Reklama

Reklama

Nick Bannister (Hugh Jackman), pomáhá svým klientům odemknout ztracené vzpomínky a vést je napříč temně svůdným světem minulosti. Jeho život se však navždy změní poté, co přijme novou klientku jménem Mae (Rebecca Ferguson). Z běžné práce se rázem stává nebezpečná posedlost a Bannister během hledání pravdy o zmizení Mae odhaluje šílené věci, přičemž musí čelit otázce: Kam až je člověk ochoten zajít kvůli těm, které miluje? (Vertical Entertainment)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (249)

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Né můj šálek kávy, ale strávitelnější než jsem doufal, byť Logana 2 bych viděl raději.Má to docela zajímavý příběh o odemykání ztracených vzpomínek až mě trochu mrzí, že se to muselo vydávat romanticko-krimi linií, vzpomínky assassinů a hitmanů by mě zajímaly více, ale režíruje žena, tak budiž.Hugh Jackman solidní a Rebecca Ferguson neodolatelně svůdná, byť mi přišla její postava docela nevyužitá. Má to docela sympatický komorní vizuál, překvapivě se zde objeví i 2 akční scény ( jedna přestřelka a jeden fight), ale finále mě nezaujalo, chybí tomu výraznější styl, ničím Reminiscence vyloženě nevyčnívá, jede se tak na půl plynu, ale ženy by mohly být spokojené, emoce tu PRÝ fungují a dialogy měly místy, také něco do sebe.Příběh 3/5, Akce 2/5, Humor 0/5, Násilí 0/5, Zábavnost 3/5 Hudba 3/5, Vizuál 4/5, Atmosféra 3/5, Napětí 2/5, Emoce 3/5. 6/10. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Seriál Westworld zaznamenal solidní úspěch a velkou zásluhu na tom nepochybně má Lisa Joy, která je společně se svým manželem Jonathanem Nolanem tvůrcem seriálu. Seriáloví tvůrci při úspěchu svých seriálů někdy dostávají příležitost natočit celovečerní film a přesně to se stalo s Joy. Svůj celovečerní debut Reminiscence si sama napsala a natočila neo-noirovou sci-fi s Hughem Jackmanem a Rebeccou Ferguson v hlavní roli. Stojí ovšem filmový debut Joy za to a máme před sebou nového nadějného filmového tvůrce?   Někde v tom je schovaný dobrý film. Zajímavý svět se zajímavým konceptem stroje, který lidí vrací do jejich oblíbených vzpomínek. V samotném počátku Reminiscence působí tak trochu jako Total Recall Paula Verhoevena, přičemž se ovšem časem projeví, že má blíže spíše k Blade Runnerovi Ridleyho Scotta či Čínské čtvrti Romana Polanskiho. V průběhu filmu se občas objeví myšlenka o tom, že by se člověk neměl vrtat v minulosti a věci prostě přejít a jít dál. Je jen škoda, že tahle myšlenka ve finále vlastně žádný význam nemá a finále jí vyloženě zašlapává botou. Časem se vlastně definitivně ukáže, že v tom filmu toho funguje velmi málo. Hugh Jackman a Rebecca Ferguson se mohou snažit sebevíc, ani oni ovšem moc věcí spasit nedokážou. A i když oba hrají dobře, především jejich stěžejní chemie nefunguje, protože je nevěrohodná.   Od stěžejního bodu jejich setkání je jasně patrné, že má Jackman hrát muže, který je od pohledu svůdnou ženou posedlý. A i když je Jackman dobrý herec, ani jemu a ani Ferguson se to klíčové zamilování prodat nedokáže. Jackman i Ferguson přitom mezi sebou měli fungující chemii v Největším showmanovi, zde je ovšem problém právě v tom, že má být Ferguson femme fatale (problém není v tom, že by na to neměla) a Jackman má být mužem, kterému se při setkání s jeho osudovou láskou ´´ zastaví svět ´´ . Jejich vztah je navíc klíčový v rámci celé zápletky a proto je tak důležité, aby ten vztah působil věrohodně a skutečně osudově. No.....   Po pár minutách se ovšem definitivně ukáže o čem Reminiscence vlastně je. Rozjede se v podstatě detektivní zápletka, kdy do sebe pomalu vše začne zapadat a pak pochopitelně dorazí klíčové vyvrcholení, které má dodat divákovi blažený pocit, že to čekání za to stálo. Přitom občas dojde na akci, která kdovíjak nesedne k tónu celého filmu (především první akční sekvence působí jako přesně ten moment, který vzniká při dotáčkách z obav hlavounů, že je tam málo akčních scén) a pak dojde k tomu finálnímu rozuzlení záhady, které je působí skutečně hloupě. Reminiscence v závěru chce, aby do sebe vše opravdu zapadlo, ve finále ovšem v jistých momentech podtrhuje nohy sama sobě. Působí to jako přesně ten film, který mohl při pitchingu znít opravdu chytře, realita je ovšem někde jinde. A to zasazení do zatopeného Miami je v podstatě nevyužité a zbytečné.   Ten film přitom není vyloženě špatný. Očividně stál hodně peněz, protože to je na filmu vidět. Vizuální efekty jsou povedené, výprava je celkem nápaditá. Kamera Paula Camerona je poté vyloženě krásná a je to snad jediný důvod, proč se film vyplatí na velkém plátně vidět. Klidně bych se několikrát za sebou podíval na krátký sestřih nádherných záběrů, přičemž by mi ani nevadilo, že nejsem v kontextu děje. V momentech, kdy jsem nad celým nezvládnutým vyprávěním a dalším rádoby šokujícím odhalením kroutil hlavou mi stačil jeden hezký záběr a byl jsem o něco klidnější. Je jen škoda, že vizuální stránka je o poznání povedenější než obsahová.   Na Reminiscenci je právě smutné to, že to není tak špatný film, aby se při něm šlo bavit tím, jak je špatný. Má totiž pozitivní aspekty, které jsou jen bohužel zadupané těmi negativními, kterých je víc. Film se celou dobu bere vážně, přitom v několika momentech je jednoduše absurdní. Jde o film, který za pochodu připomíná různé filmy a jen v divákovi vyvolává smutek z toho, že radši nestrávil čas právě u nich. Reminiscence je přitom očividně ambiciózní, především právě snaha mít neo-noir sci-fi thriller, který občas skočí do vyložené romantiky a občas do sci-fi akčního filmu ovšem filmu tolik podráží nohy. V jistých momentech to prostě vypadá, že Reminiscence vlastně neví, jakým filmem chce být. Ten film má momenty, které jsou chytré a dojemné, je jich ale strašně málo. Samotný závěr chce dojmout, vyvolává ovšem otázky a také zcela podráží tu dobrou, zajímavou a nevyužitou myšlenku z počátku filmu.   Reminiscence je ve finále opravdu nemilou ukázkou toho, že se na Westworld navázat nedokázalo. Hrál snad u Westworldu důležitější roli právě Jonathan Nolan? Nebo je Reminiscence případ filmu, který vzalo studio a zničilo původní vizi tvůrce? (v pár momentech mě právě tohle napadlo, především v momentech, kdy Jackman za pochodu skrze voice over něco vysvětluje). Skutečně těžko říct. Mrzí mě to nejen kvůli solidnímu castingu (kromě Jackamana a Ferguson stojí za zmínku především Thandiwe Newton), ale i proto, že Lisa Joy svým celovečerním debutem prostě zklamala. A vlastně bych celkem rád věděl, co by ze stejného světa a námětu vytěžil její švagr Christopher Nolan...... () (méně) (více)

