Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Morien
    *

    Když si vzpomenu, jak jsem strašně moc brečela při Králově řeči, tak je zcela jasné, že Joe Wright něco zcela zásadním způsobem pokonil, neboť tady jsem nehnula ani brvou. (A to ani Královu řeč nemám moc ráda, ale je napsaná a sestrojená přesně tak, aby působila mezi řádky a zcela konkrétně). Možná je to Garym, který se nemá o co opřít a tak se jenom pitvoří, možná je to Lily James, která nemá charismatu ani do kalíšku na vajíčka a jako překladatel pro diváka a zástupce "lidu" tak vůbec nefunguje, možná je to Kristin, která je tam úplně zbytečně, možná je to nevýraznou hudbou, která žádnou z těch "zásadních" scén nepodpoří a tak všechny splývají dohromady, a možná je to absencí vhledu či nadhledu, reflexe či záměru ze strany tvůrčího týmu. Tohle je taková ta inscenace, kterou pančelky na gymplu v hodině dějepisu pustí studentům a po jejím skončení řeknou "no a nějak takhle to bylo, příští týden test", ale není to film.(1.1.2019)

  • Matty
    **

    Kdyby Joe Wright dokázal vyprávět stejně efektivně, jak efektně režíruje, šlo by o mnohem méně bolestivou diváckou zkušenost. Ambiciózní britský filmař se bohužel opět projevuje jako velký kýčař, pro kterého je hlavní, aby každá scéna stůj co stůj dobře vypadala a nenudila, ne aby měla smysluplnou náplň a byla nějak nápomocná vyprávění. Vizuální gimmicky jako jsou záběry z ptačí perspektivy, zpomalené záběry nebo velké detaily vteřinové ručičky působí hlavně jako projevy skoro panické obavy ze všednosti, kterou bych čekal spíše u debutujícího tvůrce, snažícího se předvést, co všechno se naučil na filmové škole. Docela obyčejné scény, spoléhající se jen na dobře zvolenou kompozici a Oldmanovo herectví (velmi solidní, ale pořád musíte myslet na to, že sledujete štíhlého herce pod tlustou maskou), jsou přitom mnohem působivější, neboť v nich myšlenky nepřekrývají efekty. Kromě občasných vítězství formy nad obsahem film doplácí na nevyrovnaný rytmus (po svižné první hodině se tempo před operací Dynamo výrazně zpomaluje), zjednodušování historie na klíčová rozhodnutí velkých a neomylných mužů, zoufalý nedostatek soudnosti (i kdyby scéna v metru vycházela ze skutečnosti, nic to nemění na faktu, jak strašlivě nepřesvědčivě je vystavěná a napsaná - něco tak blbého nepamatuji ani z britských meziválečných propagandistických filmů, kam by to patřilo spíš) a urážlivou návodnost. Ten film nám skrze vedlejší postavy (zejména vyjukanou sekretářku) neustále sděluje, jak máme na Churchilla pohlížet, co si o něm máme myslet, abychom snad nezačali pochybovat o jeho genialitě. Špetku uvěřitelnosti v sobě mají akorát scény Churchilla s manželkou, které scénář nepředepisuje, aby jen žasla nad jeho pronikavým intelektem a smála se jeho bonmotům. Sebelepší práce herců a maskérů (a návrhářů kostýmů a architektů) bohužel nedokáže zachránit to, co zanedbal scenárista (Anthony McCarten napsal i Teorii všeho, trpící podobnými nedostatky) a režisér. Nejtemnější hodina je prázdná, naivní a falešná lekce patriotismu, která se dvě hodiny klopotně dobírá ke stejnému sdělení, které dokázal Christopher Nolan s mnohem větší úderností shrnout do posledních deseti minut Dunkerku. 45%(11.1.2018)

  • Fr
    *****

    “NUŽE, PÁNOVÉ, JE ZDE POUZE JEDEN KANDIDÁT, POUZE JEDINÝ MUŽ, KTERÉHO OPOZICE BUDE AKCEPTOVAT.“ … „ALE NE. TO JISTĚ NE. BOŽE, JAK K TOMU DOŠLO?…“ /// Politickej film jako prase, ale na rozdíl vod těch americkejch bijáků se nás tohle kurevsky dotýká. Kromě maskérskejch fíglů a Oldmanova výkonu sází na sílu dramatickýho ticha či hudby. Nedokonalej moudrej politik Churchil a Nolanův Dunkerk spolu tvořej luxusní filmovou kolekci evropský historie. Navíc z ní vyzařuje síla vlastenectví, což já teda můžu! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Nechápu, proč mám vidět Dunkerk. 2.) Jsem Zemanův (Milošův) příznivec. 3.) Thx za titule „czmimi“. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ *(5.3.2018)

