Reklama

Reklama

Pozadí událostí

(seriál)
  • angličtina Behind the Curtain (festivalový název)
Česko, 2022, 5 h 2 min (Minutáž: 74–77 min)

Epizody(4)

Obsahy(1)

Vojtěch Bohdanovský (Jiří Havelka) a Soňa Kostková (Petra Hřebíčková) jsou sourozenci. Oba učí na Univerzitě Palackého v Olomouci, oba prožívají krizi v manželství: Vojtu s pětiletým synem opustí žena, Soňa, připoutaná ke dvěma dětem, čelí manželovým nevěrám a věčnému přehlížení. Vojta ve volném čase píše detektivky. Soňa se jím nechá inspirovat a vydá pod pseudonymem velmi úspěšný erotický román Pozadí událostí.  Do funkce děkanky filozofické fakulty je zvolena ambiciózní Alice Klusová (Jitka Čvančarová). Ve snaze vymýtit veškeré projevy přežívajících sexistických stereotypů na škole se do jejího hledáčku se dostávají pedagogové a studenti, kteří pomyslnou etickou hranici překračují. Situace na univerzitě eskaluje ve chvíli, kdy dojde k sexuálně motivované vraždě studentky. Vyšetřováním případu je pověřena pětatřicetiletá kriminalistka Lída Stehlíková (Martha Issová), která žije v partnerském vztahu se ženou, s níž čeká rodinu… (Česká televize)

(více)

Recenze (140)

verbal 

všechny recenze uživatele

Prdel akcidencí je veskrze příjemná a místy velmi zábavná satirická, karikaturní detektivka z neotřelého prostředí filosofické fuckulty, která měla tu smůlu, že se jí ihned po prvním dílu s hysterii sobě vlastní nadšeně chytly v hlavněproudých bolševických médiích infiltrované, životem zhrzené, těžce nemrdané či zoufale přehlížené muženy a šeredné militantní lesby s tím tolik angažovaným posláním převychovávat svět ke svému minoritnímu amorálnímu obrazu, a rozpoutaly plnou silou smutně zejících otvorů obvyklou kruciátu proti tomu hnusnému seksismu odporných starých šovinistů, čti mile promiskuitních čiperných mužů v nejlepších letech. Kruciátu, nad kterou by se před pár lety ještě každý zdravě rozumný a páteřní šéfredaktor uchechtal xmrti, místo publikování takových hysterických škvárů by jim narval borovou šišku do prdele a všichni v redakci (včetně žen) by pak takové krávy láskyplně šikanovali. Kruciátu, při níž jako obvykle účelově a demagogicky nerozlišují a dávají do rovnice situaci, kdy nějaký řádně postavený kolonádní obšoust a erotoman slizce vyvíjí na naivní pipinky skutečný seksuální nátlak, bosuje, haraší a podmiňuje zápočty a zkoušky felací (nedávné kauzy na FFUK a na Masárně v neexistující vesnici u Blanska), a tím, když se DOSPĚLÁ, mladá nadržená pichna zcela konsenzuálně, dobrovolně, lačně a bez prospěchářských úmyslů projede na jitrnici obstarožního fesháka nebo na koktejlovém párku uhrančivého seksymozka ve věku jejího fotra. A těmto přitroublým tendenčním kundožvástům zamindrákovaných pizd pak na různých fórech i HOMObázi začaly přirozeně okamžitě přiqokávat všechny ty zhrzené exmanželky, které byly pro nadváhu, zatuchlost nebo nepřekonatelnou zapšklost vyměněny krizanty středního věku za divoké, flexibilní a voňavé dvacítky. Načež se jeden různě dočte, jak to léty srostlé odporné duo zkurvených bílých heteroseksuálů a starých prasáků, Hřebchovský a Jarkobejk, vůbec nezobrazuje realitu, tenhle je obzvlášť dobrý, Táňo: „Prezentují soubor páprdovských představ o feministických umělkyních!“, a jak ta hnusná veřejnobezprávní televize něco takového bez skrupulí ještě i odvysílá, čímž zjevně chce u většiny nedejsatan vyvolat úděsně společensky škodlivé zdání, že se toto skutečně masově děje, a nakazit tak naší veskrze altruistickou, sluníčkovou a skoro už komunistickou společnost nechutnými konzervativními nešvary!!! A to jim kluci přitom naprosto bezelstně naservírovali dle nejnovějších rudogenocidních příruček vzorově vytepleného Marťhana ibn Issu, který má navíc s přihlédnutím k té tolik kýžené politice dvou maminek doma obskurně odporného těhotného transvestitu! Takže, milé muženy, opuštěné šeredy, PičoTáňo, a zmanipulované naivky z pirátských rodin s obřím akčním rádiem, sahajícím dokonce až do nejbližšího veganského bistra, do cukrárny se sachry, do redakce A2, Aktuálně či Vytřiprdelníku N a ke dveřím Klubíku neomarxistické mládeže, realita je taková, že s velkým množstvím z nás ty nadržené dvacítky opravdu masově mrdaj, a to nadšeně, bezuzdně a dokonce i bez nároku na honorář, luxusní hmotné statky či jiné benefity, a to zejména proto, že jsme seksy, charismatičtí a umíme přivolat toho bájného řeckého rejdaře daleko lépe a vydatněji než jejich uchoidní vrstevníci. A jestli se vám to nelíbí, narazte si někoho ještě zhrzenějšího z LGBT, pojišťováka, modeláže, domácího kutila nebo Bartoše, a pak můžete dštít síru se sice nadále zoufale nemrdanou, nicméně spřízněnou duší. Na tomto místě se však nestranně a seksisiticky vyváženě musím zastat také některých našich dříve narozených spoluovčanek vřelým konstatováním, že dobře zajetá MILFka je prostě dobře zajetá MILFka, a mnohdy více než kýžený substitut všech těch mnohdy neohrabaných nadržených školaček, ač jsem si samozřejmě soudružsky zcela vědom, že ta „nechutná karikatura páprdovitých představ o zralé udržované ženě kolem čtyřiceti“, ztvárněná paní Hřebíčkovou, která se s humorem vyrovnala s výše popsanou životní situací a jde s chutí zpět na trh, a to dokonce cestou nejmenšího otvoru, v tom reálném světě také absolutně neexistuje! Za svých studií na Hornickém učňáku v Orlové – Lutyni jsem byl svědkem i několika případů, kdy se ty pipinky za svého profesora rubání a sbíjení dokonce odhodlaně vdaly, aniž by kohokoliv v těch temných dobách brutálního týrání žen, rasových- a homogenocid napadlo něco takového jakkoliv skandalizovat či kohokoliv stigmatizovat, a dnes jej stále s láskou cévkují! Svět býval tenkrát prostě ještě hloupý a zkažený! Takže, jedinou záhadou v této veskrze příjemné a některé srostlé stydké pysky roztomilé pobuřující taškařici nakonec zůstalo angažmá toho pásový opar a svědivou vyrážku způsobujícího maďarského monstra Nekrózie, která je sice hnusnějšího než prdel Ernesta Borgnina, ale zato tragická zpěvačka, naprosto příšerná neherečka a dle důvěryhodných zdrojů z řad kafilérních reportérů ke všemu tomu neštěstí prý ještě i peklotyčně arogantní a komplexně vymatlaný zevní genitál. Záměr? Aby řádně odpudivě ztvárnila ten „soubor páprdovských představ o feministických umělkyních“? Nebo snad některému z těch dvou autorských zoofilů poškrábala svým kobylím předkusem žaluda? Otázky, samé otázky … Každopádně ti závěrem opět musím trochu páprdovitě zbořit tvou ukřivděnou realitu Mumulendu, drahá Táňo. Osobně jsem měl to ponížení asi tak se dvěma tucty feministických umělkyň, a můžu objektivně říct, že je kluci ještě dost šetřili, protože to v mojí realitě byly bez výjimky ještě vymatlanější, asociálnější a slizčí zakomplexované piče. Tak si urychleně kup kaktus, nejlépe falického tvaru, taková rozkokošná symbolika ti parádně půjde k mindrákům! () (méně) (více)

