Reklama

Reklama

Otakar Vávra

Otakar Vávra

nar. 28.02.1911
Hradec Králové, Rakousko-Uhersko

zem. 15.09.2011 (100 let)
Praha, Praha, Hlavní město Praha, Česko

Diskuze

HAL

HAL (hodnocení, recenze)

NinadeL: Už je to potvrzené, zabil ji, prý chtěl ještě naposledy trochu prospět českému filmu.

Ampi

Ampi (hodnocení, recenze)

Souhlasím s většinou názorů. Je to škoda. Byl mu dopřan uctihodný věk a stíhnul natočit celý věrtel dobrých filmů.

Jonash87

Jonash87 (hodnocení, recenze)

Ať odpočívá v pokoji. To jedno století, které tu prožil, žil naplno, soudě už jen podle jeho mnoha úspěšných filmů.

Příspěvek byl smazán administrátorem.

Marci

Marci (hodnocení, recenze)

Odešla legenda, vynikající režisér, čest jeho památce. Lidé, kteří něco v životě dokázali jsou málokdy jednoznační.

Danula13

Danula13 (hodnocení, recenze)

Rád bych uctil památku pana Vávry, který rozhodně byl, je a zůstane velkou osobností našeho národa.  Čest jeho památce ! PS : Ne všichni lidé ideologicky zparchantěli, viz. vyjádření mnoha čtenářů k jednomu (tady zmíněnému) pokryteckému článku novodobého svazáka K.F. na Aktuálně.cz.   (Raptor IP:[109.107.200.*], 28.02.2011 14:30) | nahlásit příspěvek Pane Fillo! Jen ubohost pánů Justa a Rejžka může překonávat tu Vaši. Vaše hrdinství je poněkud opožděné. Měl byste spíše věnovat svoji pozornost agitačně-banálním příběhům současné kinematografie (Pelíšky). Skutečnost, že i Jiří Menzel složil hold panu Vávrovi, v rovině lidské i umělecké, mnohé napovídá o panu Vávrovi. Anebo je pro Vás Menzel také kariéristický zloduch? (mmbh IP:[90.181.4.*], 28.02.2011 13:07) | nahlásit příspěvek I kdyby natočil jediný film "Dny zrady", tak to bude Pan režiser. Je stále třeba ukazovat co s touhle zemí chtěla sudetská verbež udělat. (bobo IP:[83.208.103.*], 28.02.2011 20:04) | nahlásit příspěvek kdyby autor článku dokázal 10% toho co Vávra, to by byl borec a nepsal by slátaniny (Peté IP:[85.161.2.*], 28.02.2011 22:15) | nahlásit příspěvek 100% souhlas, ten odporný výplodek autora článku není možné ani slušně komentovat (helena1 IP:[194.213.48.*], 08.03.2011 7:35) | nahlásit příspěvek Po přečtení článku jsem se podívala na profil autora článku a přešla mne zlost. Jeho recenze mne už nezajímají. (zidle IP:[123.118.84.*], 01.03.2011 7:53) | nahlásit příspěvek To jsou ale bláboly! Proč redaktor nekritizuje filmy USA? Copak ty přesně odpovídají skutečnosti? Nikoliv, je to jen pohádka a hollywoodská politická propaganda která se skutečností nemá nic společného a mnohdy jí v rámci oslavy heroického sovětského, pardon amerického Člověka-hrdiny (většinou žida) úmyslně falšuje. Komedianti budou vždy a za každého režimu poplatní době protože jinak by se nevrzli. Samozřejmě,že likvidátorům české státnosti, židům v čele s Václavem Havlem nevoní žádná národní hrdost Čechů, za tu se musíme stydět protože kromě internacionalismu je jediná žádoucí láska k Izraeli. Redaktor aswi husitskou trilogii vůbec neviděl a Jiráska nečetl, nebo prostě vědomě lže, protože píše do zednářského aktualně a je poplatnýá době více než Vávra i soudružka Švorcová dohromady. Když dnes vidíme, jak se naprostá většina českých "umělců" většinou na rozdíl od Vávry nulového talentu a navíc bývalých komunistů, politicky angažuje a vyznává se z lásky k Václavu Havlovi či ODS kde může, stydím se za to, že jsem jako hlupák zvonil na Václaváku klíčema. Abych těm neobolševickým zrůdám pomohl rozkrást republiku a zabít český národ. (markymark2 IP:[88.100.9.*], 28.02.2011 13:40) | nahlásit příspěvek Tento článek je stejně jako pan autor samý blud,nenávist a zášť.Jakým právem může pan tzv.autor kopat do někoho kdo toho za život dokázal daleko ale opravdu daleko víc,než pan tzv. autor.Měl by se stydět a za rohem si dát pár facek.

