Nastala chyba při přehrávání videa.
  • B!shop
    ***

    Tenhle film i pres svou hodne dobrou vypravu mi prisel takovej o nicem. Na zacatku bylo, ze to je podle skutecne udalosti, tak by me zajimalo jesli se tak udala cela ta "hostina" nebo jen nejaka cast, ale v podstate to je fuk. Joffé jako by se nemoh rozhodnou co chce vlastne tocit. Komedii, drama, romantiku, zivotopisnej film, nebo snad dobrodruznej, protoze tu je od vseho trosku, ale celkove to nic extra nedava. Ale ze vseho nejvic to je asi komedie. Aspon doufam, ze to tak reziser zamyslel, protoze jesli ne tak to je hodne spatny. Aspon ze to zachranujou herci. Gérard Depardieu, Uma Thurman i Tim Roth, jsou hodne dobry a do role se docela dobre hodily. Hlavne Depardieu. Kdyz jsem film dokoukal, tak jsem si uvedomil, ze jsem se vlastne skoro nic nedozvedel a sledoval jsem jen jakesi pripravy a problemy s hostinou pro krale a i kdyz byla docela velkolepa tak to vic jak na tri hvezdicky nebude.(17.6.2005)

  • argenson
    ****

    V první řadě je mi tenhle film sympatický tím, že neřeší zásadní historická témata, i když se drží jedné skutečné události. Už za to tleskám scénáristům, že dokázali vytáhnout z francouzské historie tenhle drobný střípek. Bavily mě dialogy, zdánlivě o ničem, ale přesně v souznění s tehdejším stylem, kdy bylo uměním zaobalit i tu nejtriviálnější myšlenku do nabubřelých barokních souvětí. Připomnělo mi to moji oblíbenou knihu Rozhovory na dálku od Marie de Sévigné (která ostatně i tuto bombastickou hostinu připomíná). A přiznávám, že i přes hvězdné obsazení jsem neřešil herecké výkony, spíš jsem si užíval skutečně dobrou výpravu a realistické ztvárnění života horních i spodních vrstev společnosti. Jediné, co by se dalo vytknout, byla nesprávná výslovnost některých francouzských jmen, což je ovšem problém českého překladu(12.11.2011)

  • Richie24
    ****

    Zajímavá výprava do doby "Krále Slunce" Ludvíka XIV. Atmosférický film sice nenabízí přehršel akce, zato ale dokonale zachycuje absurditu raně novověké Francie - a to především v osobě fantasticky hrajícího Gérarda Depardieu, za nímž Uma Thurman zaostává jen o vlásek. Vatel jako film možná může chvílemi lehce nudit, ale Vatel Depardieu ani na moment. A když jste na vážkách mezi 3 *** a 4 ****, rozhodne to za vás Ennio Morricone a jeho jako vždy okouzlující hudba.(28.11.2017)

  • flanker.27
    ****

    Až překvapivě dobrý film z prostředí francouzské vysoké šlechty z doby krále Slunce. Popisuje prostředí králova dvora a charaktery naprosto bez příkras, s několika výbornými symbolickými momenty. Pro mě asi nejvýstižnější byl jeden z posledních záběrů po hostině, kdy tajícím ledovým sochám opadávají různé části, jakoby to symbolizovalo prázdnotu celé té nabubřelé okázalosti. Vatel raději umřel jako svobodný, než aby žil jako králova loutka...(12.10.2006)

  • gudaulin
    ****

    Jedna z posledních opravdu výrazných rolí Gérarda Depardieu, který si posléze zkazil reputaci tím, že neuměl říkat ne a to nejen tehdy, když mu nabízeli něco k jídlu. Bral totiž i kdejakou roli ve zjevných propadácích. Vatel je výpravné kostýmní drama zasazené do období vlády krále Slunce Ludvíka XIV. Někteří mají ke své škodě snahu považovat Vatela především za milostný příběh mezi Vatelem a půvabnou dvorní dámou, jenže to je spíš vedlejší motiv. Hlavní roli hraje otázka, kde je mez, při které podřizováním se autoritě ztrácí člověk veškerou sebeúctu. Kam až je nutné se sklonit před zvůlí toho mocnějšího? Na jedné straně totiž stojí mocný panovník, na druhé ten, kdo odmítá být věcí, kterou je možné prohrát v kartách. Z tohohle filmu přímo čiší, vůči čemu se vymezovala revoluce v USA a především ve Francii. Ludvík XIV., který je tu vylíčen jako poživačný hejsek, byl přitom mnohem víc než jen rozmařilým despotou. Byl to výrazný politik, který udělal z Francie nejvýznamnější kontinentální mocnost, velmi pracovitý, se strategickým způsobem uvažování. Nákladná výstavba paláců, bombastické slavnosti a okázalé vystupování byly spíš než cílem, prostředkem ke zvýšení slávy Francie. Film ukazuje odvrácenou stranu života u dvora, kde se všichni snažili získat za jakoukoli cenu přízeň panovníka a udržet si ji. Vzhledem k velkorysému rozpočtu je to i podívaná, zkrátka snímek, který dokáže zprostředkovat luxus panovnického dvora patrně s větším leskem, než jaký měl ve skutečnosti. Celkový dojem: 80 %.(26.1.2013)

  • - Vatel zahajoval filmový festival v Cannes 2000. (Hal_Moore)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace