Režie:
Václav VorlíčekKamera:
Jan NěmečekHudba:
Svatopluk HavelkaHrají:
Dana Medřická, Jiří Sovák, Olga Schoberová, Juraj Višný, Karel Effa, Vladimír Menšík, Karel Houska, Ilja Racek, Valtr Taub, Bedřich Prokoš, Čestmír Řanda st. (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Co všechno se může stát, když ráno potkáte svůj sen, vypráví česká filmová komedie režiséra Václava Vorlíčka a scenáristy Miloše Macourka. Hlavními hrdiny filmu jsou manželé Beránkovi, oba docenti, kteří pracují na vědeckých objevech. Paní Beránková se zabývá somniologií – hledá prostředek, který by ovlivňoval lidské sny. Docent Beránek se zase snaží vynalézt přístroj obrovské fyzické síly. Od chvíle, kdy se mu do rukou dostanou komiksové sešity, se všechno změní. Kvůli neprověřenému preparátu jeho manželky oživnou tři komiksové postavy z Beránkova snu – krásná Jessie, superman a pistolník. Začíná velká dobrodružná honička… (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (337)
Miluju ten film pro jeho formu (ta kombinace Saudka + božské Olinky Schoberové v její životní roli je prostě dokonalá), ale obsahově mi to přijde zoufale nevtipné a nudné, a navíc mě tam deprimuje, jak je tam vykresleno manželství Jindřicha a Růženky (jejich pravidelný povinný čtvrteční sex a Jindřichovo podpantofláctví se mi zdají jako dokonalá noční můra, na které prostě není nic vtipného). Od 23. minuty, kdy Růženka píchne Jindřichovi svůj preparát (o kterém "ví celý svět", paradoxně kromě něj), aby mu zamezila v dalším snění o Jessie, následkem čehož se původně snová Jessie zhmotní, přestane v podstatě veškerý další děj dávat smysl (zvláště to pronásledování Jessie supermanem a pistolníkem je vyloženě stupidní) a většina postav se tam chová jak naprostí idioti (včetně Růženky, u níž to v závěru nejvíc bije do očí), aby to podpořilo komický dojem, ale jen to jen trapné a nudné, a finální rozuzlení, v němž se ukáže, že Jessie bude vlastně stejná fúrie jako byla Růženka, mi osobně přijde prostě hrozné, ale je vlastně jen konzistentní s tím, jak je v tom filmu nahlíženo na manželství obecně (viz např. scéna, v níž Helena Růžičková komanduje svého filmového manžela, kterému superman převrátil auto na bok, slovy "Co koukáš! Utíkej za nima!"). ()
"Mohla byste vypustit takovou tu bublinu, která by vše objasnila?" ■ Geniální záležitost. Být toto americký film, stane se tato satira kultem. ■ "Zničil byt, prorazil zeď, prokousl vodovodní potrubí a vypil dítěti mléko." ■ Zajímavost: Americký producent poskytl pro remake scénáristu Stuarta Hampla. Z projektu nakonec sešlo (rok 1968), ale jméno Stuart Hampl obdržel Jiří Hrzán v dalším vorlíčkově filmu Pane, vy jste vdova! ()
Škoda že sa tu s nápadom oživenia komiksových postáv a ich interakcie s reálnym svetom pracuje len ako so zápletkou, okolo ktorej sa to celé párkrát otočí (a potom skončí) a nie ako s témou, ktorú by iste šlo ešte o čosi viac rozvinúť, pohrať sa s ňou, ponúknuť jej prostredníctvom aj nejakú tú pridanú hodnotu. Na svoju dobu to ale napriek slabšiemu príbehu určite bolo desne zábavné. ()
Přestože jsem v posledních letech hanebně a nepatriotsky opomíjel tuzemskou produkci (ať už hudební, filmovou či literární), tak mě koupě a důkladné prostudování monografie Káji Saudku přimělo ke snaze o získání jakéhosi podvědomí o jeho propagačně filmové tvorbě. Jeho nezaměnitelný kreslířský rukopis se však pořád ještě hňácal a tvaroval. Šrafuru ignoroval za okázalého ulíznutí patky a jeho linka měla do pevnosti ztopořeného velrybího údu daleko. Přesto dokázal své bravurní typografické schopnosti... Koho vlastně kurva zajímá nějaký Saudek? Tento snímek je v mnoha ohledech revoluční. Jak všichni víme, jako první u nás si píchl svým zažloutlým socialistickým ukazováčkem do oné zlotřilé západní chobotnice zvané superhrdinský komiks. Revoluční je rovněž použití bublin, jimiž komunikují postavičky vypadnuvší ze stránek komiksu... Blablablabla, proč prostě nedržím hubu? Protože teď přichází ten posraný verdikt! Přes všechny kultovní blemcáky, které se kolem toho za čtyři dekády nabalily, v tomto díle nespatřuji nic jiného, než hoďku a půl kyselého ošívání se za občasného narovnání zpocených varlat. Pardón. ()
Příjemný film díky Višnému místo Peterky, blonďaté Olince s jejími vnadami a Saudkově komiksové stylizaci. Jinak však úvodní scény jsou docela nuda, Medřická sem příliš nezapadá jako komický typ, a vlastně ani Sovák, který se podle mne na tyhle bláznivé komedie nehodil, spíše mu šlo takové to suché hláškování. ()
Galerie (31)
Zajímavosti (46)
- Ve scéně útěku z bytu se hrdinové dostanou na střechu Veletržního paláce, roh ulic Veletržní a Dukelských hrdinů. Ze střechy se Jessie (Olga Schoberová) spouští a do kanálu skáče na Petrském náměstí. Z kanálu Jessie vylézá v ulici Opletalova a utíká do ulice Plitických vězňů. Následující scéna, kdy projíždí policejní auta a letí vrtulník, je rozhraní ulic Široká a Pařížská. Jessie vběhne do těžkých kovaných dveří Petschkova paláce. V čase 1:00:00 je záběr na ulici Pařížská. Z nepovedené likvidace „snů“ pronásledují docentka Beránková (Dana Medřická) a Superman (Juraj Višný) Jessii a doc. Beránka (Jiří Sovák) v autech přes Dvořákovo nábřeží a ocitnou se na Mariánském náměstí a projíždí úzkou Seminářskou ulicí (čas 1:05:00), pak se vrací zpět na rozhraní ulic Husovy a Karlovy a vyjíždí na Malém náměstí. Bitka o Jessie mezi Supermanem a doc. Beránkem probíhá na Staroměstském náměstí. (mulisak)
- Režisér Martin Frič po zhliadnutí filmu mladému Václavovi Vorlíčkovi povedal: „Vorle, máte smysl pro humor, držte se ho!" (Raccoon.city)
- V roce 2004 vyšla stejnojmenná literární podoba filmu s ilustracemi Káji Saudka. (sator)
Reklama