Dan9K

Dan9K (hodnocení, recenze)

Je to smutné, přál jsem mu, aby se stal nejstarším Čechem. Existuje v současnosti starší veřejně známá osoba? I ve světě?

TheDarKnig

TheDarKnig (hodnocení, recenze)

at je mu země lehká, natočil mnoho nezapomenutelných skvostů české kinematografie a proto jsem i rád, že se dožil i té stovky. Odpočívejte v pokoji, Pane režisére

Vladajsoucna

Vladajsoucna (hodnocení, recenze)

Tak se dožil více než 100 a půl roku. Stejně byl už v posledních letech dost mimo, takže se nedalo čekat, že nějaký svůj filmařský sen (Jan Masaryk) ještě splní. Škoda, že to nevyšlo dřív, nebýt byrokratických změn v ČT.

A.L.E.S.

A.L.E.S. (hodnocení, recenze)

Tak to je vážně smůla :-(. Ale všechna čest a chvála, stovka je nádherný věk. Ať je mu tedy země lehká, odpočívejte v pokoji, mistře!

Vladajsoucna

Vladajsoucna (hodnocení, recenze)

"Jen ze byl hrozne ohebnej, kam vitr tam plast. A je to videt i na filmech jako Romance pro kridlovku nebo Kladivo na carodejnice. Ty filmy vznikly v dobe, kdy doslo k uvolneni pomeru a hle, vavra okamzite natocil takove filmy... :-)" To je tedy šokující, natáčet filmy určitého stylu v době, která realizaci takovýchto titulů umožňovala. Kladivo by v 70. letech vzniklo opravdu jen těžko. A  Romance je nadčasový film, který řekne mnohem víc než řada filmů české nové vlny. "Ze neco delali vsichni, neznamena, ze to je spravne. A ze se za to neda kritizovat jeho rekneme moralni profil. Proste clovek bez zasad, ktereho zajimalo jen remeslo a neprihlizel k okolnostem v lepsim pripade, nebo si jich byl vedom v tom horsim. " A co měl tedy dělat? Jít do emigrace, aby tam zapadl? Podepsat Chartu, což z režisérů učinil jen Juráček a pár méně známých osobností? Řada umělců, co měla zákaz v první polovině 70. let, pak začala opět docela aktivně pracovat ve své branži. Ti mají snad odpustek na rozdíl od Vávry, jehož se přímý zákaz nikdy netýkal?

Vladajsoucna

Vladajsoucna (hodnocení, recenze)

"Vávra točil za všech režimů!" Nelze mu vyčítat, že má tuhej kořínek. Hrušínský taky točil za všech režimů, stejně tak Filipovský, Kabátová, Kemr, částečně Steinmarová, nemluvě o těch, co začali po válce. Byli to herci, z nichž každý hrál alespoň v jedné tzv. propagandě. Nikdo jim to však nevyčítá, Vávrovi však ano. Z Kemra a Hrušínského se dělají naopak morální modly, ačkoliv nikdy žádnou disidentskou činnost neprovozovali. Měly několikaleté zákazy, to je všechno. Vávra měl také na FAMU problémy (slyšel jsem mnoho různých historek, podle jedné mu bylo prý i znemožněno dělat vedoucího ročníků). "Jeho husitské a válečné trilogie jsou ovlivněny komunistickou ideologií"! Ano, vznikaly coby zakázky, za peníze jednoho producenta - státu, ovládaného byrokraty se stranickou knížkou. Děsím se toho, až nějaký dnešní producent nechá vzniknout novou verzi husitského mýtu, hezky podle dnešního neokonzervativního střihu. Hus bude pomateným knězem, Husité krvelačnou bolševickou bandou, církev jejich beránkovsky nevinnou obětí. A válečná trilogie v produkci ČT či nějakého mainstreamového producenta? To budou jistě v čele pozornosti hrdinní agrárníci, bojující statečně proti Němcům i komunistům. Zkrátka něco jako Zdivočelá země, akorát si pohrávající s přímými historickými fakty. Nedá se nic dělat, ale Vávra z reálných faktů vycházel. Že tam věnoval větší pozornost KSČ je jiná věc, ale ve srovnání s dnešními "objektivními" paskvily typu Vadasových dokumentů byly Dny zrady naprosto reálným dokumentem se vším všudy. Ty nejlepší filmy o zločinech minulého režimu beztak vznikly...za minulého režimu. Ucho, Skřivánci na niti, Žert, ale i třeba Kladivo na čarodějnice, neskrývaná alegorie procesů 50. let. Se současnými parodiemi na "svědectví o diktatuře" počínaje zmíněnou Zdivočelou zemí a Občanským průkazem konče se o podstatě té doby dozvíme prd.

Související novinky

KRRRnov již podesáté zve na „sedmdesátky“

KRRRnov již podesáté zve na „sedmdesátky“

11.04.2015

Již podesáté přivítá krnovské kino Mír 70 fanoušky festivalu 70mm filmů. O víkendu 17. – 19. dubna 2015 se historickými projektory prožene na dva miliony filmových políček, která v době svého uvedení… (více)

Noir Film Festival 2014 startuje již 21. 8.!

Noir Film Festival 2014 startuje již 21. 8.!

16.08.2014

4 dny, 4 místa, 40 projekcí... Unikátní přehlídka noirových filmů, kterou letos hostí královský hrad Křivoklát, se nezadržitelně blíží! Druhý ročník festivalu, který se zaměřuje na inspirativní… (více)

Otakar Vávra: 1911 - 2011

Otakar Vávra: 1911 - 2011

16.09.2011

Ve věku 100 let zemřel včera nejstarší žijící český režisér Otakar Vávra. Režisér před nedávnem podstoupil operaci zlomeniny krčku, kterou si přivodil krátce po jarních oslavách svého významného… (více)

Bathory – velkofilm po Československu

Bathory – velkofilm po Československu

25.02.2007

Finanční propadák Post Coitum, který ani kritiky nešetřily, neotřásl s Jurajem Jakubiskem, tak jak by se mohlo zdát. Každý jistě ví, že splín se většinou zahání prací, ale to co si ukousnul samotný… (více)

Scenárista

Režisér

Herec

Host

Související novinky

KRRRnov již podesáté zve na „sedmdesátky“

KRRRnov již podesáté zve na „sedmdesátky“

11.04.2015

Již podesáté přivítá krnovské kino Mír 70 fanoušky festivalu 70mm filmů. O víkendu 17. – 19. dubna 2015 se historickými projektory prožene na dva miliony filmových políček, která v době svého uvedení… (více)

Noir Film Festival 2014 startuje již 21. 8.!

Noir Film Festival 2014 startuje již 21. 8.!

16.08.2014

4 dny, 4 místa, 40 projekcí... Unikátní přehlídka noirových filmů, kterou letos hostí královský hrad Křivoklát, se nezadržitelně blíží! Druhý ročník festivalu, který se zaměřuje na inspirativní… (více)

Otakar Vávra: 1911 - 2011

Otakar Vávra: 1911 - 2011

16.09.2011

Ve věku 100 let zemřel včera nejstarší žijící český režisér Otakar Vávra. Režisér před nedávnem podstoupil operaci zlomeniny krčku, kterou si přivodil krátce po jarních oslavách svého významného… (více)

Bathory – velkofilm po Československu

Bathory – velkofilm po Československu

25.02.2007

Finanční propadák Post Coitum, který ani kritiky nešetřily, neotřásl s Jurajem Jakubiskem, tak jak by se mohlo zdát. Každý jistě ví, že splín se většinou zahání prací, ale to co si ukousnul samotný… (více)

Reklama

Reklama