Režie:
Scott DerricksonKamera:
Tom SternHudba:
Christopher YoungHrají:
Laura Linney, Campbell Scott, Tom Wilkinson, Jennifer Carpenter, Joshua Close, Colm Feore, Kenneth Welsh, Duncan Fraser, JR Bourne, Mary Beth Hurt (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Katolická církev učinila extrémně vzácné rozhodnutí a oficiálně potvrdila, že je devatenáctiletá studentka prvního ročníku vysoké školy posedlá zlý duchem. Příběh filmu V moci ďábla pojednává o dramatickém soudním líčení s farářem, odsouzeným za nedbalost, která vyústila ve smrt mladé, údajně posedlé dívky. V hlavní roli snímku, založeného na skutečných událostech, se představí LAURA LINNEY jako Erin Bruner, obhájkyně otce Richarda Moorea (TOM WILKINSON), který kontroverzní vymítání ďábla vedl.
Emily Rose (JENNIFER CARPENTER) opouští svůj klidný venkovský domov, aby mohla studovat na vysoké škole. V osamělé noclehárně ji však jedné noci potká děsivá "halucinace", po níž ztratí vědomí. Útoky se postupně stávají častějšími a jejich intenzita se stále stupňuje, proto se nábožensky založená Emily rozhodne podstoupit vymítání ďábla pod vedením faráře, otce Richarda Moorea. Když pak mladá dívka během obřadu zemře, je farář obviněn ze zabití z nedbalosti. Roli jeho obhájkyně neochotně přijímá renomovaná právnička Erin Bruner, jejíž skálopevný ateismus a nedůvěra v nadpřirozeno jsou v průběhu soudního procesu nalomeny oddanou vírou otce Moorea a zvláštními, nevysvětlitelnými okolnostmi, které případ provázejí. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (695)
Netradičné spojenie súdnej drámy a exorcistického hororu dopadlo vcelku fajn. Nemôžem sa však zbaviť pocitu, že z oboch žánrov bolo vyšťavené príliš málo. Súdna časť snímky je príliš plochá a predvídateľná (klasicky sa obhajobe príliš nedarí, miestami sa zdá, že je všetko v háji a predsa to na záver vyjde) a hororové sekvencie extra nedesia. Príbeh Emily však bol dostatočne zaujímavý na to, aby som si ho celý čas vychutnával. ()
Jak já se na to dívám, tak podle mě je to jeden z nejhorších možných přístupů k odvyprávění příběhu Anneliese Michel. Soudní drama, duchovní cesta advokátky, způsob zobrazení posedlé dívky a zjevování démonů, škaredý vizuál, všechno ten nejhorší neuctivý trash. To už snad i béčková exploatace by byla lepší, než tahle středostavovská bezmyšlenkovitá doslovná vizualizace. ()
Trochu nečekané,a le s odstupem už hodně silné čtyři hvězdy za mrazivé hororové výjevy, při nichž tuhnou fornetti v hubě, hravě zmixované s předvídatelnou, ale ideově nebývale podnětnou soudní linií, v níž nemají místo dogmata, ale otevřená mysl... Herci bezchybní a pro mě neznámý režisér svírající otěže filmu tak sebejistě, že jsem musel kasovní úspěch Emily opravdu začít přát. Její vymítání totiž stojí za trochu strachu ve vašem oblíbeném kině. ()
Zlý film. Učebnicová dávka hrůzy a strachu. V měřítku svého žánru s The Exorcist absolutní vrchol. Diváka přivede na temnou stranu Měsíce - mrtvého prostředí, kdy se divák dostává do pocitu panického strachu. Jennifer Carpenter perfektní. Hudba démonická - Young je král. Režie skvělá - Scott Derrickson je sám tak trochu satan. Scéna na farmě patří k tomu nejděsivějšímu, co jsem kdy viděl - nedýchal jsem, ta úzkost na hrudi, mrazení po celém těle brrr! +++ Zde přidávám nahrávku skutečné Emily Rose z vymítání. ()
A teď je to o každém z nás, o našem subjektivním přístupu. Já se nechci zase uchýlit k nějaký myšlence, abych dal svým dojmům "oficiální" formát, ale tady mi celou dobu v hlavě kolovalo tohle: "Vytvoř si démony, abys potřeboval někoho, kdo tě před nimi uchrání. Protože podlehnout vlastní slabosti je vcelku snadné". Ať už je můj náhled na křesťatsví sebekritičtější, a i když bych se obešel bez některých těch zbytečně ikonických paskvilů, vynucovaček atmosféry (ten příběh by přesto fungoval) a ať už je v tom sebevětší porce údajné reality, pro mě osobně tohle všechno funguje. Kdyby měl kupříkladu Exorcist: The Beginning byť jen náznak obdobně funkční atmosféry, nebyl by býval shitem, kterým nakonec pro mě byl. Je až obdivuhodné, s jakou sugescí a jak autenticky se Jennifer Carpenter své role zhostila a je až s podivem, kterak formát (a)typického soudního dramatu umně natáhl jednotlivé stránky děje a umožnil jim fungovat naplno. Nehodlám hodnotit Scotta Derricksona za to, co šulil před a došulil po The Exorcism of Emily Rose, ale tady dokázal odvyprávět příběh s takovou intenzitou, jaká by odpovídala jeho vlastnímu osobnímu prožitku. Vyjma toho hrají do karet perfektní lokace, dotažený zvuk a variabilní kamera (od dost oldschoolových záběrů až po takřka fotografickou kompozici v mlze). Kašlu na zbytečný fráze, když mě cokoliv donutí alespoň nějak děj spoluprožít a vlastně se na něm podílet. Třebaže jsou tam některý věci zbytečný a jiný zas zbytečně přetažený, vidím v tomhle filmu vkusného následovníka klasické posedlostní éry sedmdesátých let - nekýčovitý démon pro 21. století. [final rate: 80%] ()
Galerie (56)
Zajímavosti (43)
- Farby vo flashbackoch boli vytvorené realistickejšie, aby odrážali podtón svedectva. (Arsenal83)
- Studio Sony investovalo do filmu 20 mil. dolarů a hned během prvního víkendu shráblo 30-milionový jackpot. Tato čísla jsou pro studio druhé nejvyšší v tomto roce po komedii Hitch: Lék pro moderního muže a jeho únorových 43,1 milionu. Celkový výdělek v kinech severoamerického kontinentu se vyšplhal na 74,4 milionu dolarů. (imro)
- Vo filme si môžeme viackrát všimnúť na hodinkách čas 03:00, ktorý je podľa povesti čas, kedy má satan najväčšiu moc. (LV.Helter)
Reklama