Režie:
Christopher McQuarrieKamera:
Fraser TaggartHudba:
Lorne BalfeHrají:
Tom Cruise, Hayley Atwell, Simon Pegg, Ving Rhames, Rebecca Ferguson, Vanessa Kirby, Esai Morales, Pom Klementieff, Henry Czerny, Shea Whigham (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Ethan Hunt (Tom Cruise) se s týmem Impossible Mission Force tentokrát vydává po stopách děsivé zbraně, jež má potenciál zničit celé lidstvo, aby ji zajistil dřív, než se dostane do rukou nějakého šílence. Při svém zběsilém a nebezpečném pátrání se však musí neustále ohlížet přes rameno, protože z jeho dávné minulosti se vynořil až příliš živý přízrak. Gabriel (Esai Morales) znal Ethana v dobách, kdy ještě nebyl elitním agentem, a ví o každé jeho slabině. Ethan, pro kterého bylo vždy zdraví a bezpečí jeho blízkých a členů týmu víc než úspěšně splněná mise, možná bude tentokrát muset své priority přehodnotit. (Cinemart)
(více)Videa (14)
Recenze (616)
UŽ ZASE BĚŽÍ, pěkně předpisovým junáckým tempem, kolínka správně nahoru (jo, jasně Tome, my víme, že jsi věčný mladík , nemusíš nás o tom pořád tak okatě ujišťovat). Film samotný je pak sledem lepších akčních scének, nalepených na naprosto dementní kostru, která jakoby vypadla z šedesátkových špionážních béček, které se tak krásně později parodovaly. Celý koncept Entity mi přišel úplně směšný. ()
Dokud bude existovat možnost shlédnout tyto mohykány velkofilmu na velkém plátně, budu tam. A možná to je právě jediný způsob, jak nenechat vymřít tento žánr. --- Christopher McQuarrie a Tom Cruise po loňském epickém letu Maverick porcují další plnokrevní filmovou jízdu, s naprosto revoluční kamerou Frasera Taggarta a kouletrhající hudbou Lorna Balfea. Obsazení ženských rol je neuvěřitelně silné, a Hayley Atwell místy válcuje i Cruise. Závěrečná sekvence mi vyrazila dech, a to já miluji: když mi umělecké dílo sáhne do biorytmu. Nejspíš to budu vidět znovu. --- IMAX Praha, 17.7.2023. ()
K prasknutí napínavý a k neudýchání gradující nesplnitelná mise, kterou se možná neredefinuje celý žánr, ale série určitě ano. Nechápu, jak to McQuarrie dělá, že je díl od dílu intenzivnější, nepředvídatelnější a i přes množství lokalit a postav sevřenější. Všechno, co vidíme, je známé z jiných filmů či značek a stejně to snad nikdy nevypadalo a neznělo takhle dobře. Pasáž na letišti mi přišla jako něco tak rafinovaného a tempem k dokonalosti vyladěného, až jsem se bál, že zbytek filmu se podobné lahůdce bude snažit jen přiblížit, ale díky Benátkám, motorce i vlaku byl pravdou přesný opak. Jedna z návštěv kina, kdy bych i po pěti hodinách chtěl přídavek. ()
Já si s těmi letošními blockbustery moc nerozumím, to uznávám, ale u Mission: Impossible jsem si byl jistý, že to prostě dopadnout musí. No a nedopadlo. Ten zásadní problém jsem měl od samotného začátku, protože příběh jako by vypadl z filmů, které se točily před dvaceti lety. Celá zápletka s umělou inteligencí, která všechno ví a všechno dovede předvídat, mi připomněla v lepších momentech Oko dravce, v těch horších Next s Nicolasem Cagem. A jako hlavní záporák působí poněkud nepatřičně a ani trochu děsivě, což bohužel platí i pro Esaie Moralese. Děj mě zkrátka nestrhnul, protože působil jaksi dědkovsky. Jako kdyby scénář napsal někdo, kdo má pořád ještě tlačítkový telefon, dočetl se nedávno něco o umělé inteligenci a když mu spadne Seznam.cz, volá vnoučatům, že mu nefunguje internet… jenže ono je toho víc. Krom mizerných záporáků s nulovým charismatem a pochybnou motivací tu jsou i občas podivně sestříhané akční sekvence, které jsou často navíc zbytečně dlouhé. Chemie mezi Cruisem a Atwell prakticky neexistuje a film doslova kašle na práci s emocemi a nezastavuje, aby si hrdinové i diváci mohli vychutnat a užít i ty hodně zásadní zvraty. Po nabušené pětce a šestce zkrátka Cruise s McQuarriem naservírovali sakra dobré hollywoodské řemeslo, kterému však oproti předchozím dílům občas dost často dochází pára a nedovede nabídnout žádnou vyloženě zapamatování hodnou scénu. Ale bohužel spolu s tím i skutečně pitomý příběh, po kterém se trochu bojím toho, co přijde ve velkém finále. ()
Co začne jako Hon na ponorku se v italských ulicích přepne do Malérů pana účetního a poté přijde Oko dravce, rámované prázdnými dialogy jak z druhého a třetího Matrixu, a podtržené vykradeným Zimmerovým batmanovským soundtrackem. A k tomu řada wtf momentů, ať už obecně zbytečných (infiltrace do velína, ze které Hunt nic nezíská a tudíž ji nemusel podnikat), nebo jen dramaturgicky mizerně vystavěných a tedy bez funkčního napětí (letiště, kde se nebojíme, protože logicky víme, že s Huntem uvnitř neexploduje, honička s Fiatem, kde nefunguje návaznost ani pocit rychlosti a v trailerech propagovaný seskok z motorky aneb největší oslí můstek filmové historie). Scéna ve vlaku už pak byla ryzí parodie. Atwell, ta jediná obhajuje existenci sedmičky. A minimálně zajímavé mi přijde, že už jde po Mumii o Cruiseův druhý film, který okatě vykrádá herní Uncharted. Každopádně dobře pro ty, co si Odplatu užili. Pro mě podivnou atmosférou, matným záporákem a nedotažeností scénáře na úrovni dvojky. 50% ()
Galerie (85)
Zajímavosti (34)
- Nicholas Hoult mal byť pôvodne obsadený do úlohy hlavného záporáka priamo na popud Toma Cruisea, ktorému sa páčil na konkurze na film Top Gun: Maverick (2022), v ktorom mohol hrať Bradleyho „Roostera“ Bradshawa (Miles Teller), pričom ho uznali za mimoriadne talentovaného herca, ktorý sa na túto rolu jednoducho nehodí. Nakoniec kvôli posunu v natáčaní a konfliktom v plánovaní rolu prevziať nemohol. (Arsenal83)
- Motocykl použitý na skok z útesu je Honda CRF 450. (m.a.t.o.)
- Angela Bassett si pôvodne mala zopakovať svoju úlohu z Mission: Impossible - Fallout (2018), ale problémy s pandemickou karanténou to vylúčili. Jej obraz možno vidieť visieť na stene počas stretnutia spravodajskej komunity. (m.a.t.o.)
Reklama