Režie:
Christopher McQuarrieScénář:
Christopher McQuarrieKamera:
Fraser TaggartHudba:
Lorne BalfeHrají:
Tom Cruise, Hayley Atwell, Rebecca Ferguson, Ving Rhames, Simon Pegg, Vanessa Kirby, Esai Morales, Henry Czerny, Shea Whigham, Pom Klementieff (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Ethan Hunt (Tom Cruise) se s týmem Impossible Mission Force tentokrát vydává po stopách děsivé zbraně, jež má potenciál zničit celé lidstvo, aby ji zajistil dřív, než se dostane do rukou nějakého šílence. Při svém zběsilém a nebezpečném pátrání se však musí neustále ohlížet přes rameno, protože z jeho dávné minulosti se vynořil až příliš živý přízrak. Gabriel (Esai Morales) znal Ethana v dobách, kdy ještě nebyl elitním agentem, a ví o každé jeho slabině. Ethan, pro kterého bylo vždy zdraví a bezpečí jeho blízkých a členů týmu víc než úspěšně splněná mise, možná bude tentokrát muset své priority přehodnotit. (CinemArt)
(více)Videa (14)
Recenze (341)
Pořád nerozumím tomu, jak něco tak anachronickýho může působit tak postmoderně. Možná je to ta drzá sebejistota se kterou naprosto suverénně překračuje současná mainstreamová pravidla tím, že respektuje ta z 90. let, aniž by to jakkoli komentoval. Na jednu stranu tady máme prakticky all-white cast, kde je nejmladší Vanessa Kirby, které je 35 let, na druhou stranu tady máme intermezzo automobilové honičky, kdy na chvíli hrdinové setřásnou pronásledovatele, aby ti získali čas na několikaminutový comedy relief s rikšou, který se uzavře tím, že když se rozjedou, kamera zabere semafor svítící červeně a v dalším záběru už zase vidíme, jak hrdinové ujíždějí autem několika desítkám policejních vozů kdesi u Colossea! Prostě jen tak, bez toho, aby film vysvětlil, jak zase ty pronásledovatele nabrali. McQuarrie s Cruisem mají totiž zářně v piči proč se věcí dějí, je zajímá pouze to, aby se děly. A já z toho samého důvodu podezírám ty pečlivě rozložené dialogové sekvence, kde se osm postav střídá po větách, že tam jsou jen proto, aby lidi věděli, že teď si mají skočit pro pití nebo na záchod až na tom budou třeba pošestý. Protože tohle je film, na který bych mohl jít do kina každý den. Totální eskapismus, vedle kterého si musí 80% Hollywoodu připadat jak úplný kreténi. PS: A to jsem ani do toho komentáře nevtěsnal, že akční scény jsou zde úplně jinde a ty kontaktní souboje jsou snad to nejlepší co jsem viděl od druhého Raidu (jakkoli fungují na úplně jiných motivech) PPS: A doufám, že scény s running Cruisem film schválně používá jako running jokes, protože já je tak chápal. ()
Všechno v čem má prsty Cruise baví a většina toho v čem má prsty McQuarrie nebavila. Minimálně takový je první dojem po shlédnutí MI7. V případě Toma je vidět extrémní nasazení, píle, snaha udělat pro diváka všechno jen aby se bavil. O kaskadérských kouscích, včetně dnes již legendárního skoku z útesu ani nemluvě. Ovšem obsahově to nebaví. Devadesátkový děj, dialogová vata a většina postav nedostatečně prokreslených a tedy emocionálně plochých a to včetně hlavního "megazáporáka" o kterém se dozvíme onen osudový moment historie přes pěti vteřinový flashback, který nám tvůrci pro jistotu v průběhu trvání filmu zopakují tak třikrát. Extrémně nabobtnalá stopáž je při feelingu filmu ala Tomorrow Never Dies těžko ospravedlnitelná. Fyzická akce sice nějaká je, ale Cruise se v tomhle těžko může rovnat s Craigem, nebo s řezníkem Hemsworthem. Na to nemá věk a hlavně fyzické parametry. Tolik diskutované vlakové finále je uspokojivé, ale určitě ne to nej, co kdy MI nabídla. Šestka, která je formální stylizací podobně střižená špiónská jízda je lepší. A ty hřmotné "darknightovské" syntezátory jako by vypadly z dílny Hanse Zimmera tomu pomáhají jen trochu a vykrádají hodně. ()