spacylemon 

všechny recenze uživatele

Takhle jsem se nechal nachytat! Pod vlivem komentářů (kritických) tria Klíčová, Zabloudilová & Fila celý natěšený jaký to bizár asi Hřebejk natočil a ono je to všechno jinak! Ne, Čvančarová nehraje děkanku Slovákovou, zneužívání moci starých páprdů nad nesvéprávnými studentkami není bezbřeze oslavováno. On si ten geront Hřebejk jenom dovolil natočit jiný film, než jaký si doba žádá... Další všeobecné nepochopení - výkon Kubiošové, Vančury ad. není anomálie v seriózním díle, ale gró! Copak nepoznáte, že se díváte na grotesku? (Takže hlavní mínus, že takových scén není víc.) P.S.: úctyhodný seznam 6 obsazených zpěváků z trilogie Nejsvětější trojice (Budař, Winterová, Kyšperský, Nebřenský, Kalina a všudybyl Toader) se rozrůstá Katarzií, Ventolinem a Ostrouchovem na neuvěřitelných 9! ()

Reklama

mh.mail 

všechny recenze uživatele

30%POZOR, OBSAHUJE SPOILERY!!! Ve svém komentáři k sérii Pět mrtvých psů (seriál) (2016) jsem vyslovil naději, že se ČT již dostatečně nabažila detektivek podle knih M. Sýkory a další nevzniknou. To se, bohužel, nenaplnilo, neboť jsme byli „oblaženi“ ještě dvěma dalšími minisériemi ze série Detektivů od Nejsvětější Trojice a teď nově další minisérií, opět z Olomouce, ale bez „Detektivů“. Po jejím shlédnutí musím opět konstatovat, že spojení M. Sýkora – Jarchovský – Hřebejk / Tauš prostě není dobré. Nevím, jestli jsou takhle divné i knižní předlohy, protože jsem žádnou nečetl (asi i pod dojmem těchto TV seriálů), ale vzhledem k pokračující spolupráci to nevypadá, že by M. Sýkora byl se ztvárněním svých děl nějak zásadně nespokojen (u nejnovějšího počinu je dokonce i spoluscenáristou). Schválně jsem si na iVysílání osvěžil všechny minisérie „Detektivů“. M. Sýkorovi se nedá upřít, že jeho zápletky jsou i docela zajímavé (mám na mysli motivaci pachatelů) a dá se možná říci, že i neotřelé. Ale to vlastní zpracování je takové divné. A ukázalo se to i v minisérii Pozadí událostí. Jan Hřebejk v TV upoutávkách tvrdil, že to není úplně standardní detektivka, ale dával jí různé přívlastky (mezi nimi i „komediální“). To vždy zavání tak trochu preventivním alibismem, kdyby se náhodou (?) detektivní linka moc nepovedla. Což se, podle mého názoru, i stalo (a bohužel jsem se toho obával). K vlastnímu zločinu dojde až na konci prvního dílu ze čtyř (dobře, úvodní rozjezd může být trochu delší) a k vyřešení vraždy dojde již ke konci třetího dílu, a to ještě tak, že se tápající policii pachatel sám přizná (!). Do té doby o něj prakticky podezřením ani nezavadila. Sice jsem trochu doufal, že se bude jednat o falešné přiznání, protože si dotyčný myslel, že to udělala dívka, do které byl zamilovaný, ale nakonec se ukázalo, že to je skutečný pachatel. Tím na celý zbytek seriálu zůstala pouze záhada, kdo oběť po smrti zneuctil. A ta se nakonec „vyřešila“ tak, že ke zneuctění vůbec nedošlo, ale jednalo se o falešnou zprávu policejního lékaře, který chtěl znesnadnit vyšetřování, protože ho nevedl jeho syn, ale dle jejich názoru neschopná kolegyně. Což o to, není to úplně nezajímavé, ale nechat si to na konec jako hlavní pecku vyšetřování, mi přijde setsakramentsky málo. Navíc jsme se vůbec nedozvěděli, jaké to celé mělo pro zainteresované osoby konec. Jako detektivka tedy hodně slabé (rozhodně na více jak čtyřhodinovou inscenaci). Navíc i vyšetřovatelé včetně nadřízeného a vlastní způsob vyšetřování bylo podáno hodně zvláštním způsobem. Co se komediální linky týká, moc z ní k vidění nebylo. Trochu by se za ni dala považovat linka s děkankou a jejím análním alpinistou, ale tady spíš než o komedii šlo o až příliš přehnanou karikaturu (hlavně závěrečné přetahování o flešku). Opravdu komediální prvky tak měla snad jen pomsta Soni Kostkové jejímu nechutnému manželovi. No a linka s Bohdanovského manželkou a agitka ohledně harmonického stejnopohlavního soužití naproti mravně rozháraným vztahům ostatních heterosexuálních párů byla spíše trapná. Suma sumárum, ani pořádná detektivka, ani pořádná komedie, ani vhled do akademického života. Spíš bych to nazval ztrátou času. EDIT: Po přečtení některých komentářů zjišťuji, že to měla být parodie! Tak v tom případě bych autorům doporučoval nastudovat Adéla ještě nevečeřela (1977), to je parodie par excellence, dokonce taky detektivní. Z realizace Pozadí událostí ta parodie bohužel minimálně pro mě nebyla patrná. () (méně) (více)

subic 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Slabé, divné, postavy se chovají tak nějak nereálně, ale co mě pobavilo, to byla velká Jitka, jakou hrála krávu a taky se mi líbil Jiří Havelka, s jakým to odehrál klidem. A oč že tu jde? Filozofická fakulta má novou děkanku, 2 učitelé tu tak nějak spí se studentkami, což je proti novému etickému kodexu. Jedna z nich je pak nalezena ve školním divadle mrtvá. Taky se tu hojně mluví o nové knize, kde je popisován anální sex s lahví od šáňa, což se zalíbilo i soudnímu lékaři a na pitevně si trochu pohrál s důkazy. Vyšetřovací tým tentokrát velmi slabý snad krom úplně posledního momentu Marthy Issové. 5/10 ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Tak mám pocit, že začíná zase docházet k určitému nepochopení. Byly před dvaceti lety doby, kdy se psalo, že "recenze má být objektivní a vyvážená." Nebo v začátcích CSFD dával POMO na své stránky reakce různých lidí na filmové kritiky ve stylu, že "kritik si má nechávat své názory pro sebe, že na ně není nikdo zvědavý." Když jsme se shodli, že výše popsané jsou nesmysly, dostáváme se zase kamsi, kde tomu moc nerozumím - a že se snažím měnící se svět reflektovat. Znamená každé vyspání profesora a studentky na VŠ automaticky zneužívání? Ne. Stává se, že lidé, kteří určité věci myslí dobře, je prosazují špatným způsobem? Ano. Když někdo něco natočí, je rozumné spojovat ho s postavou, kterou vytvořil, nebo hraje? Ne. Napadlo by někoho řešit, jestli tvůrci, kteří natočí superbrutální horor s hordou vrahů, jejich činy schvalují? Nemělo by. Takže k minisérii - první díl mě docela bavil (vtipné slovní výměny, šok ze samozřejmého Ostrouchova hereckého výkonu, navnadění v podobě závěrečné vraždy), v druhém a třetím díle se ovšem vyšetřování stalo natahovaným, univerzitní prostřední čím dál víc stejným a v díle závěrečném se už míra nadsázky a karikatury rozcházela s mým vkusem (ano, poslední společná scéna Čvančarové a Vančury, jako u mnoha jiných uživatelů). 50%. PS rád bych touto cestou vzkázal A2larmu, který můžu jen někdy - schody, na kterých se natáčí, jsou často fakt jen schody, na kterých se natáčí, nic víc v tom proboha hledat netřeba! ()

Galerie (140)

Související novinky

Cenu filmových fanoušků získaly Devadesátky

Cenu filmových fanoušků získaly Devadesátky

16.01.2023

V pondělí 16. ledna v 11 hodin dopoledne proběhla tisková konference České filmové a televizní akademie (ČFTA), během které byly mimo jiné zveřejněny nominace pro jubilejní 30. ročník předávání cen… (více)

Reklama

Reklama