Reklama

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Veľmi dlho som nemal z filmu takto rozpačité pocity. Začnem ale pozitívami. Lisa Joy je rozhodne talentovaná režisérka. Má cit pre vizuál a aj pre vykreslenie atmosféry. Westworldom som zatiaľ nedotknutý, ale ňou vytvorí futuristický svet je v jej prevedení krásny a dychberúci. Rovnako treba vyzdvihnúť hudbu. Formálna stránka je bezchybná. Aspoň pre mňa. Všetko ostatné je ale zle. Scenár vyzerá, ako keby ho napísal Andy Kraus pre slovenský Panelák. Všetky postavy rozprávajú neprirodzené dialógy s úplne vážnou tvárou a tým pôsobia emočne vyprázdnene. Veľký herci budú darmo zachraňovať film, keď im to nie je umožnené. A v tomto smere sa jedná o malú tragédiu. Celá romantická zápletka s Famme Fatale mi príde, ako keby Joy počula o tom, že existuje nejaký Noir a nejaký Raymond Chandler, ale to je všetko. Žiadny prenik čo by túto futuristickú detektívku spravil nadčasovou alebo aspoň nostalgickou. Symbolizmus typu Orfeus a Eurydika považujem za zlý vtip. A predvídavosť a absencia napätia to zadupáva do zeme ešte viac. Na konci nám zostáva krásna, ornamentami posiata váza, plná sračiek. Dávam tri. Ale nie som s tým úplne stotožnený. Najhoršia vec, čo sa môže v takomto filme stať je, že všetky postavy potrebujú poúčať od iných postáv, aby sme si my, ako diváci, vytvorili konkrétnu predstavu o zápletke a fikčnom svete. Inteligentnejší tvorcovia vsádzajú na istotu a tvoria príbehy, kde je hlavným hrdinom niekto, kto vôbec nevie čo sa okolo neho deje. Dáva to potenciálne barličky, kde nastáva, aké také stotožnenie s hlavnou postavou. Ak to ale robia etablované postavy vo fikčnom svete, a odhaľujú zvraty, ktoré sú aspoň troška inteligentnému divákovi jasné, pôsobia hlúpo, strojene a umelo. A niečo je zle. A to je aj tento prípad. ()

BarryLyndon 

všechny recenze uživatele

Mne to po tom hatu také neuráželo a souhlasím s 6/10, některý momenty nádherný a budu je mít dlouho v hlavě. Rebecca Ferguson je přenádherná. Ale herecky i zábavnou polohou si to dávala Thandie Newton, hodně mne bavila. Škoda že nebyla zápletka podaná lépe, ale jak tam chodila továrna na charisma se jménem Hugh Jackman s povolenou kravatou, tak jsem si říkal, že by bylo cool kdyby vytáhnul upilovanou brokárnu a začal tot am kosit jako Max Payne ()

silentname 

všechny recenze uživatele

Za seba môžem povedať, že som si "Reminiscence"užil.  Neviem či by som to ohodnotil ako jeden z tohtoročných filmových highlightov, ale film bol dostatočne zaujímavý na to, aby som ho ocenil aspoň raz. Je fajn postupne s Nickom objavovať pravdu a súčasne ma aj bavilo rozmýšľať, koľko z toho čo vidíme sa práve deje alebo či sa náhodou Nick opäť nenachádza vo svojom akváriu a pátra po niečom, čo by mu jeho spomienky boli schopné povedať. Odhalenie skutočného páchateľa ma celkom prekvapilo a dalo to celému príbehu aj zmysel, no neviem či všetky elementy do seba perfektne zapasovali. Napriek tomu, že sa to Lisa Joy snažila nejakým spôsobom prepojiť a dať dokopy, výsledok je trošku miš-maš. No nemôžem povedať, že by ma nebavilo sledovať a očakávať čo sa bude diať. A chcel som vedieť, akú mala v tom všetkom vlastne Mae rolu. Pretože som akosi vnútorne chcel veriť, že na konci môže všetko dopadnúť dobre. A keď si to v jadre zoberiem, možno aj dopadlo. Ak ste zvedaví, čeknite si film. Myslím, že tých pár hodín čo mu venujete ubehne celkom rýchlo. Hodnotenie: B ()

Galerie (23)

Zajímavosti (11)

  • Původní scénář k filmu od Lisy Joy se objevil na seznamu nejlepších nerealizovaných scénářů v roce 2013. (NiWi)
  • Keď chce Mae (Rebecca Ferguson) počuť šťastný príbeh, Nick (Hugh Jackman) jej rozpráva grécky mýtus Orpheus a Eurydice. V jeho príbehu urobí Orpheus dohodu s diablom, aby získal svoju lásku Eurydice späť. Grécka mytológia nemá postavu diabla. V skutočnosti sa Oprheus dohodne s Hadesom, vládcom podsvetia. (Reverse01)
  • Pri nakrúcaní scény, v ktorej Hugha Jackmana topia, strávil herec celé hodiny s hlavou pod vodou. „Bez jediného slovka sťažnosti,“ spomína režisérka. (Dajman)

Související novinky

Studio Warner Bros. přišlo s obří novinou

Studio Warner Bros. přišlo s obří novinou

03.12.2020

Poté, co před třemi týdny studio Warner Bros. oznámilo plány pro uvedení snímku Wonder Woman 1984 souběžně v kinech i na streamovací službě, a také po nedávných spekulacích, že podobný osud by mohl… (více)

Tvůrci Westworldu plánují Fallout

Tvůrci Westworldu plánují Fallout

03.07.2020

Jonathan Nolan a Lisa Joy sice ještě neuzavřeli svoji sci-fi sérii Westworld na HBO, už si však stihli vybrat svůj příští projekt. A nebude jím nic menšího než adaptace slavné herní série Fallout pro… (více)

Reklama

Reklama