Já si s těmi letošními blockbustery moc nerozumím, to uznávám, ale u Mission: Impossible jsem si byl jistý, že to prostě dopadnout musí. No a nedopadlo. Ten zásadní problém jsem měl od samotného začátku, protože příběh jako by vypadl z filmů, které se točily před dvaceti lety. Celá zápletka s umělou inteligencí, která všechno ví a všechno dovede předvídat, mi připomněla v lepších momentech Oko dravce, v těch horších Next s Nicolasem Cagem. A jako hlavní záporák působí poněkud nepatřičně a ani trochu děsivě, což bohužel platí i pro Esaie Moralese. Děj mě zkrátka nestrhnul, protože působil jaksi dědkovsky. Jako kdyby scénář napsal někdo, kdo má pořád ještě tlačítkový telefon, dočetl se nedávno něco o umělé inteligenci a když mu spadne Seznam.cz, volá vnoučatům, že mu nefunguje internet… jenže ono je toho víc. Krom mizerných záporáků s nulovým charismatem a pochybnou motivací tu jsou i občas podivně sestříhané akční sekvence, které jsou často navíc zbytečně dlouhé. Chemie mezi Cruisem a Atwell prakticky neexistuje a film doslova kašle na práci s emocemi a nezastavuje, aby si hrdinové i diváci mohli vychutnat a užít i ty hodně zásadní zvraty. Po nabušené pětce a šestce zkrátka Cruise s McQuarriem naservírovali sakra dobré hollywoodské řemeslo, kterému však oproti předchozím dílům občas dost často dochází pára a nedovede nabídnout žádnou vyloženě zapamatování hodnou scénu. Ale bohužel spolu s tím i skutečně pitomý příběh, po kterém se trochu bojím toho, co přijde ve velkém finále. ()
Tváří v tvář dokonalé těžkotonážní šestce vlastně zklamání. Moc postav, moc vysvětlování, málo vyloženě památných scén, záporák nic extra. Jako showreel akčních scén, na které zbytek blockbusterového pole kouká s otevřenou pusou, to ale samozřejmě pořád funguje (byť není highlightem motorka, ale až dechberoucích posledních 10 minut). Snad to příště zase bude žánrová špička! ()
K prasknutí napínavý a k neudýchání gradující nesplnitelná mise, kterou se možná neredefinuje celý žánr, ale série určitě ano. Nechápu, jak to McQuarrie dělá, že je díl od dílu intenzivnější, nepředvídatelnější a i přes množství lokalit a postav sevřenější. Všechno, co vidíme, je známé z jiných filmů či značek a stejně to snad nikdy nevypadalo a neznělo takhle dobře. Pasáž na letišti mi přišla jako něco tak rafinovaného a tempem k dokonalosti vyladěného, až jsem se bál, že zbytek filmu se podobné lahůdce bude snažit jen přiblížit, ale díky Benátkám, motorce i vlaku byl pravdou přesný opak. Jedna z návštěv kina, kdy bych i po pěti hodinách chtěl přídavek. ()
Galerie (78)
Zajímavosti (8)
- Nebezpečnou scénu, kdy se Ethan (Tom Cruise) jedoucí na motorce odrazí z rampy na hraně hluboké propasti, absolvoval herec sám bez dubléra. V rámci tréninku absolvoval Tom Cruise přes 500 seskoků padákem a 13 000 motokrosových skoků. Během natáčecího dne zopakoval Tom Cruise skutečný skok z útesu dokonce šestkrát, aby dostal ze scény maximum. Samotná rampa ve filmu se na norském útesu stavěla několik měsíců pomocí helikoptér. (venus)
- Hlavního padoucha měl původně ztvárnit Nicholas Hoult, po přerušení natáčení kvůli koronavirové krizi ale od svého učinkování ve filmu odstoupil a byl nahrazen Esaiem Moralesem. (Azurovydrak)
- V únoru 2020 se mělo natáčet asi 3 týdny v Benátkách v Itálii. Kvůli hrozbě nákazy koronavirem bylo ale natáčení přerušeno. [Zdroj: iDnes.cz] (rakovnik)
Reklama