen na dobře zvolenou kompozici a Oldmanovo herectví (velmi solidní, ale pořád musíte myslet na to, že sledujete štíhlého herce pod tlustou maskou), jsou přitom mnohem působivější, neboť v nich myšlenky nepřekrývají efekty. Kromě občasných vítězství formy nad obsahem film doplácí na nevyrovnaný rytmus (po svižné první hodině se tempo před operací Dynamo výrazně zpomaluje), zjednodušování historie na klíčová rozhodnutí velkých a neomylných mužů, zoufalý nedostatek soudnosti (i kdyby scéna v metru vycházela ze skutečnosti, nic to nemění na faktu, jak strašlivě nepřesvědčivě je vystavěná a napsaná - něco tak blbého nepamatuji ani z britských meziválečných propagandistických filmů, kam by to patřilo spíš) a urážlivou návodnost. Ten film nám skrze vedlejší postavy (zejména vyjukanou sekretářku) neustále sděluje, jak máme na Churchilla pohlížet, co si o něm máme myslet, abychom snad nezačali pochybovat o jeho genialitě. Špetku uvěřitelnosti v sobě mají akorát scény Churchilla s manželkou, které scénář nepředepisuje, aby jen žasla nad jeho pronikavým intelektem a smála se jeho bonmotům. Sebelepší práce herců a maskérů (a návrhářů kostýmů a architektů) bohužel nedokáže zachránit to, co zanedbal scenárista (Anthony McCarten napsal i Teorii všeho, trpící podobnými nedostatky) a režisér. Nejtemnější hodina je prázdná, naivní a falešná lekce patriotismu, která se dvě hodiny klopotně dobírá ke stejnému sdělení, které dokázal Christopher Nolan s mnohem větší úderností shrnout do posledních deseti minut Dunkerku. 45%(11.1.2018)

  • - Proměnu herce Garyho Oldmana ve Winstona Churchilla měl na starosti umělecký maskér Kazuhiro Tsuji (pracoval i na filmech Podivuhodný případ Benjamina Buttona (2008), Planeta opic (2001) nebo Hellboy (2004)), kterého o práci na této masce požádal sám Oldman. Řekl mu, že bez jeho spolupráce hrát Churchilla nebude. Kazuhiro Tsuji, přestože už na dalších filmech pracovat nechtěl, nedokázal slavného herce odmítnout. (Gary)

  • - Režisér Joe Wright přiznal, že jedna z nejemotivnějších scén filmu v metru byla do filmu přidána a nebyla podle skutečnosti. Podle svých slov se snažil být historicky přesný především v chování postav. (hendrich6)

  • - Představitel Winstona Churchilla Gary Oldman strávil v maskérně dohromady přes 200 hodin. Nanesení make-upu trvalo 4 hodiny. Do maskérny chodil už ve 3:15 a z natáčení odcházel mezi posledními. Uběhla téměř hodina, než mu sejmuli dočasnou tvář. [Zdroj: www.kultura.sme.sk] (PaTeXx)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace