Režie:
Chung-hyun LeeScénář:
Chung-hyun LeeVOD (1)
Obsahy(1)
Žijí ve stejném bytě, ale každá v jiné době. Sériová vražedkyně se dovolá ženě, od které ji dělí dvacet let, a vsadí její minulost i život, aby změnila vlastní osud. (Netflix)
Videa (1)
Recenze (173)
Kol, no zďaleka nie kúl. Príliš sústredené na telefonický súboj minulosti s prítomnosťou. Divák staraj sa, čo a ako. Istoty sa rozpadajú ako domček z karát. Scenáristicky jemne obdobný námet ako román Ursuly K. Le Guinovej Smrtonosné sny, len taký čiastočný a vééľmi zjednodušený. V románe sen hlavného hrdinu každý deň totálne menil skutočnosť celého sveta, tu následky zavolania (alebo nezdvihnutia) telefónu menia maximálne tak osobný svet hrdiniek. Ale dobre. Ako jednorazová zábava dobré. Navyše, charaktery hrdiniek nejednoznačné. Osobne som fandil skôr týranej dcére, držanej nakrátko doma, nútenej pojedať na prvý pohľad nepožívateľné blafy. ()
Nemůžu tomu upřít režijní a hereckou kvalitu, ale ten velice svérázný postup při přepisování skutečnosti mě tak neskutečně vytáčel, že jsem film v půlce vypnul. Většinou logiku časových paradoxů neřeším, protože připadá v úvěhu několik způsobů jak by se odehrály. Takhle ale rozhodně ne. Jestli své znalosti fyziky čerpáte z knihy začínající slovy "Bylo, nebylo...", tak se nejspíš budete slušně bavit. V opačném případě bohužel. ()
Frekvence/Butterfly Effect/Saw (tím vizuálem a zaměřením primárně na wow efekt jsem si na něj nějak vzpomněl). Vlastně mě bavila spíš ta první půlka, pak jak už se rozdaly karty a ta na druhém drátu se vybarvila, tak moje nadšení opadlo. Hledat logické lapsy v něčem co neexistuje (jak tu trefně někdo poznamenal) je asi fakt blbost, ale tady prostě haprujou i věci mimo ten motýlí efekt. 6/10 ()
Jednoho krásného večera jsem zatoužil si pustil jeden z korejských filmů dostupných na Netflixu. Tento film mě zaujal svým profilem. Ihned jsem s ním započal schůzku, která trvala sto dvanáct minut - netrvala dlouho ale byla napínavá až do poslední setiny s příjemně dobrým koncem. Akorát by mohl Kol prozradit více o své negativní části. Rád bych ji lépe pochopil. Neochotně jsem byl přinucen věřit jen té kladné. Jsem rád, že jsem z tohoto filmu odnesl i ponaučení : Radši být spokojen s málem než chtít více; vážit si vykonavatelů svého přání, přesto, že si ho velmi užívám. Rozhodně tento snímek stojí za vaši pozornost. ()
U jednoho z nejlepších thrillerů roku nejvíc zamrzí, že mohl být ještě lepší. Synopse jednak vyzrazuje zbytečně mnoho, nutící diváka předvídat události první půlky jednu po druhé, než se rozjede skutečně šťavnatá hra s velmi základními časovými paradoxy, které ale i naposté fungují dost efektivně. Ruší trochu zbytečné CGI sekvence, vystřižené z mid-budgetových blockbusterů nultých let, kdy se počítačem zákonitě muselo dělat všechno. Strhne souboj dvou skvělých korejských hereček z dost odlišných komerčních sfér. Podobně jako u #Alive mám ale dojem vysokého potenciálu, který se povedlo naplnit jen zčásti. 60% ()
Galerie (50)
Photo © Netflix
Zajímavosti (1)
- Natáčení začalo 3. ledna 2019 a bylo ukončeno 2. dubna 2019. (PamPero 1)
Reklama