  • Spiker01
    *****

    K Nejtemnější hodině jsem měl od začátku výhrady, trailery mě nikterak zvlášť nepřesvědčily a očekával jsem sterilní oscarovku s výborně namaskovaným Gary Oldmanem, který mě posledních pár filmů už také příliš nebaví. No jenže mě naprosto vytrhl z letargie už samotný začátek, který není našlapaný nějakými "wow momenty," je "pouze" výsledkem precizní filmařiny Joe Wrighta (na jehož Pokání nedám dopustit) a mě to dokázalo naplno vtáhnout do dokonalého zážitku a už nepustilo takřka po celé dvě hodiny. A krom režie v tom hraje zásadní roli ještě několik proměnných. A tou hlavní jsou samozřejmě herci, kteří byli precizně vybráni a pevně zapadli do svých rolí. Počínaje samozřejmě Oldmanem, proti jehož čerstvému Zlatému glóbu a pravděpodobně i oscarovi nemůže říct nikdo ani popel, sympatické Lily James, která je takřka k nepoznání a už od Popelky mě neskutečně baví a konče mým oblíbencem Benem Mendelsohnonem, který se konečně dočkal pořádného přívalu výrazných rolí. Zde sice nemá roli nikterak vděčnou, ale ke konci jsem dospěl k závěru, že se mu i tentokrát z této příležitosti povedlo vymačkat maximum. A tou druhou neodmyslitelnou částí je samozřejmě podmanivá a správně tíživá hudba Daria Marianelliho, kterého sice nemám tolik naposlouchaného jako jiné hollywoodské stálice, ovšem v Darkest Hour jsem si každý Churchillův výrok v korespondenci s perfektním ozvučením neuvěřitelně užíval. Dvojkombo s Dunkerkem určitě bude velmi příjemné zpestření pro domácí sledování, v jistém ohledu bych se dokonce nebál říct, že je Nejtemnější hodina ještě napínavější než Nolanovo loňské veledílo. Zatímco se totiž Dunkirk zabývá tou praktickou částí operace Dynamo, tento film se zabývá vším, co se dělo na pozadí a musím směle uznat, že se tentokrát tvůrcům povedlo vyrazit mi dech. A to jsem takhle zkraje roku nečekal.(11.1.2018)

  • Anderton
    ***

    Výborný Gary Oldman a ďalší výborní herci a niektoré vypiplané zábery neokážu zakryť, že Najtemnejšia hodina je vlastne iba klasická akademická jednohubka s výrazným zameraním na oslovenie akademikov. Našťastie to nie je akademická nuda, studená ako psí čumák, ale možno by jej striedmosť a nejaké tie drsnejšie a chladnejšie momenty pomohli sa odraziť od patetickosti a snahy zapáčiť sa každému, aj menej náročnému divákovi. Churchillove chyby sú prezentované ako chyby poručíka Columba, čiže tak, aby ste si ho obľúbili a nadobudli dojem, že bol morálne dokonalý a všetky chyby, napríklad Gallipolli, bola iba zhoda nešťastných okolností, čo tak možno aj v skutočnosti bolo, neviem. Každopádne sme v teritóriu Čistá duša a spol., na čom nie je nič zlé, ide iba o to, aké očakávania od projektu, venujúcemu sa Churchillovou osobnosťou očakávate.(15.1.2018)

  • - Gary Oldman v karavanu při pauze tančil v kostýmu Churchilla jako James Brown. Celý tanec natočila jeho žena na iPhone a klip se stal slavným po odvysílání v Graham Norton Show (od r. 2007). (midgard)

  • - Toto je druhý britský film o Winstonovi Churchillovi z roku 2017. Prvým bol Churchill (2017), ktorého hrá v hlavnej úlohe Brian Cox. Najtemnejšia hodina však túto snímku úplne zatienila z hľadiska prijatia divákov, kritiky, i nominácií na Oscara. (belinko)

  • - „Darkest Hour“ neboli „Nejtemnější hodina“ je termín, který použil sám Churchill a pojmenoval jím velmi těžké období druhé světové války, kdy byla Anglie zatlačena zpět z pevninské Evropy po těžké porážce u Dunkerku a byla vystavena neustále hrozbě nacistického bombardování. V té době byla Anglie jedinou protiváhou nacistického Německa. USA vstoupili do války až později po útoku na Pearl Harbor. (Tom:))

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace