Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film Zrození národa, který se odehrává na americkém jihu před občanskou válkou, sleduje osudy Nata Turnera (Nate Parker), gramotného otroka a kazatele, jehož schopnosti využije finančně strádající otrokář, Samuel Turner (Armie Hammer), aby si podrobil vzpurné otroky. Zatímco je Nat svědkem bezpočtu krutostí vůči němu i ostatním otrokům, plánuje povstání v naději, že své blízké dovede ke svobodě. (Bontonfilm)

(více)

Videa (6)

Trailer 4

Recenze (42)

classic 

všechny recenze uživatele

Americký černošský herec Nate Parker zastrešil v snímku štyri funkcie naraz, a tak je ako hlavná postava pred kamerou, taktiež ako režisér, za ňou, ale aj napísal scenár a financoval projekt, ako jeden z producentov, a podotýkam, že popri týchto všetkých funkciách, si výsledný snímok, neudržuje takú úroveň, ako sa na názov filmu - patrí. Už raz, pred sto rokmi, ešte v nemom filme, prišiel rasistický, kontroverzný vizionár David Wark Griffith s rovnakým názvom : Zrodenie národa, kde z černochov urobil maximálnych fackovacích panákov, čo sa odzrkadlilo v nasledujúcich rokoch... Ten film, i napriek jeho určitým kvalitám, som zatiaľ ešte nevidel, a ani po tom extra netúžim, pretože tuším, aký je jeho obsah. Téma : OTROCI, otrokárstvo, je v posledných časových pásmach, spracovaná, už pár krát, pričom kvalitatívne, o čosi na vyššej úrovni, námatkovo : 12 rokov otrokom, Divoký Django. Parker stelesnil postavu Natea Parkera, Kazateľa, ktorý chodí po rôznych statkoch, aby prehováral rebelských otrokov, aby sa podriadili svojim pánom - otrokárom. Ako takto navštevuje tieto nepekné miesta, zisťuje, či skôr uvedomuje si, že je na čase, aby sa s týmto nekalým konaním niečo urobilo, a tak sa schyľuje k POVSTANIU, k vzbure, ale nebude to mať veľký EFEKT, na zmenu systému, to si budeme musieť počkať do zrušenia otroctva, po občianskej vojne, za účasti Lincolna, ale tu sme ešte niekoľko desiatok rokov, pred týmito udalosťami, ktoré by si zaslúžili lepšie spracovanie, síce sa na to dobre pozerá, ale po skončení si premietnem jednotlivé obrazy, a sám sebe vravím : „ Že niečo tomu chýba” ... , napríklad, čo mi vadilo, je prílišný náboženský fanatizmus hlavnej postavy... ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

Nejsem žádný znalec filmů na téma otroci, ale po vší pozornosti co tohle přitáhlo jsem určitě čekal silnější a originálnější příspěvek, než co mi přišlo jen jako kvalitně natočená, slušně krvavá, průměrná, tolikrát omletá dobro-zlo černobílá story o šikaně a její následcích v záplavě citací z Bible. Jako žádná rasistická česká vidlácká mrdka říkám ano, Amerika nesmí zapomenout, na druhou stranu už mi současná přehnaná agitka i trochu leze krkem a bohužel, tento film se zdá být jen ve správný čas na správném místě, spíš než cokoli co zaujme a stojí za větší pozornost. ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Je veľká škoda, že Parker poňal spracovanie tejto navýsosť zaujímavej zložky americkej histórie takým klasickým, až archaickým spôsobom. Scenár je myslím výborný, len bolo treba sa ho chopiť tak akosi zemeitejšie, povedzme že až "neorealisticky". Nemám nič proti Nateho nekonečným kázaniam z biblie, patrí to do doby, len sa to vďaka spomínanému handicapu míňa účinku. Mohol to byť totiž aj film o náboženskej zaslepenosti. Takto máme mať pocit, že všetko, čo Nat urobil, bolo správne a to nie je tak úplne pravda. No čakal som, že po skončení budem rozmýšľať nad tým, či je pomsta formou oko za oko zub za zub tá správna. Či je sloboda jednotlivca tak veľmi otázkou náboženskou, alebo jednoducho či môj revolučný čin, akokoľvek osožný pre vzdialenú budúcnosť, ale prinášajúci súčasníkom toľko utrpenia, jediný možný. Proste relativizovanie by filmu veľmi prospelo. A inovatívnejšia filmová reč. Napriek výhradám film odsýpa a dokáže ždímať emócie. Téma si zaslúžila viac, som zástancom toho, aby sme si ju stále pripomínali, dnes je aktuálna rovnako, ako počas celých dejín ľudstva. ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Černošská a náboženská agitka. Nechápte ma zle. Nemám nejaké predsudky voči menovaným skupinám, ale ani jedna nemá vo filme čistú košeľu. Černoch už v úvodných minútach spácha dve krádeže ( tú jednu, z hladu, ešte ako tak dokážem odpustiť ), pričom z náboženského hľadiska by sa predsa nemalo ( aj keď nie nezmyselne ) vraždiť. Veď vražda je jeden zo smrteľných hriechov a kto do teba kameňom, ty do neho chlebom, alebo ak ťa udrú po pravom líci, nastav mu aj ľavé. Alebo nie? Proste to nejde do kopy a presvedčenia sa navzájom kolidujú. Bordel. Som za spravodlivosť. Voči hocijakej rase, kultúre či náboženstvu. Nikto by nemal byť uprednosťovaný na základe farby, či vyznania, ale podobne musí spravodlivosť stihnúť každého. Je to silný film, volá ( hlavne po farebnej komunite ) do sveta, aby sa ľudstvo spamätalo, lenže jeho krik nepočuli ani pôvodný obyvatelia Afriky, ani zástanci svätého kríža, pretože snímok v kinách prepadol a prišiel nazmar. A to len preto, lebo je to strojový príklad vábenia, aké sa nám dostáva každé štyri roky pred voľbami. Komercia a skutek utek. ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Pojmenovat film po sto let staré KKK agitce mi přišlo od Parkera jako dobrý nápad, ale tím to skončilo. Tohle je další z řady černobílých pohledů, které jsou v současnosti in. Samozřejmě netvrdím, že by bylo otroctví správné, ale tady jsou všichni běloši tak krásně zlí, až je to legrační. -asi SPOILER- Hammerova postava sice působí dlouho lidským dojmem, ale stejně se nakonec ukáže, že je to jen další hajzl, co o své nadřazenosti nepochybuje. Turner je tu vykreslen nikoliv jako náboženský fanatik, kterým byl, ale jako černošský Spartakus. Manipulativnost je pak podtržena psaným slovem v závěru i tím, že v Parkerově podání černoši vraždili jenom zlé muže. Co se proklamovaných krvavých scén týče, tak tady není nic, co by šokovalo a chování k otrokům je tu v normách charakteristických pro otrokářské filmy. Z mého pohledu další zbytečnost. 35% ()

Galerie (39)

Zajímavosti (1)

  • Ve skutečnosti povstání Nata Turnera (Nate Parker) vůbec nezačalo na Turnerově plantáži, Sam Turner (Armie Hammer) totiž zemřel již v roce 1823, načež byli Nat a Cherry (Aja Naomi King) rozděleni a prodáni dvěma různým majitelům. (Candice)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno