Reklama

Reklama

Živý terč

Trailer

Obsahy(1)

Psychopatický zabiják Emil Fouchon se svou bandou za tučnou odměnu organizují pro zvrhlé zbohatlíky lov na člověka. Protože pečlivě vybírané oběti jsou většinou bezdomovci, kteří nemají žádné příbuzné, běží "obchod" poměrně hladce. Komplikace začnou v okamžiku, kdy se objeví právnička Natasha Binderová, která hledá otce, jenž byl jednou z posledních obětí lovu. Fouchonovi zabijáci by si jistě s takovou komplikací snadno poradili, kdyby se neobjevil námořník Chance Boudreaux. Je mistrem bojových umění a bývalým příslušníkem elitní jednotky. Je však bez peněz a nutně potřebuje práci. Nechá se Natashou najmout, aby pátral po jejím zmizelém otci. Brzy se dostane gangu zabijáků na stopu. Netrvá dlouho a dojde k první divoké přestřelce. Její obětí se stane několik vrahů a policistka Carmine Mitchellová, která Natashe a Chancemu pomáhala při pátrání. Chance s Natashou uprchne do blízkých lesů ke svému strýci Douveemu. V patách jim jsou Fouchon a jeho muži, motivováni velkou finanční odměnou za zabití Chance. Kruh kolem pronásledovaného se pomalu uzavírá. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (351)

igi B. 

všechny recenze uživatele

Akčňák asi jak se patří, to zas nic, leč neskutěčně blbé. Asi to tak má být. Yancy Butler je ještě mlaďounká a sladká, Jean-Klaun Van Damme ještě pořád pěkně cvičí, na chlapa vám vystřílí tucet kulek, vše vybuchuje, lítá, hoří, i na ty city dojde... Damned! Ta druhá hvězdička je jedině za ty efekty! - - - P.S. Kdysi dávno v kině to v originálním znění jako zábavovka ještě docela šlo vydržet. Pro úplné úchyly doporučuji s nováckým ořezem a debilním českým dabingem. To už jsou fakt úplný pomeje... ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Nejspíš je toto nejlepší Van Damma film, to si každý musí rozebrat po svém, ale určitě je to film, ve kterém se Van Damme objeví s nejdelšími vlasy vůbec a že mu v akčních scénách řádně plandaly ze strany na stranu, jakoby chvíli připomínal asijské bojovníky, ale nejen vzhledem ale i patřičným umem, který on předvedl sice párkrát zato zase hutně a velice pěkně.. Ohromné ovace za úspěch může samozřejmě John Woo, režisér, který se tímto filmem dostal do podvědomí amerických diváků a dokázal, že s Van Dammem se dají točit i ty lepší a akčnější scény při kterých on vypadá skvěle. Nečekejte nic inteligentního, příběh je vcelku slabý, ale akční scény jsou na opravdu vysoké úrovni, nezmizel ani neduch z jiných Woovských filmů "proč nabíjet když se kolem tebe střílí, na to budeš mít čas až bude klid" a tak do toho mydlí hlava nehlava až do skonání. Dále z Van Dammeho protivníků, které hrál Lance Henriksen a objevený Arnold Vosloo, šel opravdu strach a to je právě další plus na tomto filmu. Sice je to velká blbost, Van Damme bije například i do hadů a kouše chřestýšům chřestidlo, ale i tak je to zábava, při které se rozhodně nudit nebudete. --- Nejsou tu aligátoři nebo jiná zvířata? - Jestli tě to uklidní tak...jsou ()

Reklama

genetique 

všechny recenze uživatele

Na tento nepodarok by Woo určite najradšej zabudol, niektorí fanúšikovia možno tiež, no mne sa to celkom páčilo. Základný nápad nebol zlý, no totálne zlé spracovanie z neho spravilo len ďalšiu zabudnuteľnú akčnú minijazdu. Nechápem pointu spomalených záberoch, ktoré zmierňujú rádius akčného zážitku na minimum. Pri najnovších seagalovkách by som to chápal, ale Van Damme sa ešte vedel obracať dosť slušne! Aj keď práve zaňho by som dal aj za štyri, proste sa to nedá. 65%. ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Woo natočil efektný film s dychberúcou akciou, ale pozabudlo sa na zmysluplnejší scenár. Príbeh je až príliš jednoduchý a z jeho honkongských čias tu ostali akurát rozhodujúce spomaľovačky a holubice. O hereckých schopnostiach Van Damma je zbytočné niečo písať, ale treba mu uznať snahu o pritiahnutie honkogských režisérov do Hollywoodu. Ukážkoví záporáci v podaní Lance Henriksen a Arnolda Vosloo sú mňamózni. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Po letech znovu a tentokrát v delší pracovní verzi (116 minut), považované za Wooův režisérský sestřih. Ta se od kino verze liší především v odlišně stříhaných i komponovaných akčních sekvencích a hrstce woovských trademarků, především co se týče práce s patosem. Nejmarkantnější změnu představují zrcadlové montáže doslovně odhalující motivace Fouchona a Boudreauxe - zatímco Henriksenův záporák je představen během hry na piano v prostorném sídle, což prostřihávají dokumentární záběry divoké zvěře zabíjené lovci, Van Dammův hrdina v závěrečné části filmu přijímá brokovnici od strýce v jeho chajdě, což prokládají záběry lidí zabitých Fouchonem - zatímco pro záporáka je zabíjení kratochvílí, pro hrdinu je prostředkem pomsty a potrestání zla. Dále pracovní verze obsahuje dvě sekvence sbližování Chance a Natashy, kde se zároveň dozvídáme více o těchto postavách, ale je zde ještě celá řada záběrů či krátkých pasáží navíc. Naopak kino verze obsahuje mnohem delší a pompéznější likvidaci záporáka - v pracovní verzi prostě Van Damme Henriksena jednou kopne z výskoku, ten odletí na hromadu harampádí, hrdina mu k nohám hodí granát, následuje Henriksenův otráveně rezignovaný pohled a finito. ____ Z dnešního pohledu představuje "Živý terč" úžasný relikt, protože filmy tohoto typu se už prostě moc netočí; v novém tisíciletí totiž jsme svědky zanikání kategorie středně nákladných akčních filmů. Souvisí to se změnami v distribuci a postupném omezování trhu s nosiči pro domácí užití - do kin se dnes dostanou již jen vysokorozpočtové high concept spektákly a sofistikované nákladné žánrovky, zatímco na video trh cílí již jen nízkorozpočtová céčka a na koleně dělané zoufalosti ala Asylum či Tomcat Films. Sice se v druhé uvedené sféře stále najdou ambiciózní tvůrci s osobitým akčním rukopisem, ale ti jen výjimečně dostanou k dispozici ideální konstelaci prostředků a příslušných aktérů, aby mohli ukázat, co dokážou (viz Isaac Florentine a "Undisputed III", William Kaufman a "Sinners & Saints" či John Hyams a "Universal Soldier: Regeneration"). Ve své době byl "Živý terč" jedním z několika štědře zafinancovaných béčkových akčních projektů, které diváky lákaly na hvězdu střední svítivosti v hlavní roli a svěží koncept, potažmo variaci na tradiční téma. Zatímco jiné dobové projekty z dané kategorie jako "Univerzální voják", "Přepadení v Pacifiku" či "Timecop" stavěly na silné high concept premise, "Živý terč" přichází s až překvapivě přímočaře brakovým scénářem. V tomto případě totiž ani nikdo moc na příběh nehleděl, neboť hlavní atrakcí zde byla stále stoupající hvězda Van Damma, jenž se zde předvedl v nové image (z dnešního pohledu sice vyznívá mastný mulet a pršiplášť silně zoufalé, ale v temných 90s halt byly hodnoty krapet posunuté), a především angažování mezi filmovými znalci opěvovaného mistra akční choreografie z Hongkongu, které slibovalo zcela nevídanou podívanou (jak opakovaně zdůrazňovala dobová propagace filmu). "Živý terč" tak představuje ideální průsečík woova krvavého baletu a americké žánrovky, kde mistr byl přímo najatý pro své kvality, ale ještě se jeho styl nerozplizl v nabubřelých melodramatech. Stranou akčních pasáží pak film zaujme na americké béčko až nezvykle výraznou lokální atmosférou. Právě výrazně tematizované prostředí Louisiany, navíc provázané s motivy nezaměstnanosti, chudoby, které jsou navíc rozvedené do roviny krize role muže ve společnosti a rodině, povznášejí film nad úroveň obyčejného generického akčňáku stejně, jako zúročení lokálních a historických motivů přidávalo Woovým hongkongským filmům. () (méně) (více)

Galerie (67)

Zajímavosti (20)

  • Ve scéně, kdy Chance Boudreaux (Jean-Claude Van Damme) zlomí jednomu ze zločinců rameno, je možné jasně vidět, že se jedná o gumovou náhradu. (KucC)
  • Z celkového rozpočtu 23 milionů amerických dolarů činil Van Dammův honorář 3,5 milionu. (Eldrick)

Související novinky

Zemřel herec Wilford Brimley

Zemřel herec Wilford Brimley

02.08.2020

V sobotu v ranních hodinách zemřel americký herec Wilford Brimley. Bylo mu 85 let. Brimley se údajně dva měsíce potýkal s ledvinovými problémy, informaci o úmrtí potvrdila jeho agentka Lynda Bensky.… (více)

Reklama

Reklama