Reklama

Reklama

Hamilton

(divadelní záznam)
  • USA Hamilton
Trailer

Obsahy(1)

Hamilton je příběh neobvyklého Otce zakladatele, který je odhodlaný zapsat se do historie svého nového národa, který je stejně hladový a ambiciózní jako on. Od osiřelého bastarda po pravicového muže, od rebela k válečnému hrdinovi, milujícímu manželovi chycenému v prvním sexuálním skandálu v zemi, až k hlavě státní pokladny, která donutila nedůvěřivý svět uvěřit americké ekonomice. To je život Alexandera Hamiltona (Lin-Manuel Miranda). (C0r0ner)

(více)

Recenze (61)

Morien 

všechny recenze uživatele

Asi bych se ve skrytu duše obešla bez těch romantických pasáží, aby to bylo trošku kratší a přímočařejší, ale ve výsledku přijímám, že k takovému dílu trocha té megalomanie patří. P.S.: Stejně jako u mého nejoblíbenějšího muzikálu Jesus Christ Superstar byla nejlepší role napsána pro "hlavního záporáka". ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

I'm never satisfied. Miranda je čiročirý génius; možná není až takový zpěvák (natožpak tanečník; tam to stojí na jiných), ale nápaditá a dotažená modernizace skrze (nejen) hip-hop, echt sofistikované libreto, kde v podstatě není plonkový či jen náznakem "na první dobrou" verš (a to se jede nonstop dvě a půl hodiny; motivy se proplétají a vrací v nových významech a konotacích), k tomu je i autorem hudby... Všechna čest. Obdobně zdařilá modernizace tu nebyla od první série Moffatova Sherlocka. Má to šmrnc, dotažené nápady (v podstatě v každém songu je nějaký podvratný originální prvek), nebývalý (zvláště s ohledem na žánr a stopáž) tah na branku, dokáže to odvyprávět strhující dobře známý příběh s gustem i svěžím pohledem (a ne, nespočívá to v onom kontroverzním obsazení rolí "na just" proti barvě pleti), kde je duo Burr/Hamilton stylizováno do shodné dynamiky jako Salieri/Mozart ve Shafferově Amadeovi. A to vše s nadhledem, aktuálně, dramaticky i emocionálně. A obejde se to přitom bez muzikálově přepálených emocí o "velké lásce/velké tragédii". Hamilton je důkazem, že i "až otravný nadměrný hype z největších" se může jednou za tucet uherských roků ukázat jako zcela nedostatečný a nevystihující. ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

Domácí TV zdaleka není živá Broadway. Ale taky vás nevyjde $300 za vstupný :) Takže je klika, že to tady ten fenomenální pop-dějepisný muzikál dotáhnul i na profi záznam do pokojů - nebývá to zvykem. Groff jako ublížený Jiří III. nemá chybu. Happy 4th! 🇺🇸 ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

U seriálu Veliká, kde v deseti hodinách stráví černoši asi deset minut na obrazovce, se sekce komentářů na CSFD ocitá v šoku a neuvěření z toho, jak moc jí jsou černý cpaní do obličeje a jak z toho nemůžou lidi v noci spát a mají strach vyjít bez doprovodu na ulici. Slušný lidi se naprosto nemůžou soustředit na děj, musí bohužel snížit hodnocení, protože myšlenka, že by v komparzu stál černoch, je pro ně tak pohlcující a neodpustitelná. V seriálu, který je přiznaně historicky absurdní a nesmyslný, je až myšlenka obsazení černocha do vedlejší role, kde řekne dvě věty, ten skutečný prohřešek, který je třeba nějak potrestat. Bohužel se tím ukazuje, že Hamilton jako gesto neztratil nic na důležitosti - bylo by moc hezké, kdyby se dalo říct, že to bylo cool v době premiéry, ale ztratilo to původní hranu, ale není tomu tak, protože "nejsem rasista, ale" je pořád všudypřítomný étos. Nejsem muzikálový člověk - respektive mám rád filmové muzikály za práci se střihem a pohybem, málokdy kvůli hudbě a choreografii, takže mě logicky relativně statický záznam divadelní hry příliš nevstupuje do zájmu. Taky je pár věcí, které by mi na Mirandově uchopení mohly vadit. Zdá se, že nutně potřebuje házet na lidi co nejvíc věcí najednou - všech čísel se účastní tolik lidí, kolik se jich vejde na jeviště, a to včetně obsahově intimních momentů, v důsledku toho chybí nějaké stupňování a gradace - po chvíli to působí poněkud monotónně a i když věřím, že naživo to nebude takový problém (a naopak člověk ocení tu nepřetržitou smršť energie), na monitoru to prostě působí po chvíli neusledovatelně. Nepochybuju o tom, že kdyby šlo o filmovou adaptaci, bylo by to vše řešeno jinak. Plus obsazení sebe sama coby člověka s omezenými pěveckými schopnostmi do hlavní role. A určitě by se dalo mluvit i o naivitě a celkovému tíhnutí ke statutu quo - ale přece jenom jde o mainstream. A nic to nemění na tom, že chápu, proč je Hamilton nejdůležitější muzikál čtvrtstoletí a jako takový je to zajímavý fenomén, který byl prostřednictvím tohohle položen na talíři přede mě a já to oceňuju. ()

dO_od 

všechny recenze uživatele

// ...not gonna throw away my shot. Určitě nejzásadnější, a dost možná i nejlepší muzikál, jaký jsem kdy viděl. Zásadní v tom, o čem pojednává a čí perspektivou je vyprávěn (formace USA očima imigranta), no a nejlepší proto, že jsem zkrátka ještě nikdy neslyšel takhle důmyslné verše (Lin-Manuel Miranda je fakt génius) podané skrz ten nejelegantnější hiphopový projev, jaký lze snad vymyslet. Hamilton je definitivně jiný, a zároveň je zcela definitivní. Dílo, které nemá obdob. Je moderní, pojednává o důležitých tématech, ale nebojí se být odvážný, zároveň zůstává zábavný, je plný akce, drama, i vášně, a k tomu všemu, když už si člověk říká, že viděl a slyšel všechno, pokaždé ještě zvládne překvapit či strhnout historickou událostí, o které předtím jen málokdo věděl. Je to neskutečné dílo, a fakt bych si moc přál být tam na Broadwayi, sedět v tom hrdém publiku, a nasávat to všemi doušky. Tenhle záznam mi to sice nesplní, je ale dost pravděpodobně nejblíž, co se tomu kdy dostanu. Dejte si to, protože i když jste to na Spotify slyšeli už desetkrát celé, kromě must-hear je to i jednoznačně must-see. Událost roku. 10/10 ()

TheDarKnig 

všechny recenze uživatele

I wrote my way out of hell. I wrote my way to revolution. I was louder than the crack in the bell. I wrote Eliza love letters until she fell. I wrote about The Constitution and defended it well. And in the face of ignorance and resistance. I wrote financial systems into existence. And when my prayers to God were met with indifference. I picked up a pen, I wrote my own deliverance. ()

pepo 

všechny recenze uživatele

Strhujuci zaznam divadelneho predstavenia. Dokonca ani ten rap nevadil, kedze bol asi prvykrat v historii podlozeny skutocnou hudbou. Tematicky som sa do toho dostal rychlo a bavila ma aj skodoradostna predstava ako na to museli reagovat trumpovolici😉 9/10 ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Geniálna adaptácia životopisu otca zakladateľa USA, zbásnená do neskutočných veršov a rapov, s fantastickými melódiami, výborne vyskladaným librettom a pravdaže prvotriednymi tanečníkmi, hercami a spevákmi odvážne namixovanými z rôznych rás a národností. Bez akéhokoľvek preháňania Hamilton nie je len najúspešnejším a najlepšie hodnoteným muzikálom za niekoľko desaťročí, ale dozaista bude raz považovaný za jedno z najvýznamnejších umeleckých diel svojej doby. Lin-Manuel Miranda, ktorý to sám celé napísal, je génius. The world is gonna know your name! ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Dá se diskutovat nad tím jestli pouhopouhý divadelní záznam nesnižuje zásadní dojem z představení a nevyplatí se skutečně radši nezajet třeba na Broadway a utratit za ten nejlepší možný zážitek skutečně zhruba 250 dolarů (tedy zhruba 6000 Kč+ cestovné). Jsou ale takové divadelní záznamy, které přece jen dokážou zachytit původní divadelní představení naprosto famózně i když v tom hraje fakt spíše to, že původní divadlo je už tak silný zážitek, že následně funguje i na malé obrazovce. Dokonalým příkladem za všechny je třeba záznam z irského Lord of the Dance, aktuálně se poté s velkou peckou vytasil Disney+. Muzikál Hamilton je totiž naprosto parádní zážitek, který má už teď potenciál zůstat muzikálem roku. Muzikál Hamilton vznikl dle knihy Alexander Hamilton od spisovatele Rona Chernowa a na Broadwayi se hraje už od roku 2015 přičemž dodnes patří mezi nejvíc do nebes vynášené broadwayské představení. Za hudbou, texty a představením hlavní role poté stojí talentovaný Lin-Manuel Miranda a stvořil opravdu jeden z nejpamětihodnějších muzikálů dost možná v celé historii lidstva. I přesto, že muzikál pojednává o historických událostech z 17. a 18. století je v muzikálu často používán hip hop. I přesto, že na první zjištění může takhle kombinace působit jako vražedná je ve finále tahle riskantní varianta ve finále skutečně svěží a především Miranda a spol vrací hip hopu zašlou slávu, protože projev obsazení muzikálu je prostě výborný a tahle skutečně potencionálně riskantní volba je ve finále sázka na nejistotu, která se přece jen vyplatí. V muzikálu je postupně ukazován vývoj USA a jedná se o zajímavé téma, které naštěstí Miranda dokáže bravurně vytěžit. Obsahuje důležité myšlenky, dokáže kombinovat humorné i dojemné momenty a překvapivě dokáže překvapovat i ve velmi známých známých momentech a především je ve finále dost možná i více aktuální než by se mohlo zdát. Hamilton je originální, strhující a naprosto výborný. Jeden z nejlepších muzikálů posledních let a důkaz toho, že i divadelní záznam může mít své specifické kouzlo pokud je divadelní muzikál tak parádní, že vám nevadí, že ho vlastně nevidíte na živo ale pouze ze záznamu. Miranda si oficiálně zajistil pozici jednoho z nejzajímavějších muzikantů současnosti a snad se ještě někdy nějaký jeho muzikál bude moc Hamiltonovi alespoň vyrovnat. Překonat Hamiltona totiž bude něco víc než jen velmi obtížné..... ()

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

“This is not a moment, it's the movement. Where all the hungriest brothers with something to prove went? Foes oppose us, we take an honest stand, we roll like Moses, claimin' our promised land. And? If we win our independence? Is that a guarantee of freedom for our descendants? Or will the blood we shed begin an endless cycle of vengeance and death with no defendants?” ()

HAL 

všechny recenze uživatele

May be a bit late to the party, but... Wow, to bylo dobré!Už chápu proč se to objevuje mezi výběry nejlepších filmů loňské roku, i přes to že Hamilton vůbec není film, a navíc je už pět (resp deset) let starý. Tohle je dílo o kterém se bude mluvit ještě za padesát let - Miranda napsal moderního amerického Hamleta. Zdaleka nejen ultimátní epic rap battle of history, ale hlavně skvěle podané vyprávění silného lidského příběhu spolu s celou historií vzniku USA, a zkoumání podstaty nevyhnutelně destruktivní srážky mezi dvěma diametrálně odlišnými muži, která se v mnohém podobá Formanově Amadeovi. ()

