Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Jinny
    ****

    70 % Vizuálně vymazlený biopic o tom, jak byl appeasement poražen. Wright je o něco lepší režisér než vypravěč, a tak dramaticky film sice funguje, ale mezi špičku žánru v tomhle směru nepatří. Film tak táhnou hlavně Gary Oldman (opět skvěle hraje očima a gesty), Kristin Scott Thomas a Ben Mendelsohn jako stále občas koktající král Bertie. Mezi nejlepší filmy loňského roku bych Nejtemnější hodinu nezařadila už kvůli tomu, že některé scény jsou příliš kýčovité - nicméně s Nolenovým Dunkerkem tenhle film tvoří krásné vizuální a tématické combo.(11.1.2018)

  • Allien.9
    ****

    Historicky věrné, herecký výkon Garyho Oldmana brilantní (Oscar in coming...), kombinace vážných a humorných scén na jedničku. Přesto se nemůžu zbavit dojmu, že z filmu, který pojednává o jedné z nejsilnějších osobností 20. století, mohl pan režisér vytřískat daleko víc. Alespoň, co se emocí týče, neboť jedinou opravdu silnou scénou je London Underground. Nebo by možná stačilo, kdyby byl film koncipovaný jinak než "odnikud nikam".(30.1.2018)

  • Insilvis
    odpad!

    1. Film je postaven na komediálním mustru a tím, že z hlavního hrdiny dělá klauna. Tím jednak odzbrojí skeptičtější či neutrální (ve smyslu citové zainteresovanosti) publikum, jelikož mu předloží klišé v podobě sympatického nemotory, medvídka, kterého si prostě musíte oblíbit. Jakmile děj potemní, komediální prvky zůstanou ve stopovém množství, aby se divákova sympatie nevytratila, zbytek se transformuje v patos. 2. Se skutečností – především co se týče vykreslení Churchillovy postavy – nemá film nic společného. Místo toho je celý film agitací za národní hrdost, která je prostřední karikaturou historického filmu. Film kromě dosti přímočaré snahy pozvednout národní sebevědomí nepřinese ke zpracovanému tématu vůbec nic nového, naopak si bere ta nejprostší klišé, které se pojí s Churchillem i britskou kulturou jako takovou, přičemž všechno negativní vynechává, potlačuje, nebo karikaturně převrací. 3. Celý film by bylo možné vyjádřit i takto: Britové si myslí, že jsou úžasně roztomilí, jenže nejsou. 4. Podobně jako biografie Borise Johnsona, i Darkest Hour Churchilla využívá ke glorifikaci názorů jakéhosi „obyčejného člověka“ a to dost křečovitým způsobem. Což ovšem na druhou stranu neznamená, že – jak Johnsonova kniha, tak Darkest Hour - není ve svých základních tendencích funkční. 5. Po formální stránce se film drží na Joea Wrighta poměrně při zemi. Přesto je zde několik pěkných scén, dále celá průměrných a několik přímočarých klišé, které pomocí otřepaných vizuálních postupů podtrhují patetické vyznění. 6. Nemluvě o hudbě… 7. Pěkná ukázka šablon, s jakými Wright pracuje, jsou například scény s Churchillovou sekretářkou (celou situaci lze zároveň brát jako návod, jak si ochočit mladou holku na způsob Padesát odstínů čehokoli): nerudný medvídek Churchill ji nejprve na úvod seřve, aniž by se té chudinky mladé zeptal alespoň na jméno; na to je pokárán svojí korektivní sympatickou manželkou, načež se začne k mladé dívce chovat jakože pěkně, což dokládá zejména kapesník, který ji empaticky podá, aby si mohla usušit slzičky, když zjistí, v jak těžké situaci se jejich národ nachází. Dívka je mu pak naprosto oddaná. A takové srágory se, zdá se, lidem opravdu líbí. 8. Představoval jsem si, jaké by například byly reakce na film, který by v podobném stylu zobrazoval třeba Václava Havla. Těžko si každopádně představit, že by s tím byl kdokoli spokojený. 9. Shodou okolností jsem se dal do sledování populární série Game of Thrones – přišlo mi vtipné, když jsem si uvědomil, že zobrazení politikaření a mezilidských vztahů je zde o dost realističtější, než v případě Wrightova filmu.(12.1.2018)

  • boshke
    ****

    Trocha historického ponaučení, neb dle mého jen zlomek (nebritské) populace věděl / ví o značně nejisté pozici Churchilla po jeho jmenování premiérem a jeho více než trnité cestě k jeho slávě. Sympatické bylo rozhodnutí nepojmout film klasicky životopisně, tedy od kolébky do hrobu, neb děj se soustředí na pouhých několik dní, kdy se rozhodovalo o (Churchillově) bytí a nebytí. Překvapila silná snaha tehdejších politiků uzavřít s Ádou mír a mít tak od něho pokoj. Potěšil Mendelsohn, Oldman jako vždy perfektní... 90%(25.1.2018)

  • Fr
    *****

    “NUŽE, PÁNOVÉ, JE ZDE POUZE JEDEN KANDIDÁT, POUZE JEDINÝ MUŽ, KTERÉHO OPOZICE BUDE AKCEPTOVAT.“ … „ALE NE. TO JISTĚ NE. BOŽE, JAK K TOMU DOŠLO?…“ /// Politickej film jako prase, ale na rozdíl vod těch americkejch bijáků se nás tohle kurevsky dotýká. Kromě maskérskejch fíglů a Oldmanova výkonu sází na sílu dramatickýho ticha či hudby. Nedokonalej moudrej politik Churchil a Nolanův Dunkerk spolu tvořej luxusní filmovou kolekci evropský historie. Navíc z ní vyzařuje síla vlastenectví, což já teda můžu! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Nechápu, proč mám vidět Dunkerk. 2.) Jsem Zemanův (Milošův) příznivec. 3.) Thx za titule „czmimi“. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ *(5.3.2018)

  • - Táto snímka je jednou z dvoch snímok nominovaných na Oscara 2018, ktoré prezentujú operáciu Dynamo. Druhé dielo je Nolanov Dunkirk (2017). (belinko)

  • - Proměnu herce Garyho Oldmana ve Winstona Churchilla měl na starosti umělecký maskér Kazuhiro Tsuji (pracoval i na filmech Podivuhodný případ Benjamina Buttona (2008), Planeta opic (2001) nebo Hellboy (2004)), kterého o práci na této masce požádal sám Oldman. Řekl mu, že bez jeho spolupráce hrát Churchilla nebude. Kazuhiro Tsuji, přestože už na dalších filmech pracovat nechtěl, nedokázal slavného herce odmítnout. (Gary)

  • - Toto je druhý britský film o Winstonovi Churchillovi z roku 2017. Prvým bol Churchill (2017), ktorého hrá v hlavnej úlohe Brian Cox. Najtemnejšia hodina však túto snímku úplne zatienila z hľadiska prijatia divákov, kritiky, i nominácií na Oscara. (belinko)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace