poster

Bitva u Midway

  • USA

    Midway

  • Čína

    决战中途岛

  • Slovensko

    Bitka o Midway

  • Kanada

    Midway

  • Velká Británie

    Midway

  • Austrálie

    Midway

Akční / Drama / Historický / Válečný

USA / Čína, 2019, 138 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Helo
    ***

    Hromada ksichtů známých a oblíbených ať už z filmů nebo seriálů (Rodney McKay FTW!) ve stručný a snadno zapomenutelný trikový rekapitulaci (ač prej poměrně přesný a reálný) událostí vedoucích až k bitvě u Midway. Kdo má rád letadla a exploze (já!) nebude úplně zklamanej, možná bude dokonce i lehce spokojenej (já), protože ani jedním se tu nešetří. Na druhou stranu, pokud si zase někdy budu chtít udělat radost válečným filmem se spoustou explozí, radši si pustím Pearl Harbor, kterej celkově funguje daleko líp a i ty exploze a bitvy jsou v něm líp natočený a triky mnohem lepší a míň umělý (v Midway fakt bylo pár záběrů, za který by se možná styděl i lehce dražší TV seriál). A pokud budu chtít orgastický záběry z letadel a naprostej filmovej kumšt, dám si pro změnu třeba Dunkirk nebo půl století starou Bitvu o Británii. Kolem a kolem se ale Emmerich po druhým Dni nezávislosti docela zvedl a jsem rád, že jsem to viděl v kině, páč jsem to možná i zkritizoval víc, než si to zaslouží.(9.11.2019)

  • T2
    ***

    Rozpočet $100miliónovTržby USA $43,048,234Tržby Celosvetovo $89,939,809Tržby za predaj Blu-ray v USA Tržby za predaj DVD v USA ║ Tak mohlo to dopadnúť všelijak. Emmerich sa posledné roky topí v dosť nevýraznej ani nie rutine ale povrchnom nevýraznom balaste, proste prachbieda. Tu mi úvod tiež pripadal taký nerozhodný, kam to bude chcieť viesť, či to hneď od úvodu neutopí v banálnosti. Náznaky sú tu ale ako tak to ustojí a známi herci to tu utiahnu. Nedokáže to otráviť. Je pekné že dáva priestor aj druhej Japonskej strane a nezatracuje ich, skôr im dáva určitú poctu za to ako si počínali, či už boli zákerný alebo úctivý súperi pre spiaceho obra. Aj keď Emmerich nedokáže konkurovať priamej konkurencii ako je Tora!Tora!Tora! alebo aj Pearl Harbor od Baya. Ide o to že to zobral dosť zo široka, lebo venoval sa viacerým významným udalostiam a tak nemusia zrovna vyznieť celistvo. Aj keď sa dosť presne drží historických udalostí. Hlavne pre tých čo nemajú aspoň čiastočný prehľad o tomto úseku námornej vojny od Pearl Harbor po Midway. Triková stránka tu je citeľná na každom kroku, čo dáva film trošku dole, aj keď snaha o čo najlepší výsledok sa nedá uprieť. /videl v kine: 60%/(26.11.2019)

  • MartinezZ
    **

    Osobně mi to přišlo jako zakázka v rámci nějaké obchodní spolupráce s Čínou. Film povrchní se spoustou známých ksichtů ale bez něčeho, co by to všechno spojovalo do jednoho uceleného příběhu, navíc s ústředním nesympatickým ksichtem který byl navíc podobný dalším nesympatickým, ksichtům, takže jsem v některých částech filmu nevěděl, že se koukám na jinou postavu a její osud a dění mi tak nedávalo smysl. Takový sestřih mnoha epizod nijak pořádně pospojovaných do sebe. Hodně efektů navíc vypadalo jak přebraných z nějakých konzolových her, příliš kreslené. Čekal jsem od toho tedy něco víc...(24.11.2019)

  • EvilPhoEniX
    ****

    Roland Emmerich si po nepovedeném Dni Nezávislosti zlepšil reputaci a servíruje slušný válečný film, který sice díru do světa neudělá, ale díky známým tvářím, dynamickému tempu a téměř nepřestávajícím akčním scénám spolehlivě v kině zabaví, akorát je lepší nepřemýšlet. Z herců vyniká nejvíc Ed Skrein v roli odvážného a drzého pilota, který si krade většinu scén pro sebe, ale potěší i Luke Evans, Woody Harrelson, Patrick Wilson či Aaron Eckhart, tedy známých tváří víc než dost, jen škoda, že nefungují příliš emoce, protože hrdinů je tolik, že k žádnému si téměř nedá vytvořit si vztah. Akce je velmi slušná byť z 80% přes Zelené plátno, ale komu CGI orgie nevadí, tak to překousne. Nálety letadel a vzdušné přestřelky tuším doteď nikde nebyly tak zábavné a strhující a bavilo mě i zákulisí Japonců. Válečný z 2. světové letos v kině nebyl, takže fanoušci žánru by měli být vděční a s kinem neváhat. 75%(8.11.2019)

  • verbal
    ***

    Jak je u většiny válečných filmů obvyklé, i tento nepochybně rozdělí zdejší rozumbrady do čtyř základních táborů. Tím prvním jsou Úchylní militantní honiči nad Druhou světovou, tedy pardon, chtěl jsem samozřejmě říct Amatérští váleční hysterikové. Heil, kluci! Ti okamžitě začnou dštít síru a zuřivě si prskat na své sbírky insignií Wehrmachtu a kanagonem a jogurtem ulepených modýlků válečných letadel, načež bude následovat sáhodlouhý psychotický výčet toho, jak byly ocasní ploutve Bědvacetšestek nedostatečně zakulacené, Zera málo nulová, vyrážka admirála Helsyho neuspokojivě hnisavá, Nimicovy frčky o dva centimetry více vpravo a zobrazený čas zahájení bitvy o neodpustitelně šlendriánských pětatřicet vteřin pozadu, než tomu bylo ve skutečnosti. A nakonec tomu kvůli hysterickým a fucktografickým minelám totálně dokurví rejtynk s dovětkem, že Emerich je piča, protože obsedantně neleští rákos nad válečnými dokumenty a encyklopediemi jako oni, největší exprdi. V táboře druhém se o sebe otírají šulínkama Artoví hnědopichové, tedy pardon, chtěl jsem samozřejmě říct absolventi filosofických fuckult a filmových teorií. Odtud latentně přihřátý vítr, plný lupů a čpící panickým pižmem (ne, že by teda hošššové z Tábora 1 někdy vyprcali něco jiného než lauf protileteckého kanónu při pravidelných měsíčních pornoexkurzích v muzeích bojové techniky) přivane pohrdavé filipiky napěchované cizími termity o insitní profunditě determinace charakterů a absenci jejich koherentních konjugací, lapidárních dialozích, insuficientních filosofických presumpcích, globálně vulgární filmařině pro laické simplicity a samozřejmě o totálním deficitu sáhodlouhých záběrů na ztepilé námořníky, mydlící se ve sprchách, jakožto metafory válečného utrpení. Tihle polyhysteričtí maskulíni také dokurví rejtynk s dovětkem, že Emerich je piča, protože je to prostě nabubřelá banda latentních homoklád, zvyklých pozérsky se tahat za přirození, kterým celé dětství senilní babka u nedělního oběda tvrdila, že jsou nejchytřejší na světe a pak na fuckultě pět let snídali s ostatními ufony šalamounovo hovno. Třetí tábor obývají Pubertální kokůtci a dospělí mentálové. Tedy pardon, chtěl jsem samozřejmě říct zarytí homixoví funoušci. Ti se po přeslabikování jména režiséra vydali na Den nezávislosti u Mydveje, načež zjistili, že sedí na nějaké historické prudě podle skutečných událostí, v níž se za celé dvě hodiny neobjeví ani jedna létající Vonderpizda, aby bitchovala letadla z oblohy! A dál už tušíte: Kurvení rejtyngu s dovjetkem že Emerych je pyča, protože to vůbec nemnělo tak luksusní efekti jako Assvedžři, bilo to celé takové konplykované, nůůůda a Džaponcy nevypultily jedinou Godzylu. No a paxme tu my, diváci, co mají v zevním genitálu a kteří hodnotí filmy s ostatními tábory naprosto nesmiřitelnou optikou, prostě jestli je baví, nebo ne. A například takového mě to docela bavilo. Rollo se tentokrát vcelku oprostil od obvyklé masivní ejakulace se srolovanou ústavou v rektu nad hvězdotřpytným praporem, prostě vzal sedmdesátkovou mentorující žvanivku pro exprdy z Tábora 1, vykuchal z ní skoro všechno žvanění a cajdákoidní romantickou linku Romea a Kimiko, přidal Perlový přístav a nějaké to další bombování a zmáknul vcelku svižný, přímočarý a skoro i přesný topganovský animák, byť místy s pozadím načmáraným postiženými dětmi, kterému k plné spokojenosti chyběli snad jen torující Toširo Mifune, lepší efixa a vizuálně snesitelný a hrající hlavní hrdina. Éda Skrejn je až nepříjemně odpudivý a toporný slizák, který by měl, pokud vůbec, neumětelsky předstírat výhradně oživlé mrtvoly, pacienty s leprou nebo bezdomovce se syfilidou v posledním stádiu, a v tomto filmu dostat maximálně tak roli admirálovy kopřivky. No škoda, s výše uvedeným si u mě mohl Rollo místo pěkné trojky vybombardovat i hnusnou čtyřku.(11.11.2019)

  • - Ve filmu se vyskytuje při Bitvě o Midway i mimo jiné režisér John Ford, který opravdu žil a také doopravdy natočil dokument Bitva o Midway (1942), který točil i v tomto filmu a v roce 1943 za něj vyhrál Oscara. (PlayEasy)

  • - Dvoumotorové americké bombardéry, které útočí na japonskou flotilu, jsou typ Martin B-26 Marauder. Ty se této bitvy skutečně zúčastnily, ale pouze v počtu čtyř strojů. Dva náležely do stavu 69th BS / 22nd BG a dva do 408th BS / 22nd BG operujícich z pozemní základny Midway. Sice šlo o armádní stroje, ale na tuto akci byly vybaveny torpédy. Všechna minula cíl a dva z Marauderů byly ztraceny. (p3tris)

  • - Filmové North American B-25 Mitchell jsou verze B-25J. Doolittlova letka ve skutečnosti letěla ve starších B-25B. Rozdíl je viditelný hlavně v umístění obrané výzbroje. (p3tris)