silentname 

všechny recenze uživatele

Lin-Manuel Miranda a Disney, ďakujem vám za možnosť vidieť tento veľkolepý hudobný zážitok. "Hamilton" bude bez debaty jeden z najväčších zážitkov v z mojej obývačky počas tohto roku. Tento rok mi chýbajú zaujímavé filmy, ktoré by som mohol oceniť. Ale vidieť priamo muzikál z pódia Broadwayu, ktorý je tak obrovský, tak hudobne fascinujúci, strhujúci, skvele napísaný a všetko ostatné, tak to je skutočne niečo. Herecké výkony všetkých predstaviteľov sú veľmi dobré. Lin-Manuel Miranda ako Hamilton je veľmi dobrý. No nielen on je hodný pochvaly. Všetci, čo sú na pódiu odviedli skvelú prácu. Spevácky, tanečne, herecky. Nemám čo dodať. Phillipa Soo ako Eliza je veľmi presvedčivá a veľmi som cítil aj jej šťastné aj bolestné momentky. Nič by som na tom nezmenil. Ďalší vynikajúci výkon je Chris Jackson. Miestami som z neho cítil všetky emócie. A Jonathan Groff ako kráľ George ma pobavil v každom momente kedy sa objavil na scéne. Neviem čo by som viac mal povedať. Myslím si, že je to divadelné predstavenie, ktoré stojí za to vidieť a rozhodne je to pôsobivý a silný zážitok. Je tu len možno jedna malá vec, ktorá môže miestami pôsobiť trošku rušivo. Napriek tomu, že všetci herci sú vynikajúci, tak skutočné postavy sa v nich nedajú dokopy nájsť. Máme tu dokonca 3 sestry, ktoré majú rôznu farbu pleti. Nič nehovorím. Všetci sú vynikajúci a nikomu by som v ich výkone nič nevytkol. Všetci boli vynikajúci. Len občas to vie byť trošku rušivé. Pristihol som sa ako občas uvažujem, ako môžu byť naše sestry sestrami. A bohužiaľ, vie to rušiť. Inak sa všaka nemám moc na čo sťažovať. Toto je vynikajúci muzikál, ktorému stojí za to venovať tých 160 minút. Bez debaty. Hodnotenie: A ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Pred časom bolo možné vypozorovať u mňa akýsi paradox, ktorý spočíval v tom, že som muzikály označoval ako svoj nie príliš obľúbený žáner a na druhej strane dva z nich (West Side Story a Hair) som mal v mojej Top Ten. Páčila sa mi aj My Fair Lady, ale tým to prakticky končí. Ostatné muzikály na čele s výpravnými americkými z 30. - 40. rokov minulého storočia ostali mimo môjho záujmu i priaznivého hodnotenia. Hamilton sa k nim zaradil. S vypätím všetkých síl som ho dopozeral a naozaj neviem, čo by som mal na ňom oceniť. Možno výpravu. Veď z toho rozpočtu si to mohli dovoliť. Ale inak nechám superlatívy tým, ktorým sa Hamilton páčil. ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Tento hip-hop muziáal občas ztrácel energii a já ji ztratil ještě před půlkou. Druhou už jsem si pustil jen jako hudbu z rádia,, protože pár muzikálových písniček je kvalitních. Proč je to proboha tak dlouhé. A jak se mohli herci naučit texty vět střílející na diváky jak dávky ze samopalů? Celkově hip-hop a rap nemám rád a z USA se jak pandemie šíří mezi teen do celého světa. ()

classic 

všechny recenze uživatele

„Hamilton,” Alexander, o ktorom bohužiaľ vznikol tento extrémne (z)idealizovaný, broadwayský a hip-hopový muzikál z divadla Richarda Rogersa, v júni 2016, v New Yorku, vypovedajúci o politickej osobnosti, ktorého (všetci) považujú za jedného z »Otcov zakladateľov Spojených štátov amerických« + stal sa vôbec prvým ministrom financií počas úradovania prezidenta Georgea Washingtona, ináč syn bohatého otrokára, ktorý svoje rozsiahle pozemky ukradol indiánom, pričom jeho potomok kupčil s pôdou a otrokmi, ktorých dokonca i za taký obyčajný rum vymieňal. A to že taký Manhattan « odkúpil » farár Peter Minnewit za smiešnych 60 guldenov, čo sa rovná 24. dolárom, totižto, práve o týchto súvislostiach sa nikto nikdy absolútne nezmienil, pretože divadelní herci boli tak neuveriteľne zažratí iba sami do seba, že úplne zabúdali na svoje skutočné dejiny, ktoré ani zďaleka nie sú také (z)romantizované, ako sa snažil do úmoru prezentovať Lin-Manuel Miranda a jeho spolok, za čo mu ešte natešené publikum poriadne (za)tlieskalo ! A čo bolo na tom najhoršie je to, že som sa musel tomu prizerať 2 a pol hodiny, čo nikomu, ani tomu najhoršiemu nepriateľovi, neprajem, a ak by teraz niekto namietal, že som to mal skrátka hneď po dvadsiatich minútach vypnúť, to by sa mi vonkoncom nerátalo, veď akoby som mohol potom napísať takúto »priaznivú« recenziu, však ? Odporúčam každému, kto chce byť (o)klamaný... ?! PS: Ani vskutku prepracovaná choreografia ma nemôže nijako obmäkčiť, alebo zapálený Miranda, tiež ! ()

MontyBrogan 

všechny recenze uživatele

"Excuse me, miss, I know it's not funny, but your perfume smells like your daddy's got money"♫ Neskutočne svieže spracovanie historického príbehu, ktoré zároveň neuberá z poučnosti. Ostatne nemá tých 160 minút nadarmo. A miesto veľkej výpravy, dômyselná scénografia. Dokonca sa menej vyťažení herci vracajú ako iné postavy. A veríme im obidve. Len postupom času som trochu menej fandil Hamiltonovi a jeho veršom. "What if this bullet is my legacy? Legacy. What is a legacy? It's planting seeds in a garden, you never get to see." Inak povedané, až zoči-voči smrti si našiel čas na sebareflexiu. Chúďatá ženy, ktoré žili v dobe, kedy už ich muži a synovia boli dosť sofistikovaní na vysokú politiku, no stále ešte riešili spory súbojom. Neuškodilo by zahrnúť pár slov na túto tému do jej záverečnej piesne. Niečo ako: Our son died on your advice, now you too, well, that's nice... ()

MoiJe 

všechny recenze uživatele

Rap/hip-hop nemusím, ale zhudobnený v takejto kadencii dával príbehu nádych urgentnosti a spádu. Hoc si žiadnu z piesní nedám do playlistu, nakoniec sa mi to vlastne ako celok páčilo. Najlepší bol ale napriek námetu anglický kráľ. ()

