Nastala chyba při přehrávání videa.
  • BMW12
    ****

    Za mě se jedná o povedený válečný film. Bylo fajn, že se to nezaměřilo pouze na Midway, ale viděli jsme daleko více bitev, to oceňuji. Ve filmu hraje obrovská spousta hollywoodských hvězd, nejvíce prostoru však dostane Ed Skrein, což on zrovna sympaťák není. Myslím, že o půl hodiny se film mohl zkrátit, takhle je to moc dlouhé. Ale jak už jsem na začátku psal, já se nenudil a film mě celkem bavil.(8.11.2020)

  • oLí
    ****

    Emmerich překvapil. Po úplně zbytečném pokračování jednoho ze svých nejlepších snímků jsem krom zklamání byl i celkem nasranej, ale tímhle si to u mě vyžehlil. Od Midway jsem čekal především hodně dobře ozvučených a trikově vypiplaných akčních scén, ale bavilo mě to celý od začátku do konce. Začátek byl pro mě strhující, výborně mě vtáhl do děje a celá první hodina a půl šlapala na výbornou. Paradoxně mi přišlo, že zrovna k závěrečné části bitvy tomu už lehounce začal docházet dech, ale skončilo to v tak akorát vhodnou dobu. Hodně jsem si tuhle podívanou užíval a mám pocit, že to bavilo i Emmericha a dal si fakt záležet a o to víc mě mrzí, že jsem plánovanou návštěvu kina odkládal, až jsem Midway v kině nestihl... Tohle je pro velký plátno. 8/10(8.6.2020)

  • castor
    ***

    „Probudili jsme spícího obra a naplnili ho strašlivým odhodláním.” Patriotismus na každém druhém kroku, patetické projevy a destrukční orgie po emmerichovsku. Němec v americko-čínské koprodukci natočil velkofilm o stěžejním obratu ve vývoji americko-japonské války v Tichomoří. Když Japonci napadli Pearl Harbor, vstoupily Spojené státy do druhé světové války a ve vzduchu se začaly dít věci. Chtě nechtě je to každopádně další prvoplánové zadání producentů, na které Emmerich prostě slyší a rád po něm skočí. Jednoduše rutina s nulovou invencí, která žádá diváctvo o vypnutí mozků a užití si válečného řádění, kdy je jedno, jestli to v další scéně koupí Tonda nebo Vlastík. K žádné z postav se neupneme, prostě jen přeskakujeme z jedné na druhou. Akce je slušná, ale předigitalizovaný vizuál se začne velmi brzy zajídat. Ve výsledku si dám vždycky raději Bayův velkofilm s Benem Affleckem: měl možná moc záběrů zalitých sluncem, ale rovněž scény natočené mistrovskou rukou a hlavně emoce.(21.1.2020)

