Režie:
Robert ZemeckisHudba:
Alan SilvestriHrají:
Tom Hanks, Leslie Zemeckis, Debbie Lee Carrington, Michael Jeter, Eddie Deezen, Peter Scolari, Chris Coppola, Steven Tyler, Nona Gaye, Josh Hutcherson (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Otevři oči a naskoč! Čeká tě jízda tvého života. Je Štědrý večer, pravý čas na dobrodružství. A tebe čeká v podobě cesty, která se kroutí nahoru a dolů horami, klouže po ledových pláních a šplhá přes závratně vysoké mosty. Vítej na palubě polárního expresu, kde je během cesty podávána horká čokoláda rozvernými číšníky a dobrodružství čeká v každém vagónu. Režisér Robert Zemeckis vytvořil s pomocí hlasu Toma Hankse opravdovou vánoční klasiku. Společně vás zavedou do světa kouzelné animace. "Vidět, znamená uvěřit", tvrdí záhadný tulák, který tě doprovází na této fantastické cestě. Uvidíš skutečné zázraky" Vlak je připraven, tak neváhej a nastup! (Warner Bros. CZ)
(více)Videa (3)
Recenze (610)
Tento film som videl na štedrý deň, takže asi preto štyri hviezdičky. Inak celkom vydarená už tretia spolupráca Z+H, na ktorej kvitujem, že je tu Hanks iba v digitálnej podobe. Vizuálne absolútne úchvatný dynamický film s vydareným severným pólom a tragickým Santa Clausom, ktorý v našich končinách dopláca na postavu Santa Clausa. Mimochodom v Európe by sa malo vyjasniť, kdo a ako nosí darčeky, aby sme nemuseli stále počas vianoc pozerať v televízii americké televízne filmy so santíkom. ()
Byla jsem na Polárním expresu v Imaxu a musím říct, že mě dostal. Prvních deset minut jsem byla fascinovaná 3D technologií, protože to, co dokáže, je v pravém slova smyslu zázrak. Jsou tu sice hloupoučké a mravoupoučné dialogy, ale... Ale je to po dlouhé době první film, co mi dal zapomenout na starosti dospělých a já se cítila jako by mi bylo zase deset. Tak kouzelná je atmosféra (nejen vanoční-filmová, ale i vánoční okolo - je dobré si před shléhnutím a nebo po projít vánoční Prahu) a vizuální dokonalost, která vás prostě uchvátí. ()
Při vší velkorysosti, animák s tak hloupým příběhem jsem už léta neviděl. Připadá mi směšně, když se film zaštiťuje revoluční technologií a myšlenku má jako z roku raz dva. Snad je to tím, že dávno nejsem dítě a že se u nás nenosí extatické vzývání Santy Clause, nevím. Ale onen výdobytek jménem performance capture mě taky nenadchnul.Všechny ty děti působí velmi umělohmotně a jejich pohyby jsou sice realistické, ale jaksi nekompatibilní s ošacením, vlasy a pohybem předmětů. Například knír Toma Hankse vypadá, jako by mu ho pod nos přižehlili. ;-) Arthur Schopenhauer kdysi napsal, že každá nová myšlenka musí projít třemi etapami konfrontace s veřejným míněním. V první je vysmívána jako holý nesmysl, ve druhé dokázána v praxi, ale odmítána, ve třetí chápaná jako samozřejmost, dokud se neobjeví nová myšlenka se stejnou perspektivou. V tom duchu kdysi proběhl přerod němého filmu ve zvukový a černobílého v barevný. Performance capture se s filmy Polární expres a Beowulf nachází ve druhé etapě. Možná, že až se časem vyléčí z dětských nemocí, jednou skutečně z finančních a technických důvodů převálcuje "živé" filmy. Jen nevím, jestli chci být u toho. 40% ()
Nemôžem si pomôcť, ale mne sa to páčilo. Ma to skvelé "dobrodružné akcie" s prekvapivou hravou kamerou a príjemnou Vianočnou atmosférou. Stopáž je krátka a takže to moc nenudí. Scény kde poletuje lístok medzi vlkmi, orlami, horami, vodopádmi alebo ako vlak jazdí hore a dolu po koľajniciach sú scény, ktoré sa fakt vydarili a na ktoré je radosť pozerať (Odporúčam vidieť v 3D). Rovnako tak aj na animáciu, ktorá v roku uvedenia bola prelomová. Soundtrack od Alana Silvestriho je už len ako stužka na darčeku. Obľúbený soundtrack: Suite From The Polar Express. 90% - 5* ()
Kýč, pozlátko a rádoby efektní záběry - jestli to mělo být pro děti, tak ty technické hračičky nemůžou ocenit. Dospělí, kteří by možná nad efekty zaplesali, ale těžko najdou na příběhu nebo přezlacených záběrech něco zajímavého. Zemeckisova snaha jít s technikou pořád dopředu se cení, ale je třeba jí aplikovat s nějakým vkusem. ()
Galerie (58)
Photo © 2004 Warner Bros.
Zajímavosti (31)
- V scéne, keď si hlavný hrdina dáva do vrecka rolničku, je možné počuť, ako mu z vrecka vypadla. (Raketoplan)
- Představitel pěti různých rolí Tom Hanks popsal svůj běžný den na place takto: "Ráno přijdu a navléknu se do obleku, který je celý pokrytý spoustou bílých teček, které pak budou snímat speciální senzory je to mnohem složitější, ale vysvětloval bych vám to až do zítřka a to ještě blbě -, a ty samé mi pak přidělají na obličej. Asi stovku. To trvá nějaké dvě hodiny a Bob mi pak řekne, kterou děláme scénu a koho v ní hraju. Podle toho si obléknu boty a jdeme na to. Když mám hrát někoho jiného, zase se přezuju... což bych asi měl vysvětlit. Když hrajete v nějakém 'normálním' filmu, hrozně vám pomáhá, že máte na sobě kostým. Díky oblečení snáze dotvoříte postavu. Když jste například v uniformě, automaticky se vám změní postoj, chůze i gesta a chováte se... víc vojensky. Na Polárním expresu jsme neměli žádné kostýmy, jen ten oblek se senzory. A já měl hrát pět různých postav, takže jsem potřeboval nějakou pomůcku, která by mi mezi nimi pomohla 'přeskakovat'. Takže kluka jsem hrál v teniskách, tuláka v galoších a tak dále." (NIRO)
- Tom Hanks musel při použití "motion capture" technologie, v jejímž rámci měl na obličeji nalepeny senzory, jít proti svým obvyklým hereckým instinktům, aby se nesnažil "mluvit až k zadním řádám". Řekl k tomu: "Jo, to jsem se musel odnaučit. Ze začátku jsem to hrál skoro jako pantomimu. Dělal jsem takové ty přehnané pohyby a pak se zeptal Boba: 'Je to dost zřetelné?' A on na to: 'Ježišmarjá, jasně! Je to třikrát víc, než potřebujeme.' Každou scénu jsme museli hrát, jako by nás kamera snímala v detailu. Protože se taky Bob nakonec mohl rozhodnout že ji jako detail použije." (NIRO)
Reklama