Hwaelos 

všechny recenze uživatele

Nejsem velkej muzikálovej fanda, ale i já poznám, že Hamilton je vybroušenej diamant. Převést politický, na zdrojích postavený, příběh o otcích zakladatelích do textů písniček, kde každé slovo má význam vyžadující soustředěnost publika, by samo o sobě stačilo. Ale Miranda dokázal tu historii oživit a vtělit do příběhu aktéra, kterého historie prakticky zapomněla. Chytře postavil proti rozhodnému muži, který chce řídit tok historie, do opozice stejně schopného aktéra, který ale nemá žádný názor, za nímž by chtěl pevně stát, a jenom čeká na příležitost. To, že každé dějství začíná jejich setkáním, je perfektní strukturní volba, díky níž má finále potřebnou sílu. Je pravda, že první rapem (!) nadupaná polovina je z muzikálového hlediska fortelnější a jaksi zajímavější, kdežto druhá hudebně ztrácí dech. Ale to se zdá být přiměřená daň životopisnému příběhu, který chce Miranda vyprávět. Dalo by se ještě vypíchnout mnohé detaily - třeba melodické nápěvy spjaté s vyslovením jmen klíčových aktérů, které se jako drobné refrény prolínají každou skladbou, v níž se daná postava objeví; nebo třeba fakt, že otrokáře Jeffersona hraje černoch - ale to už jsou jen takové třešničky na dortu... Těším se na druhé shlédnutí. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Rap ako trash kultúra priamo na doskách divadla? Áno, umenie sa posúva. Len či tým dobrým smerom. Na moje prekvapenie to šlo, pesničky výborné, tance a choreografia skvelé, dejovo sa to dobre vinie, herci na úrovni. Len jedno mi nejde do hlavy. Prečo hrá Thomasa Jeffersona, LaFayetta, Hamiltona atď. černoch a Washingtona Hispánec? Aha, politická korektnosť non plus ultra! Všetko by malo mať svoje mantinely, pretože toto zachádza tak ďaleko, že jedným z najvyhľadávanejším slovným spojením na google je etnicita Hamiltona, pretože diváci sú proste zmätení. Niektorí sa dokonca začínajú domnievať, že samotný Jefferson bol Afroameričan. Takýmto spôsobom kriviť históriu je neodpustiteľné a aj preto z v podstate 5-hviezdičkového diela nemôžem dať viac než tri šterny. Som zvedavý, kedy sa natočí muzikál, kde bude Martina Luthera Kinga hrať ryšavý, pehavý redneck, v najlepšom prípade aj inak orientovaný. ()