  • verbal
    ***

    Jak je u většiny válečných filmů obvyklé, i tento nepochybně rozdělí zdejší rozumbrady do čtyř základních táborů. Tím prvním jsou Úchylní militantní honiči nad Druhou světovou, tedy pardon, chtěl jsem samozřejmě říct Amatérští váleční hysterikové. Heil, kluci! Ti okamžitě začnou dštít síru a zuřivě si prskat na své sbírky insignií Wehrmachtu a kanagonem a jogurtem ulepených modýlků válečných letadel, načež bude následovat sáhodlouhý psychotický výčet toho, jak byly ocasní ploutve Bědvacetšestek nedostatečně zakulacené, Zera málo nulová, vyrážka admirála Helsyho neuspokojivě hnisavá, Nimicovy frčky o dva centimetry více vpravo a zobrazený čas zahájení bitvy o neodpustitelně šlendriánských pětatřicet vteřin pozadu, než tomu bylo ve skutečnosti. A nakonec tomu kvůli hysterickým a fucktografickým minelám totálně dokurví rejtynk s dovětkem, že Emerich je piča, protože obsedantně neleští rákos nad válečnými dokumenty a encyklopediemi jako oni, největší exprdi. V táboře druhém se o sebe otírají šulínkama Artoví hnědopichové, tedy pardon, chtěl jsem samozřejmě říct absolventi filosofických fuckult a filmových teorií. Odtud latentně přihřátý vítr, plný lupů a čpící panickým pižmem (ne, že by teda hošššové z Tábora 1 někdy vyprcali něco jiného než lauf protileteckého kanónu při pravidelných měsíčních pornoexkurzích v muzeích bojové techniky) přivane pohrdavé filipiky napěchované cizími termity o insitní profunditě determinace charakterů a absenci jejich koherentních konjugací, lapidárních dialozích, insuficientních filosofických presumpcích, globálně vulgární filmařině pro laické simplicity a samozřejmě o totálním deficitu sáhodlouhých záběrů na ztepilé námořníky, mydlící se ve sprchách, jakožto metafory válečného utrpení. Tihle polyhysteričtí maskulíni také dokurví rejtynk s dovětkem, že Emerich je piča, protože je to prostě nabubřelá banda latentních homoklád, zvyklých pozérsky se tahat za přirození, kterým celé dětství senilní babka u nedělního oběda tvrdila, že jsou nejchytřejší na světe a pak na fuckultě pět let snídali s ostatními ufony šalamounovo hovno. Třetí tábor obývají Pubertální kokůtci a dospělí mentálové. Tedy pardon, chtěl jsem samozřejmě říct zarytí homixoví funoušci. Ti se po přeslabikování jména režiséra vydali na Den nezávislosti u Mydveje, načež zjistili, že sedí na nějaké historické prudě podle skutečných událostí, v níž se za celé dvě hodiny neobjeví ani jedna létající Vonderpizda, aby bitchovala letadla z oblohy! A dál už tušíte: Kurvení rejtyngu s dovjetkem že Emerych je pyča, protože to vůbec nemnělo tak luksusní efekti jako Assvedžři, bilo to celé takové konplykované, nůůůda a Džaponcy nevypultily jedinou Godzylu. No a paxme tu my, diváci, co mají v zevním genitálu a kteří hodnotí filmy s ostatními tábory naprosto nesmiřitelnou optikou, prostě jestli je baví, nebo ne. A například takového mě to docela bavilo. Rollo se tentokrát vcelku oprostil od obvyklé masivní ejakulace se srolovanou ústavou v rektu nad hvězdotřpytným praporem, prostě vzal sedmdesátkovou mentorující žvanivku pro exprdy z Tábora 1, vykuchal z ní skoro všechno žvanění a cajdákoidní romantickou linku Romea a Kimiko, přidal Perlový přístav a nějaké to další bombování a zmáknul vcelku svižný, přímočarý a skoro i přesný topganovský animák, byť místy s pozadím načmáraným postiženými dětmi, kterému k plné spokojenosti chyběli snad jen torující Toširo Mifune, lepší efixa a vizuálně snesitelný a hrající hlavní hrdina. Éda Skrejn je až nepříjemně odpudivý a toporný slizák, který by měl, pokud vůbec, neumětelsky předstírat výhradně oživlé mrtvoly, pacienty s leprou nebo bezdomovce se syfilidou v posledním stádiu, a v tomto filmu dostat maximálně tak roli admirálovy kopřivky. No škoda, s výše uvedeným si u mě mohl Rollo místo pěkné trojky vybombardovat i hnusnou čtyřku.(11.11.2019)

  • Jirka_Šč
    ****

    Filmu z roku 1976 jsem dal 4* a toto je slabší. Méně přehledné. Přitom mnohé charaktery jsou sympatické a mnohé scény úžasné. Emmerich se snažil obsáhnout čas od přepadení Pearl Harboru a to se někde podepsat muselo. ■ Po druhém vidění zvedám na 4*. Ukázal jsem to přítomnému zbytku rodiny a zjistil, že to docela dobře funguje jako dokument pro lidi (děti), kteří o úvodu války v Pacifiku nic nevědí. Prťatům se to líbilo víc, než 1917.(23.1.2020)

  • - Trosky japonských bitevních lodí Akagi a Kaga byly na dně oceánu nalezeny až zhruba měsíc přes premiérou filmu. (NiWi)

  • - Natáčelo se od 24. září do 12. prosince 2018 v Montréalu (Québec, Kanada) a na Havaji. (BMW12)

  • - Na počesť bitky o Midway bolo v Chicagu pomenované medzinárodné letisko. (MikaelSVK)