Reklama

Reklama

Velká filmová loupež

  • Slovensko Velká filmová loupež (více)
Československo, 1986, 77 min

Scénář:

Oldřich Lipský

Kamera:

Emil Sirotek

Hrají:

Oldřich Kaiser, Jiří Lábus, Jaroslav Moučka, Jiří Němeček, Karel Heřmánek, Ladislav Gerendáš, Zdeněk Srstka, Dagmar Havlová, Vladimír Hrabánek, Otakar Vávra (více)
(další profese)

Obsahy(1)

Protagonisty jsou komici Oldřich Kaiser a Jiří Lábus, kteří mají na výstavě převzít cenu japonské televize. Současně se pětice gangsterů chce zmocnit převratného vynálezu profesora Suzukiho – superholografu, jímž je možné vyjmout kohokoliv z televizní obrazovky a přenést do reality, a také naopak. (Filmbox)

Recenze (150)

motyka52 

všechny recenze uživatele

Objektivně vzato je samozřejmě ta premisa dost pitomá a je vlastně otázka, zda je to vůbec film nebo spíš jakýsi dokument/upoutávka na velkou filmovou výstavu. Na druhou stranu jsem ale jako malej capart na té výstavě byl, dokonce víckrát, byl jsem nadšenej, takže jsem ten "film" měl rád už kvůli tomu. A s odstupem mnoha let jsem v něm našel i překvapivé množství slušných gagů a filmových odkazů. ()

Ištván87 

všechny recenze uživatele

Moje původní hodnocení muselo jít dolů poté, co jsem ten film nedávno znovu viděl celý... Ty odkazy na české filmy jsou skvělé, rukopis Zdeňka Podskalského, který se projektu ujal po smrti Oldřicha Lipského, je tu zcela patrný a herci moc pěkně přehrávají. Co mi ovšem pilo krev, to byla absence jakéhokoliv náznaku příběhu, neskutečně trapný humor (někdy i v případě těch odkazů) a jakýsi zvláštní tvůrčí záměr (nevím jestli jsem ho jen nepochopil, nebo jestli žádný nebyl), při němž Oldřich Kaiser v roli veksláka nejen že neustále měnil hlas (ne při přeskakování z Oldřicha Kaisera na veksláka, jen ten vekslák mluvil pořád jinak), ale navíc mluvil ještě několik dalších herců (Lukáš Vaculík, Michal Suchánek)... Co to mělo znamenat, to nevím... Nicméně mě po letech ten film dost zklamal... Ovšem za to hafo odkazů na jiné filmy (Vrchní, prchni, Rozmarné léto, Jáchyme, hoď ho do stoje, Upír z Feratu, Signum Laudis atd. atd.) dám ty dvě hvězdy... Některé odkazy byly fajn ("Tento způsob léta zdá se mi poněkud nešťastným.") ()

Reklama

Khotzilla 

všechny recenze uživatele

Bizar na zakázku. Je fakt, že ta výstava, na které se to celé odehrává, byla výjimečná, ale dobrý dokument by byl lepší. A jediný akceptovatelný vtip s vylézajícím davem herců z malého fiátku to nezachrání. A dobová ukázka Kaiserova travesty humoru spíš trapná. Ale hodně zajímavé a poučné je sledovat výrazy přijíždějících herců - jedni se naparují, jiní jsou spíš otráveni a jsou i tací, u kterých je jasně patrné, jak už to chtějí mít rychle za sebou... ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„To sem blázen paní Moutelíková!“ - „No jo to víte, vono je dneska v našem filmu všecko možný.“ Naprosto bláznivá komedie ala z filmu do filmu, která nemá téměř žádný děj a chvílemi se mění v totální chaos. Zároveň je to přehlídka herců, filmů a jednotlivých vtipných scének. Nápadů má film nespočet (zelené autíčko, obraz s „odpovídajícím“ zvukem, promítačka), ale kvůli stylu vyprávění, (ne)důrazu na pointu a „švy“ působí snímek nesourodě, zmateně a občas skoro až amatérsky. Samotní Kaiser s Lábusem, pokud tedy zrovna jen neběhají odnikud nikam, mají řadu vtipných scének (z učitelky a především tedy jejího žactva jsem brečel smíchy), ale jistě jich mohlo být také víc. Co se týče odkazů na filmy a postavy, Velká filmová loupež jich nabízí hned několik opravdu zábavných („Pánové si přejí platit?“ a „Tento způsob léta zdá se mi poněkud nešťastný“ mě rozesmály nejvíce), někdy jde spíš o herce samotné (Zázvorková a její zničující smích, nesmělý Suchánek, slovenská „delegace“) a pak je tu spousta narážek na filmový průmysl (profese, cyklistky snažící se prosadit, řevnivost mezi divadlem a filmem) a také na socialistické poměry. Na druhou stranu, jakože casting dokázal zahrnout celou řádku kvalitních herců, někteří jsou tu jen tak pro okrasu a jejich výstup je jen těžká „vata“. To se nejvíce projeví v závěru. Konec byl totiž na celém filmu suverénně nejslabší (toporný až trapný) a opravdu ho nezachránila ani „happyendová“ pocta (?) zesnulému Lipskému při závěrečných titulcích. Dávám prozatím lepší průměr a časem si film chci zopakovat, navíc jsem v tom návalu scének jistě nezachytil všechny narážky a odkazy (hodnocení případně upravím). „Majko, copak vy ve třídě nemáte žádné chlapce?“ – „A no máme, ale to sou všecko takový paka vylízaný třeba, no..já se třeba chci, třeba absolutně votevřít ve třídě a nemůžu, když se na ně podívám, tak se zase zavřu, akorát snad Dušan za něco stojí, ale teď už taky ne, no.“ ()

MarekT 

všechny recenze uživatele

Komedie měla sice slušný potenciál, ovšem nikdo mi nevymluví, že předčasná smrt pana Lipského tyto jasné vyhlídky zastavila. Navíc dle mě byla volba jeho náhradníka nešťastná - pan Podskalský vyznával hodně odlišný styl humoru, jeho výtvory nebývaly tak mile absurdní, tudíž scény takového druhu pod jeho taktovkou vyznívají spíše trpce. Potěší tak akorát tradičně vtipné duo Kaiser - Lábus, ovšem dle mě by se nemělo zapomenout i na malou roli Vlastimila Bedrny, se kterým hlavní protagonisté sehráli několik skvělých skečů. Kromě nich je film ale vesměs mlácením prázdné slámy, potěší akorát sebeparodie svých někdejších rolí v podání Lipského či Kopeckého. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (24)

  • Film vznikl tak, že někoho z barrandovských soudruhů napadlo využít drahou filmovou výstavu v paláci U Hybernů jako kulisu k filmové komedii. Bohužel to bylo tak pozdě, že se scénář „spíchl horkou jehlou“, což se na jeho kvalitě výrazně projevilo. (Fenek001)
  • Když Šeptal (Jiří Němeček) ukradne sošku, spustí alarm a objeví se Antonín Martin Brousil, divadelní a filmový teoretik, kritik, historik a profesor AMU. A říká: „To byla Siréna,“ což je narážka na film Siréna z roku 1947 a odebírá mu ukradený artefakt, což je Zlatý lev, ocenění z Itálie za tento film. (sator)
  • Film obsahuje potitulkovou scénu. (Katka189)

Reklama

Reklama