zdepapepa 

všechny recenze uživatele

Moje předchozí setkání s LMM bylo jak z okna kolemjedoucího rychlíku (semtam nějaké to cameo v seriálu nebo filmu). Pak přišla Moana - to bylo celkem ok, ale s výjimkou jedné písně (Where You Are) nic, co bych zařadil do pravidelné poslouchací rotace. Pak ale přišel Hamilton. Říkal jsem si - ten hype musí být přemrštěný, nic nemůže být tak dokonalé. Ó, jak jsem se zmýlil. Audiozáznamu originálu i parodiím jsem se vyhýbal (nebo mě spíše míjely), takže jsem šel k záznamu z Broadwaye od Disney+ s téměř čistou hlavou. Ne úplně, přeci jen mám za sebou kompletní, mnou oblíbené Epic Rap Battles of History, kde se mihly minimálně dvě postavy z Hamiltona - Thomas Jefferson a George Washington. Muzikál samotný nelze výstižně popsat. Často omílané "hip-hop muzikál o politice" mi přijde příliš omezené a zjednodušené - muzikál tohle všechno v sobě sice má, ale vyobrazuje to pohledem lidských příběhů. O to jsou výsledné písně emočně silnější (přitom emocí je tam celé spektrum, od smíchu a radosti, přes hněvu a lhostejnost až po smutek). Rozhodně se nedá říct, že by se jednalo o monotónní hodinu dějepisu (což je také znát na některých odklonech od skutečných událostí, čehož si je vědom i sám muzikál) s občasnou přestávkou na rap. Koneckonců - tohle období v dějinách USA mě nikdy nebavilo. Doteď. Co se týče audiovizuální prezentace, tak (1-2-3-4-5-6-7-8-9) zde je deset věcí, které byste měli vědět: 1) Text se rýmuje všemi směry (včetně bohatého užití vnitřního rýmu), nezní prvoplánově, přesto vždy vše dává smysl. 2) Hudební motivy jsou zde dovedené k dokonalosti - takřka každá melodie je využitá na maximum i v jiných písních, díky čemuž se ihned vryje do paměti. I díky tomu muzikál téměř neobsahuje mluvené slovo a počet písní se zastavil kolem úctyhodného čísla 46 (bez písní v titulcích), přitom technicky by jich tam mělo být tak 5. 3) Lyrické motivy nezaostávají za těmi hudebními. Četl jsem literární "klasiky", které na tom v tomto ohledu byly hůř. 4) Reprises/opakované písně pak pravidelně zcela mění svůj kontext, čímž dostávají nový rozměr. 5) Opakování věcí obecně je pak dohnáno k absurdní dokonalosti při bližším zkoumání choreografie dvojice písní Helpless a Satisfied. 6) Zvukově to není čistý záznam mikrofonů herců, hereček a hudebníků. Je slyšet občasný smích i jásání diváků. Kamerově je to mix záběrů z publika a záběrů z pódia. Za to ale vděčíme faktu, že byla nahrána nejen živá představení, ale i představení čistě pro kamery. 7) Není to záznam obyčejného představení kdesi z Kotěhůlek v hlavní roli s Vojtou Kotkem - je to Broadway, takže tam není nekvalitního hlasu nebo herce/herečky. A je tam i Lin-Manuel Miranda! 8) Stage design hraje svou roli také, zcela mi učarovala točící se podlaha, která je dramaticky využita na jedničku. Ochozy a zvedací schody po stranách jsou standardní záležitost. 9) Muzikál má i meta momenty, zejména v případě Elizy v druhém dějství. Přecijen se muzikál jmenuje Hamilton, což byla i Eliza. 10) Muzikál se nebojí diskutovat i o rasismu a sexismu. Dle slov LMM: "Naše herecké osazenstvo vypadá jako současná Amerika a to byl rozhodně úmysl. Je to způsob, kterým vás můžeme vtáhnout do děje a dovolit vám u dveří odhodit veškeré kulturní předsudky o otcích zakladatelích, které máte. Vyprávíme příběh dávno minulých, mrtvých bílých mužů, ale používáme herce a herečky jiných ras, což dělá příběh bezprostřednějším a přístupnějším současnému publiku." Takovým polovičatým československým ekvivalentem by mohl být třeba Alois Rašín, první ministr financí Československa. Letmý přejezd po stránce na Wikipedii značí, že příběh by to byl zajímavý se stejně náhlým koncem. Alexandru Hamiltonovi (a tím pádem i muzikálu) však hrají do karet fakty, že svou moc a slávu vybudoval coby přistěhovalec "z ničeho" (a.k.a. americký sen v praxi), že se mu to vše povedlo v mladých letech, že byl výřečný a že měl dramatické vztahy se ženami. Co se týče Lina-Manuela Mirandy, tam mě napadá pouze ekvivalent zahraniční, a to Bo Burnham. ()

Související novinky

Netflix ovládl seriálové Emmy 2021

Netflix ovládl seriálové Emmy 2021

20.09.2021

Netflix všude, kam se jen rozhlédneš. Tak zhruba tak nějak to letos vypadalo na předávání slavnostních cen Emmy 2021. Oproti loňskému komornímu přenosu bez živé účasti publika se letošní ročník…

Vymítač ďábla se dočká rebootu

Vymítač ďábla se dočká rebootu

27.07.2021

Po úspěchu s oživením hororové série Halloween se režisér David Gordon Green pokusí provést to samé s další žánrovou klasikou, tentokrát Vymítačem ďábla. Práva k nové trilogii – ano, trilogii –…

Marvel útočí na ceny Emmy

Marvel útočí na ceny Emmy

14.07.2021

Komiksové snímky obecně nepatří mezi ty nejoceňovanější. Důvodů je spousta, tím největším ale nejspíš bude fakt, že na ně je v určitých kruzích stále pohlíženo s určitým despektem. Studio Marvel je…

Netflix ovládl nominace na Zlaté glóby

Netflix ovládl nominace na Zlaté glóby

03.02.2021

Dnes odpoledne byl zveřejněn kompletní seznam nominací pro 78. ročník Zlatých glóbů. A stále výrazněji se ukazuje, že streamovací služby v těchto oceněních upevňují svou pozici. Netflix si letos…

Reklama

Reklama